پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۸۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۵
+ متن كامل
به گزارش خبرنگار كازرون نما؛ حجت الاسلام والمسلمين محمد خرسند امام جمعه كازرون در خطبه هاي نمازجمعه‌ي اين شهر بار ديگر انتقادات تندي را متوجه عملكرد استاندار فارس كرد. آنچه در پي‌ مي‌آيد متن كامل سخنان وي است كه عيناً از فايل صوتي آن پياده شده است.

خرسند امام جمعه كازرونبه گزارش خبرنگار كازرون نما؛ حجت الاسلام والمسلمين محمد خرسند (امام جمعه كازرون) در خطبه هاي نمازجمعه‌ي اين شهر بار ديگر انتقادات تندي را متوجه عملكرد استاندار فارس كرد. آنچه در پي‌ مي‌آيد متن كامل سخنان وي است كه عيناً از فايل صوتي آن پياده شده است:

 

انتقاد از استاندار فارس
«در هفته گذشته حضرت آيت الله جنتي امام جمعه تهران و دبير محترم شوراي نگهبان فرمايشاتي را در نمازجمعه تهران داشتند. بنده قصد نداشتم واقعاً اين موضوع را به اين شكل در نماز جمعه عرض كنم. خب! وقتي ديدم اين فقيه عاليقدر آن هم از تريبون مهم نمازجمعه تهران اين نكته را تذكر دادند بنده هم وظيفه احساس كردم و هيچ حب و بغضي هم ندارم نسبت به شخصي و به عنوان يك طلبه وظيفه ام را مي خواهم انجام بدهم حالا اين سخنان خوشايند كسي باشد يا كسي خوشش نيايد. چيزي كه اهميت دارم انجام وظيفه است. البته ما هم دوست نداريم ـ همچنان‌ كه معظم‌له فرمودند ـ كه اين مسائل به خطبه‌ها كشيده شود اما وقتي تذكرات و نصيحت ها و جلسات تأثير نمي‌گذارد انسان مجبور است مطالبي را بگويد، آن هم به شما مؤمنين ـ اينجا نامحرم نيست ـ من جملاتي از فرمايش ايشان در نمازجمعه هفته قبل را مي‌خوانم.

 

خب! ايشان گلايه كردند از برخي از عزل و نصب‌هايي كه در كشور صورت مي‌گيرد و مسئوليت‌هايي را به افرادي مي‌سپارند كه در حد و قواره‌ي آن مسئوليت‌ها نيستند. نمي‌خواهيم بگوييم آدم‌هاي بدي هم هستند اما به اندازه‌ي آن مسئوليت نيستند. هر كسي بايد به اندازه توانش به او مسئوليت داد. بعد هم فرمودند؛ همه مي دانند بنده بالاخره نه با دولت خصومتي دارم و نه با رييس جمهور، اگر چيزي هم مي‌گوييم بناي به تكليف است. بعد مثال‌هايي زدند. دو تا مثال زدند يك موردش را چون درباره‌ي مسايل استان هست بنده عرض مي‌كنم. فرمودند، مثال زدند ايشان كه «يك جوان را با كمترين تجربه‌ مديريتي، به عنوان استاندار يك استان بزرگ مهم و داراي مسائل اقتصادي و اختلافي مي‌گذارند كه تجربه‌ مديريتي نيز ندارد. آيا اين درست است؟ آن وقت يك كسي اين كار را بكند بدون اين‌كه مسئوليت داشته باشد و همه اين كارها را پس و پيش كند. مگر حساب و كتاب در كار نيست؟ آن وقت بايد حزب‌اللهي‌ها را كه تسليم نمي‌شوند، چه در ميان مسئولان و چه اطراف خود، درو كرده و طرد كند.»

 

خب! از قرائن و شواهد بر مي‌آيد كه منظور آيت الله جنتي مسايل استان فارس است و مديريتي كه امروز در اين استان حاكميت دارد. استان فارس يك استان بزرگي است با جمعيت فراوان، نزديك 30 شهرستان دارد و شايد بيش از 100 بخشداري با خصوصيات فرهنگي و اقتصادي ويژه، مديريتي كه اين استان را مي‌خواهد اداره كند آن هم بعد از 31 سال از پيروزي انقلاب اسلامي يك مديريت پخته، باتجربه و با تدبير باشد. [شنيده شدن صداي تكبير] بنده حتي خدمت خود آقاي رييس جمهور هم ـ به ايشان من ارادت داشتم، به ايشان من رأي دادم ـ شخصاً به ايشان عرض كردم. حدود يكي دو ماه قبل در تهران، به وزير محترم كشور، معاون وزير، جمعي ديگر از مسئولان نظام به عنوان وظيفه‌اي كه احساس مي‌كردم به عنوان يك طلبه، رفته‌ام، تذكراتي هم داده‌ام.

 

اين استان؛ استان ويژه‌اي‌ است. بايد توجه بشود. نيروهاي باسابقه و قدري در اين استان هستند. اما شما وضعيت امروز را ببينيد. شعار به جاي عمل، تملق به جاي واقعيت. كسي انتقاد بكند، تخريبش مي‌كنند. خوردش مي‌كنند. كسي تملق بگويد بالا مي‌رود. شعارها خيلي زيبا اما عملكردها ناصواب حالا من وارد جزئيات نمي‌خواهم بشوم. من براي همه‌ي اينها مواردي را سراغ دارم. نمي‌خواهم بگويم تعمد هم هست؛ شايد تعمد هم نيست. اما مگر استان فارس آزمايشگاه است؟!

 

امروز اكثر مديران اين استان، نمي‌گويم اكثر؛ يك جمع زيادي از مديران استان و بعضي از شهرستان‌ها با سرپرستي دارد اداره مي‌شود. امروز علي‌رغم خدمات بزرگ نظام در اين استان ـ واقعاً نظام خيلي خدمت كرده به اين استان ـ اما ما مي‌بينيم رشد و توسعه‌ي اين استان نسبت به بعضي از استان‌ها عقب‌تر است. 24 درصد بيكاري، بالاترين رشد بيكاري در كشور را دارد. يك نمونه‌اش را شما مي‌بينيد. يك درصد زيادي از مراجعين ما جوان‌هاي بيكار است. آن هم فوق ليسانس، ليسانس؛ نه جوان با تحصيلات كم.

 

جذب سرمايه آن اندازه‌اي نيست كه بايد باشد. پرداخت تسهيلات بانكي ـ خب! بايد همانطور كه بانك از مردم سپرده دريافت مي‌كند به موازاتش بايد تسهيلات هم پرداخت كند. اين دو تا با هم نمي‌خواند. يكي از استان‌هايي هستيم كه در اين زمينه مشكل داريم.

 

اينكه استان ما صنعتي نيست. كارخانجات تعطيل است. در همين شهر ما يك كارخانه داريم با سيصد و خورده‌اي كارگر الآن چند سال است كه اين كارخانه تعطيل است و اين كارگرها با مشكلات زيادي مواجه هستند. هر روز به دفتر بنده، فرماندري، نماينده، استان، اين طرف، آن طرف؛ گرچه حالا اعلام كردند كه سرمايه‌گذاري حاضر شده آنجا را در اختيار بگيرد تا ببينيم چه مي‌شود.

 

كارخانه‌هاي بزرگ‌تري هم در اين استان هستند. آن وقت ما بياييم به جاي حل اين مشكلات بپردازيم به مسايل حاشيه‌اي، به مسايل سطحي كه مديريت اين استان بيايد دخالت كند در فلان شهرستان و به بهانه‌هاي جزيي بگويد كه فلان مسئول به هر قيمتي بايد برود؟

 

اينكه شعار ساده زيستي بدهيم اما برخي مواقع در عمل خلافش را انجام بدهيم. كه عرض كردم نمي‌خواهم وارد جزييات بشوم. مواردي كه مي‌گويم دلايلي و شواهدي برايش دارم. خب الآن كار به جايي رسيده كه آقايان نصيحت هم گوش نمي‌دهند. [اعتراض يكي از نمازگزاران: به رهبري بگو!] اجازه بدهيد!

 

خب! كار مي‌رسد به نماز جمعه‌ي تهران. چرا بايد اينطور بشود كه مشكل استان فارس از نمازجمعه‌ي تهران آن هم توسط يك فقيه عاليقدر مثل آيت الله جنتي [بيان شود]؟ ما هم راضي نيستيم. دوستان بيايند تجديد نظر كنند در اين روش‌ها. يك مقدار نصيحت پذير بشوند. لجبازي نكنند. اين مسئوليت‌ها گذراست، مردم ضرر مي‌كنند. خود شما هم ضرر مي‌كنيد.

 

البته اين را هم عرض كنيم، قبلاً هم عرض كرديم ما حمايت از دولت را، شخص رييس جمهور را همچناني كه مقام معظم رهبري حمايت مي‌كند، آنرا تكليف و وظيفه‌ي خودمان مي‌دانيم. [تكبير] اما اين تذكرات را هم در راستاي تقويت دولت و مديريت استان مي‌دانيم و مي‌گوييم بجاي اين مسايل بياييد مسايل كلان استان را حل بكنيد.

 

مصوبات سفر مقام معظم رهبري، مصوبات سفر رياست جمهوري كه خيلي‌‌هايش هنوز اجرايي نشده است. مگر عمر اين دولت چند سال ديگر است؟ اينها وعده‌هايي است كه داده شده. تلاش كنيد بي‌كاري كاهش پيدا كند. همين‌طور مصاحبه ـ بدون اينكه ضمير مرجعش را مشخص كند ـ زمين خواري! زمين خواري! مديران قبل از خودشان را، همه را فاسد جلوه بدهند. بياييد اگر مستنداتي داريد به دستگاه قضايي معرفي كنيد. شما كه نمي‌توانيد هم خودتان اتهام بزنيد، هم محاكمه بكنيد، هم حكم صادر كنيد. من ديدم مسئولين قضايي هم گلايه مند هستند.

 

شما اگر كسي در دوران مديريتش در اين استان تخلف كرده، زمين خواري كرده، ويژه‌خواري كرده، ما هم مي‌گوييم بايد مبارزه كرد اما از راه قانوني خودش، دستگاه قضايي بايد اين كار را بكند. مدير اجرايي كه نمي‌تواند با مدير قبل از خودش اگر تخلفي كرده، برخورد بكند. اين باعث مي‌شود كه برخي مديران خدوم هم دلسرد بشوند، ثبات مديريت وجود نداشته باشد. آن هم با اين عزل و نصب‌هاي با به هنگام.

 

خب! اميدواريم كه خداوند همه‌ي ما را نصيحت پذير بكند. من تقدير و تشكر مي‌كنم از اين تذكر حضرت آيت الله جنتي و آن را از سر اخلاص و بصيرت ايشان مي‌دانم و اميدوارم عزيزان مسئول هم چه در استان، چه در تهران به اين تذكرات توجه بكنند و ريشه يابي بكنند نه اينكه يك جمع زيادي از حزب الله را از دست بدهند و دلخور بكنند از خودشان.

 

بنده هم قسم مي‌خورم نه غرضي دارم نه مرضي دارم، وظيفه‌ام اين است كه تذكر بدهم. وظيفه‌ي امام جمعه است. والامر اليهم.

 

عاشوراي 88

امام جمعه كازرون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز حرمت شكني عاشوراي سال گذشته  گفت:  حرمت شكني عاشوراي سال گذشته توسط جمعي محدود در ادامه شيطنت هاي حوادث پس از انتخابات با محوريت بهائيان، سلطنت طلب ها، منافقان و برخي فريب خوردگان انجام شد اما عاشورا رسوا كننده و همانطور كه عاشوراي سال 61 هجري ماهيت پليد بني اميه، يزيد و ظالمان عالم را برملا كرد عاشوراي سال گذشته ماهيد پليد فتنه، فتنه گران به ويژه سران فتنه سبز را برملا كرد و همچنين فتنه گران با دست خود تيشه به ريشه خود زدند.

 

وي با اشاره به بيانيه برخي افراد كه آتش زنندگان خيمه امام حسين(ع) در روز عاشوراي سال گذشته را خداجوناميدند ابراز داشت: عاشوراي زمان كساني را رسوا كرد كه قصد تعرض به خيمه امام حسين(ع)  آن هم در نظام محصول قيام امام حسين داشتند وهمچنين رضا خان زماني كه مي خواست شاه شود براي محبوب شدن دسته عزاداري به راه انداخت و بعد از رسيدن به حكومت عزاداري امام حسين(ع) را تعطيل كرد و حجاب را نيز برداشت.

 

وحدت حوزه و دانشگاه

امام جمعه كازرون در ادامه با اشاره به فرارسيدن 27 آذر روز وحدت حوزه ودانشگاه و سالروز شهادت آيت الله مفتح گفت: شهيد مفتح از شخصيت هايي بود كه ارتباط عملي بين حوزه ودانشگاه را برقرار كرد و همچنين مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه اينست كه با هم ارتباط داشته، نسبت به هم خوشبين باشند و به هم كمك كنند و به عنوان دوشعبه از موسسه اي به نام علم ودين اما با يك خروجي باشند.

 

وي افزود: حوزه به بالابردن معرفت ديني دانشگاه و دانشگاه نيز در بحث علوم روزو تحول جهاني به حوزه كمك كند و البته همه فعاليت ها بايد در راستاي تقويت نظام ديني و مقدس جمهوري اسلامي باشد.

 

لزوم برخورد با عوامل حادثه تروريستي روز تاسوعا

امام جمعه كازرون با اشاره به جنايت روزتاسوعاي حسيني دركشور خواستار همت بيشترمسئولان و برخورد با مسببان اين حادثه شد و تصريح كرد: علماي وهابي پيش خدا مسئولند و خون شهداي تاسوعاي حسيني امسال چابهار برعهده فتوادهندگان جنايتكار اين روز است.

 

تشكر از مردم و عزاداران حسيني

خرسند در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه كازرون با تقدير و تشكر از هيئت هاي مذهبي، دسته هاي عزداري، عزداران، پايگاه هاي مقاومت بسيج، اصناف، بازاريان، نيروهاي نظامي و انتظامي، بسيجيان، راهنمايي و رانندگي  و سازمان هاي ذي ربط به دليل همكاري در برگزاري مراسم عزاداري دهه نخست محرم گفت: عزاداري ها تا پايان صفر ادامه داشته باشد و مجالس روضه در حسينيه ها و منازل موجب حفظ دين و تقويت ايمان مردم مي شود.

 

وي بيان داشت: برپايي نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به يك فرهنگ تبديل و در سال آينده نيز با شكوه تر برگزار شود.

 

اقامه نماز باران در كازرون

امام جمعه كازرون در بخش پاياني سخنان خود از برپايي نماز طلب باران در هفته جاري در اين شهرستان خبر داد و تصريح كرد: بايد به درگاه خدا توبه، استغفار كنيم و در هفته آينده بر اساس مستحبات رسوم، نماز طلب باران اقامه و با تزرع، ناله و گريه التماس كنيم تا خدواند رحمتش را بر ما نازل كند.
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
0
0
من نمي توانم اين تناقض رفتاري را براي خودم حل كنم. واقعا چه فرقي بين احمدي نژاد و استاندارش وجود دارد؟ كه ايشان مي گويند ما از احمدي نژاد حمايت مي كنيم اما از استاندارش حمايت نمي كنيم! مثلا چند روز پيش آقاي احمدي نژاد وزير خارجه اش را به شكل بسيار زننده اي بركنار كرد.
يا احمدي نژاد هم بارها خودش به جاي قوه قضاييه نشسته و افرادي را به فساد متهم كرده. او هم مديران قبل از خودش را فاسد معرفي كرده. او هم به نصيحت خيرخواهان توجه نمي كند. او هم مديران قبل را درو كرده . تازه كار احمدي نژاد به مراتب بدتر است چون او در سطح ملي اين كارها را انجام داده اما اين استاندار در سطح يك استان.
سلام
|
-
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
0
0
درود بر امام جمعه ی شجاع!
کاش سازش کارها از شما یاد می گرفتند!!
قر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
0
0
آقای امام جمعه: خدا وکیلی اگه استاندار فارس فرماندار ... کازرون(صالحپور) را عوض نکرده بود باز هم این حرفها را میزدی؟؟
آقای امام جمعه : ... دلسوزی برای شهر کازرون پیش کش . یسردی
دلسوخته
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
0
0
سلام دیشب در تاریخ 24 تیر جشنی به مناسبت نیمه شعبان به میزبانی شورا وشهرداری برگزار شد اما در بین برنامه به خاطر خواندن اهنگهایی که در شان امام زمان (ع) نبود و متاسفانه امروز خیلی ها دانسته وندانسته در این مجالس از این اهنگها استفاده میکنند روحانیون شهر مجلس را ترک کردن که مورد تتمسخر عده ای هم قرار گرفتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴