پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
در کازرون صورت گرفت
مدیر آموزش و پرورش کازرون در حاشیه جشنواره باشکوه نقّالی شاهنامه دانش‌آموزی در زورخانه مولای متقیان این شهر برگزار شد اظهار داشت: حکیم ابوالقاسم منصور معروف به فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی با تلاش 30 ساله خود طولانی‌ترین منظومه زبان فارسی را به دو لحاظ کمی و کیفی از خود به یادگار گذاشته است.

به گزارش کازرون نما، جشنواره شاهنامه‌خوانی (نقالی) توسط دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع سوم راهنمایی کازرونی در زورخانه مولای متقیان این شهر برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در حاشیه جشنواره باشکوه نقّالی شاهنامه دانش‌آموزی که با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان و فرهنگیان کازرون در زورخانه مولای متقیان این شهر برگزار شد  هدف از برگزاری این جشنواره را احیا و ترویج سنت، آداب و رسوم با ارزش کهن ایرانی برشمرد و اظهار داشت: حکیم ابوالقاسم منصور معروف به فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی با تلاش 30 ساله خود طولانی‌ترین منظومه زبان فارسی را به دو لحاظ کمی و کیفی از خود به یادگار گذاشته است.

مرتضی دیانتی نسب افزود: آثار ارزشمند حماسی فردوسی دارای مجموعه‌ای از داستان‌های ملی و تاریخ باستانی پادشاهان قدیم ایران و پهلوانان بزرگ سرزمین ایران اسلامی بوده که در آن مردانگی و شجاعت و دینداری این مرز و بوم موج می‌زند.

وی گفت: شاهنامه در شرح احوال پیروزی، شکست، ناکامی و دلاوری‌های ایرانیان از کهن‌ترین دوران (نخستین پادشاهان کیومرث) تا سرنگونی دولت ساسانی به دست تازیان بیان شده است.

مدیر آموزش و پرورش کازرون تصریح کرد: در حال حاضر این شاعر بلندآوازه شیعی افزون بر یک‌هزار سال است که در قلمرو زبان فارسی بر اقلیم پهناور دل ایرانیان فرمانروایی دارد.

دیانتی نسب، دارا بودن اطلاعات و معلومات فراوان از اندوخته‌های علمی، اساطیری و تاریخی ایران و نیز داشتن ایمان و اعتقاد محکم و استوار به یزدان و قرآن کریم را ازجمله رموز موفقیت فردوسی در سرودن شاهنامه برشمرد.

وی در ادامه یادآور شد: امروزه آثار ارزشمند فردوسی نه تنها در ایران اسلامی بلکه در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کشورهای دنیا مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون از دانش‌آموزان خواست برای آشنایی بیشتر درباره زندگی‌نامه و گوشه‌هایی از مهمترین شاهکارهای حماسی این شاعر بزرگ کشورمان به تحقیق و بررسی بپردازند.

دیانتی نسب در پایان گفت: برای نخستین بار اجرای نقالی شاهنامه توسط دانش‌آموزان دختر و پسر در محل زورخانه که نمادی از پهلوانی، غیرت، سخاوت و جوانمردی است در این شهرستان برگزار شد تا دانش‌آموزان ضمن نقالی شاهنامه، از نزدیک به مرام و منش پهلوانی آشنا شوند.

این جشنواره با حضور 69 دانش‌آموز دختر و پسر از 43 آموزشگاه متوسطه با نظم ویژه‌ای با همراهی مرشد زورخانه مولای متقیان کازرون به نقالی شاهنامه پرداختند.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷