پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۰۶۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
امروز شما مي بينيد راديو آمريكا و اسراييل و بوقهاي تبليغاتي استكبار جهاني از او به عنوان يك فقيه و يك مرجع تقليد نام مي برد، در حالي كه ايشان هيچ يك از شرايط مرجعيت و فقاهت را ندارد و در گذشته هم نداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین خرسند (امام جمعه کازرون) در بخشی از خطبه نماز عید فطر در کازرون به انتقاد شدید از آیت الله سید علی محمد دستغیب روی آورده و خواستار بررسی صلاحیت وی توسط مجلس خبرگان رهبری شد.

آنچه در ادامه آمده است، متن کامل سخنان وی در این رابطه است که توسط خبرنگار کازرون نما عینا از فایل صوتی پیاده شده است.

***

...مطلب بعد در رابطه با مسائلي است كه در مركز استان اتفاق افتاد. متاسفانه يكي از نمايندگان مردم استان كه به جهت سوابق خانوادگي اين فرد و انتصاب اين فرد به شهيد محراب‌، شهيد آيت الله دستغيب، مردم به اين فرد اعتماد كرده بودند.

اما در يكي، دو سال اخير به ويژه بعد از فتنه هاي سال گذشته مردم استان فارس شاهد حرمت شكني هاي اين شخصيت نسبت به انقلاب، شخص مقام معظم رهبري و اصل ولايت فقيه بودند.

بعد از آن فتنه ها و جسارت هايي كه سال گذشته انجام شد. خب! مردم خودشان وارد عمل شدند و برخورد كردند. اما باز رافت اسلامي و محبت مقام معظم رهبري و توصيه ايشان مبني بر حفظ آرامش مجال ديگري به اين فرد داده شد.

اما متاسفانه در دو ، سه هفته گذشته باز شاهد جسارت هاي وقيحانه اين انساني كه بايد گفت به معناي واقعي نمك نشناسي مي كند نسبت به انقلاب اسلامي .

و امروز شما مي بينيد راديو آمريكا و اسراييل و بوقهاي تبليغاتي استكبار جهاني از او به عنوان يك فقيه و يك مرجع تقليد نام مي برد، در حالي كه ايشان هيچ يك از شرايط مرجعيت و فقاهت را ندارد و در گذشته هم نداشته است.

كسي كه امروز خوراك تبليغاتي براي راديو فردا و راديو آمريكا و اسراييل ايجاد مي كند، قطعا آن عدالت براي هيچ يك از اين مناصب را ندارد. 

امام فرمودند: مجلس خبرگان تقويت رهبري است. مجلس خبرگان تضعيف رهبري نبايد باشد. آن هم جسارت به مقام شامخ ولايت و رهبري و اين فرد در راستاي منافع دشمن قدم بر مي دارد، بنا بر اين چنين انساني شايسته نمايندگي ملت فارس در مجلس خبرگان رهبري نمي باشد.

همينجا در آستانه برگزاري اجلاس خبرگان از نمايندگان خبرگان و از هيئت رييسه خبرگان استدعا داريم كه در عملكرد ايشان بررسي لازم صورت بگيرد و اگر ايشان شرايط لازم را براي ادامه نمايندگي ملت فارس كه ارادت خودشان را به انقلاب و به شهدا و به امام نشان دادند و بيش از چهارده هزار شهيد تقديم آستان انقلاب اسلامي كردند، صلاحيت ايشان مورد بررسي و باز بيني قرار بگيرد و اميد وارم ايشان هم در اعمال خودش مجددا تفكري كند و در اين سن وسال از گذشته عبرت بگيرد.

آن كساني كه خيلي شهرت بيشتري نسبت به ايشان داشتند اما نسبت به امام و انقلاب خيانت كردند سرنوشت آنها به كجا رسيد!

اميد وارم اين تذكرات مفيد واقع شود و از اين راهي كه ايشان انتخاب كرده است در اين راه تجديد نظر بنمايند. ان شا الله.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
3
آقای خرسند شما ........................ می کنید...
چرا انتقاد در این کشور از هر کس و هر شخص دولت آن هم انتقاد منصفانه، حکم براندازی و برچسب منافق را به خود می گیرد.
زمانی که آقای دستغیب به تربیت شاگرد مشغول بودند و به طور خانوادگی و نسل در نسل برای این کشور خون دل ها خورده اند، شما کجا تشریف ذاشتین؟؟؟؟
واقعاً جای بسی تاسف است و تاسف برای ....... که به نام لباس شخصی ، بسیج یا سربازان گمنام امام زمان موجب رنجش خاطر ای عالم ربانی می شوند....
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
3
کاش یک نفر هم افرادی که می گویند خودسر هستند و غیرقانونی به مدرسه و منزل ایشان حمله کردند را محکوم می کرد و با آنها برخورد می کرد.
کاش یک نفر پیدا می شد و لااقل می گفت که دستغیب چه حرفی علیه رهبری زده است؟ آیا او واقعا علیه رهبری حرف زده است یا اینکه عده ای اصرار دارند بگویند منظور او رهبری است؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
0
این سخنان توهین به مردم و شورای نگهبان است.
1- وقتی شورای نگهبان در چند دوره گذشته صلاحیت ایشان برای عضویت در این شورا را تایید کرده و یکی از این شرایط اجتهاد و فقاهت بوده یعنی چه که شما بگویید ایشان از اول هم شرط فقاهت نداشته؟ این توهین به شورای نگهبان است.
2- چرا وقتی مردم به شما رای می دهند فهیم هستند و از روی بصیرت رای داده اند ولی وقتی ایشان جزو نفرات اول مجلس خبرگان فارس می شود می گویید که به خاطر نسبت وی با شهید دستغیب بوده! یعنی مردم اینقدر کوتاه فکر هستند؟ اگر بله از کجا معلوم وقتی به همفکران شما رای داده اند از همین کوتاه فکری یا از عوام فریبی کاندیداهای شما نبوده است؟!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
1
0
آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز کاملا هوشمندانه با این مساله برخورد کرده اند. هم بر دفاع از ولایت تا پای جان اشاره کردند و هم اینکه بر لزوم حفظ وحدت از سوی همه تاکید داشتند و با اسم نیاوردن از آققای دستغیب در خطبه جو را متشنج تر نکردند اما نمی دانم چرا آقای خرسند اینطور موضع می گیرند. واقعا جای تعجب است. هنوز مسایل کازرون تمام نشده می خواهید استان متشنج تر شود؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
2
آیا اگر یک نفر اشتباه کرد باید تمام حیثیت او را زیر سئوال برد؟ فرض کنید امام جمعه کازرون بیاید و روز عید نماز به جای 9 قنوت 10 قنوت بخواند آیا می شود به این دلیل هر حرفی که دلمان خواست به او بزنیم؟ پس چرا به راحتی همه حیثیت آیت الله دستغیب را زیر سئوال می برید؟ اتقوا الله
اول بگویید ایشان دقیقا چه گفته تا ببینیم واقعا منظورش همان بوده که شما می گویید یا نه؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
2
0
دستغیب شخصی ساده است و صلاحیت مرجعیت ندارد.
حسین
|
United States
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
0
0
سلام من از آقای خرسند سوالی‌ دارم! کجا ایشان به اصل ولایت فقیه توهین کردند!! ایشان دقیقا بر حسب وظیفه خواستار بررسی‌ یه موضع شدند که طبق قانون اساسی‌ به گردن ایشان است!! .کاش از آیت ال..ایمانی‌ یاد میگرفتید.... می‌دانم نظرات من را سانسور می‌کنید !!!!!
ك . ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
0
0
???????????????????
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
??????????????????????????
????????????????????????????????
????????????????????????????????
احد احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
0
2
سلام عليكم اگر ايشان اين خطبه را قبل از نماز عيد خوانده بود هيچ وقت ... نمي خواندم ايا به نظر ايشان نماينده فقط بايد سالي دو بار دور هم جمع شون بخورند و بياشامند . از هم تعريف كنند بعد هم يك بيانه صادر و بعد حق جلسه به حساب مباركشان واريز شود پس بحث نظارتي چه مي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
0
1
بعضي ها خيلي خشك فكرند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
2
0
اگر آقای دستغیب به مقام عظمای ولایت بی حرمتی نکرده اند تنها راه حل آن برائت از آن حرف ها است . چرا ایشان موضع خود را در مورد رهبری شفاف بیان و به طور صریح نمیگویند
موضوع شجره ... را چرا به وضوح تکذیب نمیکنند؟؟؟؟
البته موضع ایشان سالهاست که گاهی در ابهام و گاهی با بی شرمی برای مردم مشخص شده
دیگه بر کسی پوشیده نیست ماجرای ارتباط عاملین فتنه 18 تیر 78 (از جمله آقای مصطفی موسوی )که برخواسته از همین مسجد آتشیها بود.که میخواستند با قتل امثال داريوش و پروانه فروهر، محمد مختاري و محمدجعفر پوينده و قتل های زنجیره ایی از طرفی چهره ولایت و نظام و حزب الله رو تخریب و از طرفی ریشه وزارت اطلاعات که دست راست و امین نظام بود رو قطع کنند .(به استناد کتاب«آسيب‌شناسي حزب مشاركت» )
ولی خدا خواست که رسوای عالم بشوند.
در جریان فتنه سبز اموی نیز که هنوز در ذهان باقی مانده و نیازی به گفتن نیست.
با این همه سوابق درخشان باز هم حرفی دارید برای گفتن جز سکوت همراه با خیره شدن بر روی زمین و بافتن دروغی بزرگتر.

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
0
با سلام وقتی فرماندار شیراز آقای .... هر هفته به دست بوسی علیمحمد دستغیب میرود و حزب الله را طوری دیگر جلوه داده و میگوید باید انها را در مسائل استانی حساب نکرد و علیه فرمانده سپاه فجر و نماینده ولی فقیه در سپاه فجر گزارشهای نامطلوب به استاندار میدهد و استاندار هم تحت تاثیر ایشان قرار میگیرد باید اینده ای بدتر را انتظار کشید . همه مشکلات استان از نظر حزب اللهی ها باید فرماندار زیراب زن و بقول ایت الله حسینی .... دانسته شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
0
0
سلام
safa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
2
با سلام خدمت آقای خرسند
توصیه این حقیر به ایشان این است که مقداری ... و با مطالعه حرف بزنند چرا که حق ملتی فهیم وبزرگ ان است که با خردی و متانت صحبت شود شما جسارتا ... بلد نيستيد چه رسد به وارد شدن به ... و ... شما هر گاه ... هستید به مسائل ... روی می آورید اگر درست میگویید مطلب آقای دستغیب را برای مردم بخوانید مردم که خود آگاه هستند به قضاوت می نشینند لطف کنید همیشه در روشنایی عرض اندام کنید شاید رقیبی هم برای شما باشد اگر ایشان هم تریبون و رادیو وتلوزیون یکطرفه داشتند بهتر از شما صحبت می کنند شما اگر قدر ت دارید و حرفتان خواهان دارد چرا استاندار که زیر نظر احمدی نزاد است وایشان هم از تایید رهبری بر خوردارند به شما ... و حتی حاظر به رودررویی نیستند اول بروید مسائل خودتان اصلاح کنید بعدا به مسائل دیگران بپردازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
2
0
آقای عزیز درسته که بنده به آقای خرسند انتقاد دارم درباره بعضی مسائل دیگر اما در این مورد احسن داره. علی محمد دستغیب اگه ... سیاسی داشت به حرف اطرافیان گوش نمی داد و حرف اول شبکه های ماهواره ای نمی شد.نتیجه کلاس درس طلبه های آمریکائی ایشان را هم روز قدس 89 دیدیم.
علی عبداللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
2
سلام بر همگی .
به آقای خرسند وهمه کسانی که این پیام رو می خونند عرض می کنم:
از ساحت مقدس امام زمان ... و به سید خدا ... نکنید(چه سید علی محمد دستغیب باشه چه سید علی خامنه ای)
در ضمن تا درباره یه چیزی مطمئن نشدید حرف نزنید اگر می خواهید رستگار شوید.
والسلام
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
/فلک به دست مردم نادان دهد ضمام امور/
/گناه تو این است که طالب فیضی/ ( حافظ)
منافقان و خوارج امیرالمومنین علی(ع) را هم خانه نشین کردند
متاسفانه هر کس حرف حق بزند و عدالت خواهی کند را همین نادان ها و خودفروختگان به پول و قدرت ناجوانمردانه دروغ میبندند
همین بوده رسم روزگار
پس هر که در خانه اش زندانی کردند را حق گو و حق جو بدانیم
یا علی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴