پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۲۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
علی اسدزاده:
این فرد از کتابفروشی خود به عنوان دامی برای جذب نوجوانان و جوانان کازرون استفاده می کرده است که بسیاری از جوانان به دست او منحرف شدند و یادمان نرفته در جریان انقلاب، این کتابخانه جزو اولین مکان هایی بود که به تسخیر انقلابیون افتاد.

به گزارش کازرون نما، علی اسدزاده از مبارزین انقلابی کازرون در آیین جشن انقلاب که با حضور امام‌ جمعه کازرون و و خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مسجد سید ابراهیم این شهر برگزار شد با گرامی‌داشت دهه پرفروغ فجر انقلاب به بیان خاطراتی از دوران انقلاب پرداخت و اظهار داشت: امروزه انقلاب اسلامی در یک موقعیت فرامنطقه ای قرار گرفته است و علیرغم میل مستکبران عالم، امروزه محرومان و مستضعفان به این انقلاب و مقام معظم رهبری چشم دوخته اند.

وی با تشریح جریان های مختلف زمان طاغوت در کازرون، گفت: در دوران مبارزه ما در کازرون با دو گروه التقاطی و وابستگان به شاه در حال مبارزه بودیم و بعد از انقلاب گروه التقاطی، رشد قارچ واری کرد و زاویه خود را با انقلاب نشان داد.

مدیر مسئول هفته نامه شهرسبز با انتقاد شدید از چهره سازی هایی که از برخی افراد معلوم الحال در بعضی از رسانه های شهرستان صورت می گیرد، بیان داشت: چندی پیش یادداشتی با عنوان «گنجینه های فرهنگی کازرون» در برخی رسانه های شهرستان منتشر شده که در آن یادداشت نه تنها نام افراد فرهیخته و برجسته ای که گنجینه واقعی و اصیل این شهر به شمار می روند همچون مرحوم نصرالله مردانی و محمدابراهیم پرهیزکار و … دیده نمی شود بلکه از کسی که سابقه حضور در احزاب چپگرا در زمان قبل از انقلاب داشته، به عنوان گنجینه فرهنگی یاد شده است.

اسدزاده تصریح کرد: این شخص که در یادداشت مذکور از او به عنوان یکی از گنجینه های فرهنگی کازرون! نام برده شده است در دوران قبل از انقلاب به کتابفروشیش به نشر افکار الحادی و التقاطی مشغول بوده است.

این مبارز انقلابی افزود: این فرد از کتابفروشی خود به عنوان دامی برای جذب نوجوانان و جوانان کازرون استفاده می کرده است که بسیاری از جوانان به دست او منحرف شدند و یادمان نرفته در جریان انقلاب، این کتابخانه جزو اولین مکان هایی بود که به تسخیر انقلابیون افتاد.

این فعال سیاسی با انتقاد از کسانی که در کازرون، مرحوم نصرالله مردانی را شاعر درباری خواندند، عنوان کرد: برای یک شاعر این بزرگ ترین افتخار است که برای انقلاب، شهدا و امام زمان (عج) شعر بسراید.

وی با اشاره به سابقه طولانی مردم کازرون در مبارزه با استعمار و استکبار، عنوان کرد: سؤال ما از این افراد این است که شما چه رسالت فرهنگی بر عهده دارید که در آستانه دهه فجر که نقطه بالندگی مردم کازرون به شمار می رود باید این یادداشت منتشر شود!؟

این مبارز انقلابی با انتقاد از نسبت دادن انجمن امور دینی کازرون با انجمن حجتیه توسط برخی از نشریات چپ گرا کازرون، بیان داشت: وقتی کسی می خواست عضو انجمن حجتیه شود از او تعهد می گرفتند که در امور سیاسی دخالت نکند اما در انجمن امور دینی که در کازرون توسط افرادی همچون مرحوم باقری نژاد مدیریت می شد نه تنها تعهدی مبنی بر عدم دخالت در امور سیاسی از ما گرفته نشد بلکه بعد از حضور در این انجمن سیاسی شدیم و تمرین سخنرانی و مقاله نویسی سیاسی از جمله فعالیت های ما به شمار می رفت.

مدیر مسئول هفته نامه شهرسبز در پایان اظهار داشت: اگر دوستان ما نسبتی با انجمن حجتیه داشتند پس چرا کار سیاسی می کردند و به دلیل همین کارهای سیاسی توسط رژیم دستگیر می شدند و به زندان می افتادند؟

منبع: کازرون نگاه

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اکبر
|
Germany
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
ضمن سلام در تائید سخنان جنابعالی اجازه میخواهم من هم چند کلمه ای اضافه کنم . آقای حاتمی گذشته از بدراه کردن جوانان کازرون از نظر سیاسی خیلی هم ... بود . ایشان دبیر ادبیات دوره دبیرستان من در دبیرستان شاکر بودند و من خاطرات زیادی از ... ایشان دارم و یکبار که به سئوال من نتوانسته بود جواب بدهد شکایت مرا پیش مدیر مدرسه ( ایرج شهیدی ) برد که من به او توهین کرده ام و سر این جریان آقای مدیر کتک مفصلی بمن زد که هنوز فراموش تکرده ام . و خاطره دیگری که شاید اکثر کازرونیها بدانند زمانی که دستگیر شد بعنوان باصطلاح کمونیست در زندان دید که تعداد مذهبیون بیشتر است شروع کرد با آنها به نماز خواندن و فرصت طلبی خودش را نشان داد .
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
سلام بر آقای اسد زاده مبارز مخلص انقلاب با تایید کامل انتقاد شما به کسانی که مبلغ کمونیست شده اند وانتقاد به سایت کازرون نما که سایت خود را در اختیار این جریان قرار داده است باید عرض کنم که این فرد عامل بدبختی هزاران جوان در سال های دهه پنجاه بود ونباید به این شکل مورد تجلیل قرار بگیرد
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام. 
لطفا مطالب مندرج در این سایت پیرامون مرحوم حسن حاتمی را مجددا مطالعه و تعداد مطالب موافقان و مخالفان ایشان را با هم مقایسه و بعدا قضاوت کنید که آیا سایت در اختیار یک جریان هست یا نه.
ضمن آنکه دوست عزیز با خدا، ترس از خدا باید همه گیر باشد و همه افراد باید هنگام اعمال خود، خصوصا نسبت دادن مواردی به افراد و یا شخصیت های حقوقی چون این سایت، خدا را ناظر بر خود و کلام خود بدانند
شادباشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰