پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
حجت الاسلام مهبودی در محفل معنوی یا مهدی(عج):
حجت الاسلام مهبودی در این محفل معنوی گفت: شیعیان برای اینکه بتوانند وظایف‌شان را نسبت به امام زمان (عج) درست انجام دهند باید بدانند که دوست داشتن امام زمان (عج) یا شرکت در دعای ندبه یا گریه و زاری در فراق امام زمان (عج)البته لازم است ولی کافی نیست بلکه باید معرفت و شناختمان را نسبت به امام زمان (عج) افزایش دهیم

به گزارش کازرون نما صبح جمعه 6 اردیبهشت ماه یکی دیگر از جلسات " محفل معنوی یا مهدی " به یاد شهید عبدالرسول بازیار با سخنرانی حجت الاسلام مهبودی و مداحی هادی دیدار برگزار شد.

حجت الاسلام مهبودی در این محفل معنوی گفت: شیعیان برای اینکه بتوانند وظایف‌شان را نسبت به امام زمان (عج) درست انجام دهند باید بدانند که دوست داشتن امام زمان (عج) یا شرکت در دعای ندبه یا گریه و زاری در فراق امام زمان (عج)البته لازم است ولی کافی نیست بلکه باید معرفت و شناختمان را نسبت به امام زمان (عج) افزایش دهیم

این استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم تکامل نگاه دینی منتظران گفت: معرفتمان را نسبت به دینمان کامل کنیم زیرا که در غیر این‌صورت ممکن است در زمان ظهور امام زمان (عج) جزء افرادی باشیم که ادعای دین و دین داری دارند و منتظر امام زمان (عج) نیز بوده اند اما به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به امام زمان (عج)و دینشان ، با او به مخالفت بر میخیزند و جنگ می کنند یعنی در صف دشمنان امام زمان در می آیند در حالی که منتظر او بوده اند.

حجت الاسلام مهبودی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: نقل است که ایشان فرمودند بالاترین عبادات و فضائل معرفت نسبت به خداوند و بعد پیامبر و پس از آن معرفت نسبت به امامی است که باید به او اقتدا شود و در زمان ما یعنی لازم است ما ویژگی‌ها و اوصاف امام زمان‌مان را بدانیم.

وی گفت:  باید در سختی ها و خوشی‌ها به یاد امام باشیم و بدانیم اگر اکنون امام زمان (عج) غائب اند به دلیل عمل نکردن شیعیان به وظایف‌شان است و گرنه امام زمان مشتاق به ظهور می باشند

استاد حوزه علمیه کازرون افزود: البته معرفت امام مراتب زیادی دارد که پایین ترین مرتبه آن این است که بدانیم امام عِدل و هم سنگ پیامبر است و همه ویژگی‌های ایشان را بجز نبوت داراست یعنی امام طبق آیات قرآن به منزله جان پیامبر است دارای خلق عظیم است امام معجزه دارند اما امام ادعای پیامبری و نبوت ندارند.

لازم به ذکر است محفل معنوی یا مهدی (عج) توسط هیات فاطمیون و انصارالشهدا صبح های جمعه ساعت 7:30 صبح های جمعه در محل گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می شود و علاوه بر قرائت دعای ندبه توسط مداحان کازرونی از سخنرانان شهرستان جهت ارائه معارف مهدویت استفاده می گردد.  

هم چنین این محافل، هر هفته به یاد و نام یکی از شهدای گران‌قدر شهرستان برگزار می شود.

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲