پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
در همایش تجلیل از مرشدان زورخانه ای:
به مناسبت فرا رسیدن سالروز درگذشت حاج عبدالله روزبخش مرشد نامی زورخانه ای ایران، آکادمی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهرستان کازرون اقدام به برگزاری یادواره این مرشد نامی نمودند.

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، با توجه به اهمیت ورزش در کشور و از همه مهمتر اینکه هر فرد امروزه به ورزش مورد علاقه اش گرایش دارد، ورزش زورخانه ای یکی از ورزش های پهلوانی محسوب می شود که استقبال زیادی در اقشار مختلف مردم از آن می شود .

لذا در شهرستان کازرون هم با توجه به اهمیت ورزش باستانی زورخانه ای، 3 الی 4 زورخانه وجود دارد که جوانان، نوجوانان و بزرگسالان زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است.

در همین راستا این یادواره که باحضور مرشد ایرج راهرو (نگهدار) رئیس کمیته مرشدان استان فارس، مرشدان شهرستان، ورزشکاران و پهلوانان و پیشکسوتان زورخانه ای کازرون و فارس و جمعی از علاقه مندان به این ورزش در حسینیه شهید بهنام زورخانه سید الشهدا برگزار شد، ساعاتی از روز را ورزشکاران زورخانه ای به هنرنمایی خود پرداختند.

در این خصوص صمد مردانی مسئول زورخانه سیدالشهدا(ع) کازرون طی گفتگویی اختصاصی به خبرنگار  کازرون نما گفت: هدف از برگزاری این مراسم پاسداشت زحمات مرشد نامی ایران مرحوم حاج عبدالله روزبخش بود که همه عمر خویش را صرف ترویج مرام پهلوانی و فرهنگ ورزش زورخانه ای در سالهای متمادی کرده و در سال 84 دعوت حق را لبیک گفت و چیزی جز یاد و خاطره برای دیگر ورزشکاران به جا نگذاست که خوشبختانه ورزش دوستان هم با ادامه دادن راه او علاقه چشمگیری به این ورزش نشان دادند.


مردانی همچنین با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای سن و سال نمی شناسد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما با کمک و همیاری دیگر دوستان موفق شدیم که در کنار یادبود این مرشد نامی، اولین همایش تجلیل از مرشدان زحمتکش و نامی زورخانه ای شهرستان را برگزار کنیم که در نهایت با حضور پیشکسوتان مورد استقبال قرار گرفت .

این مسئول ورزشی در بخش دیگری از گفتگوی خود همکاری اداره ورزش و جوانان را جهت برپایی این مراسم مورد تقدیر قرار داد و خاطر نشان کرد: از سوی مدیریت زورخانه سیدالشهدا و ریاست اداره ورزش و جوانان با اهدا لوح سپاس از زحمان پیشکسوتان تقدیر و تشکر به عمل آمد .

مدیریت زورخانه سیدالشدا (ع) در پایان ضمن تشکر از حضور خبرنگار کازرون نما، از جوانان و نوجوانان ورزش دوست که علاقه به این ورزش باستانی دارند درخواست نمود جهت عضویت و ثبت نام همه روزه به خیابان حضرتی کوچه مقبره شیخ ابواسحق زورخانه سیدالشهدا (ع) مراجعه نمایند که خوشبختانه هیچگونه هزینه ای هم جهت آموزش و ثبت نام در بر نخواهد داشت.

شایان ذکر است که زینت بخش این یادواره و همایش، حماسه خوانی مرشدان و اجرای حرکات پهلوانی  ورزشکاران بود که حال و هوای خاصی به مراسم بخشیده بود.
نویسنده: علی گلچین
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸