پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۲۹۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به دنبال قطع درخت در بلوار خرمشهر:
از دیر باز کازرون را به سبب درختان و جنگل های سرسبزش وبوی عطر بهار نارنج آن شهرسبز نامیده اند.اما آیا هنوز هم کازرون شهرسبز است؟

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، متاسفانه مدت هاست قطع درختان در شهر کازرون یک امر عادی و به نوعی باب شده است؛ به طوری که اخیرا در چندین نقطه ی شهر شاهد قطع بی رویه درختان سایه افکن و بزرگ، چه از سوی ارگان های دولتی و یا برخی از شهروندان ناآگاه بوده ایم.

لذا در این خصوص، طی گفت و گویی، دبیر تشکل حامیان شهرسبز به خبرنگار کازرون نما عنوان داشت: به  وفور شاهد قطع درختان در کازرون به ویژه درختان تنومند و سایه افکن هستیم و برای شهر ما به ویژه در فصل های گرم سال به سبب سایه ای که دارند ضروری می باشد، همچنین این درختان حجم زیادی از کربن دی اکسید هوا را جذب کرده و در کاهش آلودگی هوا به نسبت سایر درختان موثرتر است؛ علی رغم این مساله  شاهد قطع این درختان در سطح شهر کازرون به دلابل مختلف هستیم. به طوری که اخیرا نیز  متاسفانه در روز پنج شنبه باخبر شدیم در خیابان کمربندی خرمشهر روبه روی مسجد الزهرا، چندین اصله درخت بزرگ ابریشم که سایه و زیبایی خاصی داشتند توسط عده ای افراد ناشناس شبانه قطع گردیده است. که ظن آن می رود این اقدام توسط یکی از ساکنین محل بنابه دلایل واهی صورت گرفته باشد.


وحید سرکار در بخش دیگری از گفت وگوی خود عنوان داشت: برخی از ارگان های دولتی نیز باعث قطع این درختان می شوند. یکی از ارگان هایی که ارزشی برای درختان این شهر قائل نمی شود، اداره برق کازرون است که رفتار خوبی با درختان سطح شهر ندارد. برای مثال اخیرا نیز در ورودی پارک سلمان به دنبال گسترش سیستم توزیع برق، اقدام به قطع تاج یک درخت کنار بزرگ کرده است.

حال سوال این جاست، در قرن 21 و پیشرفت علم و فناوری، آیا نمی شود تدبیری اندیشید که شاهد  قطع  شاخه های این درختان سایه افکن نباشیم؟

در پایان دبیر تشکل حامیان شهر سبز به نمایندگی از فعالین محیط زیست، از مسئولین مربوطه خواستار رسیدگی و برخورد جدی با افراد و یا ارگان های خاطی در این خصوص شد .

نویسنده: علی گلچین
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
خدیجه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
0
واقعا کارشون زشت بوده خیلی ناراحت شدم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
0
من به عنوان يك شهروند كازروني از مسئولين و مردم مي خواهم كه نسبت به اين مسئله بي توجه نباشند و با حساسيت و پيگيري از چنين اتفاقاتي جلوگيري كنند.
آيا تا به حال از خود پرسيده ايم با شهر سبزمان چه كرده ايم و جواب آيندگان را چه خواهيم داد؟؟؟
زهراحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
0
من خودم بارهادیدم که ازطرف اداره برق ونیروهایی دیگردرخیابان که درحال قطع کردن درختان بود.واقعاجای تاسف داره.آیاکسی هست که پاسگوباشدآیاکسی هست برخوردجدی کندبااینها......
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
واقعا متاسفم...امیدوارم مسئولان پاسخگو باشند و مقامات قضایی نیز برخورد لازم را با این افراد کنند
علی گلچین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
1
0
از برادران و خواهران روزه دار پوزش میطلبم چراکه این تصاویر دل همه شما را می رنجاند. در وقت افطار همه رزمندگان را دعا کنید
پاسخ ها
مومول
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
حالی میری عکسات میگیری بعدش کاسه داغ تر آشم میشی ! حال ده میبینی ا صبو کی رات میده تو جلسه ها تا عکس بیگیری. یه خدمتیت برسوم که خودت کیف کنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴