پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶
مدیر طرح‌های بین‌المللی حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: با هدف حذف یا کاهش پایدار فرآیندها و عوامل مخرب تالاب‌ها و ناقض شرایط مدیریت بهینه، این اکوسیستم‌های ارزشمند طبیعی تعریف عملیاتی شده است.

مدیر طرح‌های بین‌المللی حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: با هدف حذف یا کاهش پایدار فرآیندها و عوامل مخرب تالاب‌ها و ناقض شرایط مدیریت بهینه، این اکوسیستم‌های ارزشمند طبیعی تعریف عملیاتی شده است.

دکتر علی نظری دوست، شنبه در کارگاه مشورتی سه روزه تالاب بین‌المللی پریشان در کازرون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از این طرح مدیریتی، تعریف و تدارک چشم انداز بلندمدت ومشترک برای مدیریت پایدار تالاب و ارزش‌ها و مزایای متعدد اکوسیستم آن است.

وی گفت: این طرح به ویژه بر مشارکت افراد محلی و ترغیب آنان به‌استفاده خردمندانه تر از منابع تالاب، افزایش مشارکت‌های بین بخشی به منظوردستیابی به اهداف مشترک مورد نظر و ارتقای آگاهی‌ها نسبت به اهمیت تالاب پریشان تاکید دارد.

نظری دوست افزود: طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مرجع ملی و برنامه عمران ملل متحد( (UNDPوتسهیلات محیط زیست جهانی ) (GEFعملیاتی شده است.

در این کارگاه مشورتی، مشاور ملی بخش جوامع محلی و اقتصادی - اجتماعی بین‌المللی تالاب‌های ایران بیان داشت: این کارگاه، با هدف ظرفیت‌سازی و توانمندسازی کمیته‌های محلی مدیریت مشارکتی دریاچه پریشان و تکمیل برنامه طرح‌های مدیریتی این دریاچه با مشارکت جامعه محلی،برگزار شده است.

موناکنعانیان گفت: در نخستین روز فعالیت این کارگاه، ساختار کمیته محلی مدیریت پریشان با هدف تشکیل گروه‌های محلی، نحوه انتخابات نمایندگان جامعه محلی و سرگروه‌های توسعه شامل ۱۳سرگروه، ۴۰نماینده وسه گروه روستایی پنج ناحیه در روستاهای اطراف دریاچه پریشان، معرفی واهداف و وظایف آنها تشریح و مرور شد.

وی اضافه کرد:در دومین روز این کارگاه، جایگاه مردم در طرح مدیریت جامع دریاچه پریشان مورد بازبینی قرار گرفته و چشم انداز ۲۵ساله کلی پنج هدف راهبردی اصلی در دو بازده زمانی پنجساله و ۲۵ساله و اقدامات لازم برای اهداف راهبردی مرور شد و نمایندگان جامعه محلی نیز متعهد به اطلاع رسانی کل مطالب در روستاهای ذیربط شدند.

کنعانیان افزود: در سومین روز از این کارگاه، تهیه پروژه‌های قابل اجرا منطبق بر برنامه اقدام، طرح مدیریت تالاب پریشان بامشارکت نمایندگان محلی برگزار شد.

وی بیان داشت: در پایان این کارگاه، ساختاری برای طراحی طرح‌های کوچک روستایی در اختیار نمایندگان جامعه محلی قرار گرفت تا مطالب برای مشارکت فکری وبهینه‌سازی در زمینه تکمیل برنامه اقدام طرح مدیریت دریاچه پریشان آماده شود.

 

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵