پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۴
عَلَمْ كردن تخت جمشيد و پاسارگاد و حافظيه در مقابل حرم سوم اهل بيت (ع) جنايت و خيانت است / اعتبارات فرهنگي فارس را صرف دويست موسيقي دان از سراسر جهان و گروه هاي فرهنگي كردن چه نتايجي براي مردم دارد؟ / امروز دوران تخصص است حرام وحلال را بايد يك مجتهد تشخيص دهد نه هركسي از راه رسيد در اين زمينه اظهار نظر كند .

نماز عبادي سياسي جمعه شيراز با حضور امت مؤمن و هميشه در صحنه شيراز و به امامت حضرت ايت الله  ايماني نماينده مقام معظم رهبري در فارس و امام جمعه شيراز در مصلاي جمعه (مسجد شهداء ) اقامه گرديد.

 خطبه اول

 امام جمعه شيراز در خطبه اول نماز جمعه پس از توصيه به رعايت تقوا و پرهيز از محرمات اظهار داشت: چون در آغاز سال نو قرار گرفته ايم بحث اين هفته از خطبه ها را در خصوص نوروز قرار داديم . عيد ونوروز ارزشهاي حاكم بر ملت ما را ارزيابي مي نمايد . ويژگي جهاني بودن اسلام است كه مباني و اصول اين دين اسماني مبتني بر عقل و خرد و فطرت انساني است . اسلام با قدرت تعامل خود موافق با هر گونه ارزشهاي انساني در تمام ملل بوده وهست.

خطيب نماز ججمعه شيراز گفت : مولا علي (ع) در نامه خود به مالك اشتر مي نويسد : اي مالك مردم خود داراي سنت و آداب و رسومي شايسته اند و تو آن اداب و رسوم را نشكن كه مورد قبول مردم و نماد وحدت و هم دلي آن جامعه مي باشد در كنار آن سنت حسنه سنت سيئه را به وجود نياور كه اگر اينگونه شد اجر و مزد براي كساني است كه سنت صالحه رابه پا داشته اند ؛ دين اسلام با تمام ملت ها و جمعيت ها تعامل دارد .

 ايران در عهد باستان سنتي به نام نوروز داشته و دارد و اسلام در مقابل ملت بزرگ ايران و فارس زبانها عكس العملي مثبت نشان داده است . پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) نوروز را در قالب ادبيات ديني به مردم ارائه مي دهند نوروز را اسلام به عنوان ديني اجتماعي مي پذيرد. اينكه چرا اسلام نوروز را پذيرفته به اين دليل است كه در اين سنت ظرفيت هاي فراواني و جود دارد .

 نماينده ولي فقيه در فارس افزود : نوروز با آغاز طبيعت و اول فصل بهار همراه است . عيد مردم ما و تمامي ايرانيان همزمان با روز نخست از فصل بهار و فصل رويش و حيات است. اسلام مي گويد همان گونه كه در آغاز فصل بهار تحولاتي در زمين اتفاق مي افتد و زمين رويش خود را آغاز مي كند مي‌خواهد كه دعاي  يا محول الحول و الاحوال يا مدبر الليل و النهار ، حول حالنا الي احسن الحال را بخوانيم. خداوند به ما مي گويد : قيامت همانند زمستان و بهار است. در زمستان  درختان به خواب رفته و در بهار از خواب بيدار مي شوند. انسانها نيز مي ميرند و زنده مي شوند. بهره برداري از آئين نوروز جهت تحكيم مباني اجتماعي يك نكته مثبت نوروز است . نوروز عامل پيوند نژادهاي گوناگون اجتماعي ، فراملي و فرا محله اي است .نوروز نشاط و شادي را در ميان انسانها ير اساس فطرت و خرد انساني ايجاد مي كند . اسلام عيد فطر و قربان ، غدير و عيد جمعه را به عنوان  اعياد اسلامي آورده و نوروز هم يك عيد اسلامي ايراني است . 

 امام جمعه شيراز اظهار داشت: نوروز كدورت‌ها را از بين برده و كينه ها را از هم مي‌زدايد. صله رحم و زيارت مؤمن كه در اسلام سفارش شده  و رسيدگي به محرومان از نكات برجسته نوروز است. نكات منفي هم در نوروز وجو ددارد . رقابت در امور تشريفات ظاهري يكي از نكات منفي نوروز است خرافه ها در اين نوروز توسط دشمنان آگاه و دوستان نادان ترويج مي شود. چهارشنبه سوري و نحس بودن عدد سيزده  يك خرافه است. بنده از عموم مردم شيراز به خاطر رعايت روز سه شنبه و وفات حضرت معصومه (س) و عدم ورود به مباحث چهارشنبه سوري تشكر مي كنم همچنين  از نيرو هاي امنيتي و انتظامي كه فضاي آرامش را در ايام اخير حفظ كرده اند تشكر مي كنم . اسلام مغاير با فخر فروشي و اسراف در ايام نوروز و تمام ايام سال است .

 آيت الله ايماني اظهار اميد واري كرد كه عيد نوروز و سال نو ، سال پرخير و بركتي براي جامعه اسلامي ايران خصوصا مردم شريف فارس باشد.

 

خطبه دوم

 امام جمعه شيراز در خطبه دوم نماز جمعه شيراز پس از اداء سلام وتحيت به روح بلند نبي اكرم (ص) و ائمه هدي (ع) اظهار داشت : فرارسيدن عيد نوروز و سال 1390 شمسي را به شما مردم  عزيز فارس و شيراز تبريك عرض نموده و اميدوارم اين سال سالي پر از موفقيت در عرصه هاي گوناگون براي اسلام، ايران، فارس و عموم خدمت گزاران باشد. اميد است سال جديد سال همدلي و وحدت كلمه و سال حل و فصل مشكلات اساسي براي فارس باشد.

 حوادث اخير در دنياي اسلام خصوصاً در كشور هاي ليبي و بحرين حكايت از به بن بست رسيدن نظام سلطه است. نسل كشي ها و كشتار در بحرين و ليبي دليلي بر زبوني، حقارت و ضعف نظام استكباري است آنها نمي توانند با مردمشان كنار بيايند. هر شهيدي كه در بحرين به روي خاك افتد ميخي به تابوت استكبار مي خورد . ظلم و خون ريزي دوام وبقاء ندارد امريكا و سران استكبار در منطقه بدانند كه قيام مردمي و اسلامي مردم ما در 15 خرداد و 17 شهريور شكسته شده بود قيام مردم ليبي و بحرين نيز شكسته شد . 

 نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري گفت: بسيار شهيد داديم تا حكومت طاغوتي پهلوي را شكست داديم . بي تفاوتي برخي سران كشورهاي اسلامي و امراء آنها باعث شده تا مظلومان بحرن مورد ستم لشكريان سعودي قرار گيرند . انشاء الله سرنوشتي را كه دچار شاه خائن شد دچار سران خيانت پيشه كشورهاي عربي و خائنين به آرمان اين ملتها خواهد شد. 

 امام جمعه شيراز افزود: بناي بنده بر تعامل، همكاري، همدلي و حفظ حرمت و جايگاه افراد و مديران بوده است. امروزه شاهد درج برخي مطالب در برخي نشريات و سايت‌ها هستيم كه نگراني عمومي را به بار آورده است بنده در بدو ورودم سعي در حفظ جو همدلي و تكريم شخصيت افراد استان داشته‌ام و با عمل و حرف خودم اين نكات را رعايت كرده  به ديدار افراد مختلف رفته و حرف هايم را با همگان در ميان گذاشته ام اما نمي توانم تحمل كنم كه حرام بجاي حلال ترويج شود در جامعه ربا خواري، سرقت و بي حجابي و.... هست اما نبايد حرام را حلال معرفي كرد حرام اگر حلال شد مشكل آفرين است .

 امام راحل بر ملي گرايي و جنايات طاغوت حساس بودند. ايشان فرمودند : عامل بدبختي و دور شدن مسلمانان از يك ديگر ملي گرايي است ملي گرايي برخلاف اسلام است و عربيت و ايرانيت بر خلاف دستور خدا و قرآن است و ما كه مي گوييم جمهوري اسلامي براي اين است كه ما از ملي‌گراها خيري نديده ايم و 50 سال ما را به عقب راندند امام انقلاب ما را شيعي و غيره معرفي نكردند بلكه گفتند انقلاب ما اسلامي است و هر كس خلاف آن را تبليغ كند در اشتباه است. امام راحل مي فرمايند: شاهنشاهي از اول كه در ايران زائيده شده تا به اكنون روي تاريخ را سياه كرده است. پادشاهان ايراني كه مثلاً خوب هم بوده اند هم اهل شقاوت بوده اند نه كوروش و نه داريوش و نه انوشيروان و نه اردشير و نه آريامهر ؛ امام استثنايي در سخن خود نداشته است. شاه، شاه است.

 آيت الله ايماني افزود : نبايد در كنار جمهوري اسلامي ايرانيت را مطرح كرد امام فرمود: جمهوري اسلامي نه يك حرف كم و نه يك حرف زياد. ايرانيت يعني مليت و مليت يعني جدا شدن از مسلمانان و تنها شدن جامعه و اين طرح يعني خلاف اسلام و مصالح كشور .

مسئله‌ي عَلَمْ كردن تخت جمشيد و پاسارگاد و حافظيه در مقابل حرم سوم اهل بيت (ع) جنايت و خيانت است .

 رهبري در فروردين سال 1378 فرمودند: نبايد دلها و ذهن ها و جانهاي مردم را متوجه به نقطه اي كنيم  كه در آن خبري از معنويت نيست. در همان ساختمان‌ها و در تخت جمشيد كه امروز دو هزار سال  ويران است  زماني به مناسبت همين نوروز ، خدا مي داند كه چقدر بي گناه در مقابل تخت طاغوت‌هاي زمان به قتل مي رسيدند . اين افتخاري ندارد صدا و سيما و روزنامه ها و مردم دقت كنند تخت جمشيد در مقابل حرم سوم تبليغ نشود امام (ره) توجه به غير از اسلام و به مليت و ملي گرايي را مضر مي داند.

 دوران مشروطيت را به ياد آوريد. صهيونيسم كورش را بزرگ مي‌كند. برخي او را پيغمبر مي پندارند شما كه مروج اين گونه امور هستيد در مقابل خدا و پيامبر (ص)  چه جوابي داريد؟ اعتبارات فرهنگي فارس را صرف دويست موسيقي دان از سراسر جهان و گروه هاي فرهنگي كردن چه نتايجي براي مردم دارد؟ جشن زيباست، فرهنگ چهار چوب فكري ما و هنر نشان اصالت ما است اما وقتي مي شود جشن فرهنگ و هنر هر شيرازي آزاده اي از آن احساس نفرت مي كند.

 من باز تكرار مي كنم آنچه مرا وادار كرد اين بحث را مطرح كنم اين بود كه نبايد حرامي اول حلال و بعد براي مردم عادي جلوه داده شود . مقام معظم رهبري مي فرمايد: وظيفه نظام ترويج موسيقي نيست.

 امام جمعه شيراز :نظام وظيفه دارد مردم را به سمت معنويت اوج دهد  نشريات اگر مي خواهند تبليغ كنند و موسيقي را معرفي كنند عكس احمدبن موسي (ع) را  در كادر اين آگهي و تبليغ قرار ندهند نام مقدس اهل بيت (ع) را در كنار قضايايي اين چنين نياوريد .

 امروز دوران تخصص است حرام وحلال را بايد يك مجتهد تشخيص دهد نه هركسي از راه رسيد در اين زمينه اظهار نظر كند .

 پروردگارا ما را نسبت به تبليغ و تبيين معارف اهل بيت (ع) موفق بدار.      

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
اذان صبح
۰۴:۳۶:۱۴
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۵۲:۲۶
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۰۳