پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
حجت الاسلام محمدیان آزاد در محفل معنوی یا مهدی(عج):
به گزارش کازرون نما حجت الاسلام و المسلمین محمدیان آزاد استاد حوزه علمیه کازرون در محفل معنوی یا مهدی (عج) این هفته گفت:یکی از مسایلی که پیرامون وجود مبارک حضرت حجت (عج) مطرح می شود، وظایفی است که متوجه منتظرین است. لکن آنچه مورد سوال واقع می شود این است که حقیقتا مهم ترین وظیفه ی ما چیست؟

به گزارش کازرون نما حجت الاسلام و المسلمین محمدیان آزاد استاد حوزه علمیه کازرون در محفل معنوی یا مهدی (عج) این هفته گفت:یکی از مسایلی که پیرامون وجود مبارک حضرت حجت (عج) مطرح می شود، وظایفی است که متوجه منتظرین است. لکن آنچه مورد سوال واقع می شود این است که حقیقتا مهم ترین وظیفه ی ما چیست؟ما برای سلامتی حضرت دعا می کنیم، مستحبات مان را تقدیم شان می کنیم و در دعاهایمان با اصرار تعجیل در فرج شان را می خواهیم. همه اینها مهم است ولی کافی نیست بلکه یم وظیفه بسیار مهم تری متوجه ماست که باید بیش از هر کاری متوجه به اون وظیفه باشیم.

وی افزود: در روایات ما بیشترین تاکید بر مساله انتظار فرج است و فضایل بسیاری برای این وظیفه در نظر گرفته شده است. روایات زیادی در این باره مطرح است که معنای آن را باید مورد توجه قرار دهیم. حضرات معصومین از انتظار فرج به عنوان حضور در خیمه امام زمان(عج)، بهترین اعمال، همچون غلطیدن در خون خود در راه خدا و... یاد کرده اند. لکن این انتظار فرج که از این همه اهمیت در نگاه معصومین برخوردار است واقعا به چه معناست و چه واقعیتی دارد؟

حجت الاسلام محمدیان آزاد در ادامه مباحث خود بیان کرد: نکته ای که باید توجه کنیم این است که در مورد امام زمان روحی له الفدا خیلی حرف ها را می شود گفت و خیلی ادعاها را می توان به زبان آورد. لذا باید مواظب باشیم که اگر ادعایی داریم و حرفی می زنیم این مسئولیت برای ما دارد. همان طور که بعد از بیان شهادتین وظایفی متوجه ما می شود.

این استاد حوزه علمیه توجه به دونکته را پیش از ورود به معنای انتظار فرج حائز اهمیت دانسته و گفت: نکته اول این که برنامه امام زمان(عج) چگونه برنامه ای است؟ برنامه حضرت برنامه ای وسیع، همه جانبه است که بسیار سختی را باید متحمل شوند تا به نتیجه برسد. در روایات اصلاح همه جهان، از بین بردن کفر و بی دینی، خداپرست کردن تمام افراد بشریت، رسمی کردن دین اسلام و بر قراری حکومت جهانی از جمله وظایف حضرت شان بیان شده است لذا کار حضرت یک کار همه جانبه است. نکته دوم این که با مراجعه به روایات متوجه می شویم که حضرت برای رسیدن به اهداف بالا ناگزیر از جنگ و خونریزی هستند و باید در مسیر این اهداف جان فشانی ها صورت بگیرد و عرق ها ریخته شود.

وی با اشاره به شباهت های حضرت حجت و پیامبر اسلام افزود: در روایتی امام باقر (ع) از این جهت که با شمشیر قیام می کنند و دشمنان خدا و رسول خدا(ص)، ستمکاران و گمراه کنندگانر به قتل می رسانند و با شمشیر و ترس نصرت می بایند و هیچیک از لشکریانش شکست نمی خورند را شبیه به جد بزرگوارشان حضرت رسول (ص) می دانند. بعد می فرمایند که اگر قرار بود اتفاقی بیفتد بدون این مسایل، حضرت رسول(ص) اولی بر این امر بودند در حالی که در میدان جنگدندان مبارک شان شکست. لذا در این راه باید مجاهدت فراوانی صورت بگیرد.با این اوصاف، انتظار فرج به معنای آماده شدن همه جانبه برای این هدف بزرگ است و غیر از این محقق نمی شود. حضرت برای این رسالت یار و یاور می خواهند هم در زمان غیبت و هم در زمان ظهور. بنابراین باید زمینه های فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و انسانی باید به یک خودسازی همه جانبه اقدام کنیم و در راه خدا با اموال و جان های خودمان اقدام کنیم. هر کسی هر چیزی دارد را باید بیاورد و در خدمت امام زمان(عج) به کار بگیرد.

حجت الاسلام محمدیان آزاد در خاتمه با بیان این مساله که صرف گفتن آقا بیا آقا بیا کفایت نمی کند گفت: باید پای کار باشیم و در عمل این را اثبات کنیم. اون کسانی که کفتند: حسین بیا حسین بیا و نامه ها نوشتند و حضرت ر به سمت کوفه حرکت دادند چی شد در نهایت؟ در رکاب امام حسین(ع) چی کار کردند؟ امام آمد و ایشان را تنها گذاشتند. در زمانه ما شهدا بهترین الگوی انتظار هستند که عاشقانه ایشان را دوست داشتند و وظیفه شان را انجام دادند و به وصال ایشان رسیدند.  

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یوحنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
سلام حاج اقا از بس بیکاری کشیدم ارزوی مرگ میکنم و چرا خداوند مرا افرید یه دعا کنیدمنم برم اون دنیا شاید کاری به من هم دادند اون دنیا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
خیلی خبر مهمی بود !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
حاج آقا با این بیکاری و تورم،مشکل ازدواج ،طلاق،گرمای طاقت فرسا ،چکار باید کرد؟؟؟؟حوزه های علمیه باید پیش قدم باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹