پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
در واکنش به قطع درخت سرو خیابان مطهری کازرون:
متاسفانه بازهم روز گذشته اخبار ناخوشایندی مبنی بر قطعدو اصله دیگر از درختان ارزشمند خیابان های شهرمان به گوش رسید . آری دیروز پیش از آنکه آفتاب بدمد بیل های آهنین شهرداری محترم شهرمان به جان دو درخت بسیار ارزشمند وکهنسال وقدیمی خیابان های کازرون افتاد و این دو درخت تنومند و زیبا را به خاک افکند .

به گزارش کازرون نمابه نقل از وبلاگ جغرافیای طبیعی کازرون، در تقاطع  بین دو خیابان شهید فلاحی و شهید آقایی شیراز، خیابانی است که در میانه آن یعنی درست وسط آن خیابان پر رفت آمد، درخت کاج زیبایی خودنمایی می کند و شهرداری شیراز هرگز به خود اجازه قطع این کاج زیبا را نداده است؛  و صد البته نام آن خیابان را نیز به نام همان کاج  ثبت نموده اند . از این حس طبیعت دوستی شهرداری شیراز که بگذریم و سری به دیار تاریخی و شهر سبز خودمان بزنیم، می بینیم که هر روز اخبار ناخوشایندی از قطع بی رویه درختان خیابانی، چه توسط برخی شهروندان و چه توسط برخی ادارات ونهادها، منجمله خود شهرداری صورت می پذیرد. در اینجا البته آدم یاد این شعر شاعر می افتد که می فرماید :

اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی                غلامان بر آرند درخت را از بیخ

متاسفانه بازهم روز گذشته اخبار ناخوشایندی مبنی بر قطع دو  اصله دیگر از درختان ارزشمند خیابان های شهرمان به گوش رسید. آری دیروز پیش از آنکه  آفتاب بدمد، بیل های آهنین شهرداری محترم شهرمان به جان دو درخت بسیار ارزشمند و کهنسال و قدیمی خیابان های کازرون افتاد و این دو درخت تنومند و زیبا را  به خاک افکند. درخت نخل تنومند و قدیمی در خیابان یک طرفه نطنج نخستین قربانی حادثه تلخ دیروز صبح بود و درخت بسیار زیبای سرو خیابان شهید مطهری، قربانی دوم این ماجرا  بود. 

شمع های روشن بر جای سروی که دیگری نیست

قابل ذکر است که پیش از این در بهمن ماه سال قبل نیز شهرداری در اقدامی عجولانه، به منظور تعریض خیابان مطهری، اقدام به بیرون آوردن ده ها درخت نارنج با ارزش این خیابان و انتقال آن به مکانی دیگر نمود و در این میان پس از واکنش شدید فعالان محیط زیست و اعتراض به قطع بی مورد این درختان و از بین بردن فضای سبز درون شهری، نهایتا دو درخت تنومند و قدیمی از آسیب در امان مانده بودند؛ که متاسفانه بامداد دیروز در میان ناباوری توسط شهرداری یکی از آن ها قطع گردید.

شمع های روشن بر جای سروی که دیگری نیست

به همین منظور و در اعتراض به این رفتار  ضد محیط زیستی شهرداری،  شب گذشته تعدادی از فعالان محیط زیست و مردم طبیعت دوست کازرون در محل  حادثه حاضر شدند و در اقدامی نمادین و حرکتی خودجوش  اقدام به روشن نمودن تعداد زیادی شمع  کردند. این حرکت نمادین که بسیار مورد توجه رهگذران و شهروندان قرار گرفت و واکنش های متعددی را بین مردم بوجود آورده بود.

شمع های روشن بر جای سروی که دیگری نیست

بدنبال قطع درخت سرو بزرگ و زیبای خیابان مطهری، و در حالیکه بیم آن می رود  درخت کهنسال مجاور آن نیز طی روزهای آینده توسط شهرداری قطع گردد، مردم با تشکیل حلقه انسانی به دور درخت کنار مذکور و چسباندن  یادداشت (از زبان درخت) بر تنه درخت کنار، خواهان حفظ این درخت زیبا شدند.

شمع های روشن بر جای سروی که دیگری نیست

همچنین به دنبال این حادثه و حضور و اعتراض مردم و طرفداران محیط زیست، شب گذشته سید ابراهیم موسوی رئیس دادگستری و حجه الاسلام لطفی دادستان شهرستان کازرن و نیز ایزدی خواه  دادستان پیشین و همچنین آقای سروآزاد از اعضای شورای شهر در محل حضور یافتند. 

شمع های روشن بر جای سروی که دیگری نیست

حجه الاسلام لطفی دادستان شهرستان کازرون که از این حادثه بسیار ناراحت بود، در جمع مردم  و در کنار درخت تنومند کنار حضور یافت و اعلام نمود که بنده از اول نیز با این اقدام تعریض غیر کارشناسی خیابان مطهری مخالف بودم؛ و در مورد حفظ این دو درخت با ارزش نیز چندین بار به شهرداری تذکر داده بودم. ایشان معتقد بود که با  کمی تامل و تفکر منطقی، می شد با احداث یک ایستگاه اتوبوس در بین این دو درخت، از قطع آنها خودداری کرد.

شمع های روشن بر جای سروی که دیگری نیست

وی تاکید کرد: اکنون نیز معتقدم که درخت کنار باید حفظ شود  و از آن به عنوان سایبانی طبیعی برای همان ایستگاه اتوبوس استفاده گردد.

نویسنده: محمودرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
1
لطفا آدرس دقیق درخت مرحوم رو بزارید تا شب ها بریم شمع روشن کنیم
روحش شاد و یادش گرامی
به زودی پوستر هایی *** بر شهرداری هم چاپ و منتشر میکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
وقتی مسئولین ... راس کار باشند نتیجه ای جز این حاصل نمیشه
اینجا اگه شورای شهر وارد عمل نشه و عذر شهردار را نخواد خیانت به رای مردمه
محمدحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
درختان از نعمتهای جلیه الهی اند و اهمال در حفظ و نگهداری آن ظلم به غیر و حرکتی ضد اخلاقی و معنوی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
کان یکی آمد زمین را می شکافت / وان دگر فریاد کردو برنتافت . کاین زمین را از چه ویران می کنی / می شکافی و پریشان می کنی. گفت ای عاقل برو بر من مران /تو عمارت از خرابی باز دان . کی شود گلزارو گندمزار این/ تا نگردد زشت ویران این زمین........ البته من شخصا به فرزندانم آموزش دادم که به طبیعت احترام بگذارند ولی ای کاش در تفریحهایمان و موقع کباب هم محیط زیست یادمان باشد وقتی به پارکها می روید تمام آتش روی سرقلیان ها تنه درختان است. البته شهرداری در عوض هر درختی درخت دیگری می کارد و اگر درمحلی درختی قطع می شود برای بهبود عبورومرور خود مردم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
عاخه چرا درخت رو قطع کردید؟
حالا کجا یادگاری بنویسم؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹