پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
امام جمعه كازرون:
محيط زيست نبايد باعث سلب آسايش مردم شود. حفظ محيط زيست واجب است و محيط زيست بايد طرح درستي را براي جاده تعريف كند و راهكار بايد ارائه شود و برخي افراد نيز بزرگنمايي نكنند چرا كه احداث اين جاده رفت آمد مردم روستاهاي اطراف آن را به شهر آسان مي كند
 امام جمعه كازرون گفت: سفر دكتر احمدي نژاد به لبنان موقعيت جمهوري اسلامي را دردنيا و عمق ارتباط قلبي امت اسلامي با نظام جمهوري اسلامي و مسئولان نظام را نشان داد.
 
به گزارش خبرنگاركازرون نما حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان اظهار داشت: اين مسافرت يك سفر ديپلماتيك معمولي نيست و اين ديدار معادلات جديدي را در منطقه ايجاد خواهد كرد كه به شدت با منافع رژيم صهيونيستي و آمريكا در منطقه در تضاد است و از اين رو چند روز قبل از سفر، آن ها شروع به مخالفت با اين سفر پرداختند و برخي از جريانات داخل دولت لبنان نيز به آن ها كمك كردند.
 
وي سفر دكتر احمدي نژاد را را به لبنان يك سفر تاريخي دانست و افزود: در كشور لبنان و ديگر كشورهاي منطقه سابقه ندارد كه يك مقام خارجي وارد آن كشور شود و اين چنين استقبال گسترده اي از او صورت گيرد.
 
خرسند استقبال گسترده از رئيس جمهور كشورمان در لبنان را علامت محبوبيت نظام جمهوري اسلامي، كارايي نظام و ولايت فقيه در بين مسلمانان عالم، ارادت مسلمانان به امام و مقام معظم رهبري و صدور انقلاب عنوان وخاطرنشان كرد: اگر دولت هاي وابسته اجازه مي دادند كه مردم به صحنه بيايند اين صحنه مشاهده شده در لبنان را در عربستان، اردن و غيره هم اتفاق مي افتاد.
 
وي با بيان اينكه فلسيطين و لبنان يعني صدور انقلاب گفت: دشمن براي تفرقه بين شيعه وسني پول خرج مي كند و اين تحريم ها براي منزوي كردن جمهوري  اسلامي ايران است اما چطورمي شود ايران منزوي باشد در حالي كه رئيس جمهورش اين چنين با اقتدار كنار گوش اسرائيل بوستاني با نام ايران ايجاد و پرچم متبرك قرمز رنگ حرم امام حسين(ع) را بر فراز تپه مشرف بر منطقه نصب مي كند و همچنين مي گويد صهيونيسم ها رفتني هستند.
 
امام جمعه كازرون با بيان اينكه سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان موقعيت حزب الله و مقاومت اسلامي  و فلسطين و لبنان را تقويت كرد ادامه داد: اين سفر موقعيت جمهوري اسلامي را دردنيا و عمق ارتباط قلبي امت اسلامي با نظام جمهوري اسلامي و مسئولان نظام را نشان داد  كه يك نعمت الهي است و مردم بايد شكرگزار اين نعمت الهي باشند.
 
خرسند در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز پيوند اوليا و مربيان عنوان داشت: در آموزش و پرورش و تعليم و تربيت دو كانون نقش آفرين هستند كه يكي از آن ها كانون خانه و ديگري كانون مدرسه است و ارتباط و پيوند بين اين دو كانون زمينه سعادتمندي فرزندان را فراهم مي كند.
 
وي با بيان اينكه آموزش و پرورش بدون مشاركت مردم و خانواده ها به نتيجه مطلوب نمي رسد اضافه كرد: يكي از نهاد هاي موثر در تعليم و تربيت انجمن اوليا و مربيان است و اوليا دانش آموزان بايد نسبت به سرنوشت فرزندانشان اعم از آموزشي و تربيتي دخالت كنند و علاوه بر توجه به درس فرزندان در بحث تربيت آن ها حساسيت داشته باشند چراكه اهميت مسئله تربيت از آموزش بيشتر است.
 
امام جمعه كازرون ارتباط بين اوليا و مربيان را ضروري دانست و تصريح كرد: انجمن اوليا و مربيان مي تواند در مسئله تربيت فرزندان نقش آفرين باشد و اوليا نيز بايد از سرنوشت، لياقت ها، رفت وآمدها و وضعيت درسي فرزندانشان اطلاع داشته باشند.
 
خرسند در ادامه با اشاره به روز تربيت بدني و ورزش خواستار توجه به ورزش همگاني شد و بيان داشت: ورزش يكي از ضروريات زندگي است به ويژه در دنياي ماشيني امروز كه انسان ها تحرك جسمي كمتري دارند چرا كه درصد زيادي از امراض و سكته ها به دليل بي تحركي افراد است.
 
وي با بيان اينكه ورزش همگاني مورد تاكيد و توصيه مقام معظم رهبري نيز بوده است ابراز داشت: سازمان تربيت بدني به ورزش همگاني توجه ويژه اي داشته باشد.
 
امام جمعه كازرون با تاكيد برپرهيز از تعصبات بي جا در ورزش و دامن نزدن رسانه ها بر اين تعصبات افزود: ورزش در سلامت جسمي و روحي انسان تاثير فراواني  دارد و در شهرستان كازرون با اين همه جمعيت مي طلبد كه درصد زيادي از مردم به ورزش همگاني روي بياورند.
 
خرسند در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به روز محيط زيست و محيط بان و گرامي داشت اين روز گفت: حفاظت از محيط زيست و توجه به آن ريشه اعتقادي دارد و در روايات ما و سيره عملي پيامبر و اهل بيت بحثي ريشه دار است.
 
وي با بيان اينكه محيط زيست و منابع طبيعي متعلق به ما نيست و متعلق به همه انسان ها، بشريت و نسل هاي آينده  است ادامه داد: متاسفانه امروز بشر با دست خودش به آينده خود ضرر مي زند و مشاهده مي شود كه برخي افراد بعد از تفريح خود زباله ها را در تفرجگاه ها مي ريزند كه اين موجب از بين رفتن محيط زيست مي شود.
 
امام جمعه كازرون با اشاره به حفر چاه هاي غيرمجاز در بستر درياچه پريشان كازرون اضافه كرد: حفر اين چاه ها و كاهش آب چشمه ها باعث خشك شدن اين درياچه شده است.
 
خرسند با بيان اينكه جاده اي در كازرون مي خواهد احداث شود كه تحت حفاظت محيط زيست يا آثار باستاني و منابع طبيعي است كه البته حفظ اين منابع طبيعي و محيط زيست واجب بوده اما مردم بايد زندگي كنند و محيط زيست نبايد باعث سلب آسايش مردم شود گفت: حفظ محيط زيست واجب است و محيط زيست بايد طرح درستي را براي جاده تعريف كند و راهكار بايد ارائه شود و برخي افراد نيز بزرگنمايي نكنند چرا كه احداث اين جاده رفت آمد مردم روستاهاي اطراف آن را به شهر آسان مي كند.
 
وي با بيان اينكه پل غير همسطح حدود هشت كيلومتر با بيشاپور فاصله دارد اما اجازه نمي دهند كه اين پل ساخته شود افزود: جاده اي در تنگ چوگان مي‌خواهند احداث كنند اما در عين حالي كه ارتباطي با آثار باستاني ندارد عده اي با سرو صدا مي گويند كه نقوش برجسته و آثار باستاني از بين مي رود.
 
امام جمعه كازرون در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اين شهر با اشاره به ميلاد مسعود حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در يازدهم ذيقعده و تبريك اين روز گفت: ميلاد امام رضا(ع) مناسبتي است براي انكه امت ما كه تعلق خاطر ويژه اي به ايشان دارند، بتوانند ارادتشان را به اين بزرگواز به منصه ظهور برسانند از اين رو انتظار مي رود مراسم متعدد در شب و روز ميلاد اين امام بزرگوار برگزار شود.
 
خرسند بيان داشت: ادارات و كسبه نسبت به تزئين و فضاسازي مناسب شهر و محل كارشان به دليل ميلاد امام رضا(ع) اقدام كنند.
 
وي دربخش پاياني خطبه هاي نماز جمعه كازرون با بيان اينكه تقوي يعني استحكام بنيه هاي ايماني و بتن ريزي ايمان اظهار داشت: تقوي اينست كه انسان دراجتماع و جامعه باشد و با مردم معاشرت كند اما جرات و شجاعت ايستادن در برابر گناه و معاصي را داشته باشد.
 
امام جمعه كازرون با بيان اينكه ساختمان اگر شالوده نداشته باشد در مقابل كوچكترين لغزش فرو مي ريزد و اما در صورت سخته شدن طبق اصول مهندسي در مقابل زلزله هاي شديد محكم مي ايستد تصريح كرد: ايمان انسان هم حكم همين ساختمان را دارد و بايد مراقب باشد پايه هاي اعتقاد و ايمانش را محكم كند.
 
خرسند يكي از اثرات تقوي الهي را ورود به بهشت و رهايي از آتش جهنم طبق وعده  قرآن كريم عنوان و خاطرنشان كرد: انسان ها بايد در مقابل هواهاي نفساني در دنيا مراقب باشند.
 

وي بيان داشت: يكي از شرايط مومن اينست كه گفتارش از روي حساب و كتاب باشد و از روي معيار حرف بزند و حق را بگويد.

 

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احد احمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
0
0
با اين سخنان بخوانيد يك حمد و سوره براي محط زيست و پريشان و اثار باستاني بسم اله .......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵