پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۸
حجه الاسلام والمسلمین خرسند:
بعضی می نویسند که امام جمعه خلاف حرف رهبری عمل کرده. وحدت رعایت نشده است. این برداشت شماست. برداشت شما که حجت نیست برای دیگران. بنده این برداشت را از صحبت های رهبری ندارم. برداشتم این است، لذا خودم هم از انتقاد استقبال می کنم.
حجت الاسلام والمسلمین خرسند نماز جمعه این هفته کازرون را اقامه کرد. وی در بخشی از خطبه ی دوم نمازجمعه خود بار دیگر به مسایل مربوط به فرمانداری کازرون پرداخت. آنچه در ادامه تقدیم می شود بخشی از خطبه دوم ایشان است که توسط خبرنگار کازرون نما عینا از فایل صوتی پیاده شده است:
 
انتقاد از یک مسئول وحدت را بهم نمی زند

کی گفته که انتقاد از یک مسئول یعنی وحدت را بهم زدن؟ این چنین نیست. بلکه این تقویت کننده وحدت است. این مردم را امیدوار می کند. پس نباید هیچ کس انتقاد کند؟ همین صحبت هایی که هفته گذشته من در رابطه با آقای استاندار کردم خوب این انتقاد است. امر به معروف است.حالا بعضی می نویسند که امام جمعه خلاف حرف رهبری عمل کرده. وحدت رعایت نشده است. این برداشت شماست. برداشت شما که حجت نیست برای دیگران. بنده این برداشت را از صحبت های رهبری ندارم. برداشتم این است، لذا خودم هم از انتقاد استقبال می کنم.
 
مسئولین باید نقد پذیر باشند. باشد سینه گشاده داشته باشند. اگر یک مسئولی وعده بدهد و عمل نکند و من بگویم خلاف وعده عمل کردی! این خلاف وحدت است؟ این وحدت جامعه را بهم می ریزد؟ بنابراین در تفسیر کردن، رعایت کنید مسائل را، امانت ها را رعایت کنید.
 
الحمدلله همه دولتمردان ما این روحیه و خصوصیات را دارند، حالا بعضی شان که ندارند باید خودشان را اصلاح کنند.

در عزل و نصب ها موازین شرعی رعایت بشود

مسئولیت یک امانت است و ان الله یامرکم ان تعدوا الامانات الی اهلها. امانات باید به اهلش سپرده شود. این که ما دغدغه داریم در عزل و نصب ها موازین شرعی رعایت بشود روی این معیار است. مسئولیت حق فردی نیست، یک امانت الهی است.
 
اگر من و شما امروز مسئولیت داریم توی این شهر هزار و صد شهید که من خودم از نزدیک، پرپرشدن بعضی از آنها را دیدم. شهیدی که می گفت من می خواهم مثل حسین بن علی هنگام شهادت سر در بدن نداشته باشم، خمپاره می آمد و شهید می شد. شهیدی که هنگام شهادت تشنه بود و آب که برایش بردند گفت مولایم لب تشنه شهید شد و من آب بنوشم؟ این مسئولیت ما به برکت این خون هاست و آقای مسئول، مسئولیت بپذیرد و بگوید من هر کاری دلم بخواهد می کنم. بین مردم نمی آید. در نمازجمعه و جماعت نمی آید. گویا ارث پدری بهش رسیده است. اگر یک مسئول مسئولیتش تقویت نظام نباشد و ادامه راه شهدا نباشد مسئولیت او غصبی است.

روند حرکت کلی دولت را مثبت است

ما کلیت دولت را یک دولت خدمت گذار، پرتلاش، دولت اقدام می بینیم. روند حرکت کلی دولت را مثبت می دانیم. البته خب نکات ضعف هم هست. اما روند کلی دولت مثبت است.
 
رئیس جمهوری که احیا کرد گفتمان امام را، استکبارستیزی را، انسان وقتی می بیند رئیس جمهور محترم می رود در مجامع بین المللی با اقتدار از دستاوردهای نظام، از خط امام و رهبری دفاع می کند، به خودش می بالد. اینها ارزش هست برای این دولت. اینکه ریئس جمهور مثل یک کارگری بلند می شود در روستاها و شهرهای مختلف شبانه روزی تلاش می کند و کار می کند، اینها ارزش است. دولت مردان دیگر نیز همچنین.
 
انشالله که خداوند توفیق خدمات بیشتر را و طی مسیر در مسیر امامت و ولایت را به همه دولت مردان بویژه دولت دهم عنایت بفرماید.

بنای ما همکاری با فرماندار جدید است

در رابطه با مسائل شهرستان بالاخره بعد از یک ماه و نیم بدقولی حکم فرماندار جدید شهرستان صادر شد. خب! ما حالا در ابتدای کار گلایه نمی کنیم. هماهنگی شد یا نشد اینها بماند. انشاءالله برای یک فرصت دیگری.
 
بنده خدمت این برادری که این مسئولیت را پذیرفته اند تبریک عرض می کنم و برای ایشان هم آرزوی توفیقات بیشتر دارم. انشاءالله بتوانند خادم خوبی برای مردم شهرستان کازرون باشند.
 
این مسئولیت ها دیر یا زود به پایان می رسد اما عملکردها می ماند. بنده و سایر ائمه جمعه شهرستان و جامعه روحانیت شهرستان اگر ببینیم روند کلی حرکت مثبت است و برای خدمت به مردم است ما حمایت می کنیم. در عین حال جاهایی هم لازم باشد تذکراتی بدهیم، می دهیم. انتقاداتی هم لازم باشه می کنیم اما بنای ما همکاری است که انشاءلله این برادر در مسئولیتشان بتوانند موفق و موید شوند. نکات دیگری هم اگر لازم شد در آینده عرض خواهم کرد.

مهندس صالح پور با صداقت کامل نمونه یک مسئول بی ادعا و بی تکلف کم خرج بود
 
امروز من وظیفه خودم می دانم چون هفته دولت هم هست. از یک خدمت گذار شریف مردم قدردانی کنم. جناب آقای مهندس صالح پور فرماندار سابق شهرستان حدود چهار سال این مسئولیت را در دوران تلاش دولت نهم و ابتدای دولت دهم به عهده داشتند و در مدت امامت جمعه بنده که الان حدود سه سال است چیزی کمتر از سه سال همدوره بود با مسئولیت بنده در منصب امامت جمعه.
 
خدا می داند در این روز ماه مبارک رمضان من صریحا می گویم. بعضی این کار سیاسی تحلیل نکنند. من قبلا هم از مسئولین خدوم دیگر مثل شهردار سابق که مورد بعضی کم مهری ها قرار گرفت من تقدیر کردم. همچنانی که انتقاد می کنم، اگر مسئولی هم خوب کار بکند از او تقدیر می کنم. در این سه سال من یک مورد تخلف از ایشان ندیدم اشتباه همه دارند قطعا ایشان هم اشتباه دارند من هم اشتباهاتی ذارم. شماها هم دارید، هیچ کس معصوم نیست. اما ایشان با صداقت کامل نمونه یک مسئول بی ادعا و بی تکلف کم خرج.
 
شما هزینه های جاری فرمانداری را قبل از مسئولیت ایشان ببینید زمان ایشان هم ببینید. ساده زیست بودن ایشان نه فقط در این دولت. حالا بعضی ها هر دولتی که روی کار بیاید در جهت آن دولت حرکت می کنند. حالا این دولت ساده زیستی شعارش است این را می گوید فردا دولت دیگری بیاید شعار آن را می دهد. اما ایشان در مسئولیت های قبلی اش هم اینچنین بوده نه اینکه الان اینچنین است. با کمترین حقوق، شما بگردید یک فرمانداری با حقوق 550 تا 560 هزارتومان. کدوم فرماندار در ایران پیدا می کنید که میزان حقوقش .
 
اینها چیزهایی است که تقویت دولت است. افتخارش هم برای این دولت است که مدیران این چنینی داشته است. خوب این را من وظیفه خودم می دانم که در نماز جمعه تجلیل کنم. منتظر هم بودم که دوستان این کار را انجام بدهند خوب دیدم آنطوری که شایسته است بشود ظاهرا قرار نیست بشود. خب! ما الان قضاوت هم نمی کنیم. اما خوب از قرائن و شواهد اینچنین برمی آید. علی ای حال امیدوارم که ایشان هر کجا که باشند در خدمت اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی موفق و موید باشند.

بگذارید فرماندار جدید در یک جو آرامی کارش را شروع کند

مسائل و بگو مگوهایی هم که در این موضوع هست من استدعا می کنم که دیگر پایان یافته تلقی بشود، اجازه داده بشود این مسئول جدیدی هم که آمده در یک جو آرامی کار خودشان را شروع کند و انتقاداتی هم اگر هست در جو دوستانه مطرح بشود.

از خدمات سرپرست فرمانداری تشکر می کنم

این برادری هم که دو ماه مسئولیت داشتند در این شهرستان به عنوان سرپرست من از ایشان هم تشکر می کنم. انشاءلله که ایشان هم مأجور باشند عندالله و جای دیگری بتوانند خدمت بکنند انشاءلله
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
می شود بفرمایید اگر چه کار کرده بودید آن وقت بر خلاف حرف رهبری عمل شده بود؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
عزیز دل برادری که نظر داده اید. بهتر است بکبار دیگر جمله و نظر خود را بازبینی بفرمایید. واقعاً متاسفم برای شما ، اگر اصالتاً کازرونی و یا حتی ایرانی باشی...!!!
آخه مرد مومن اصلاً صحبت های امام جمعه رو شما خوندی یا شنیدی؟؟؟
هر جاش خلاف یا به ناحق بود بیا عرض کن... یا شما هم مثل بقیه کوته بینان میخایی بگی خلاف حرف رهبر و ....
واقعاً جای بسی تأسفه...!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
باز هم براي اقاي خرسندي كه اين جوري سياسي از يك فرماندار تجليل ميكند . از كدام عمكرد صالح پور دفاع مي كنيد از ايجاد اشتغال يا امنيت فراوان يا مبارزه جدي با اعتياد يا پيگيري مسائل فرهنگي يا عمراني شهرستان يا مسكن مهر يا .... ازكدام عملكرد دفاع مي كنيد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
دلم براي بخشدار سابق بالاده مي سوزد كه چشم بسته به دنبال اين موتلفه ايها حركت مي كند ديدي چطور از شما تجليل كردند بازهم هم حزبيشان را بر شما ترجيح دادند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵