پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۶۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۰
به گزارش درخشنده خبرنگار کازرون نما، جیلیان آلاردˈ در بازدید از منطقه دشت برم شهرستان کازرون ، بیان داشت: معضل خشکیدگی درختان بلوط و رشد بیماری ها و آفات ازجمله بلایایی است که به طورگسترده مناطقی از کشورهای دنیا را درگیرخود ساخته است .

نماینده سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: کارشناسان اداره کل منابع طبیعی فارس برای مقابله با پدیده خشکیدگی درختان بلوط دشت برم Barm کازرون، اقدامات و روش های ارزنده ای صورت داده اند که ستودنی است.

به گزارش درخشنده خبرنگار کازرون نما، جیلیان آلاردˈ در بازدید از منطقه دشت برم شهرستان کازرون ، بیان داشت: معضل خشکیدگی درختان بلوط و رشد بیماری ها و آفات ازجمله بلایایی است که به طورگسترده مناطقی از کشورهای دنیا را درگیرخود ساخته است .

وی گفت: نکته جالب توجه در این بازدید این بود که برخی از پایه های درختان منطقه دشت برم تا نصف خشکیده و نیمه دیگر دارای جوانه است واین مساله را می بایست با تحقیقات ژنتیکی بررسی کرد تا بتوان به دستاوردی تازه دست یافت.

معاون مناطق مرطوب ونیمه مرطوب سازمان جنگل ها، مراتع وآبخیز داری کشورهم دراین بازدید به تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان فائو با سازمان جنگل ها ، مراتع وآبخیزداری کشور در زمینه مدیریت جنگل های زاگرس ومقابله با پدیده خشکیدگی درختان بلوط اشاره کرد و گفت: درآینده نزدیک ردیف اعتباری مستقلی برای حل این مشکل اختصاص خواهد یافت.

دکترعلی اوسط منتظری افزود: برای مقابله با پدیده خشکیدگی بلوط ، هم اینک همکاری مشترک بین سازمان جنگل ها با سازمان انرژی هسته ای در زمینه استفاده ازظرفیت انرژی نانو درحال انجام است .

مدیرکل منابع طییعی و آبخیزداری استان فارس هم دراین بازدید بیان داشت: یکی از عوامل خشکیدگی درختان بلوط در منطقه دشت برم کازرون ، زراعت زیراشکوب توسط افراد محلی دراین منطقه است.

سید کاظم بردبارادامه داد: ظرف چند سال اخیر تلاش کرده ایم با تکثیر پیازگل نرگس وکشت آن علاوه بر کسب درآمد به احیای درختان درختان بلوط در منطقه دشت برم کازرون کمک کنیم.

دشت برم درغرب شهرستان کازرون و دربخش کوهمره دردهستان دشت برم و درکنار روستایی به نام برم قرارگرفته است.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
کارشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
0
1
درخت بلوط از زیباترین درختان میباشد بسیار ناراحت می شویم از اینکه درختان این منطقه تعدادی دچار خشکی شده اند انچه به نظر می رسد خشکی درختان این منطقه بیشتر به زراعت اطراف این درختان مربوط می شود و بسیاری کشاورزان برای افزایش زمین زراعی اقدام به خشک کردن این درختان کرده اند. کاش به جایی می رسیدیم که نگذاریم بمیرد جنگل. مرگ هر بوته سبز مرگ ما انسانهاست
پاسخ ها
دوستدار طبيعت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
زراعت دراين منطقه قدمتي ديرينه دارد پس خشك شدن جنگل ربطي به كشاورزي ندارد كاش ميگفتي چرا درياچه پريشان و اروميه خشك شد !!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱