پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
خطیب جمعه کازرون:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: فرمانداری ویژه حق مسلم شهرستان کازرون بوده و نباید این خواسته به‌حق مردم شهرستان سلب شود.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون ضمن تاکید بر بهره بردن از فضایل ماه رجب، از مسوولان بابت برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف تشکر کرد.

وی با گرامیداشت 29 فروردین‌ماه روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز ارتش به‌عنوان ارتش مردمی و مکتبی افتخار دارد که خالصانه در خدمت مردم و نظام و در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

خرسند به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان موضوع مهم جاری کشور اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که ملت ایران یکبار دیگر بصیرت و موقع‌شناسی و روحیه انقلابی خودشان را با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی به نمایش گذارند.

خطیب جمعه کازرون پنج مؤلفه و معیار مهم انتخابات را مشارکت، رقابت، امنیت، سلامت و انتخاب آگاهانه از سر بصیرت برشمرد و متذکر شد: چنانچه در انتخابات این پنج معیار رعایت شود، جشن ملی رقم خواهد خورد و باعث افزایش غرور و اقتدار ملی است.

خرسند رعایت وحدت و همبستگی و پرهیز از دوقطبی و یا چندقطبی کاذب جامعه را به همگان و به‌ویژه جریانات سیاسی گوشزد کرد و از آنان خواست در انتخابات رقابت سالم در چارچوب قانون و داشته باشند و خطوط قرمز نظام را رعایت کنند.

فرمانداری ویژه حق مسلم شهرستان کازرون است

وی با تاکید بر مرزبندی با جریانات معاند و ضدانقلاب که اصل نظام و انتخابات را قبول ندارند، افزود: کسی نباید از حمایت بیگانگان خوشحال شود و به آنان امید داشته باشد، چراکه هرچقدر جریانات سیاسی به بیگانگان نزدیک شوند به همان اندازه از مردم و نظام فاصله می‌گیرند.

خطیب نماز جمعه کازرون تصریح کرد: در تأیید و یا رد صلاحیت‌ها بارها شورای نگهبان نشان داده که با هیچ جریانی و یا شخصی رودربایستی ندارد بنابراین همه باید مرّ قانون را رعایت کنند.

خرسند از نحوه ثبت‌نام ریاست جمهوری که صف طولانی در مقابل وزارت کشور کشیده شده بود ابراز تأسف کرد و گفت: چنانچه در قانون ذکر شده رجل سیاسی و مذهبی می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند چرا این مقوله رعایت نمی شود که عده ای برای سرگرمی و یا سبک شمردن و مسخره کردن با قیافه‌های جورواجور در مقابل دوربین‌های خبری ظاهر می شوند و ثبت نام می‌کنند.

امام‌ جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود به بحث فرمانداری ویژه در شهرستان کازرون اشاره کرد و گفت: این بحث را در دولت پیش مطرح و پیگیری کردم  و استاندار پیشین گفت کازرون از پنج شرط ازجمله قدمت تاریخی، جمعیت، فاصله تا مرکز، مساحت و جمعیت، چهار شرط را داراست و فرمانداری ویژه به آن تعلق می‌گیرد.

خرسند در ادامه به طرح این سؤال پرداخت که چطور در دولت فعلی یک شرط دیگر از این شهرستان کم شد و گفته‌اند کازرون تنها سه شرط را دارد؟ آیا شهرستان‌های دیگر از جمله جهرم، فسا و لارستان تمام شروط فرمانداری ویژه را دارا بودند؟

وی تصریح کرد: زمانی که دارا بودن چهار شرط فرمانداری ویژه در کازرون را به بنده اعلام کردند شهرستان‌های فسا و جهرم فقط سه شرط را داشتند، حال چگونه است که به مردم شهرستان کازرون ظلم می‌شود.

خطیب نماز جمعه کازرون با بیان اینکه داشتن فرمانداری ویژه حق مسلم شهرستان کازرون است و در دولت پیشین به آن ظلم شده اذعان داشت: دولت فعلی هم تاکنون برای احقاق حق مردم این شهرستان کاری نکرده است.

وی افزود: از نماینده عالی دولت به‌ویژه استاندار فارس که نسبت به شهرستان کازرون محبت داشته اند و همچنین نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم که این مطالبه به‌حق مردم شهرستان کازرون را پیگیری کنند و جواب مثبت و قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی بدهند.

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
2
بازم به امام جمعه .از دیگر مسئولین که همون وعده هم نمیشنویم.
وعده هاشون هم واسه 35 سال آیندست...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳