پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
سریال قطع درختان کهنسال کازرون ادامه دارد:
صبح روز دوشنبه با توجه به تماس تلفنی چند تن از مردم با خبر شدیم که متاسفانه برای چندمین بار درختان کهنسال استادیوم ورزشی شهدای کازرون توسط افرادی ناشناس قلع و قمع گردیده است. لذا سریعا به محل وقوع حادثه رفتیم و صحنه های بسیار دردناکی از برش درختان به وسیله اره برقی را مشاهده نمودیم .

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، پس از اطلاع رسانی این خبر، نکته مسرت بخش، حضور سریع و به موقع دوستداران محیط زیست بود که ضمن حضور در محل، اقدام به تماس با دادستان شهرستان کازرون حاج آقا لطفی کرده بودند و ایشان هم سریعا به نیروی انتظامی دستور داده بود که در صحنه حضور داشته باشند.

بنابراین گزارش، از سویی دیگر پرونده ای قضایی در این خصوص تشکیل که بنا به گفتگویی که با دادستان محترم داشتیم، تاکنون 2 نفر از پرسنل اداره ورزش و جوانان جهت تحقیقات اولیه به کلانتری احضار شده اند . همچنین دادستان شهرستان کازرون در خصوص قطع بی رویه درختان در کازرون خاطر نشان کرد: در صورتی که شهروندی دچار این خطاها گردد، قطعاً جرم انجام داده که برابر قانون و مقررات برخورد قاطع خواهد شد.


شایان ذکر است که، محمد بازیار کارشناس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کازرون نیز در محل وقوع جرم حضور به موقع داشت و همکاری ویژه ای با نیروی انتظامی به عمل آورد که در این خصوص هم به خبرنگار کازرون نما عنوان داشت: حتماً با تلاش مردم و پرسنل انتظامی و تحقیقات صورت گرفته، مسببین این عمل را شناسائی خواهیم کرد و نتیجه را به سمع و نظر مردم می رسانیم .

گفتنی است: قطع درختان کهنسال این ورزشگاه به وسیله اداره ورزش و جوانان در دوره های قبل نیز به بهانه احداث نمازخانه و احداث حفاظ دور جایگاه  صورت گرفته است، ولی متاسفانه این بار معلوم نیست که به دستور چه کسی و توسط چه کسانی این کار انجام گرفته و قصد چه عملیات جدیدی را دارند.

به هرحال، مردم دوستداران محیط زیست کازرون از دادستان محترم و مقامات مسئول پیگیری شدید و برخورد با عوامل این قضیه را خواستار شده اند.

در پایان سئوالی که از مسئولین اداره ورزش و جوانان شهرستان کازرون مطرح است، اینکه: آیا کسی می تواند در روز روشن و در ساعت اداری، آنهم به وسیله اره موتوری بدون اطلاع مسئولین اداره اقدام به قطع درختان کهنسال نماید؟

دوم اینکه: چرا آن افرادی که عمداً اقدام به این عمل زشت و زننده کرده اند، و پس از بریدن درختان اقدام به مخفی نمودن چوب ها خصوصاً به وسیله گل و لای کرده اند تا کسی متوجه نشود، را شناسایی و معرفی نمی کنید؟ قطعاً آن اداره یک مامور در محوطه استادیوم ورزشی دارد که نظاره گر اتفاقات حادث شده محوطه باشد .

پس قضاوت را به دست مقامات قضایی و مردم می گذاریم .

نویسنده: علی گلچین
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
عزیزان محیط زیست بجای اینگه به فکر پیشرفت شهر باشند هر روز به دنبال این هستن ببینن کجا یه درخت قطع شده تا شر به پا کنند
اگه نام عکاس هم ننوشته بودید بازم معلوم بود علی گلچین این عکس ها رو گرفته
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
باسلام و خداقوت خدمت دوستداران طبیعت و دادستان فهیم وزحمتکش شهرستان کازرون
ازاینکه همه دوستان دغدغه این را دارند که فضای سبز وطبیعت موجود راحفظ کنند جای بسی خرسندی است، ولی توجه دوستان را به مطالبی در خصوص درخت اوکالیپتوس جلب میکنم وامیدوارم این صحبت حقیر رابعنوان حمایت از کسانی که باعث قطع درختان ونابودی طبیعت می شوند نپندارید:
حذف درختان اکالیپتوس در سطح شهر از جمله اقدامات مثبت می باشد.تنها مزیت این نوع درختان سریع الرشد بودن آنها است اما ازجمله مضرات آنهامی توان به موارد زیر اشتاره کرد:
1- مصرف اب این درختان بسیار بالا می باشد و همانگونه که استحضار دارید آنها بومی استرالیا می باشند و در آنجا برای خشکاندن مردابها از اکالیپتوس استفاده می شود که سفره های اب زیرزمینی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.حال با این شرایط کم آبی بافق قضاوت به عهده شما .
2- آستانه تحمل دمای این درختان 50 درجه بالای صفر و 5 درجه زیر صفر می باشد و در شرایطی که دمای هوا در زمستان از 5درجه پایین تر رود به شدت آسیب خواهند دید.این موضوع بارها در جاهایی از شهرستان اتفاق افتاده است.
3- این نوع درختان از انواع جنگلی می باشدکه ریزش برگ- گل و ضایعات زیادی داشته و مناسب معابر درون شهری نمی باشد.
4- در تحقیقات اخیر دانشمندان ثابت شده است در اثر فعالیت درختان اکالیپتوس گاز ازن(O3 ) که یکی از آلاینده های مهم هوای می باشد تولید می شود.
بنابراین لازم است در راستای حذف اکالیپتوس از فضای ورزشگاه تشکر نموده و امیدوار باشیم در جایگزینی آنهابا بهره گیری از تخصصهای لازم و کاشت گونه های متناسب با شرایط اکولوژیکی و آب و هوایی منطقه کازرون اقدام گردد تا در آینده دچار مشکلاتی از این قبیل نشویم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
این از فرهنگ سازی شهر دار وشورای محترم هست
یک درخت 30 ساله نه 15 ساله 15*365 می شود5475 روز برای 15 سال به این درخت رسیدگی شده این همه روز به مردم سایه واکسیژن هدیه کرد اونهم جای که ورزشکا هست وورزشکار احتیاج به اکسیژن دارد این درختا الودگی صوتی جلوگیری می کرد تا صدا به همسایه ها کمتر برسد چرا مسلمانان ؟خداوکیلی اب نداریم منابع ابی کم شده چرا وقتی تو اداراتتان هستید میگویید اینجا منطقه گرمسیره واحتیاج به اسپلیت دارد وهزینه های بیت المال هزینه می می کنید این درختها اموال بیت المال است ومتاسفانه جای جبرانی ندارد نه با پول نه با کاشت یک درخت یک ساله
ومتاسفانه مثل باغها ی داخل شهر خیابان نشاط باغ روبروی پارک ازادی وباغهای دیگر خیابان مطهری خیابان شریعتی خیابان امام خمینی ووای و و و هیچ مسولی نیست

درخت افکن بود کم زندگانی .انشالله
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
واقعا که!هردم از این باغ بری می رسد!
از بس تو این شهر فضای سبز زیاده !
البته گاهی آدم مواردی هم میبینه که باعث خوشحالیه.توهلال احمر اومدن کنار درختان نارنج کهنسال موجودشون نهال هایی زدن که وقتی اینا بزرگ شدن اون درختای قدیمی رو قطع کنن.
دلسوزکازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
براساس شنیده ها میگن به دستور ... بوده که به دوتا از ... گفته،درختا رو ببرند،اگه چنین چیزی باشه این ... واقعا جنایتکاره،متاسفم برا ... این چنینی،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴