پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۴
مدیر کل تربیت بدنی فارس در مورد بند ‪ ۷مصوبه گفت : در این بند مبلغ یک میلیارد پانصد میلون ریال برای احداث اسکله قایقرانی در دریاچه‌های استان مشروط به تائید فدراسیون قایقرانی اختصاص یافته است که تائیدیه فدراسیون اخذ شده است و موافقنامه مبادله گردیه است اما هنوز زمین دریاچه پریشان، دریاچه مهارلو و سد تنگاب از طرف استان تامین و واگذار نشده است که این امر به عنوان موانع اجرایی محسوب می‌شود.

مدیرکل تربیت بدنی فارس گفت:بیش از ۶۰درصد ازمصوبات سفرسال گذشته رییس جمهوری به استان فارس به بهره برداری رسیده است.

دکتر رشید خدابخش، شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بخشی دیگر از این مصوبات در هفته تربیت بدنی افتتاح می‌شود و پیش بینی می‌شود تا دهه مبارک فجر تمام مصوبات سفر نیز به بهره برداری برسد.

وی افزود: در بند یک مصوبه سفر پیش بینی اعتبار مورد نیاز انجام مطالعه واجرای ورزشگاه المپیک پارس در لوایح بودجه سنواتی به‌نحوی که پروژه مذکور تا پایان سال ۱۳۹۰به بهره برداری برسد آمده است که با اعتبار سال ۸۶ قسمتی از حصار کشی استادیوم انجام شده است و مجوز ماده ۳۲قانون برنامه توسعه نیز اخذ شده است .

خدابخش اضافه کرد: در سال ۸۷اعتباری معادل ۱۲۰میلیارد ریال بدین امر اختصاص یافته است و مشاور انتخاب شده و در حال مطاله و تهیه نقشه می‌باشد و در سال جاری کار اجرایی توسط شرکت توسعه عملیاتی خواهد شد ضمن اینکه واگذاری رسمی زمین ورزشگاه المپیک از طریق مراجع استان انجام نگردیده که لازم است این مشکل بزودی حل شود.

وی همچنین در مورد بند دوم مصوبه سفر که تکمیل ورزشگاه ۵۰هزار نفری آزادی میانرود شیراز تا پایان سال ۸۶بوده است نیز گفت: به دلیل پایان یافتن اعتبارهای ردیف خاص پروژه در پایان سال ۸۵این پروژه در سال ۸۶ فاقد اعتبار بوده است و سازمان تربیت بدنی با تامین مبلغ ۲۰میلیارد ریال اعتبار از سایر طرح‌های خود، پیشرفت فیزیکی پروژه را به حدود ۷۵در صد رسانده است .

وی ادامه داد: طی بازدیدی که رییس سازمان تربیت بدنی و استاندار فارس در تیرماه گذشته از این ورزشگاه داشتند مسایل و مشکلات بررسی شد و مقرر گردید توسط شرکت توسعه فاز نخست این ورزشگاه در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

خدابخش اضافه کرد: کمبود اعتبار تکمیلی برای اتمام این ورزشگاه بزرگ از سوی سازمان قول مساعد داده شده در سال جاری تامین شود ضمن اینکه تا کنون برغم صدور حکم مالکیت ۱۶هکتار اراضی اشغال شده توسط همسایه مجاور اما قضایی برای زمین یاد شده توسط مراجع قضایی صادر نشده است که این امر باعث عدم‌اجرای پارکینگ‌های مجموعه خواهد شد با این حال فاز نخست این ورزشگاه تا ظرفیت ۲۵هزار تماشاگر در پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیر کل تربیت بدنی فارس در موردبند سه این مصوبه که تعیین و تکلیف و تامیبن اعتبار ۱۶۰پروژه ورزشی نیمه تمام استان در سال ۸۶به نحوی که تا پایان برنامه چهارم توسعه به بهره برداری برسند نیز گفت: بدلیل محدود بودن اعتبار سازمان تربیت بدنی و استان در سال ۸۶اعتباری تامین نشده است و مقرر گردید تا پایان برنامه چهارم اعتبار تامین شود و این پروژه که تعداد آنها ۵۰عدد است نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

وی در خصوص بند چهارم مصوبه نیز افزود : اختصاص مبلغ ۱۰میلیارد ریال برای تکمیل پیست اسکی شهرستان سپیدان از محل کمک‌های فنی و اعتباری سازمان تربیت بدنی در سال ۸۶است که بدلیل محدود بودن اعتبارهای سازمان در سال ۸۶تخصیص اعتبار وجود نداشت اما از طریق اخذ تسهیلات بنگاه‌های زود بازده، پیست اسکی به بخش خصوصی سپیدان معرفی شد تا این تسهیلات را اخذ نماید که در حال اجرا است.

خدابخش گفت: در این مورد سازمان تربیت بدنی متعهد گردیده در سال جاری این اعتبار را تامین و در اختیار بخش خصوصی پیست اسکی سپیدان قرار دهد.

همچنین مدیر کل تربیت بدنی فارس در مورد بند ۵مصوبه اینگونه توضیح داد : اختصاص مبلغ ۳۰میلیارد ریال جهت احداث و تکمیل ۱۲۰زمین فوتبال خاکی و چمن در شهرهای کوچک و روستاهای استان از محل اعتبارهای سازمان تربیبت بدنی در سال ۸۶است که تعداد ۵۰زمین تکمیل و به بهره برداری رسیده است و تعداد ۵۰زمین دیگر در دست اجر است .

وی گفت : به دلیل اینکه تخصیص اعتبارهای استانی ۶۸درصد بوده و تخصیص سازمان ۷۰در صد بنابراین تعداد ۲۰پروژه با کمبود اعتبار مواجه شده است که موافقت نامه کمبود اعتبار سال ۸۷استانی مبادله و به زودی تمام پروژه ها تکمیل و به بهره برداری می‌رسد ضمن اینکه این پروژه‌ها فاقد هر گونه موانع اجرایی است .

خدابخش در مورد بند ۶این مصوبه گفت: پیش بینی اعتبار مورد نیاز احداث زورخانه شیراز در لایحه بودجه سال ۸۷پس از طی مراحل قانونی موضوع آیین نامه اجرایی ماده ۳۲برنامه توسه چهارم است که سازمان در سال ۸۶اعتبار این پروژه را تامین نموده و در حال حاضر پیمانکار انتخاب و پروژه در حال اجرا است و ۴۵در صد پیشرفت فیزیکی دارد و فاقد هر گونه موانع اجرایی است.

مدیر کل تربیت بدنی فارس در مورد بند ۷مصوبه گفت : در این بند مبلغ یک میلیارد پانصد میلون ریال برای احداث اسکله قایقرانی در دریاچه‌های استان مشروط به تائید فدراسیون قایقرانی اختصاص یافته است که تائیدیه فدراسیون اخذ شده است و موافقنامه مبادله گردیه است اما هنوز زمین دریاچه پریشان، دریاچه مهارلو و سد تنگاب از طرف استان تامین و واگذار نشده است که این امر به عنوان موانع اجرایی محسوب می‌شود.

وی گفت: در بند ۹این مصوبه احداث ۹سالن ورزشی با نظر استانداری در شهرستانهای مختلف فارس است و همچنین هفت سالن ورزشی در بخش‌های مختلف شهرستان لارستان و احداث یک باب استخر در شهرستان سپیدان می‌باشد که موافقتنامه مبادله شده و تامین اعتبار گردیده و ۵۷درصد نیز تخصیص داده شده است .

خدابخش افزود: تمام پروژه‌های بند ۹قرارداد آن با پیمانکاران بسته شده است و در حال اجرا است و ۵۰در صد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می‌شود در صورت تخصیص کامل اعتبار این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره برداری برسد و تنها مانع اجرایی آن نیز آنست که اعتبار آن صدر صد تخصیص نشده است.

همچنین در بند ۱۰این مصوبه شانزده سالن ورزشی دیگر می‌باشد که توسط وزارت نفت و سازمان تربیت بدنی در شهرستانهای استان و از محل اعتبارات استانی احداث خواهد شد که این بند موافقنامه مبادله و اعتبار سال ۸۷در حد صد در صد تامین شده است و این پروژه‌ها تا ۷۰در صد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می‌شود تا هفته تربیت بدنی تمام پروژه‌های این بند به بهره برداری برسد.

مدیر کل تربیت بدنی فارس در مورد بند ۱۱این مصوبه گفت : اختصاص مبلغ ۶۰میلیارد ریال ازمحل اعتبارات وزارت نفت جهت احداث ۲۰سالن ورزشی است که تمام سالن‌ها نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

خدابخش گفت: در بند ۱۲این مصوبه آمده است که سازمان تربیت بدنی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استانداری‌ها نسبت به ارتقا سرانه‌های ورزشی استانها تا سطح سرانه ورزشی ملی کشور که یک متر است اقدام شود.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده جهت رسیدن به حد نصاب سرانه ورزشی یک متر مربع به اعتباری معادل یک هزار میلیارد ریال نیاز می‌باشد که چنانچه پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شوند و پروژه‌های مورد نیاز جدید بخصوص در بخش روستایی احداث شود به این هدف خواهیم رسید.

به گزارش ایرنا در جلسه هیات وزیران مورخ ۸۶ / ۱ /۳۱که در مرکز استان فارس برگزار شد موافقت گردید سازمان تربیت بدنی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استانداریها نسبت به ارتقاسرانه ورزشی استانها تا سطح سرانه ملی که یک متر می‌باشد اقدام نمایند

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵