پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۷ - ۲۳:۴۳
امين پرهيزكار
درياچه زيباي پريشان اين روزها يكي از سخت ترين شرايط طبيعي خود را در چندين سال گذشته تجربه مي كند . ديدن كم آبي و حتي مي توان گفت بي آبي يكي از زيبا ترين و بزرگترين درياچه هاي ايران كه به دليل ويژگي منحصر بفردش يعني شيريني آب آن و ميزباني از صدها نوع از پرندگان از سراسر جهان آنقدر براي علاقه مندان به طبيعت و محيط زيست دردآور است كه نمي توان حدي براي آن متصور شد .
با وجود اينكه بسياري از شهروندان كازروني اين روزها جهت تفرج كمتر به درياچه پريشان عزيمت مي كنند اما هرگاه با عكسهاي خشك و بي آب اين درياچه در نشريات محلي و يا سايتهاي خبري مواجه مي شوند جز حسرت خوردن چيزي براي اظهار ندارند و حتي بعضي اين وضعيت را در نگاه اول باور نمي كنند .
با اين وجود اكثر مردم به زمستان امسال و بارش باران و بازگشت اين درياچه به حالت قبل اميدواري كامل دارند و با بيان اينكه بارش مي تواند پريشان را به حالت عادي برگرداند به نوعي وضعيت موجود را توجيه كرده و خود را سرگرم مي كنند اما واقعيت اين است اگر در اين زمان به درياچه پريشان نيز رسيدگي نشود ممكن است كه يكي از بهترين جاذبه هاي گردشگري كشور و كازرون كه شهروندان كازروني سالهاست به آن مي بالند بسيار سريعتر از تصور رو به زوال رفته و نابود شود .
با اين وجود اكثر مردم تنها به اين موضوع دل خوش نكرده اند و با ديدي تخصصي تر به شرايط پريشان مي نگرند و البته نيازي كه اين روزها در حال تبديل شدن به يك خواست جمعي است .
اگر به جاي نگاه كردن و حسرت خوردن از زاويه اي ديگر به خشك شدن درياچه بنگريم آن را موهبتي از طرف خداوند مي يابيم و نه يك فاجعه .
يكي از بزرگترين مشكلات و نيازهاي درياچه پريشان كه موجب شده است اين درياچه از نظر رتبه در ميان درياچه هاي جهان از جايگاه نازلي برخوردار باشد عدم لاي روبي اين درياچه بوده است چرا كه انجام اين كار هزينه هاي بالا و البته مشكلات فراواني را در زمان پر آبي به همراه دارد . اما هم اكنون و به گفته كارشناسان محيط زيست خشك شدن موقتي آب درياچه بهترين و مساعد ترين فرصت را جهت لاي روبي اين درياچه در اختيار مسئولين امر قرار داده است و طبيعي است كه بهره گيري از اين فرصت پيش آمده جز با عزم جدي مسئولين و خواست و تاكيد مردم عملي نخواهد شد تا يكبار براي هميشه پرونده لاي روبي پريشان به آرشيو خاطرات شيرين مردم كازرون منتقل شود .
آيا مسئولين همتي را كه درياچه پريشان اين روزها سخت بدان نيازمند است را به خرج خواهند داد ؟

منبع: هفته نامه بيشاپور، ش 129، 18 شهريور 1378، ص 5.
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۱
33
0
باعث تاسفن . نچ چچچچچچچ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵