پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۵
امام جمعه کازرون:
ما امیدواریم آقای رئیس جمهور دستور بدهند. جلوی این کارهای خودسرانه ی فرهنگی در استان فارس آن هم با پول بیت المال گرفته شود. و اگر گرفته نشود متدینین و خود مردم جلوی شما را خواهند گرفت.

امام جمعه‌ي كازرون در خطبه‌هاي نمازجمعه‌ي كازرون گفت: موسیقی ابتذال را ترویج می دهند و سنت های غلط را احیا می کنند. چون یک فکر سیاسی و یک فرد سیاسی پشت این قضیه است. شما بدانید این را من از تریبون نماز جمعه‌ی کازرون اعلام می کنم. علمای شیراز نامه نوشتند، ائمه‌ی  جمعه هم امروز شاید بگویند. ما امیدواریم آقای رئیس جمهور دستور بدهند. جلوی این کارهای خودسرانه‌ی فرهنگی در استان فارس آن هم با پول بیت المال گرفته شود. و اگر گرفته نشود متدینین و خود مردم جلوی شما را خواهند گرفت.

به گزارش کازرون نما به نقل از دفتر امام جمعه‌ي کازرون، متن صحبت‌های حجت الاسلام محمد خرسند در نماز جمعه ۲۷ اسفند به شرح زیر است:

"بحث این هفته تحولاتی است که درمنطقه خاور میانه درحال اتفاق افتادن است و فجایعی که بویژه دربحرین و لیبی و یمن درحال اتفاق است و سکوت خفت بار مجامع به اصطلاح بین المللی دفاع از حقوق بشر، امروز استکبارجهانی سر یک دوراهی قرارگرفته بویژه امریکا این شیطان بزرگ یا باید از ادامه حکومت دیکتاتورها حمایت کندیاپیام ملت ها رامبنی برانقلاب و تغیر و تحول درک کند اما تجربه نشان داده که امریکا آدم بشونیست و لذا تحولات نشان میدهد آن ها می خواهند ازدیکتاتورها حمایت کنند ومقابل اراده ی ملت ها بایستند اما ملت های مسلمان دیگر بیدار شده اند امروز تحولاتی که در کشورهای عربی وشمال آفریقا اتفاق افتاده که از لیبی گرفته تا یمن، مصر، اردن، عربستان، عمان،بحرین، قطر الجزایر، کویت، شرایط به گونه ای پیش می رود که دیگر جایی برای دیکتاتورها وجود ندارد ودوران حکومت های موروثی پادشاهی، خلافتی، آل ها، آل سعود، آل خلیفه، آل ثانی، و این چنین حکومت ها دیگر دورانشان به سر آمده است. حالا شاید با سرکوبی وسرنیزه چند صباحی ادامه حیات بدهند اما بیداری ملت ها که نمی شود برای همیشه با سرنیزه سرکوب کرد.

وقتی 80 درصد مردم بحرین به خیابان ها می آیند و علیه خلافت موروثی آل خلیفه اعتراض می کنند آن هم اعتراض مسالمت آمیز حالا بریزند، بکشند و بکوبند. مگر می شود دیگر این ملت را آرام کرد. این مجامع حقوق بشر کجایند که وقتی یک نفر در تهران کشته می شود سرو صدا بلند می کنند: «ای وای که حقوق بشر در ایران وجود ندارد.» این منظره ها از تلویزیون می بینند حالا اتفاقی بعضی هاشان در دام یک فیلمبردار گرفتار می شوند پشت صحنه های دوربین از این صحنه ها فراوان است در مصر، تونس، لیبی، عربستان، دارد اتفاق می افتد شمادیدید که یک جوانی می گوید ا... اکبر و مستقیماً به او تیر می زنند به فاصله یکی چند متر کجا هستند آن سازمان های دفاع از حقوق بشر. آیا این ها حق انتخاب حاکم و نوع حکومتشان را دارند یا ندارند. جرم مردم بحرین چیست. این مردم به اندازه ای بزرگوار ونجیبند که حتی دست به سنگ هم نبردند. هیچ مرکز حکومتی هم تخریب نکردند، آتش نزدند. بلکه به سربازانی که به آن ها تیراندازی کردند گل دادند. آیا جای گل گلوله است. ارتش وهابی عربستان صعودی چه کاره است که در امور بحرین دخالت می کند. می گوید: طبق فلان بند قرارداد شورای هماهنگی خلیج فارس در حالی که آن مواد قرارداد می گوید: اگر یک کشور خارجی به این شش کشور حمله کند ارتش های آن پنج کشور می توانند به کمک آن کشور بیایند. آیا مردم بحرین در کشور خودشان خارجی هستند.بله آن ها خارجی اند فقط چند نفر حاکمان فاسد خلیفه خودی اند. این چه استدلالی است. این ها باید بدانند مردم بحرین جرمشان این است که آزادی می خواهند. سرنوشتشان را می خواهند خودشان تعیین کنند. این ها اقتدا کرده اند به مولایشان حسین بن علی(ع) و شعار آن ها«هیهات من الذله» است. همین طور که نخست وزیر ترکیه گفت. چون او می فهمد می گوید کاری نکنید که کربلای دوم در بحرین اتفاق بیفتد.منطق حسین بن علی(ع) این است که کشته می شود اما زیر بار ظلم و ذلت نمی رود. و امروز ملت بحرین اراده کرده اند. خون می دهند اما ذلیل نمی شوند آمریکا باید این را بفهمد عربستان باید این را بفهمد. دنیا باید این را بفهمد پس بنابراین خودشان را به دردسر نیندازند. پرونده جنایت هایشان سنگین تر نکنند. امروز در لیبی چه خبر است. چرا اگر این صحنه هادر هر کشور دیگر اتفاق می افتد که منافع آمریکا در خطر بود تحریم هوایی، تحریم اقتصادی، و غیره اتفاق می افتاد اما دست قذافی را بازگذاشته اند. تا هر جنایتی می خواهد بکند.چون در پشت پرده با آن ها قول وقرارهایی گذاشته است. برای آینده ی شمال آفریقا ولیبی این حقوق بشر غربی است، آمریکایی است، آن هایی که دلشان برای حقوق بشر آمریکایی تنگ شده این صحنه ها را ببینند.

سال 1381 شما عراق را اشغال کردید تا امروز 9 سال است. چه امنیتی برای عراق آوردید، چه عمران و رفاهی برای عراق آوردید،در بعضی شهرهای عراق، روزانه مردم فقط 4 ساعت برق دارند. این رفاه است.این مردم عراق در چه فلاکت و فقری، و در چه نقاطی زندگی می کنند، این دستاورد امنیت آمریکایی است. همه ملت ها وظیفه دارند به ویژه ملت ایران. که حمایت کنند امروز در سراسر کشور راهپیمایی اعتراض آمیزی است.ان شاءا... شما هم شرکت خواهید کرد.

تذکر دوم در رابطه با تحول سال نو است. عزیزان با این که اسلام خودش اعیادی را برای مسلمانان قرار داده مانند عید قربان، عید غدیر، عید فطر، و عید جمعه که عید هفتگی مسلمین است. اسلام چنان ظرفیت وسیعی دارد که به آداب ورسوم خوب و مثبت اقوام هم توجه کرده است لذا این عید مورد تأیید و تأکید اسلام هم هست. اما آن چیزی که مهم است که اسلام و علمای اسلام ومراجع تقلید با آن مخالف هستند این است که نباید عید نوروز با سنت های غلط زرتشتی و مجوسی آمیخته شود. برای این که ما یک کشور اسلامی و ولایی هستیم.ملت ایران هم ثابت کرده است که عید نوروز را در چهارچوب اسلام می پذیرد. و آن هایی که نوروز وباستان گرایی را مقابل اسلام قرار می دهند، این ها هم خائن به اسلام هستند و هم خائن به ایران(تکبیر حضار)

ملت ایران این را عملاً نشان داده شما همین ایام نوروز را ببینید، شهرهای مذهبی و اماکن مذهبی ما پربیننده ترین و پربازدیدترین اماکن ما هستند. شما لحظه ی تحویل سال محال است بتوانید در خیابان های اطراف حرم علی بن موسی الرضا(ع) یک جا برای نشستن پیدا کنید. در امامزاده های دیگر در گلزارهای شهدا، ودر مساجد مردم تحویل سالشان را با قرائت قرآن و دعا آغاز می کنند.مردم ایران، مردم دیندار و .... اسلام به ارزش های نوروز احترام می گذارند. ارزش های نوروز چیست؟ توجه به طبیعت و ارتباط سازنده با طبیعت این تغییر شب و روز وماه وسال از آیات الهی است. درس های توحیدی و اخلاقی در آن نهفته است. این یکی از ارزش های نوروز است، سنت های قومی وملی عاملی برای تحکیم وحدت و پیوندهای اجتماعی است. این هم یکی از ارزش های نوروز است. تقویم نشاط و شادمانی مردم. چه کسی گفته اسلام همیشه گفته که گریه کنید. اما نشاط واقعی نه نشاط کاذب توأم با گناه و معصیت. بعضی از رفتارها ارزشی بودند مانند صله ی رحم، زیارت برادران ایمانی، احترام به همسایه، نظافت و بهداشت،احترام به والدین، اصلاح ذات البین، از ارزش های نوروز است و مورد تأکید و تأیید اسلام هم هست. اما کارهای خرافاتی را اسلام تأیید نمی کند.مثل بحث چهارشنبه سوری که متأسفانه در این مملکت بعضی ها به آن دامن می زنند، مثل نحس بودن سیزده،این ها خرافات است مثل اختلاط محرم و نامحرم، مثل تخریب محیط زیست به عنوان روز سیزده بدر وروز تفریح بروندو محیط راآلوده کنند به عنوان دید و بازدید، مجلس گناه تشکیل شود، مجلس لهو و لعب تشکیل شود. غیبت، تهمت، این ها را اسلام تأیید نمی کند.

من یک نکته هم عرض کنم، در کشور ما و به ویژه در استان ما دست هایی در کار است که دانسته یا ندانسته جو عمومی این استان از ارزش های دینی فاصله پیدابکند مخصوصاً با توجه به بودن آثار باستانی در استان حالا تخت جمشید و بیشاپور و بعضی از آتشکده ها که از دوران زرتشت باقی مانده،نقطه ثقل این فعالیت ها بعضی ها می خواهند در استان فارس باشد ودامن زده شود. و متأسفانه امروز مسؤولان این استان با پول بیت المال دارند دامن می زنند به این مسایل. کسانی که هیچ شناختی هم از این استان ندارند روی یک زد وبندهای سیاسی.چندروزی حالا یک مسؤولیتی پذیرفته اند در این استان، دیروز علمای شیرازدرهمین رابطه نامه نوشتند به رئیس جمهور. این آقایان می خواهند جشنی در شیراز و تخت جمشید برگذار کنند به عنوان«جشنواره ملی مردمی نوروز» از سی استان کشور از نوازندگان و موسیقی دان ها و گروه های مختلف موسیقی دعوت کردند که بیایند در این استان، این مشکوک است. این جای سؤال دارد. در یکی دو هفته ی گذشته دیدیم در مراسمی که مربوط به صنعت استان است ورئیس جمهور هم تشریف آوردند به جای این که وقت بدهند تامدیران استان بیایند مشکلاتشان را مطرح کنند گروه موسیقی و ارکستر می آورند که درآن جلسه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی شیراز ونمایندگان خبرگان فارس، و علمای استان، جلسه را اعتراضاً ترک می کنند اما متأسفانه این برنامه اجرا می شود. این معنا ندارد. شمایی که در همه صحبت هایتان از ارزش ها و شهدا و دین و دیانت دم می زنید این کارها چیست. این کارها هم اگر صحیح بود علما و متدینین آن را تأیید می کردند. الآن علیه این جشنواره همه ی علمای شیراز و استان موضع گرفتند و مخالفت کرده اند. استانی که در اردیبهشت ماه می خواهد کنگره ی 14600 شهید برگزار کند. خوب کار فرهنگی کنید برای شهدا، این ها افتخار این ملت اند.این کشور را چه کسی از دست این دشمنان نجات داد. این 14600 شهید نجات داده اند. حالا شما هی بروید به این خرابه های تخت جمشید تمسک کنید و توسل بجویید.حالا آن ها هم از نظر تاریخی یک قدمتی دارد و آن هاهم باید حفظ شود اما ارزش این هاست. هویت این ملت این جاست.مقام معظم رهبری بعضی سال ها نوروز را اولاً در حرم علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می کنند. سپس به شلمچه و تنگ چزابه و مناطق عملیاتی می روند این هاجهت دارد، این جهت دارد تعیین می کند آن وقت شما صدها میلیون تومان را با کدام مجوز شرعی و قانونی می خواهید در این راه خرج کنید.در حالی که هنوز اعتبار مساجد و مصلاها را نداده اید. بعضی کارهای فرهنگی مثل همین کنگره بین المللی سلمان فارسی در همین شهر که بزرگداشت یک صحابی بزرگ پیغمبر اسلام که افتخارش برای این ملت است. افتخارش برای این منطقه است. پولش را آقایان نمی دهند چون با بنده مخالفند آن وقت صدها میلیون تومان گذاشته اندبرای این کار بلکه میلیاردها تومان. این را چه کسی مجوز شرعی داده مگر مقام معظم رهبری نفرمودند در سفر استان فارس:(قسمتی ازمتن سخنان مقام معظم رهبری دراردیبهشت 87 درخصوص اینکه شهرشیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است).

روی این ها سرمایه گذاری کنیدنه جشنواره ی ملی مردمی نوروز ، به این بهانه موسیقی ابتذال را ترویج می دهند و سنت های غلط رااحیا می کنند.چون یک فکر سیاسی و یک فرد سیاسی پشت این قضیه است. شما بدانید این رامن از تریبون نماز جمعه ی کازرون اعلام می کنم. علمای شیراز نامه نوشتند، ائمه ی جمعه هم امروز شاید بگویند. ما امیدواریم آقای رئیس جمهور دستور بدهند. جلوی این کارهای خودسرانه ی فرهنگی در استان فارس آن هم با پول بیت المال گرفته شود. و اگر گرفته نشود متدینین و خود مردم جلوی شما را خواهند گرفت.(تکبیر حضار)

انشااله با حفظ این آداب ورسوم در ایام نوروز از کارهای خلاف وگناه و معصیت پرهیز شود، امر به معروف و نهی از منکر ترک نشود. ضابطین قضایی و انتظامی و بسیجیان بی تفاوت نباشند همین جا دعوت می کنم با پلیس و نیروهای انتظامی همکاری شود. چه در شهرها و چه در جاده ها برای حفظ امنیت برنامه هایی در شهرستان و استان تدارک دیده اند.با پلیس همکاری کنید. پلیس بدون همکاری مردم قطعاً نمی تواند موفق شود. ان شاءا... با همکاری شما مردم شاهد یک نوروز فرخنده باشیم. و در عین حال غم و مصیبت برادران ایمانی، دینی و مذهبی به ویژه برادران بحرین را فراموش نکنیم."


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶