پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۹۴۱
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۴
کازرون و نخستین گام توسعه - 3

-خودتون رو معرفی می فرمایید آقای دکتر؟

فرهاد خرمایی هستم.تخصص ام رشته روانشناسی هست. دکتری روانشناسی دارم از دانشگاه شیراز و متولد کازرون و اصالتا کازرونی هستم و خب در خدمتتون هستیم.

-چند سالتونه؟

من 48 سال دارم

-چند سال سابقه فعالیت علمی دارید؟

الان نزدیک به 18 ساله که عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز هستم، بخش روانشناسی تربیتی

-خب آقای دکتر، سنگ بنای دانشگاه سلمان فارسی از چه زمانی گذاشته شد و چه فرآیندی را طی کرده است؟

اولین جرقه های دانشگاه سلمان فارسی به سال 72 بازمیگردد. بله، قدمت این دانشگاه دیرینه است. که به همت حضرت آیت الله ایمانی وتنی چند از مسئولان وزارت علوم و شهرستان دانشکده ای تحت عنوان دانشکده ی تربیت دبیر وابسته به دانشگاه شیراز به وجود آمد یعنی عملا در آن تاریخ قرار بود که هر دانشگاهی طبق قانونی که بود، یک دانشکده ی تربیت دبیرهم داشته باشد. لذا دانشکده تربیت دبیر متعلق به دانشگاه شیراز به همت حضرت آیت الله ایمانی و دکتر ریاضی -رییس وقت دانشگاه شیراز- و تنی چند از مسئولان شهرستان و وزارت علوم راه اندازی شد با رشته ی کارشناسی ادبیات فارسی. تا مدت ها این دانشکده تحت عنوان همان دانشکده ی تربیت دبیر مطرح بود تا حدود 10 سال. بعدها دانشگاهها به علت عدم نیاز آموزش و پرورش به دبیر رشته های تربیت دبیر را حذف کردند. لذا با تلاش هایی که توسط مسئولان وقت انجام گرفت این مرکز به مرکز آموزش عالی کازرون تغییر کرد.

-چه سالی؟

به سال 84 و در همون سال ها هم کارشناسی ارشد ادبیات فارسی تشکیل گردید.

خب تو این مدت و تا سال 86 از سوی مسئولین وقت شهرستان گله هایی به دانشگاه شیراز مطرح بود که چرا این مرکز توسعه نمی یابد. دانشگاه شیراز هم مدعی بود که مسئولان شهرستان به قول های خود در مورد توسعه ی دانشگاه و واگذاری امکانات و خدمات لازم به دانشگاه عمل نکرده اند. هر دو طرف هم به نوعی به حق می گفتند.

گذشت تا دولت نهم. در این دولت بود که بحث عدالت محوری مطرح شد و این که امکانات و خدمات نه تنها در مراکز اصلی بلکه در مناطق محروم نیز باید توسعه یابد و یکی از این شاخص‌های محرومیت زدایی و عدالت محوری،توجه به بحث توسعه مراکز دانشگاهی بود. همه این مباحث باعث شد که در سفر هیئت دولت به شهرستان در سال 86، مساله استقلال مرکز آموزش عالی کازرون و ارتقای آن تا سطح دانشگاه تصویب شود.

اما طبیعتا برای ارتقا به سطح دانشگاه باید یک سری مراحل طی می شد. از جمه شرط وزارت علوم این بود که حداقل 3 دانشکده این دانشگاه باید داشته باشد. حداقل 9 رشته، هردانشکده 3 رشته. حدود 22000 متر مربع فضای آموزشی باید داشته باشد. علاوه بر این باید 42 عضو هیئت علمی داشته باشد. این ها از جمله استانداردهای وزارت علوم بود برای تبدیل به دانشگاه شدن. چون استحضار دارید وزارت علوم در واقع بحثش اینه که میگه 14.5 درصد دانشجویان در دانشگاههای دولتی تحصیل می کنند و تمام دانشگاهها با دانشگاه های دولتی مقایسه می شوند لذا بحث وزارت علوم این بود که من حاضر نیستم استانداردهای دانشگاه دولتی رو برای توسعه پایین بیارم چر که اگر استانداردها بایین بیاد رو جاهای دیگه هم تاثیر میزاره و علی رغم این که با نماینده محترم شهرستان بارها خدمت مسئولین وزارت رسیدیم، این شرط رو به عنوان شرط اصلی و اساسی برای ارتقا مطرح می کردند.

خب شاید بتونیم بگیم که از سال 86 بود که طلیعه های توسعه این دانشگاه شروع شد و طبیعتا مسئولین شهرستان هم همکاری خیلی عالی ای داشتند از جمله فرمانداران، شهرداران، نمایندگان محترم ولی فقیه، نمایندگان محترم که از زمان مهندس نوذری که در واقع خودشون یکی از ایجاد کنندگان دانشکده تربیت دبیر بودند، و بخصوص نماینده وقت شهرستان جناب آقا دهقان ناصرآبادی که از وقتی که ایشون تشریف آوردن طی مذاکراتی که داشتیم یکی از اصول اساسی خودشون رو بحث توسعه آموزش عالی قرار دادند. و هم چنین شورای محترم شهرو جاهای دیگر. کلا ما به هرجا که مراجعه کردیم کسی به ما جواب سربالا نداد و من احساس میکنم که به واقع هم و غم مسئولین شهرستان در طول دوره های مختلف این بود که بالاخره در حد وسع و توانایی ها وجود این دانشگاه برای شهرستان ضروری است. چون ما یک زمانی داشتیم یعنی در سال 85 یک اتفاقی افتاد. اتفاق این بود که وزارت علوم با بررسی هایی که روی این قضیه انجام داد به این نتیجه رسیدند که حتی نماینده سازمان برنامه و بودجه آمد کازرون و شرایط کازرون رو دید و اون موقع اشاره کرد که ما برای تعطیل کردن اینجا آمده ایم. چرا، به این دلیل که احساس میکنیم که اینجا زیاد مشکلی رو از مملکت حل نمیکنه. یعنی ما حتی تا مرز تطیل شدن هم رفتیم. شاید همون مسائل خودش زمینه ای شد برای اینکه ما کازرونی ها نسبت به مساله ی آموزش عالی در شهرستان دقت بیشتری داشته باشیم و حساس تر بشویم و شاید تو همون مقاطع بود که مسئولین شهرستان حساسیت بیشتری هم نسبت به این قضیه داشتند.

در طی 4ساله گذشته، سعی و کوشش ما بر این بود که اون شروط وزارت علوم رو عملیاتی بکنیم. به عبارتی الحمدلله 78 هکتار زمین به پردیس دانشگاه اختصاص داده شده بود که با حمایت مسئولین شهرستان و استان این مساله عملیاتی شد و الا ن شما می دونید در یکی از بهترین نقطه های شهر هست، به سایت دانشگاه سلمان فارسی اختصاص پید کرده که ساخت و سازهای اونجا هم شروع شده و میتونید برید از نزدیک نگاه کنید.

از همون سال طبیعتا رشد و گسترش رشته های ما شروع شد. یعنی ما از یک رشته ی ادبیات فارسی در اون سال ها الان به مرز 12 رشته رسیدیم. و تا ترم های آینده انشالله به 15 رشته افزایش خواهیم داد و مجوزهای لازم رو از شورای گسترش کست کردیم. طبیعتا رشته هایی هم که ایجاد شد در قالب این زمینه بود که ما الحدلله توانستیم 3 دانشکده رو در مرکز آموزش عالی کازرون که بازم در ما پارسال تونستیم مرکز آموزش عالی کازرون رو در سال 89 به مجتمع آموزش عالی کازرون ارتقا بدیم. یعنی در سال 89 این مرکز به جهت توسعه ای که پیدا کرد، به مجتمع آموزش عالی کازرون تغیر عنوان داد یعنی یک مرتبه بالاتر آمد چون مسئولین وزارت علوم هم معتقد بودند که اگر میخواید رشد کنید این رشد باید یک رشد تدریجی باشد. این رشد در زمینه دانشجو هم بود یعنی ما در سال 85 باتوجه به اینکه 2سال پیاپی هم دانشجو برای این مرکز جذب نشد، به 60 نفر کاهش پیدا کرد اما امروز ما خوشبختانه به مرز 1500 دانشجو در این مرکز رسیده ایم. جالب توجه اینجاست که بسیاری از رشته های افتتاح شده رشته هایی هستند که هنوز به مرز فارغ التحصیلی هم نرسیده اند. یعنی رشته های فارغ التحصیل ما ادبیات بوده که از قبل موجود بوده و اولین رشته ای هم که ایجاد کردیم فیزیک بوده و کاردانی الکترونیک که به مرز فارغ التحصیلی رسیدند. دیگه بقیه رشته ها همه رشته های بسیار جوانی هستند. اما ما امیدهای خیلی خیلی زیادی به این رشته ها داریم که حالا خدمتتون عرض می کنم.

بخصوص در توسعه رشته ها ما سعی کردیم که رشته هایی  رو مد توجه قرار بدیم که هم بتواند به عنوان رشته های روز کشور مطرح باشد و هم فارغ التحصیلان این رشته ها بعد از فارغ التحصیلی مشکلات زیادی برای دنبال کار و شغل رفتن نداشته باشند. یعنی این رو جزء محورهامون قرار داریم که فارغ التحصیلان این رشته ها بتوانند در جهت توسعه شهرستان، استان و کشور هم گام هایی رو بردارند. از جمله رشته هایی که ایجاد شد، مهندسی فناوری اطلاعات بود، تکنولوژی الکترونیک بود، مهندسی برق بود، رشته علوم کامپیوتر بود، رشته آموزش زبان انگلیسی، رشته روانشناسی و همین ترم اخیر هم که دانشجوها ثبت نام کردن رشته مهندسی شهرسازی که فقط در دانشگاههای جنوب کشور دانشگاه شیراز و ما این رشته رو داریم الان و هم چنین شته علوم مهندسی رو. توانسته ایم این رشته ها رو در سال های اخیر در قالب 3 دانشکده تعریف کنیم و ایجاد بکنیم که البته عرض کردم 3 رشته دیگر هم در راه هستند.

-لطف کنید اسامی دانشکده ها رو هم بفرمایید

الان 3 دانشکده ای که در دانشگاه کازرون وجود دارد یکی دانشکده فنی مهندسی هست، دانشکده علوم پایه دانشکده ادبیات و علوم انسانی

به لحاظ عمرانی هم اتفاقات بسیار خوبی افتاد. یکی از اتفاقات خوبی که افتاد و به وجود آمد این بود که الحمدلله با حمایت مسئولین شهرستان ساختمان استیجاری که مرکز آموزش عالی در اون قرار داشت صدور سند شد به نام وزارت علوم که طبیعتا جا داره از شهردار محترم وقت کازرون و شورای شهر تشکر بکنم. اگر اجازه بفرمایید من خیلی اسم نبرم. فقط من باب تشکر از اون مسئولین محترمی که در اون مقطعی که دانشگاه در مرز تعطیل شدن بود، به موقع توانستند کمک های شایان توجهی داشته باشند.

-الان مجموعا چند متر فضای آموزشی در اختیار دانشگاه است؟

الان در واقع با فضاهایی که ایجاد شد ما تا حتی تا پارسال یک دبیرستان رو از آموزش پرورش داشتیم که الحمدله در طول امسال با توجه به تغییراتی که به وجود آمد، من جمله همین ساختمانی که الان داخلش هستیم، به میزان 2500 متر مربع ساخته شد، بسیاری از مشکلات ما برطرف شد. الان به یحاظ عمرانی ما 6500 متر مربع دانشکده علوم پایه مون توسعه ی 70 درصدی پیدا کرده، یعنی این ساختمان 3 طبقه با زیر بنای 6500 متر مربع اولین دانشکده ی ماست که ساختمان دانشکده علوم پایه است. توانستیم در ظرف پارسال هم الحمدلله پروژه ساختمان کلاس ها، سلف سرویس، آمفی تئاتر و کتابخونه رو تصویب کنیم که الحمدلله بودجه اش هم تصویب شد با حمایت های خوب وزارت علوم و معاونت راهبردی ریاست جمهوری که به طبع مجموع این فضاها نزدیک به 13000 متر مربع هست که انشالله در آینده نزدیک این موارد رو خواهیم داشت. خوشبختانه امسال هم این موفقیت به دست آمد که دانشکده فنی مهندسی رو تعریف عملیاتی کردیم در 3 فاز به مساحت 17000 متر مربع که برای امسال حدود 6000 متر از اون به عنوان فاز اول وارد قانون بودجه شده اگر مجلس محترم تصویب بکند که انشالله تصویب هم خواهد شد. با وضعیت من امیدوارم بتوانیم نیازهای شهرستان را در حد یک دانشگاه دولتی به فضای آموزشی برطرف کنیم.

در عین حال ما به دنبال توسعه شاخص های عمرانی هستیم، که انشالله این شاخص های عمرانی به شدت رشد بدیم چرا که بودجه عمرانی امسال نسبت به مصوب سال قبل 178 درصد رشد دارد، علیرغم اینکه رشد بودجه کل کشور چیزی حدود 6درصد بوده.

به لحاظ آموزشی من میتونم ادعا بکنم که ما وضعیت بسیار مساعدی داریم . الان 58 عضو هیئت علمی داریم که 40 تای آنها اعضای تمام وقت هستند ودر آینده نزدیک هم هرم اعضای هیئت علمی ما هرم بسیار مناسبی خواهد بود. همین الان در سایت وزارت علوم ما با توجه به اون مجوزهایی که اخذ کردیم 20 عضو هیئت علمی رو اعلام نیاز کردیم. منتهی خب یه مقداری جاذبه های کازرون رو برای دانشجویان یا فارغالتحصیلان دوره دکتری باید فراهم بکنیم تا انشالله تا انشالله استقبال خوبی داشته باشیم برای آمدن به دانشگاه کازرون. خب این هم نیازمند این است که ما امکانات لازم رفاهی رو برای این عزیزان فراهم کنیم که طبیعتا شهرستان هم در این زمینه باید به ما کمک کنه.

قابل ذکره که ما اولین دوره فارغ التحصیلی کاردانی برق رو که  دادیم، 95% دانشجویانش در کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شدند و این از نظر خود همکاران ما در وزارت علوم هم جای تعجب داشت. چطور میشه از یک کلاس 38 نفره، 36 نفر پذیرفته شوند. الان رشته هایی که فارغ التحصیل شدن هم ادبیات و هم فیزیک ما 40% دانشجوهامون کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی پذیرفته شدن. خب این نشون میده که استانداردها استانداردهای خوبی است.

به لحاظ پژوهشی عرض میکنم که جایگاه نسبتا خوبی داریم. الان با وجود اینکه دانشگاه نسبتا جدید التاسیسی هستیم،چیزی در حدود 17 کتاب از سوی اعضای هیئت علمی ما منتشر شده است. لیست مقالات قابل توجه است. چه مقالات ISI و چه مقالات ISC. و هم چنین کارکردهای انجمن علمی ما که در جای خود به آن خواهم پرداخت. برآیند آموزشی آینده نوید بخشی رو انشالله برای دانشگاه ما نشون میده.

به لحاظ فرهنگی، شاید جالب توجه باشه یعنی حرف ما نیست، هرکسی دوست داره میتونه بره پورتال فرهنگی وزارت علوم رو ببینه. به لحاظ شاخص های فعالیت فرهنگی، دانشگاه سلمان فارسی در رتبه 11ام کشوری قرار دارد. حال اینکه ما 4 سال پیش در رده 154 کشور قرار داشتیم. و الان بسیاری از دانشگاههای مطرح کشور پایین تر ز ما قرار دارند. که این حاکی از حجم فعالیت ها و هم چنین محتوای مناسب فعالیت های دانشگاه ماست.

انجمن های علمی ما بسیار موفق هستند. کما اینکه ما در جشنواره ی حرکت اخیر، انجمن علمی بخش IT ما مقام نخست کشوری رو در حوزه پژوهش کسب کرد. و طبیعتا از بین 3500 انجمن علمی نشون میده که حتما یه شاخص های خاصی وجود داره که این گروه که مجموعه ای از دانشجویان سال دو م و سوم هم هستن تونستن به این شاخص ها برسن. و حتی انجمن برق ما به لحاظ ثبت اختراع جزء انجمن های قابل تقدیر بوده است.ما هم چنین چندین مقام مهم رو تو کشور داریم یعنی خیلی جالب توجه اینه که مقام 5ام،6ام کشوری رو در رشته رباتیک داریم و هم چنین مقام اول در بین 32 دانشگاه جنوب کشور در بخش ربوتیک رو در واقع بخش برق ما به خودش اختصاص  داده. کا این نشون میده سطح علمی خوبی داریم و دانشجویان مستعدی دارن این دانشگاه رو انتخاب میکنن واین خودش نکته بزرگی است،نکته قابل توجهی است. یعنی هم اعضای هیئت علمی مناسب و هم دانشجوین مستعد طبیعتا رشد و شکوفایی زیادی رو در بر خواهد داشت. 9 نشریه فعال دانشجویی هم در این دانشگاه منتشر میشه. و خیلی جالب توجه اینجاست که در خیلی از بخش های ما برای خود من که یک عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز از مدت ها قبل بودم و هستم، یک مواردی رو میبینم که تو دانشجویان دانشگاه های معتبر در مقطع  دکتری از این دانشجویان توقع میشه. مثلا بحث مدل سازی، اخیرا یک از دانشجویان رشته IT ما مدلی رو ارائه کرده در بحث فن آوری اطلاعات که تو یکی از معتبرترین کنفرانس های بین المللی IT کره جنوبی به عنوان مقله وارده و قابل ارائه پذیرفته شده. جالب توجه اینکه تنها مقاله ای هست که توسط دانشجو ارائه میشه و این خیلی حرفه. و علاوه بر این بسیاری از دانشجویان ما در همایش ها و کنفرانس های بین المللی الان مشارکت فعال دارند.

در بخش دانشجویی ما، خب طبیعتا دانشگاه های دولتی ملزم به یک سلسله شاخص های دانشجویی هم هستند. حالا ما همش موفقیت ها رو نگیم، یکی از بزرگترین مشکلات ما بحث خوابگاه دانشجویی دانشجویان است. متاسفانه ما علیرغم تلاش هایی که در سال های اخیر کردیم،موفق به ایجاد خوابگاه دولتی نشدیم. علت هم داره، علت هم اینه که اخیرا تو بسیاری از قوانین و حتی قوانین مجلس مقرر شده که بخش خصوصی بیاد خوابگاه سازی کنه. ما دعوت کردیم از خیلی از صاحب نظرانی که حتی آماده سرمایه گذاری هستند، بیان و سرمایه گذاری کنن وزارت علوم هم وام های خوبی رو با بهره های خیلی کم برای خوابگاه سازی اختصاص میده. چند نفر هم اعلام آمادگی کردن در این حوزه که بیان و سرمایه گذاری کنن که طبیعتا نیاز به سرمایه گذاری بسیار کلانی در این حوزه وجود داره. اما خب بهره خوبی هم داره. خیلی از شهرها که آمدن اقدام کردن، عملا در واقع تونستن به عنوان یک منبع سرمایه گذاری و یک منبع ایجاد شغل در مناطق شون و ایجاد درآمد مورد توجه قرار گرفته که واقعا ما این مورد رو بایستی تو شهرستان کازرون جا اندازی بکنیم که این فرصت بسیار خوبی است که مردم شریف شهرستان کازرون که تمکن مالی دارن و حتی علاقه مند به داشتن سودهای خوبی هستند این زمینه بسیار خوبی است برای سرمایه گذاری. چون ما عادت نکردیم رو این بحث ها  سرمایه گذاری کنیم معمولا همه احساس میکنن که مثلا سرمایه گذاری در اینه که بیای یه چیزی رو بخری و از این دست به اون دست بفروشی. در صورتی که سرمایه گذاری تو آموزش عالی حداقل در برخی موارد بیشترین سودها رو امروزه داره.

الحمدلله با توجه به زمینه های بالقوه ای ک به وجود آمد، در اخرین دیداری که با مقام محترم وزارت داشتیم در واقع به اتفاق نماینده محترم شهرستان و فرماندار وقت شهرستان خدمت آقای دکتر دانشجو رسیدیم و اونجا گزارش مفصلی از برآورد شاخص های مورد شرط وزارت علوم کردیم که این شاخص ها محقق شده و اسناد و مدارکی هم در این زمینه ارائه شد، مقام محترم وزارت دستور دادن که مجتمع آموزش عالی کازرون به سطح دانشگاه ارتقا پیدا کند. و طی پیگیری هایی که انجام شد در مورخه 22 آذر هم شورای محترم گسترش آموزش عالی مصوب کرد که مجتمع آموزش عالی کارزرون به سطح دانشگاه ارتقا پیدا بکند که طبیعتا این موفقیت بسیار بزرگی برای مردم محترم شهرستان کازرون هست که جاداره من همین جا از همین فرصت استفاده کنم و به اهل فرهنگ، فرهنگ دوستان، کازرونی دوستان و مردم علاقه مند به توسعه شهرستان کازرون و هم چنین مسئولین محترم شهرستان تبریک بگم بخاطر این اتفاق بزرگی که افتاد و انشالله این اتفاق بتواند در آینده شهرستان اثرات بسیار خوبی داشته باشد که انشالله مشاهده خواهند کرد مردم و بخصوص فرهیختگان شهرستان کازرون که وجود یک دانشگاه دولتی تا چه اندازه می تواند تاثیر گذار باشد.

خب در طی 2 سال گذشته ما موفق شدیم که 40 آزمایشگاه در رشته های فیزیک و الکترونیک و زبان و فن آوری اطلاعات و چند رسانه ای و اینه ایجاد کنیم. الان یکی از بهترین سایت های فن آوری اطلاعات رو ما داریم. خصوصا همانگونه که در جریان هستید اولین رصد خانه کازرون رو در واقع کارای نهاییش به اتمام رسیده و آماده افتتاح و بهره برداریه که انشالله در دهه مبارکه فجر اولین رصد خانه کازرون به بهره برداری خواهد رسید و به طبع سریعا در حال توسعه بسترهای زیرساختی هستیم. خصوصا در بخش مسائل مرتبط با فن آوری. و بالطبع از مسئولین شهرستان کازرون  هم انتظار داریم که هم چنان که تا الان حمایت های خوبی داشتند انشالله از این به بعد هم از برنامه های دانشگاه سلمان فارسی حمایت لازم رو داشته باشند.

-خب آقای دکتر، شما به بسیاری از سوالات ما پاسخ دادید. بفرمایید که آیا چشم اندازی هم برای دانشگاه تدوین کرده اید یا نه؟!

بله،سوال بسیار خوبی است. ما برنامه چشم انداز 10ساله توسعه دانشگاه کازرون رو به شورای گسترش وزارت علوم تقدیم کردیم. که در این برنامه 10ساله محورهای اصلی ما2 حوزه است. یکی رشته های فنی‌یه، و طبیعتا رفتن به سمت رشته هایی که فنی مهندسی ست، رشته های نو، رشته های تلفیقی جدید در رشته های علوم پایه مثل نانو فیزیک و نانو فناوری و رفتن به سمت رشته های مرتبط با نفت و گاز، با توجه به اینکه منطقه کازرون منطقه نفت خیزیه، حتی پیشنهاد اخیری هم که ارائه کردیم انشالله توی دور چهارم سفر هیئت دولت مطرح بشود و حتی امید داریم که مصوب بشه، ایجاد دانشکده نفت و گاز در دانشگاه کازرون هست که طبیعتا اگر این اتفاق بیافتد یکی از موفقیت های بزرگ تو این حوزه هست.

بحث بعدی رو که محور کار قرار دادیم، توسعه رشته های علوم انسانی در زمینه رشته هایی است که زمینه خوبی داشته باشند. مثا ما رشته مدیریت گردشگری و جهانگردی رو داریم در شهرستان کازرون به عنوان یکی از رشت هایی که در حال ایجادش هستیم که طبیعتا این رشته با توجه به پتانسیل های شهرستان کازرون و حضور صاحب نظران و فارغ التحصیلان این رشته برای بحث یجاد شغل و کار در آینده کازرون میتواند بسیار مفید باشد.

لذا به عنوان یه جمع بندی عرض کنم که برنامه 10 ساله توسعه دانشگاه تدوین شده و مصوب هست که انشالله ما هم بتوانیم در همین مسیر با توکل به خداوند و بذل توجه مسئولین و دعای خیر مردم شهر کازرون، این توسعه رو هم چنان که در سال های اخیر چشم گیر بوده، در سال های آینده هم ادامه بدیم.

-  و بعد از 10 سال دانشگاه کازرون در چه جایگاهی قرار میگیرد؟

در برنامه 10 ساله آینده انشالله دانشگاه کازرون در زمره 3 دانشگاه بزرگ فارس با جمعیت 7000دانشجو خواهد بود. و طبیعتا انشالله یکی از دانشگاههای مطرح در جنوب کشور.

-الان شما تونستید ظرف 5 سال دانشگاه کازرون رو از مرز تعطیلی به این جا برسونید. خب حالا وجود این دانشگاه با این پتانسیل ها، اعضای هیئت علمی و دانشجویان چه سودی میتواند برای شهرستان داشته باشد؟!

این رو من در چند بعد دسته بندی میکنم.

اولین بعدی که تو این زمینه قابل ذکره، بعد فرهنگیش هست. علیرغم اینکه حتی ممکنه بعضیا تو شهرستان کازرون وجود دانشجویان غیر بومی رو به عنوان یه خطر تلقی میکنن، ولی ما می دونیم که در کشورهای پیشرفته دنیا جذب دانشجویان از مناطق مختلف به عنوان یکی از اهداف توسعه تعیین میشود و یکی از ملاک های امتیاز بندی میباشد. ما یک وقت در بحث فرهنگی یک مساله رو مطرح می کنیم میگیم بله دانشگاهی ایجاد شده است که جوانان مستعد کازرونی بتوانند چه دختر و چه پسر در کنار خانواده های خودشان در بهترین رشته ها با بهترین اساتید درس بخونن بدون اینکه هزینه ای پرداخت بکنن. که طبیعتا خیلی از مشکلاتی که الا وجود داره برطرف خواهد شد. دانشجو، یک جوانی که میخواد ترک بکنه شه و دیار خودش رو و برای تحصیل بره به یک منطقه دور افتاده، دیگه این معضل رو نخواهد داشت و یک دانشگاه دولتی قوی با کادر هیئت علمی قوی با امکانات کافی به نظر میرسه که ایده آل هر جوان مستعدی باشد.

این یک زمینه بود و بخصوص جذب اساتید، آمدن اساتید به یک منطقه خودش در رشد فرهنگی یک منطقه می تواند نقش زیادی داشته باشد. تصور بفرمایید ما تا چند سال آینده 150 عضو هیئت علمی استادیار به بالا رو داشته باشیم، خب چه اتفاقی میافته؟ 150 دانشمند، 150 اهل نظر، اهل کار و محقق، خب طبیعتا بسیار می تواند موثر باشد در شرایط فرهنگی شهرستان کازرون.

خب وجود دانشجویان از دیگر نقاط کشور در این دانشگاه میتونه یک امتیازات فرهنگی دیگری هم داشته باشه و این رو باید به عنوان یه فرصت برآورد کرد. همین الان به لحاظ فرهنگی و اموزشی عرض کنم، ما در 2 و 3 اسفندماه یه همایش ملی داریم، همایش ملی فن آوری اطلاعات و جهاد اقتصادی . تاکنون حدود 380 مقاله به این همایش ارسال شده است. یعنی380 نفر از محققین برجسته کشور در طول چند روز حضورشون در شهرستان کازرون. آوردن و جمع کردن اینجا یک جا، طبیعتا کار بسیار دشواری است. وقتی دانشگاه ایجاد بشه تبادل فرهنگی و اطلاعاتی انجام میشه.

به لحاظ آموزشی همین نکته رو خدمتتون عرض کنم، شما مستحضرید که پدیرش دانشجو در دانشگا های دولتی به صورت بومی است. یعنی یکی از امتیازات بومی بودن است. یعنی ممکنه شما همین الان یک آماری رو من خدمتتنون عرض کنم، جوانان استان فارس به لحاظ رتبه کشوری مقام ششم رو دارند. به لحاظ پذیرش علمی. اما به لحاظ پذیرش در دانشگاه دولتی چندان پذیرش زیادی نمیشن. چرا پذیرش نمیشن؟ بخاطر اینکه اکثر دانشگاههای دولتی در مناطق بیرون از فارس قرار دارند. مثلا شما نگاه بکنید خوزستان، استان بغل ما دارای شش دانشگاه و سه مرکز آموزش عالی. کرمان، دارای 5 دانشگاه و 4 مجتمع آموزش عالی. خب وقتی پذیرش بومی باشه من ممکن است که امتیازم خوب باشه ولی چون صندلی دانشگاه دولتی وجود ندارد، احتمال اینکه من نمره خوبی را کسب بکنم ولی قبول نشم زیاده،چون یکی از امتیازات سهمیه بومی بودنه. لذا وجود یک دانشگاه دولتی در شهرستان کازرون شانس قبولی جوانان کازرونی رو به دلیل بومی بودن در خود شهرستان بالا میبره. این به لحاظ صرفا یکی از امتیازات آموزشی که من میخواستم عرض کنم خدمتتون. حالا حتما موارد خیلی خیلی زیاده که شما اصا همین الان نگاه بکنید که ما رشته مهندسی شهرسازی رو در شهرستان کازرون ایجاد کردیم. رشته مهندسی شهرسازی یعنی حضور مستقیم شهرساز در شهرستان کازرون. یعنی درواقع پروژه های دانشجویی شهرسازی در شهرستان کازرون. یعنی کمک به توسعه شهرسازی در شهرستان کازرون. کمک به مسئولین محترم شهرداری شهرستان کازرون.

اما به لحاظ اقتصادی، من فقط میخوام یک نکته ای رو عرض کنم، نگاه کنید ما خیلی حرف جذب توریست و جهانگرد میزنیم. تو کازرون هم دائم داریم تبلیغ میکنیم. میگیم که ما جذب توریست بکنیم.چرا ما میخوایم جذب توریست بکنیم؟ چون میگیم وقتی توریست بیاد با خودش پول میاره. میاد تو شهرستان ما خرج میکنه. درسته دانشگاه ما دولتیه اما دانشجویانی که ما الان داریم، من میتونم مدعی باشم که هرکدام از آنها در ماه چیزی حدود 150 هزار تومان خودشون مستقیم هزینه میکنند. کما اینکه آنها فقط 40 هزار تومان هزینه خوابگاه میدن به بخش خصوصی. دیگه باقی موارد جای خود دارن. یعنی هزینه 3 تا دانشجو در ماه چیزی حدود 500 هزار تومان میشه. حقوق یک نفر چه قدره؟! این فقط هزینه ایه که خود دانشجو داره انجام میده. کما اینکه فقط در طول سال گذشته ما با بودجه دولتی فقط برای بخش تغذیه مون نزدیک به 400 میلیون تومان هزینه کردیم. این هزینه ها کجا رفته؟ تو شهر. ما چیزی حدود نزدیک امسال 4 میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم. این بودجه عمرانی کجا هزینه میره؟ ما وقتی با میلیاردها یک کارخونه رو ایجاد میکنیم، چند نفر رو داخلش به کار میگیریم؟ 10 نفر؟ اونم تو کارخونه های اتوماتیک امروزی. همین الان دانشگاه کازرون نزدیک به 70 پرسنل داره و در آینده نزدیک این پرسنل به 250 نفر افزایش پیدا میکنه. علاوه بر اینکه خب رفت و آمد ایجاد میکنه، خانواده ها دارن میان و میرن، از کازرون دیدار میکنن و باید بگیم که خود وجود این دانشگاه عاملی برای جذب دیگران به شهرستان کازونه. میان  از خیلی از جاذبه های کازرون دیدار میکنن. و طبیعتا هرکسی هم به کازرون میاد یه سری به مناطق اقتصادی مثل بازار میزنه. این یه واقعیته دیگه.

خب حالا این ها رو ما از بعد ساده اقتصادی عرض می کنم. شاید اینا برا کسی خیلی هم جالب توجه نباشه.  علاوه بر اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان خودشون منشا ایجاد شغل در شهرستان هستند. الان یکی از برنامه هایی که ما داریم و دنبالش هستیم حالا با توجه به اینکه دانشگاه هم توسعه پیدا کرده، ایجاد مرکز رشد در شهرستان کازرون هست. خب میدونید که مراکز رشد وابسته به مراکز علم و فناوری هستند. مرکز رشد یعنی جایی که از جوانان نخبه ای که دارای طرح هستند ولی امکان اقتصادی ندارند، میاد حمایت میکنه و براشون مکان مهیا میکنه و وام به اونا میده کا این وام از 6 ملیون تومان شروع مشه تا 150 ملیون تومان. و بعدا که اینا تونستن محصولات خودشون رو به مرحله اقتصادی برسونن، میبینید که شهرک های صنعتی توسعه پیدا میکنه.

یک بحث مهم رو عرض بکنم، تا ما نتوانیم زیر ساخت رو ایجاد بکنیم بحث از توسعه یک شعاری بیشتر نیست. حالا بگیم بایستی ایجاد بشود. بایستس کارخونه بیاریم. بایستی کازرون رو به جای شایسته خودش برسونیم. ولی اینها به نظر میرسه مشکلی رو حل نمی کنه. اگر بخواد مشکلات حل بشه بایستس زیر ساخت توسعه ایجاد بشه. وقتی زیر ساخت توسعه ایجاد بشود خود به خود توسعه هم به وجود می آید. این یک اصل اساسی است و ایجاد مناطق دانشگاهی در واقع بستر توسعه در هر جایی هست. ما الان می دانید که شما نگاه کنید تمام کشورهای دنیا حداقل 3 درصد از بودجه کل شون رو به امر پژوهش فقط اختصاص دادند. چرا این کار رو می کنند؟ مگر چیز دیگری ندارند سرمایه گذاری کنند؟ ولی درس گرفتند، دیدن که که درواقع داره جواب میده، سرمایه گذاری هست که بلافاصله داره برمیگرده. ما یادمون باشه که چشمانداز داریم در افق 1404 ایران اسلامی بایستی بعنوان جایگاه اول در منطقه خاورمیانه مطرح باشه. خب این به این راحتی به دست نمیاد. بایستی زیر ساخت های لازمش فراهم بشه. زیر ساخت هاش هم در هر منطقه ای دانشگاه است. وقتی که به وجود بیاد مگر پیشرفت هایی در قسمت های مختلف علمی که الان ما داریم، در قسمت های مختلف نظامی داریم، اختراعات مختلف علمی و نظامی، مگر از جایی به جز دانشگاه ها بیرون آمده این پیشرفت ها؟ چرا میان دانشمندان هیئت علمی دانشگاه های ما رو ترور می کنن؟ چرا ترور می کنن؟ حتما یه خبرایی دارن که بستر پیشرفت این کشور از کجاست؟ کما اینکه دقیقا مقام معظم رهبری هم روی این نکته تاکید اساسی دارن. ایشون اصلا مسیر توسعه کشور را گذرگاه و تونل علم میدونن. خب یعنی عملا تصویر اینه که اگر می خواهید در قله های رفیع جهان قرار بگیرید، اگر می خواهید ام القرای کشورهای اسلامی باشید، ما هیچ راهی نداریم مگر توسعه علمی. مگر نظریه پردازی بکنیم برای کشورهای دیگر. مگر اینکه بتونیم تولیدات علمی خودمون رو صادر بکنیم. ام القرا که فقط در شعار دادن نیست. در نظریه پردازیه. و این بستر هم باید توی دانشگاه شکل بگیره، ما انتظار نداریم که کسی از بیرون بیاد و این کار رو برای ما بکنه. اگر می خواهیم، خودمون و جوانان خودمون باید این کار رو سامان بدیم. این جوانان کجا بایست بیرون بیان؟ در همه کشورها هم همین طور است، مردم که دارن زندگی عادیی خودشون رو انجام میدن و اون کسانی که موتور محرکه توسعه علمی، فناوری،اقتصادی و حتی فرهنگی کشورها رو فعال نگه می ارن، در واقع نخبگان اون کشورها هستند. که طبیعتا این نخبگان بایستی از مراکز علمی بیرون بیان. و طبیعتا ما انشالله انتظار داریم که همانگونه که تا الان بوده، ما در بین مشاهیر و نان آوران کشور، تعداد زیادی کازرونی داریم. حالا زیاد به گذشته برنمی گردیم. همین الان در بین اساتید و دانشمندان دانشگاه های شیراز و تهران و... تعداد زیادی از عزیزان کازرونی وجود داره. و چرا ما که این بستر رو داریم این بستر رو توسعه ندیم؟ دکتر عباسی رو ترور می کنن. دکتر عباسی کیه؟ خب اصالتا می بینیم که دوانی کازرونیه. پس این شهرستان ظرفیت بالقوه توسعه رو داره. لذا فقط یک موتور محرک رو می خوایم و این موتور این است که از صرفا نوک بینی خودمون رو دیدن یه خورده بیرون بیایم. اینو از خودم عرض می کنم تا همه. یعنی صرفا جلوی پای خودم رو نبینم، بلکه افق رو ببینم. لذا وقتی افق رو ببینم، دیگه منافع شهر رو -عذر خواهی میکنم- فدای برخی از بلبشوهای و غوغاهای سیاسی نمی کنم. یعنی عملا تمام گروه های کازرون و تمام خط های کازرون، همه احترام شون به جا، همه هم عزیز، همه شاخص، اصلا ما نمی خوایم داوری بکنیم، ولی اصل اساسی اینه که همه ما بایستی در جهت خدمت به توسعه شهرستان کازرون باشیم. و طبیعتا آخرش هم ما به اینجا می رسیم که درسته گرو ها مختلف هستن اما ما همه یه خط داریم و یه خط هم بیشتر وجود نداره و اون خط ولایته، حالا ممکنه سلیقه ها یه خورده این بر و اون بر باشه. ولی این دور نما رو نبایستی از دست بدیم که همه ما خدمت گزاران مردم کازرون باید باشیم و خدمت گزاران آینده درخشان برای بچه های شهرستان کازرون و جوانان کازرون. و اون اصل اساسی این زمینه هست که باید سرلوحه کار ما قرار بگیره. من به عنوان یه فرد آکادمیک دارم این اظهار نظر رو می کنم. چون توسعه نیاز به ثبات داره، توسعه نیاز به برنامه ریزی داره، لذا وقتی صحبت از توسعه است خیلی عدم تعادل ها و بالا پایین شدن ها محل اعراب ندارن و توسعه رو به مخاطره میندازن. لذا همه ما بایستی در فکر این باشیم که برای توسعه شهرستان کازرون انشالله در یک افق دراز مدت، بحث ثبات و برنامه ریزی رو از یاد نبریم. و ثبات و برنامه ریزی رو در واقع به عنوان سرلوحه کار خودمون قرار بدیم. و این افق چشم انداز توسعه دراز مدت در غبار بعضی باز یها یه وقت گم نشه. این به نظرم رمز موفقیت شهرستان کازرونه که انشالله همه ما به پیروی از مقام عظمای ولایت که وحدت بخش جامعه دینی ماست ما انشالله اگر اینو سرلوحه کار خودمون قرار بدیم و از این خط خارج نشیم، به نظر میرسه همه مشکلات به امید خداوند و با لطف امام زمان و تلاش ما انشالله حل خواهد شد.

-تشکر جناب دکتر، همه چیز رو جامع و کامل بیان کردید.

از اینکه زحمت کشیدید و تشریف آوردید، طبیعتا به ما افتخار دادید، بسیار ممنون و متشکرم.


نویسنده: علیرضا جاشویی، اشکان صفری
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۹
سعید مظاهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
1
9
هر چند کاستیهایی به چشم می خوره و لی دستتون درد نکنه امیدواریم این دانشگاه پیشرفت کنه.. خواست ما رشته پزشکی برای دانشگاه دولتی کازرون هست
پاسخ ها
قاسم شرفي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
از دكتر خرمايي خواهش مي كنيم در فكر دانشكده پزشكي هم باشد كازرون به اين دانشكده نياز دارد
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
2
10
من تا حالا دکتر خرمایی رو ندیدم ولی بیان ایشون و عملکردشون نشون میده که باید شخص عالمی باشن. خصوصا صحبت های ایشون تو بخش پتانسیل ها واقعا من رو آگاه کرد. کاش کاش این مصاحبه ها به اطلاع مسئولین شهرستان خصوصا فرماندار و نماینده رسونده میشد.
محمدرضا براتی
|
NETHERLANDS
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
1
10
با دست خالی این کارها رو انجام دادن توکل می خواهد و همت بالا. علی یاورتان باشد
ولی چرا کاری نمی کنید که تعداد دانشجوهای کازرونی این دانشگاه بیشتر بشه؟
شهروند
|
GERMANY
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
2
6
به نظر من جای این دانشگاه باید تغییر کند تا فضای بیشتری برای ساختمانهای جدید داشته باشد.. متشکرم
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
2
7
این همه گفتید: خب چه صرفی به حال بیکاری جوانان کازرون دارد؟ به جای دانشگاه شغل درست کنید کارخانه بسازید
بچه کازرون
|
UNITED STATES
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
6
4
آقای دکتر چرا از نام بردن از موسس این دانشاه واهمه داری ؟ چرا هرجا که باید از دکتر پولادی که در سال 1372 با مشقت وتلاش این دانشگاه را سرو شامان داد نام ببری فقط از آقای ایمانی نام بردی ؟ اون زمان شما هنوز بچه محصل بودن . این دانشگاه تا ابد با نام دکتر پولادی عجین است و هنوز هم با مدیریت ایشان اداره میشه وشما یک رییس سوری هستید (صرفا جهت اطلاع) ... از کازرون نما هم خواهش میکنم که این نظر رو حذف کنه چون ما عادت داریم فقط تعریف و تمجید ها را ثبت کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
صبح بخیر
بعد از آقای پولادی به مدت دو سال دکتر محمدی رییس مرکز آموزش عالی بوده و بعدش هم دکتر خرمایی که البته از بعد از آقای پولادی دانشگاه به این سرعت رشد کرده. فکر کنم شما کلاً از همه چی بی خبری
آقای پولادی کحا بوده بابا جان!! از صمیم قلب به نظر شما خندیدم
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
علاوه بر کم لطفی در حق دکتر پولادی بزرگوار در حق دهقان ناصرآبادی هم کم لطفی کردین جناب رئیس. ای کاش با واهمه کمتری از او یاد می کردید. کیست که نداند دهقان ناصرآبادی در جهت توسعه فوق جهشی از مرکز آموزش عالی به مجتمع آموش عالی و از مجتمع آموزش عالی به دانشگاه دولتی چه ها کرد؟ آیا رواست که به این شکل سربسته به او اشاره کرد؟ آهان، یادم نبود که تاریخ مصرف دهقان تمام شده و دیگر قدرت و نفوذی ندارد. شرمنده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
آخیمردم برای مشقتش!
هفته ای یک روز اومدن دانشگاه. 80 تا دانشجو داشتن. 3 تا عضو هیات علمی واییی خدا چه مشقتی خسته نباشی دددکککککتتتتترررر پ!
علامت تعجب
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
5
3
آقا یا خانمی که با نام " بچه کازرون" نظر می گذاری:
اگر ما دانشجوی این دانشگاه هستیم و در انجمن و کانون و غیره فعالیم دکتر پولادی را فقط هفته ای یک بار در یک کلاس درس می بینیم و تازه ایشان به صورت حق تدریس به دانشگاه ما می آیند همین. و ایشان هیچ هیچ نقشی سالهاست که در این دانشگاه ندارند. شاید علت توسعه سریع دانشگاه سلمان فارسی هم همین عدم نقش ایشان در دانشگاه است که خدا را شکر خوب پیشرفت دارد. نمی گم دکتر خرمایی بدون نقص عمل کرده ولی کارهای بزرگی انجام داده و هیچ ربطی هم به دکتر پولادی نداشته و نداره.
چرا تو که بی خبر هستی نظر بی مورد می ذاری؟
بر خلاف نامی که برای خودت گذاشتی فکر نکنم بچه کازرون باشی اگر بودی خوب اینو می دونستی یا شاید هدفی داری
من با خواندن این نظر که شما گذاشته بودی خیلی تعجب کردم انصافا عجیب بود این حرفها
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
کاملاً صحیح است
از پاسخ شده ممنونم
مجید
| UNITED STATES |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
با سلام خدمت شما برادر یا خواهر علامت تعجب، دوست عزیز به جای اینکه پاره ای از احساسات بر تو غالب شود و بی جهت از کسی جانبداری کنی بهتر است از خود بپرسی که چرا خود دکتر خرمایی که در حال حاضر رئیس محترم آن دانشگاه است و اینقدر از رنج ها و همکاری ها و حمایت های همه مسئولین شهرستان و حتی استان برای تعالی این دانشگاه آگاه است خودشان حتی در شرایط کنونی بیش از دو یا سه بار در هفته در کازرون (که می گویند زادگاهشان است) نمی مانند و دانشگاه سلمان را که چشم و چراغ این همه جوان و فرهیخته است به صورت پروازی اداره می کنند. آیا این مسئله با سیاست های دولت نهم و دهم ذره ای همخوانی دارد که مدیری با راننده شخصی و اتوموبیل دولتی رویه غالب بر مدیران دوره......... را احیا کند؟ و نه در موارد ضروری و ماموریت بلکه به طور منظم و عادی دو یا سه روز در هفته بین شیراز و کازرون رفت و آمد کند. انگار نه انگار که رئیس دانشگاه می باشد و در قبال تصدی آن محدودیتی برای خود باید قائل باشد؟ البته نمی توان منکر خدمات ایشان شد. همانطور که نمی توان منکر خدماتی هیچ یک از مسولین مورد تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی در هیچ سطحی شد. ولی روی سخن من با شما دوست عزیز است که اونطور با کم لطفی خدمات زحمات دکتر پولادی را زیر سوال بردی. به عنوان یک بچه حزب اللهی به خودم و شما جوان تر ها توصیه می کنم که پیش از بر زبان راندن کلام یا نوشتن هر مطلبی به دنبال دلیلی برای زیر سوال بردن حرف خود باشیم. اینجوری از مسیر انصاف کمتر منحرف می شویم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
از آقای دکتر خرمایی و مدیریت مدبرانه ایشان در دانشگاه سلمان فارسی کازرون سپاسگزاریم. ایشان بودند که توانستند افتخارات بزرگی را برای این دانشگاه و شهر پرافتخار کازرون به ارمغان آورند.
حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
مجید خان! این حرفها دیگه قدیمی شده. یعنی مال دوره شماست. امروز با تمام این حرفها و تنگنظریها دانشگاه به بهنرین شکل داره اداره میشه و موفق هم هست. نه با یک رشته که بعضیا به زور می تونستند اداره کنند بلکه با 12 رشته کاربردی، مهم و مطرح و مورد نیاز کشور حالا شما هی بشین غصه ی دوستات رو بخور.
در ضمن بنیان گذار این دانشگاه آیت الله ایمانی بوده و مدیریت برجسته آن هم بر عهده استاد زحمتکش دکتر خرمایی است که با حداقل امکانات و بودجه آن را اداره می نماید. او فرزند انقلاب است و شخصی است جهادی که جهادگونه در خدمت آموزش عالی کشور است..
این همه را ول کردی ماشین و راننده گرفتی .. ای بابا! بدبدختی و حسادت تا کجا.. همین ساختمان دانشکده مهندسی و رصد خانه رو که می بینی از صد تا جواب برات محکمتر هست.. ساخت این بنا و تجهیز آن در شش ماه! بله فقط شش ماه
نه اینکه 12 سال با یک رشته در جا زدن!
حالا زورت اومده بحث دیگری هست!
عرفان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
دوست عزیز به اسم حق هر کس که از دور هم نام دکتر پولادی و تخصص و اعتبار جهانی وی در نجوم را در میان اساتید این دانشگاه ببیند سریع خواهد گفت که این رصدخانه را دکتر پولادی راه اندازی کرده. ضمناً برادر عزیز کارهایی چون ساخت دانشکده مهدسی و .... را دکتر خرمایی ار محل ارث پدری انجام نداده اند. اصل این کارها بودجه اختصاص یافته به آنهاست که 1. تحت تاثیر اهمیت دادن دولت نهم و دهم به پیشرفت شهرستان هاست و 2. پی گیری های مجاهدانه آقای دهقان ناصرآبادی در تقویت بودجه تخصیصی و افزایش منابع بودجه بوده است. البته اگرچه بر مدیریت بودجه آقای دکتر خرمایی در برخی جاها چون عدم رعایت استاندارد های ساخت و ترجیح سرعت بر کیفیت کار ایراداتی وارد است ولی در مجموع عملکرد ایشان خوب است. و لی این به معنای نفی زحمات همگان در دانشگاه شدن دانشگاه سلمان فارسی نیست (همانطور که خود وی نیز در ابتدای صحبتشان به آن اذعان دارند). در مورد دکتر پولادی هم انصاف حکم می کند که بگوییم ایشان مدیر ضعیفی نیستند که برخی دوستان ناجوانمردانه بر وی می تازند. اگر چنین بود که سال های سال مدیر ارشد دانشگاه شیراز نمی ماند. دلیل عدم پیشرفت آن موقع کازرون بی توجهی طبیعی دولت آن زمان و تمرکز بودجه کشور بر التیام زخم های کاری ناشی از جنگ تحمیلی کشور به صنعت و زیرساخت های کشور بود. اگر دکتر پولادی هم در این دوران ثبات به ریاست دانشگاه می رسید و مثل جناب دکتر خرمایی ابر و باد و مه و خورشید و فلک و حمایت همه جانبه همه مسئولان هماهنگ شهرستان و حتی استان را در خدمت داشت باز هم بی شک برخی از دوستان که نیتشان هر چیزی غیر سازندگی و پیشرفت شهر است است باز هم می بودند و در تخریب و نفی این انسان شریف همه از کاه کوه و از کوه کاه می ساختند. منصف باشید. والسلام
حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
آقای پولادی دارای درجه استادیاری است ما در همین دانشگاه سلمان دو تا دانشیار داریم یعنی خیلی بالاتر از این آقا

اصلاً هم دانشمند یا از این مزخرفات که شما می گویی نبوده نیست و نخواهد بود .
این دانشگاه را اول دکتر محمدی نجات داد بعد دکتر خرمایی. همین ساختمان جدید هم که خواب را از چشمانتان برده با زحمت درست شده بعضیا 10 سال رییس بودن فقط تونستن 2 تا پارتیشن چوبی سرهم کنند و بس
حالا که سفره آماده رو می بینن دارن زور می زنن! اینجا داشت تعطیل می شد به دلیل سوء مدیریت ولی حالا چشم حسودان رو کور کرده. انشاءالله هم روز به روز پیشرفت می کند و باعث افتخار بیشتر کازرون خواهد شد. با قیافه گرفتن و ادا در آوردن و دک و پوز و دروغ که نمیشه یک دانشگاه دولتی بزرگ را اداره کرد باید مرد عمل بود نه حرف مفت. هنر این است که در طول سه سال 10 رشته جدید اضافه شود و آزمایشگاه و رصد خانه ساخته شود رصد خانه ! همان رصدخانه ای که پولادی (ببخشید استاد دکتر دانشمند نابغه!) نمی داند در ورودیش از کجای دانشگاه هست
البته در توهم می توان هر چیزی را تصور کرد
عرفان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
جناب حق، اینچنین که با حرارت و از سر حب و بغض شخصی در مدح دکتر خرمایی و ذم دکتر پولادی سخن می رانی و اینطور که از تعداد استادیارها و دانشیارها آمار می دهی آدم فکر می کند تو خود دکتر خرمایی هستی!!!! به هر حال هرکه هستی سعی کن حرف منطقی من رو جمله به جمله جواب بدی. نه با تخریب بی اساس و تهمت. من منکر خدمات دکتر خرمایی نشدم ولی شما دارید به گونه ای دکتر پولادی را می کوبید که گویی ایشان یک ضد انقلاب خائن بوده است. باز هم می گویم گفته های من را بخوان و دلایلی را که در دفاع از دکتر پولادی برشمردم اگر خواستی بپذیر.
سینا
| UNITED STATES |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خرمایی و امثال خرمایی خوب یا بد امروز پشت میز ریاست هستن و فردا نیستن، همانطور که دیروز خیلی ها بودند و امروز نیستن. از همه عزیزان می خواهیم یادشون به این نکته باشه.
حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
باز هم بی منطقی و فرار از واقعیت!
چه ربطی به ضد انقلاب خائن دارد؟ باید با واقعیتها کنار آد هرقدر هم که تلخ باشد
نخبه یا دانشمند را به هر کسی نبید اطلاق نمود. آن قدر در توهم هستی که به فکر می کنی من دکتر خرمایی هستم و خودت را /انقدر بزرگ می دانی که فکر می کنی رییس یک دانشگاه می نشیند برای شما کامنت بگذارد. بد نیست بدانید این دانشگاه آنقدر بزرگ نیست که دانشجوها ندانند چند دانشیار دارد و امار و ارقامش ناپیدا باشد
خوش باشی
عرفان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
وقتی ادبیات جنابعالی چنین است دیگر از مردم عادی هیچ توقعی نمی رود!
بچه کازرون
|
UNITED STATES
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
5
2
آقا وخانم علامت تعجب وناشناس :
شما درست میفرماید یعنی اون که خط وربط به شما دیکته میکنه هنوز بوی دهاتشون برتنشه بایدم از زحمات رییس قبلی وهمکاره فعلی این دانشگاه اینطوری تشکر کنه اگه دکتر پولادی هفته یه روز میلد درس میده وحق تدریسه برای اینکه عضوهیت علمی دانشگاه شیرازه برو بهتر درست بخون واز ته دل به بخت خودت بخند که دری به تخته خورده اومدی توی شهر و دانشجو شدی
پاسخ ها
علامت تعجب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
من خیلی منطقی یک واقعیت موجود را برای شما توضیح دادم حالا می دانم چه چیز این همه شما را عصبانی و برافروخته کرد؟ و برای شما سخت تمام شد من به دانشجو بودنم افتخار می کنم چه در کازرون درس بخوانم چه هر جای دیگری در ضمن روستایی یا به قول شما دهاتی هم نیستم که آمده باشم شهر ولی اگر هم بودم باز افتخار می کردم که دانشجو هستم. شما هم بالاخره باید با واقعیتها کنار بیایید هرچند سخت باشد دانشگاه ما در طی دو سه سال بیشترین رشد را داشته این مهم نیست که توسط چه کسی. مهم این است که عنایت امام زمان شامل دانشجویان امروز و فردای این دانشگاه شده که مسئولان فعلی آن را وسیله قرار داده برای خدمت به جامعه علمی هرچندآقای پولادی کوچکترین نقشی در این توسعه ندارد. البته منکر خدمات ایشان در 10 سال پیش که اینجا حدود 90 دانشجو با یک رشته قدیمی داشته نیستیم ولی چه می شود کرد که زمان به سرعت می گذرد و همه چیز متغیر است .
البته رعایت احترام از سوی جنابعالی هم بسیار واجب است بهتر است مودب باشید
یا حق
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
6
با تشکر از تهیه این گزارش که اطلاعات خوبی را عایدمان کرد
از آقای دکتر خرمایی درخواست داریم پیگیری تاسیس دانشکده پزشکی را هم در برنامه های توسعه این دانشگاه مهم قرار دهند
انشاءالله با اضافه شدن این رشته دیگر این دانشگاه کم و کسری نخواهد داشت
دانشجو ورودی 90
|
GERMANY
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
1
5
چرا به ما خوابگاه مجانی نمی دهید این همه ساختمان تو این شهر هست یکیشو اجاره کنید برای دانشجوهای شهرهای دیگه
مگر این دانشگاه باید فقط مال کازرونیها باشه ما آدم نیستیم.
چطور می تونید به سر و وضع و لباس ما گیر بدید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
اجاره خانه ها در كازرون بالا رفته خوابگاه لازم داريم
بچه کازرون
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
5
4
مودب خوب آومدی خوب. بهتر بود علت دشمنی مسئولین فعلی وشماها که از طرف این آقایون داریدجواب میدید با شخص دکتر پولادی را بطور واضح وآشکار بیان میکردین آره ده سال پیش این دانشکده بود با 90 تا دانشجو واونم تربیت دبیر این دانشکده در سال 72 بزرگترین تحول در کازرون به شمار میرفت ویک ساختمان قدیمی در خ شریعتی البته اگه اسم شریعتی برافروخته نمشید وبارها دانشگاه شیراز درپی تعطیلی این واحد بود که با تلاش همیم دکتر پولادی که یک کازرونی اصیل هستد از انحلالش جلوگیری شد حالا این آقا بد شده ؟ چون خط فکریش با اربابان شما یکی نیست؟ اگه ایشان صعف مدیریت داشتن پس چرا الان در موقعیت بسیار بالاتر از سطح دانشگاه شما مدیریت میکنند. خدارا شکر ایشان از نخبه های کشوری در فیزیک هستند واز بهترین دانشگاههای کشور مدرک گرفتند انهم از فبل انقلای دانشگاه تهران وبعد از انقلاب در دانشگاه تبریز وکرج وهمینطور در انگلستان اگه در سواد ایشان شک دارید به مجلات و مقاله های ناسا نگاهی بیندازید ایشان در سال 72 از 4 کشور (امریکا /انگلیس/ ژاپن وآلمان ) بورسیه ادامه تحصیل دریافت کردند ولی بخاطر همین دانشگاه فعلی که شما در ان وبرعلیه ایشان شعار میدید از بورسیه گذشت وبه خدمت همشهریانش همت گذاشت اگه شک داری از مش حبیب بپرس عزیز دانشجو که بزرگترین افتخارت همین دانشجو بودنت است. اگه امثال همین پولادی ها نبودند که هشت سال با دشمن بجنگند الان شما به صدام میگفتی آقا دایی که عزیزم ودیگه نمیتونستید که ایشان را بکوبید وبه دانشجو بودن افتخار کنی بهتره به ایرانی بودن وبه آدم بودن و نمک شناسید افتخار کنی که بالاتر از افتخار به دانشجو بودن است. باشه عزیزم بارک اله آفرین هزارو سیصد آفرین علامت تعجب خوشگل و خوب نازنین دانشجو حرف گوش کن نازنین
پاسخ ها
آقازاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
ناسا!!!!!!!!!!!!!!! انگلیس هه هه!!
آقا زاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
آقا لاف زدن که کنتور نمی دانزه!
از من هم دعوت کردن برم کانادا برای سخنرانی در مورد نانو تکنولوژی !
سه هفته هم بلزیک بودم دکترام رو تو همین سه هفته گرفتم از بلژیک الان هم تمام دانشگاههای دنیا التماس می کنن برم اونجا.. نه من نمی رم
رقیه کرمی
|
NETHERLANDS
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
1
7
زمان انتقال دانشگاه به محل جدید و افتتاح دانشگاه اصلی در حال ساخت دقیقاً چه زمانی است؟
محمد
|
UNITED STATES
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
0
6
از دکتر خرمایی سئوالی داشتم: چرا ترتیبی اتخاذ نمی شود که دانشکده ها به صورت ساختمانهای مستقل وجود داشته باشند. البته از امکانات موجود هم ممنونم ولی در این صورت ترکیب دانشگاه بهتر خواهد شد
بچه کازرون
|
UNITED STATES
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
6
1
علامت تعجب
شعورت بالاتر از اینکه فقط دانشجو باشی نیست . بیچاره تو هنوز نمیدانی ناسا چیه با ساندویچ اشتباه گرفتیش نه؟ انگلیس هم که آرزوی اربابت که فقط بره ببینه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
پذیرفتن واقیعت بسی دشوار است
ولی دوست عزیز باید شما واقعیت را بپذیری
هادی ناصری
|
SWEDEN
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
1
5
مصاحبه خوبی بود از گزارشگر بابت اطلاعات جامعی که در این گزارش تهیه شد ه متشکرم
Jack
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
3
5
با سلام
منم دانشجوی همین دانشگاهم .می خواستم بگم درست نیست که بخاطر ضعف مدیریتی که آقای دکتر پولادی مممکنه داشته باشه شخصیت علمی این دانشمند بزرگ رو زیر سوال ببریم . ایشون از دانشگاه منچستر فارغ التحصیل شدند و به عنوان یکی از نخبگان بزرگ کشور شناخته میشن و از افتخارات کازرون و استان فارس و کشور به شما می روند اما اینکه در طول اون مدت 13 یا 14 سالی که رییس بون چکار میکردن که دانشگاه هیچ تکونی نخورده شاید ضعف مدیریتی ایشون رو میرسونه ...
دقت کنید !
دانشگاه های فسا و جهرم حدود سال 86 با عنوان مرکز آموزش عالی تاسیس شدن و همزمان با دانشگاه کازرون به ترتیب به مجتمع آموزش عالی و بعد از اون به دانشگاه ارتفا پیدا کردن و اگه بخوایم واقعیت رو در نظر بگیریم الآن خیلی امکانات بهنری از دانشگاه سلمان فارسی کازرون دارند و از ای دانشگاه جلو تر هستند .
این یعنی
تو اون 13 سال مدیریت دکتر پولادی وجود یا عدم وجود دانشگاه یکسا بوده !!!!
ایدوارم دکتر خرمایی هم بین حرفاشون دروغی نگفته باشن.. ما که دانشجوی این دانشگاه هستیم چیزی به عنوان دانشکده یا 40 تا (!!!!!!) آزمایشگاه تا حالا ندیدیم ! حتما چشم بصیرت میخواد که ما نداریم !!
مطلب آخر اینکه برای دکتر خرمایی هم متاسفم که از نام بردن مدیران قبلی واهمه داره . دکتر پولادی و دکتر محمدی
درسته که دکترخرمایی کارایی رو پیش برده اما تبلیغات و مستندسازی های سیستم ایشون خیلییییییییی خیلیییییییییییییی بیشتر از کارای انجام شدست
دانشگاه های فسا و جهرم رو دریابید
با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
مطالب خنده داری بود به خصوص مقایسه با دانشگاه فسا و جهرم.. آخه چه ربطی داره؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
عزیز من دانشگاه منچستر کجا بوده .. ایشان از یک مرکز آموزشی در کرج فارغ التحصیل شده
چرا هر حرفی را قبول می کنی؟
نخبه کدام است؟

این همه استاد و مدرس فیزیک در دانشگاه سلمان و شیراز و کشور داریم این آقا هم مثل مثل مثل بقیه همین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
واقعاً نمي دانم چرا هميشه عده اي هستند كه مي خواهند از افراد بت درست كنند. به راحتيي هر كسي را نخبه و دانشمند مي ناميد كه چه؟
مي دانيد در بخش فيزيك دانشگاه شيراز چند استاد تمام يا به اصطلاح امروز پروفسور وجود دارد؟
حال اينكه هيچ يك از آنها ادعاي دانشمند بودن يا نخبگي هم ندارد. حالا چطور شده است كه يك مدرس فيزيك ( هرچند قابل احترام) را به همين راحتي نخبه كشوري يا دانشمند مطرح استان خطاب مي كنيد؟ چرا نسنجيده و بدون آگاهي سخن مي گوييد؟ من نمي گم دانشگاه ها و مراكز علمي خودمان از غرب كمتر هستند ولي مدرك مركز پوهشي در كرج چه ربطي به دانشگاه منچستر دارد ؟
سیدسینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
اگر در توسعه دانشگاه سلمان 100 گام برداشته شده باشد. 90 تای آن را دهقان ناصرآبادی برداشته و خرمایی که حتی در جلسه افتتاح دانشکده فنی مهندسی اسمی از دهقان و حمایت های گوناگون جزئی و کلیش نبرد و الان هم با اکراه در گوشی اسمی از وی مبرد، فقط موج سوار قهاریست. اگر در المپیک لندن شرکت کند مدال طلای موج سواری را کسب می کند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
دهقان ناصر ابادی چه کار بوده؟ اصلا خبر داشته اینجا دانشگاه هست یا مهدکودک
Jack
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
3
6
واقعیت بودن عزیز
احساس میکنم از خیلی چیزا دوری. حداقل چیزی از سیستم دانشگاه ها هیچی نمیدونی و بدون هیچ استدلال و منطقی حرفای یکی دیگه رو خنده دار میدونی. چی چیشش خنده داره ؟؟؟؟؟
تو اصلا از شرایط و امکانات دانشجوها و دانشگاه ما چه میدونی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
حتماً تو می دونی ؟ که از سال 72 دانشجوی اینجا هستی !!! مگه نه؟!!!
جمعی از دانشجویان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
3
5
از زحمات شبانه روزی دکتر خرمایی تشکر می نمائیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
5
3
برای مسوولین متاسفم
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
5
برای همه رشته ها از اساتیدی استفاده کنید که با انرژی باشند و برای دانشجوها وقت بگذارند مثل اساتید آی تی و علوم کامپیوتر . حق همه هست که استاد مشاور خوب داشته باشند در رشته روانشناسی استاد مشاورمان در دسترس نیست
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
5
چرا رشته های فنی این دانشگاه را افزایش نمی دهید ممکن است برای اشتغال جوانان بهتر باشد
فاطمه مویدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
6
کازرون یک شهر دانشگاهی با ظرفیتهای بسیار بالایی است انشاءالله که همینطور پیشرفت دانشگاهها راببینیم به خصوص دانشگاههای دولتی که در برقراری عدالت اجتماعی و تحصیل رایگان مهم است از مسئولات دانشگاه دولتی کازرون می خواهیم که ظرفیت دانشجو ها را بالا ببرند
پاسخ ها
قاسم شرفي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
ظرفيت بالا برود برود به خصوص براي دانشجويان دختر كه نخواهند آواره اين شهر و آن شهر شوند. ما به داشتن دانشگاه دولتي افخار مي كنيم از مسئولان ممنونم
Jack
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
2
3
خطاب به اون ناشنس که جواب منو می داده:
شما اصلا هیچ کلام مستدل و منطقی تو نظر هایی که نهادی پیدا نمیشه؛ انگار فقط از هیجان مشاجره لذت میبری بچه جان
به طور کلی جواب شما خاموشی است .
شادباشی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
1
4
امكاناتي فراهم كنيد كه دانشجويان بتوانند از اينترنت بيشتر استفاده كنند
شهرسازی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
1
3
در هر گوشه ای از دانشگاه که نگاه می کنیم فقط کارگاه و آزمایشگاه برای رشته برق ایجاد شده. مگر رشته برق چند دانشجو دارد که 6 ازمایشگاه در اختیارشان قرار داده اید. بقیه دانشجو نیستند؟ کارگاه لازم ندارند؟ اینکه انصاف نیست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
دوست عزیز از نظر شما متشکرم
برای من هم همیشه سئوال بوده چرا اینهمه به دانشجوهای برق بها می دهند مگر چه مزیتی نسبت به سایرین دارند. من که مزیتی بین انها ندیده ام جز ادعای زیاد!
صالح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
چیزی که برای من جالبه این هست که دو تا از این آزمایشگاهها همیشه خالی از دانشجو هست ولی مثل ملک پدری بچه های برق هیچ کس نباید بهشون نزدیک بشه. باید با همفکری همدیگر کاری بکنیم.
ناشناس
|
GREECE
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
5
مصاحبه خوبی بود ولی اگر از حالت گفتگویی خارج می شد بهتر بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
3
3
هیچ رییس دانشگاهی نیست که مثل دکتر خرمایی همیشه در اتاقش به روی دانشجو باز باشد از همه چیز ممنونم
بچه کازرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
3
3
ناشناس :
چقدر پاچه خواری کردی خدا وکیلی روت میشه تو آینه خودت نگاه کنی حتی خرمایی هم حالش ازت به هم میخوره ....
پاسخ ها
صمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
فکر نکنم خرمایی حالش ازش به هم بخوره!!
ننه صمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
پس ساخت شهربازی چی شد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
حسادن بد دردی است که درمانی ندارد
فرقی هم نکی کند برای زن باشد یا مرد
بچه یا ادم 60 ساه حسود ، حسود است
مهندس برق مملکت
|
FRANCE
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
1
6
می خواستم نکنته ای را به اطلاع رییس دانشگاه برسانم
هر چند از سلف سرویس راضی نیستم ولی شما را خیلی قبول دارم به خصوص از طرز رفتار شما که از بقیه مسئولان دانشگاه خیلی بهتر و مناسب تر است.
اما می خواهم بدانم کار معاون فرهنگی دانشگاه چیست؟ ایشان که همه چیز را انداختن گردن مدیر فرهنگی.
میر فرهنگی هم از دانشجو کار می کشد به قول خودش مستندسازی می کنیم ، نتیجه می شود سوء استفاده مدیر فرهنگی از زحمات بقیه و گزارش به نفع خودش به مقام بالاتر یا وزارت آموزش عالی. این چه وضعیه چرا باید از ما بهره کشی کنند فکری بکنید
پاسخ ها
Jack
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
به نکتهجالبی اشاره کردی
معاون که اینقد سرشون شلوغه که گاهی کلاسای درسشون رو هم تعطیل میفرمایند . فقط ای کاش میشد فهمید دقیقا چکار میکنن
آقای مدیر فرهنگی هم که فقط استادن تو ارسا اخبار و مستندسازی های دانشجوها ، مدیر فرهنگی ای که ... ولش کن بگذریم
فقط لطفا این سیستم محترم فرهنگی ررو واسم روشن کنه تو رو خدا
کامران
|
UNITED STATES
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
3
3
آقای دکتر لطفا بیایید و از نزدیک دانشگاه را اداره کنید. اداره دانشگاه به صورت پروازی چه معنایی دارد؟! آخر مگه ما کازرونی ها جزام داریم که مسئول دانشگاه از ما فرار می کند و هفته ای دو سه روز بیشتر در دانشگاه حاضر نمی شود؟! اگر هم عارتان می آید به ماندن در کازرون، خوب می توانید از سمت خود استعفا بدهید و کار باکلاس تری انتخاب کنی. در کازرون ما خدا داده آدم دلسوز و باسواد و در عین حال متعهد.
میرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
2
5
اینکه یک دانشکده تربیت معلم کوچک و گمنام به این دانشگاه معتبر تبدیل شده بسیار جای خرسندی دارد به خصوص وقتی خبرهای موفقیتهای دانشگاه را در جاهای مختلف می خوانیم. از ریسس محترم دانشگاه، آقای دکتر خیامی و دیگر مسئولان متشکریم خدا یارتان باشد
محسن شهسوار
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
4
از کازرون نما متشکرم
من اصلا اطلاع نداشتم این دانشگاه این تعداد رشته ها را دارد و می تواند برای جوانان ما سودمند باشد از این جهت که در یک دانشگاه دولنی خوب درس بخوانند و لازم نباشد به شهر دیگری بروند. جای تقدیر دارد از مسئولان شهرستان و این دانشگاه. امیدوارم دانشگاه سلمان فارسی به یک دانشگاه بزرگ در منطقه تبدیل شود
پاسخ ها
همایون میرکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
البته وجود یک دتنشگاه دولتی در کازرون نعمت بزرگی است ولی ای کاش روی رشته های بیشتری سرمایه گذاری بشود تا همه علاقمندان رشته های گوناگون در شهر خودشان ادامه تحصیل بدهند.
عظیمی
|
SWEDEN
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
0
3
دیروز نتیجه کنکور آمد و دختر من در دانشگاه سلمان فارسی قبول شد ازاینکه دخترم در کنار خانواده و در شهر خودمان درس می خواند خیلی خوشحال هستم
خواستم از مسئولان آموزشی کشور به خاطر راه انداختن دانشگاههای دولتی در شهرستانها تشکر کنم
و همینطور از مسئولین این دانشگاه
خدا حفظتان کند
شاید قدیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
0
0
سلام به همه ی دوستان
خیلی برام جالب بود بحث و گفت و گوها.راستش الان چن سالی میشه که نیومدم کازرون.3سال ونیم تو کازرون بودم و اون سالها بهترین سالهای زندگیم بود.نمیخوام قضاوت بیجا بکنم اما اینجور که پیداس با پیشرفت دانشگاه(مرکز آموزش عالی)دانشجوها خیلی از هم دور شدن.دیگه دوستی و صمیمیتی وجود نداره.تا زمانی که بخوایم به هم توهین کنیم و فقط همدیگه رو ببریم زیره سوال به هیچ جا نمیرسیم.من حتی یکبار دکتر پولادی رو ندیدم.زمانی که من دانشجو بودم دکتر محمدی و دکتر خرمایی ریاست رو به عهده داشتن.میخوام اینو بگم که زحمت هیچ کس رو نباید نادیده گرفت.هرکس به نحوی تلاش کرد.از دمه در نگهبانی گرفته تا اون آخرحیاط دانشگاه تو آشپزخونه.یادمه ما وقتی میگفتیم آموزش عالی،کسی نمیدونس کجاس.باید میگفتیم"زایشگاه قدیم" تا بفهمن منظورمون چیه.خوابگاهمون مکتبالزهرا بود که الان دیگه اون شکلی نیس.شبا میترسیدیم.انگار جن داشت.کتابخونه یکی از کلاسای فعلی بود وسلفمون الان شده سالن مطالعه.البته تا 3سال پیش که من یه سر اومدم دانشگاه.شاید دوباره تغییر کرده باشه.خیلی دلم میخواس دوباره یه سر بیام کازرون و دانشگاه رو ببینم.اما راستش پشیمون شدم.ظاهرا دیگه هیچی مثه قبل نیس.نمیدونم هنوز آقای زراعتی هس که با جون و دل از گل و درخت ها مواظبت کنه یا نه.آقای دلدار هس که با جیمبو بچه ها رو برسونه خوابگاه؟(راستی فک کنم دیگه خوابگاه ندارین)آقای آروند رو هم ملاقات کردم.به سلامتی هستن!!!آقا نادر که وقتی میدید داریم تو سرویس هم چایی میخوریم از عمد ترمز میکرد که چاییمون بریزه.بیشتر از همه دلم واسه بابا حبیب تنگ شده.اون روزا روزای خیلی خوبی بودن.دانشگاه هم قدم به قدم میرفت جلو و پیشرفت میکرد.انشالا که همیشه همین طور باشه.خیلی ها تو این دانشگاه اومدن و رفتن.ما رفتیم.شما هم میرین.سعی کنین روزای خوب و خاطرات قشنگ رو واسه خودتون به جا بذارین.حق دارین نگران آینده زندگی و تحصیلتون باشین.نگران پیشرفت دانشگاه باشین.اما به چه قیمتی؟به قیمت اینکه خودتون رو صاحب گناه کنین؟بدوبیراه گفتن چیزی از دکتر خرمایی و پولادی و محمدی و ...کم نمیکنه.شاید ما ادبیاتی ها زیادی خوش بین باشیم.اما حقیقت اینه که فقط باید مسوولین رو تشویق کرد تا با انرژی و همت بیشتر شما عزیزان رو به خواسته هاتون برسونن.نمیدونم بازم گذارم به اونجا میفته یا نه.اما شما قدر این روزا رو بدونین.الان واسه قضاوت زوده.منم اون سالها میگفتم هیچ وقت دلم واسه کازرون و دانشگاه تنگ نمیشه.اما الان آرزومه فقط یه بار دیگه بیام سره کلاس حافظ و مولانا و صایب و ... بشینم.یه باره دیگه دمه غروب تو حیاط کوچیکه دانشگاه جلو دره ورودی شب شعر برگذار بشه.یه بار دیگه قبل از غروب زیره درختای نارنج بشینم و سرو صدای گنجک ها رو بشنوم.شما رو به خدا قدر این روزا رو بدونین.......
موفق باشید و سربلند....
المیرا رازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
0
سلام. میخواستم ببینم ای میل دکتر خرمایی رو چجوری می تونم داشته باشم.کارم خیلی ضروزیه.ای میلی که من ازشون دارم نا معتبره. ممنون میشم کمکم کنید.
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
0
0
سلام
در مورد اینکه گفتن دانشگاه سلمان جزء دانشگاه های برتر جنوب کشور در رباتیک هستن و مقام دارن عرض کنم که همه مردم شهرستان تقریبا خبر دارن که بهترین مقام های مسابقات کشوری و جهانی در رشته رباتیک رو سجاد اکبرپور دانشجوی دانشگاه ازاد کازرون داره چون پارسال تویه مسابقات دانشگاه صنعتی شریف رتبه 3 کشور رو کسب کرد و امسال تویه مسابقات جهانی ربوکاپ به عنوان تنها دانشجویه کازرونی حاضر در مسابقات جهانی تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و به جمع 10 نفر اول مسابقات جهانی 2013 رسید این مطلب رو 2 ماه پیش چند تا از نشریه های شهر کازرون هم نوشتن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰