پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷
مصيب اميري در تاريخ 7 مهر ماه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به بحث برانگيز شدن احداث جاده در حاشيه مجموعه تاريخي بيشاپور گفت: اداره راه و ترابري شهرستان كازرون متعهد شده است جاده اي كه قرار بود از كنار نقوش برجسته تنگ چوگان عبور داده شود را به سمت ديگري هدايت كند.
مدير مجموعه تاريخي بيشاپور شهرستان كازرون از تغيير مسير جاده اي خبر داد كه آغاز عمليات احداث آن در تنگه چوگان، نگراني برخي دوستداران ميراث فرهنگي را نسبت به آسيب رسيدن به نقوش برجسته باستاني اين تنگه برانگيخته است.

مصيب اميري در تاريخ 7 مهر ماه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به بحث برانگيز شدن احداث جاده در حاشيه مجموعه تاريخي بيشاپور گفت: اداره راه و ترابري شهرستان كازرون متعهد شده است جاده اي كه قرار بود از كنار نقوش برجسته تنگ چوگان عبور داده شود را به سمت ديگري هدايت كند.

وي افزود: بر اين اساس، جاده يادشده به ميزان مناسب از نقوش برجسته فاصله مي گيرد تا با حفظ اين آثار، عمليات راهسازي دنبال شود.

اميري با عنوان اينكه در مسير اين جاده هيچ يادمان تاريخي وجود ندارد كه در معرض تخريب و آسيب قرار داشته باشد، تصريح كرد: هم اينك هيچگونه انفجاري در اين مسير انجام نمي شود.

وي افزود: سازمان ميراث فرهنگي استان فارس،جلوي هر گونه انفجار را در اين منطقه گرفته است.

مدير مجموعه تاريخي بيشاپور گفت: با توجه به اينكه احداث جاده كنوني در حاشيه اين مجموعه تاريخي، يك جاده فرعي دسترسي محسوب مي شود، ساخت آن هيچگونه ضرر و زياني براي يادمانهاي تاريخي ندارد.
اميري با دفاع از ساخت جاده جديد اظهارداشت: با احداث اين جاده كه يك راه فرعي محسوب مي شود، مسير دسترسي اهالي روستاي تنگ چوگان به جاده اصلي نزديكتر شده و علاوه بر آن، رونق گردشگري در مجموعه تاريخي بيشابور افزايش مي يابد.
وي تسهيل در دسترسي به غار شاپور را از ديگر آثار مثبت ساخت جاده جديد عنوان كرد.
مدير مجموعه تاريخي بيشاپور در باره سابقه احداث جاده در تنگه تاريخي چوگان گفت: از سال ها پيش و در دوران قبل از انقلاب، يك معبر از اين مسير به سمت مجموعه تاريخي بيشاپور وجود داشت كه حتي پل هايي نيز براي آن در اين محور احداث شده بود.
وي افزود: در همان سال ها، حدود 50 درصد راهگشايي در منطقه مذكور انجام شده بود.
اميري، ادامه اين راهگشايي را در مسير منتهي به مجموعه تاريخي بيشابور نياز دولت، مردم و سازمان ميراث فرهنگي دانست و تاكيد كرد كه با احداث جاده جديد مشكل روستاييان ساكن در اين منطقه نيز حل مي شود.
وي گفت: يكي از نتايج مثبت احداث اين جاده، خدمات رساني بهتر از جمله گاز رساني به روستاييان ساكن در اطراف مجموعه تاريخي بيشاپور است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳