پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۱۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
به دنبال حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز یکشنبه طی سفری به کازرون جهت بررسی دستاوردهای تحول نظام بهداشتی و سلامت، از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ومرکز سلامت جامعه و چند پایگاه سلامت شهرستان کازرون بازدید کردند

به گزارش کازرون نما، دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هئیت همراه امروز یکشنبه در سفر به کازرون با هدف بررسی دستاوردهای تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، از مرکز سلامت جامعه قدس به عنوان مرکز سلامت جامعه در کازرون از نزدیک دیدن کرد. این مرکز سلامت جامعه، پایگاه های سلامت قدس، امام حسین(ع) و المهدی(عج) را تحت پوشش داشته و با دارا بودن سه پزشک خانواده، به مردم ارائه خدمت می کند.

گفتنی است 6 مراقب سلامت و یک ناظر مراقب سلامت به همراه کارشناس بهداشت روان، بهداشت تغذیه و دندانپزشک، به جمعیت 53 هزار نفری تحت پوشش این مرکز سلامت جامعه ارائه خدمت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه معاونان بهداشتی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و هئیت همراه، روند ارائه خدمات بسته های بهداشتی طرح تحول نظام سلامت که با آغاز گام بهداشتی تحول نظام سلامت و راه اندازی مراکز سلامت جامعه در کشور آغاز شده است را در این مرکز از نزدیک بررسی کردند.

ارائه خدمات فعال بهداشتی به مردم به ویژه از طریق مراقبان سلامت، از جمله تاکیدات رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که در این بازدید نحوه انجام آن بررسی شد.

همچنبن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیئت همراه، در ادامه از مرکز بهداشتی درمانی شهدای بسیج کازرون دیدن کرده و با پزشک مقیم این مرکز در خصوص نحوه ارائه خدمات پزشک خانواده شهری و ارائه فرم ارجاع، گفت و گو کردند.

 

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مرکز سلامت جامعه شیخ ابوتراب

سپس رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مرکز سلامت جامعه شیخ ابوتراب نیز دیدن کردند. این مرکز سلامت جامعه، دارای سه پزشک خانواده بوده و به عنوان یکی از دو مرکز سلامت جامعه در کازرون، ارائه خدمت می کند.

دکتر ایمانیه و هیئت همراه در این بازدید، نحوه خدمت رسانی پزشکان خانواده و مراقبان سلامت این مرکز را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند. مرکز سلامت جامعه شیخ ابوتراب کازرون، هشت مراقب سلامت و یک ناظر مراقب سلامت داشته و خدماتی مانند سلامت روان، سلامت تغذیه، دندانپزشکی و خدمات آزمایشگاهی ارائه می کند. چهار پایگاه سلامت شهید اسماعیلی، ابواسحاق، سعدی و شیخ ابوتراب تحت پوشش این مرکز سلامت فعالیت می کنند.

فعالیت کارشناس تغذیه و بهداشت روان این مرکز با اجرای طرح تحول نظام بهداشتی و چگونگی ارتباط گیری با بیماران و مراجعه کنندگان، از جمله موارد مورد بررسی در این بازدید بود. همچنین سیستم نوبت دهی در مرکز سلامت جامعه شیخ نیز در این بازدید، توسط اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بررسی شد.

 

توسعه خدمات بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سفر به کازرون، به همراه معاونان بهداشتی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، مدیر روابط عمومی دانشگاه و هیئت همراه، از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون دیدن کردند.

در این برنامه از تمام بخش های بیمارستان بازدید شده و با بیماران و خانواده های آنان پیرامون رضایتمندی از برنامه تحول نظام سلامت و نحوه اجرای آن در این بیمارستان گفت و گو شد.

دکتر محمدهادی ایمانیه در این بازدید، با بیان اینکه ارتقای سطح عمومی سلامت مردم، موجب کاهش گلایه ها نیز شده است، اظهار کرد: تا پیش از این، صحبت ها در خصوص ساده ترین و ابتدایی ترین نیازهای درمانی و بهداشتی بود، اما امروز خوشحال هستیم که سطح مطالبات نیز ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه کازرون یکی از قطب های درمانی استان فارس محسوب می شود، از توسعه خدمات درمانی در این شهرستان خبر داده و گفت: راه اندازی آزمایشگاه بزرگ و مجهز مرجع در کازرون، یکی از اهداف گسترش خدمات در این شهرستان است که پیش بینی می شود پنج میلیارد تومان اعتبار صرف آن شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و بررسی های صورت گرفته در بازدیدهای امروز، خاطرنشان کرد: مردم به پزشک خانواده خود اطمینان بیشتری یافته و در این خصوص با پزشکان بیش از پیش  همکاری کنند. همچنین دکتر ایمانیه  از راه اندازی اورژانس بین راهی کازرون تا پایان پاییز امسال خبر داد.

در ادامه این بازدید، نشستی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیئت همراه، همچنین مسئولان بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد که در این نشست با طرح افزوده شدن چهار تخت ICU، دو تخت NICU، بهسازی بخش های کولونوسکوپی، شیمی درمانی، فوق تخصصی، مراقبت های سرطان، زنان و زایمان، در این خصوص تصمیم گیری شد. کمک به تجهیز بیمارستان امام علی(ع) کازرون، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیئت همراه در ادامه این بازدید، از درمانگاه تخصصی الزهرا(س) کازرون و بخش های مختلف این درمانگاه بازدید کرده و از نزدیک با روند خدمت رسانی به مردم در این درمانگاه آشنا شدند.

 

ابراز رضایتمندی امام جمعه کازرون از اجرای بسته ترویج زایمان طبیعی در کازرون

دکتر محمدهادی ایمانیه و هئیت همراه، در ادامه سفر به کازرون، با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون گفت: در گذشته یکی از دلایلی که موجب مهاجرت مردم کازرون به مرکز استان می شد، عدم دسترسی به خدمات درمانی و دیگر خدمات اجتماعی بود که با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان شبکه بهداشت و درمان کازرون، این نیاز مرتفع شده است. وی با اشاره به بیمارستان امام علی (ع) کازرون، اظهار امیدواری کرد: با همکاری دانشگاه آزاد، این بیمارستان هرچه سریع تر وارد چرخه خدمات رسانی به مردم کازرون شود.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه این شهرستان در استان فارس از موقعیت ویژه ای برخوردار بوده، تصریح کرد: همین امر توسعه خدمات درمانی در کازرون به عنوان یکی از قطب های درمان استان فارس را ضروری می کند.

حجت الاسلام و المسلمین خرسند نسبت به همکاری نیکوکاران و سرمایه گذاران در توسعه فضای درمانی و بهداشتی کازرون و ارتقای خدمات، ابراز امیدواری کرد. وی یادآور شد: شهرستان کازرون، از جمله پیشگامان شهرستان های استان در کاهش آمار زایمان سزارین از 54 درصد به 32درصد در طول سال گذشته بوده که با اجرای برنامه تحول نظام سلامت تحقق یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت شهرستان کازرون در استان، نسبت به گسترش فضای درمانی و بهداشتی در این شهرستان قول همکاری داد. دکتر ایمانیه، ساماندهی سیستم نوبت دهی در کازرون را از جمله مسایلی دانست که در این بازدید بررسی شده و پیگیری می شود. وی راه اندازی اورژانس بین راهی کازرون و افزایش پزشکان سطح یک و دو در این شهرستان را از دیگر اقداماتی دانست که برای ارتقای کیفی خدمات در این شهرستان پیگیری می شود.

راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرجع، ساخت و راه اندازی درمانگاه فوق تخصصی، افزایش خدمات MRI در این شهرستان و افزایش برخی تخصص های سطح دو، از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
1
امیدوارم بعداز چند سال اورژانس ین راهی خیرساز کمارج که در نجات جان مصدومین تصادفات محور کازرون بوشهر بسیار حیاتی است راه اندازی شود و بجای هزینه های چند صد میلیونی غیرضرور در فکر جان مردم هم باشیم و قدرشناس خیر مربوطه باشیم نه موجب پشیمانی خیرین باشیم که خدا فرمود من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق . یاعلی مدد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳