پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۸

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام عالی ریاست محترم جمهوری

جناب  آقای دکتر محمود احمدی نژاد (دام عزه)

سلام علیکم

ضمن تبریک سال نو و آرزوی توفیقات الهی برای حضرت عالی ، در ابتدا جامعه روحانیت شیراز به نمایندگی از مردم شریف و قدر شناس شیراز و استان فارس از مواضع صریح آن جانب در قبال مسائل اخیر کشور و جهان اسلام به ویژه در به چالش کشیدن آمریکا و رژیم صهیونیستی و اتخاذ تدابیر موثر در قبال مسائل مرتبط با بیداری اسلامی در کشور های مسلمان منطقه و همچنین اجرای به موقع و موفق طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها تشکر و قدر دانی می نماید.

جناب آقای رئیس جمهور !

همانگونه که مستحضرید  دارالعلم شیراز پس از سفر تاریخی مقام معظم رهبری در اردیبهشت 87 در استان فارس توسط معظم له مزین به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) گردید.  معظم له فرمودند که: «.... یکی از چیز های بسیار مهم که در شیراز باید مورد توجه قرار گیرد ، حرکت و محوریت قرار دادن این حرم های مطهری است که کمتر شهری از شهر های کشور یک چنین امتیاز و برجستگی دارد ...... جا دارد در تبلیغات عمومی ، در صدا و سیما و در ابتکارات گوناگونی که در زمینه های خدماتی ، اقتصادی و غیره انجام می گیرد این جنبه که روح و معنای عالی ولایتمداری مردم فارس را نشان می دهد ...»

رهبر معظم انقلاب اسلامی مصراٌ بر بهره مندی مسئولان از تمام امکانات در جهت توسعه حرمین شریف تاکید داشته و خواسته اند کهتمام امور جاری این کلان شهر با محوریت حرم سوم پیش برود.

معظم له در نوروز 1378 در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) فرمودند: «...در باب عید نوروز عرض می کنم که حالا یک نفر هم پیدا می شودکه از سر ندانم کاری و اشتباه به جای مرقد امام رضا (ع) و مرقد امام بزرگوار و مرقد حضرت معصومه (س) ، مراسم غیر معنوی تخت جمشید را زنده می کند ....... اما ما نباید دلها و ذهن ها و جان های مردم را متوجه به نقطه ای کنیم که در آن خبری از معنویت نیست . در همان ساختمان‌ها و در تخت جمشید که امروز بعد از یکی دو هزار سال ویران است،  زمانی به مناسبت همین روزنوروز خدا می داند که چقدر بی گناه ، در مقابل تخت طاغوت های زمانبه قتل می رسیدند و  چقدر دلها ناکام می ماند، این افتخاری ندارد...»

جناب آقای دکتر احمدی نژاد!

با عنایت به مفاد مندرج در ماده 12 از فصل اول قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی که  می خوانیم: «... دولت به منظور تعمیق ارزش ها ، باورها و فرهنگ مبتنی بر  هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت (ع) و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن  زیارتی به ویژه در شهر های مقدس مشهد ، قم و شیراز نسبت به  انجام امور تا پایان برنامه اقدام می نماید...»

اکنون با توجه به مطالب فوق الذکر و با عنایت به اینکه در اردیبهشت ماه سال 1390 مقرر گردیده کنگره بزرگ سرداران و 14600 شهید سرافراز فارسدر شیراز برگزار شود متاسفانه از سوی بعضی از مسئولین اجرایی استان به توجه به این جایگاه معنوی و ارزشمند تصمیم به برگزاری جشنواره ملی مردمی نوروز به صورت گسترده  در شیراز و تخت جمشید با حضور گروه های موسیقی از 30 استان و 200 موسیقیدان از  سراسر کشور و حتی خارج از کشور را دارند. و تا کنون هم تذکرات دلسوزانه علما و  متدینین مثمرثمر واقع نگردیده است و این امر باعث نگرانی روحانیت متعهد ، خانواده  معزز شهدا و مؤمنین و دلسردی نیروهای حزب الله و پیروان اسلام ناب محمدی (ص) شده  است.

قدر مسلم برگزاری جشنی با این حجم گسترده تبلیغاتی و رسانه ای و با این وسعت ، با توجه به خاطره تلخی که مردم ولایت مدار شیراز از جشن های فرهنگ هنر طاغوت داردند به مصلحت نظام الهی جمهوری اسلامی ایران نبوده و به نوعی عقب گردد فرهنگی از فرهنگ اصیل اسلامی می باشد ، شایسته است حضرتعالی همانگونه که تا کنون با تصمیمات ارزشی خود زمینه های بروز و ظهور هرگونه کجروی از اصول اساسی اسلام ممانعت نموده و در مسیر حاکمیت ارزش های دینی گام برداشته اید ، دستورات لازم را در اجرایی شدن  خواسته به حق مومنین و لغو مراسم فوق صادر فرمایید.

به  امید انکه دعای خیر دوست دارانحضرت عالی و وفاداران و آرمانهای بلند معمار کبیر انقلاب اسلامیبدرقه راهتان باشد . انشاء الله

سایه مقام معظم رهبری مستدام باد

به گزارش ايسنا، اين نامه به امضاء حضرات آيات و حجج اسلام، اسدالله ايماني نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز، سيد علي‌اصغر دستغيب عضو خبرگان رهبري، محمدرضا حدائق، عبدالکريم حقيقت، حسن پاکدل، سيد عبدالله زبرجد، يحيي فلسفي، سيد محمد انجوي، سيد محي‌الدين طاهري، سيد ابوافاضل رضوي اردکاني، علي‌اکبر کلانتري، محمدعلي فاضل، علي محمودي، عبدالرسول بينازاده، محمدهادي رحيمي‌صادق، سيد مجتبي امامي، محمدصادق يوسفعلي، محمدحسين عليشاهي، سيد ولي‌الله محمودي‌نژاد، محمد شريفاني، عبدالرضا نعمت‌اللهي، محمدحسن کاوياني، محمود يارمحمودي، سيدعباس سعادت، محمدرضا رحماني، فاضل پاکدل، عبداللطيف انصاري، سيد احمد علوي‌نژاد، محمد رضايي، محمدحسن رضايي، محسن مکارم و محمد برکت رسيده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
اذان صبح
۰۴:۳۶:۱۴
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۵۲:۲۶
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۰۳