پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲
حجت الاسلام رصاف در یکصد و دومین محفل معنوی یا مهدی:
حجت‌الاسلام رصاف در یک‌صد و دومین محفل معنوی یا مهدی گفت: این‌که انسان کسی را امام بداند دو اثر در وجود او ظاهر می‌شود. اول محبتش به امام بالا می رود لذا این انسان‌ها به خاطر این‌که قائل به امامت امامشان هستند و دومین اثر، اطاعت است یعنی اگرامام زمانش از او چیزی بخواهد نمی‌گویدکار دارم

یک‌صد و دومین محفل معنوی یا مهدی جمعه گذشته با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان همراه به یاد شهید رحیم جهان بین با سخنرانی حجت الاسلام امین رصاف و مداحی برادر داوود خوشکردار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد

در این مراسم حجت‌الاسلام رصاف معاونت امور حوزه‌ها و روحانیت نهاد نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان فارس با اشاره به این نکته که یکی از بحث‌های مهم در موضوع مهدویت، ویژگی یاران حضرت حجت است گفت: اهمیت این موضوع به خاطراین است که اگر ظهور به تأخیر افتاده طبق روایاتی که داریم به علت نبود یار است؛ وجوده لطف و غیبته منا . وجود حضرت لطف است و غیبتش بخاطر ماست بنابراین بسیارمهم است که ما ویژگی‌های یاران حجت را بدانیم شناخت پیدا بکنیم و تلاش کنیم در خودمان و در جامعه مان ایجاد بشود تا بتوانیم قدمی در راه ظهور برداشته باشیم

مدیر حوزه علمیه مرکزی شیراز گفت: اولین ویژگی منتظران حضرت معرفت نسبت به خدای متعال است؛ مردانی که ایمان آوردند و خدارا آن‌طور که شایسته‌است شناخته و حق معرفت را به جا آورده‌اند یک شناخت سطحی نیست بنابراین اگر انسان خودش را آماده نکرده باشد که در یک فضای احساسی و یا با یک شبهه‌ای ایمانش کم و زیاد بشود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که تحت تاثیر شبهات فکری و عملی قرارگرفتن به دلیل ضعف معرفت است گفت: انسان‌هایی که دنبال این هستند که امام‌زمان خودشان را یاری‌کنند باید ابتدا نسبت به خدای متعال باید ایمان راسخ پیدا کنند نه این‌که با کوچک‌ترین مشکلی این ایمان تحت‌الشعاع قرار‌بگیرد اگر مشکل اقتصادی پیش آمد این ایمان متزلزل شود.

حجت‌الاسلام رصاف با اشاره به روایت "نزدیک است که فقر تبدیل به کفر شود" گفت: این به آن معنا نیست که فقر ذاتاً کفرآور است اگر این طور بود پس بسیاری از اولیای خدا که از فقرا بودند باید کافر می‌شدند مانند ابوذر غفاری، انبیای الهی، شخص پیامبر‌اکرم(ص) می‌فرمایند فقر فخر من است و به واسطه آن به همه انبیاء افتخار می‌کنم پس معنای روایت این می‌شود که چون معمولاً انسان‌ها ایمان‌شان در سطح نازلی است وقتی فقر می‌آید این ایمان را از بین می‌برد نه این‌که ذاتاً فقر کفر می‌آورد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) با اینکه خیلی وقت‌ها در بدترین شرایط اقتصادی بود گاهی وقت‌ها چندروز غذا نداشت به طوری که رنگ صورت ایشان زرد می شد.در چنین شرایطی می فرمایند:خدایا من از توجز تو را نمی‌خواهم. این همت و تلاش او برای این‌که خدا از او راضی شود،به خدا برسد. این شناخت ببینید در چه حدی است و عمق معرفت را می سازد. چون می‌داند هرچه از خدا بخواهد، بالاخره تمام می‌شود آن چیزی که تمام نشدنی است خود خداست. عقل به انسان چیزی جز این سفارش نمی‌کند. هرچه از خدا بخواهد تا یک حدی دوام دارد. بعد از بین می رود آن کسی که با انسان است دراین دنیاودرعالم قبرودرآن عالم،مالک یوم دین است ،خداست.

معاونت امور حوزه‌ها و روحانیت نهاد نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان فارس گفت: انصارالمهدی این را فهمیده‌اند، ایمان این‌ها ایمان بلندی است چون معرفت به خدا ثمر دارد، ثمره‌اش ایمان و عمل صالح است و خداوند متعال به کسانی  که ایمان و عمل صالح را  در خودشان ایجاد کرده‌اند وعده داده است که آنها را جانشین خود روی زمین قرار دهد و وعده خدا قطعی است. این افتخارکمی نیست که خدا به انصارالمهدی می دهد و دلیل آن ایمان و عمل صالح اوست.

مدیر حوزه علمیه مرکزی شیراز دومین ویژگی انصارالمهدی را محبت و معرفت به امام دانست و گفت: انصارالمهدی کسانی هستند که به امامت حضرت با تمام وجود اعتقاد دارند؛ آن‌ها می‌دانند که امام با انسان عادی فرق دارد، خیلی‌ها برای امام‌حسین(ع) نامه نوشتند و ایشان را به کوفه دعوت  کردند اما آیا همه آنها به امامت ایشان اعتقاد داشتند؟ ورق برگشت چون قائل به امامت ایشان نبودند او را انسان خوبی می دانستند اما امام نه.

این استاد حوزه و دانشگاه اعتقاد به امامت امام را دارای اثراتی دانست و گفت: این‌که انسان کسی را امام بداند دو اثر در وجود او ظاهر می‌شود. اول محبتش به امام بالا می رود لذا این انسان‌ها به خاطر این‌که قائل به امامت امامشان هستند در جنگ‌ها مانند نگین انگشتری از ایشان محافظت می‌کنندیعنی جان خود را کف دست می‌گیرند تا اول آنها به شهادت برسند. اولین اثرش محبت است لذا صدقه‌دادن و دعای ندبه برای امام زمان خواندن ازمحبت است نه این‌که امام به آن محتاج است. دومین اثر، اطاعت است یعنی اگرامام زمانش از او چیزی بخواهد نمی‌گویدکار دارم .بعداً،حالا هوا گرم است ،سخت است.

حجت الاسلام رصاف با اشاره به شرایط کنونی جهان گفت: امروزجامعه جهانی مریض است و به طبیب نیاز دارد؛ باید انسان‌ها دست به دست هم بدهند و تلاش کنند تا آن طبیب دردها بیاید این یک نیاز جدی است و برای اینکه آن مقدمه‌سازی‌ها تکمیل بشود،به فضل خدا باید این نظام، این انقلاب را تقویت کرد تا به قول حضرت امام خمینی(ره) پرچم را به دست صاحب اصلیش بدهیم نبایدگذاشت انسان‌های نا اهل زمام کارها رابه دست گیرند نباید گذاشت دشمنان خوشحال شوند

وی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در مورد برگزاری حماسی انتخابات افزود: هرکسی این نظام را تقویت‌کند در حقیقت زمینه‌های ظهور را تقویت کرده هم درایجادیک حماسه سیاسی هم در به وجود آوردن یک دولت قوی که ارزش‌ها ملاک کار او باشد تکلیف شما باید این باشدکه نقش خود را ایفا کنید،هرکس به طریق که می‌تواندچه زبانی وچه عملی در تقویت این نظام بکوشد.

بر اساس این گزارش محفل معنوی یا مهدی (عج) توسط هیئات فاطمیون و انصارالشهدا صبح های جمعه ساعت 7:30 صبح های جمعه در محل گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می شود و علاوه بر قرائت دعای ندبه توسط مداحان کازرونی از سخنرانان شهرستان جهت ارائه معارف مهدویت استفاده می گردد.

هم چنین این محافل، هر هفته به یاد و نام یکی از شهدای گران‌قدر شهرستان برگزار می شود.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷