پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
یادداشتی از علی اسدزاده؛
با توجه به این حجم دشمنی‌ها و دامنه‌ی گسترده تبلیغات ناامیدکننده و وضع سخت و سخت‌تر معیشتی مردم که ساخته و پرداخته عوامل نفوذی ضدانقلاب در ارکان مدیریتی کشور و مدیران نالایق و ناتوان بود، در مقایسه با موارد پیشتر، بی‌سابقه و بی‌نظیر است.
 به گزارش کازرون‌نما؛ انقلاب اسلامی ایران، حماسه‌ای بی‌همتا در تاریخ بشریت بود؛ از این رو ابرقدرت‌های سلطه‌جو برای متوقف کردن یا انحراف آن از مسیر اصلی، همه‌ی حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها، نقشه‌ها و دسیسه‌های خود را به کار گرفتند و باورشان نمی‌شد که این انقلاب پیروز شود.برای آنان باور تداوم، استمرار و تکامل ثقیل و دشوار بوده و هست.
اکنون هم که بیش از چهل سال، با همه‌ی ترفندهای‌شان، فرقه‌سازی‌های‌شان، تروریست‌ها را به خط کردن، گسترش تهدید و تحریم و ... (با این ابزار توانستند خیزش و انقلاب را در کشورهای دیگر همچون مصر و ... را سرکوب یا به انحراف بکشند)، باز هم ملت ایران ثابت‌قدم برای حفظ جمهوری اسلامی، که تنها شجره‌ی طیبه‌ی انقلاب اسلامی است، ایستادند و حماسه پشت حماسه ساختند و حضور و مقاومت خود در برابر آن همه تحریم‌ها و تهدید بی‌سابقه در دنیا را حفظ کردند، و باز هم با حضور در صف‌های طولانی پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ی دیگری آفریدند.
برای انتخابات 1400 از دو سال پیش، ائتلاف دشمنان اسلام و انقلاب شکل گرفته بود. مقامات و رسانه‌های آمریکایی، اروپایی، صهیونیستی، رسانه‌های حکام مرتجع و دست‌نشانده‌ی منطقه و برخی از کشورهای عربی، گروه‌ها و احزاب و فرقه‌های ضدانقلاب و فراری و دنباله‌روهای داخلی آن‌ها و ... علیه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 به صحنه آمده و تبلیغات گسترده‌ای را تدارک دیده بودند و هیچ فرصتی هم برای فشار بر مردم با هدف تعریف شده‌ی انحراف افکار عمومی و ناامید کردن آن‌ها نسبت به نظام اسلامی و آینده‌ی آن از دست نمی‌دادند. با توجه به این حجم دشمنی‌ها و دامنه‌ی گسترده تبلیغات ناامیدکننده و وضع سخت و سخت‌تر معیشتی مردم که ساخته و پرداخته عوامل نفوذی ضدانقلاب در ارکان مدیریتی کشور و مدیران نالایق و ناتوان بود، در مقایسه با موارد پیشتر، بی‌سابقه و بی‌نظیر است.
آری! انتخابات 1400 در کوران این هجوم تبلیغاتی بی‌سابقه و کم‌نظیر صورت گرفته است. مگر نه این بود که همه‌ی نامزدها با هر گرایش و سلیقه‌ای، بدون استثناء در مناظره‌ها و تبلیغات خود، از وضع بد معیشتی می‌گفتند و برای رفع مشکلات موجود وعده می‌دادند تا مردم با حضور خود به آن‌ها رأی بدهند. مگر نه این بود که گرانی افسارگسیخته کالاها و خدمات مورد نیاز مردم، تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولیدی و بیکار شدن هزاران کارگر، کاهش ارزش پول ملی تا نزدیک به سقوط، سرازیر کردن 30 یا 40 میلیارد دلار ارز و حراج نزدیک به 60 تن طلای خزانه به نفع مفسدان و رانت‌خواران، افزایش بی‌حساب و کتاب نجومی قیمت مسکن و خودرو و تنزل پنج- شش رتبه‌ای اقتصاد کشور از هجدهمین رتبه در اقتصاد دنیا، گسترش فقر، بیکاری، بی‌عدالتی، فاصله‌ی طبقاتی و وعده‌ی لغو تحریم‌ها که تا به حال نه فقط هیچ تحریمی لغو نشده، بلکه صدها تحریم دیگر به آن‌ها افزوده شده است و ... این‌ها همه فضایی به وجود آورده بود که مؤسسات مطرح بین‌المللی وابسته به دشمنان پیش‌بینی می‌کردند که در این فضای آلوده کرونایی و با به وجود آوردن این همه مشکلات برای ملت ایران، مشارکت در انتخابات 1400 بین 22 تا 25 درصد بیشتر نمی‌شود.
افزون بر این‌ها، توانایی و عدم کارایی لازم مسئولان اجرایی انتخابات و عدم فراهم آوردن امکانات و ملزومات انتخاباتی هم که باعث شد در بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی، انتخابات به موقع شروع نشود... به گونه‌ای که در بعضی از شعب، انتخابات با بیش از یک ساعت تاخیر شروع شد، که در این رابطه بعداً سخن خواهم گفت. وجود این همه فعالیت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، رسانه‌ها، کارشکنی‌ها و ... علیه این انتخابات و حضور مردم، این حضور قریب به 50 درصدی شگفتی‌آفرین شد. در حالی‌که رسانه‌ی وابسته به مؤسسه‌ی بین‌المللی دموکراسی و همکاری‌های انتخاباتی IDEA، با بررسی میزان مشارکت در انتخابات 15 کشور اروپایی و آسیایی طی سال‌های 2020 و 2021 که دنیا درگیر ویروس کرونا بوده است، اعلام کرده که میزان مشارکت در اغلب این کشورها به زیر 50 درصد کاهش یافته و متوسط میزان تأثیر کرونا در کاهش مشارکت را 14‌ /40 درصد ارزیابی کرده است. بنابراین این انتخابات حماسه بود و دشمنان و بدخواهان خارجی و داخلی را ناکام کرد و شایسته است وقتی که رهبر حکیم و فرزانه‌ی انقلاب فرمودند: «این انتخابات حقاً و انصافاً حماسه بود، به معنای واقعی کلمه حماسه‌ی این مردم بود، حماسه آفریدند»؛ همه به یکدیگر تبریک بگویند. از دشمن شکست‌خورده در این مصاف که انتظار نیست، اما از برخی آقایانی که خود را مرشد جمعیتی می‌دانند، تعجب است که تبریک گفتن مردم را زیر سؤال می‌برند. یقیناً اگر با حسن نیت بگوییم این موضع‌گیری‌های منفی در اثر نفهمیدن و نداشتن بصیرت سیاسی- اجتماعی و حتی دینی است... گزافه نگفته‌ایم و غیر از این می‌شود مطرح کردن خود، آن هم عجولانه و به خود خواندن به جای به خدا خواندن...
منبع: هفته‌نامه شهرسبز شماره 532/ 9 تیر 1400
نویسنده: علی اسدزاده
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳