پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۲
خي مسوولان شهرستان کازرون مي گويند: ارتقاء مرکز آموزش عالي کازرون و تبديل آن به دانشگاه که از مصوبات سفر اول رييس جمهوري و در توسعه هدفمند شهرستان اثر گذارو يک نياز اساسي براي منطقه قلمداد مي شود هنوز در گير مسايل و مشکلات است.
شيراز- برخي مسوولان شهرستان کازرون مي گويند: ارتقاء مرکز آموزش عالي کازرون و تبديل آن به دانشگاه که از مصوبات سفر اول رييس جمهوري و در توسعه هدفمند شهرستان اثر گذارو يک نياز اساسي براي منطقه قلمداد مي شود هنوز در گير مسايل و مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ؛ اين افراد مي گويند: مردم و خيرين اين شهرستان حامي اصلي مسوولان در زمينه توسعه فضاهاي علمي و فرهنگي هستند و بايد اين توانمندي را ستود و از آن بهره گرفت.

بگفته آنها ارتقاء مرکز آموزش عالي کازرون که از مصوبات دور اول سفررياست جمهوري به فارس بوده است نياز به حمايت دولتمردان و تلاش مسوولان استان دارد.
فرماندار کازرون دراين باره در گفت و گو با ايرنا گفت: يکي از زيرساختهاي مهم توسعه هدفمند ، تربيت نيروهاي متخصص و گسترش مراکز آموزش عالي است.

مجيد صالح پور افزود: شهرستان کازرون با وجود فعاليت دانشگاههاي آزاد ، پيام نور و مرکز آموزش عالي توانمندي مناسبي در اين زمينه دارد.

وي بيان کرد: در سفر اول رياست جمهوري به فارس ارتقاء مرکز آموزش عالي کازرون به دانشگاه دولتي سلمان فارسي تصويب شد.

وي اظهار داشت: براي احداث اين دانشگاه 75 هکتار زمين آماده شده ، نقشه هاي سايت تهيه شده و براي سال 86 حدود ده ميليارد ريال و براي سال 87 حدود 15 ميليارد ريال اعتبار براي آن در نظر گرفته شد.

وي ادامه داد: راه اندازي و ارتقاء اين مرکز نياز به همت دولتمردان و پيگيري مسوولان استاني دارد.

امام جمعه کازرون هم گفت: توسعه و گسترش آموزش عالي و مراکز علمي پيش زمينه توسعه پايدار فرهنگي است.

حجت الاسلام محمد خرسند افزود: با توسعه فعاليتهاي علمي و آموزشي در سطح جامعه ،‌زمينه رشد و ارتقاء فراهم مي شود و نخبگان علمي آينده بهتري را براي جامعه رقم مي زنند.

وي ادامه داد: ايجاد دانشگاه دولتي در کازرون از خواسته هاي ديرينه مردم اين شهرستان است که خوشبختانه زمينه هاي آن فراهم شده و به پيگيريهاي بيشتر مسوولان نياز دارد.

وي اضافه کرد: خيرين اين شهرستان در زمينه ايجاد امکانات هيچ دريغي ندارند و در عرصه هاي علمي و فرهنگي حامي و پشتيبان مسوولان هستند.

رييس مرکز آموزش عالي کازرون نيز گفت: مصوبه ارتقاء مرکز آموزش عالي کازرون به دانشگاه دو بند دارد که در گام اول اين مرکز که يکي از دانشکده هاي دانشگاه شيراز بود از دانشگاه شيراز جدا شود.

دکتر فرهاد خرمايي اضافه کرد: اين مرکز از دانشگاه شيراز جدا شده و زير نظر مستقيم وزارت علوم اداره مي شود و رديف اعتباري مستقل دارد .
وي بيان کرد: همچنين بنا شد با خودياري مردم زمين مورد نياز سايت دانشگاه تامين شود و اعتبارات ساخت را دولت تامين نمايد.

وي اظهار کرد: خيرين شهرستان 87 هکتار زمين و هشت هزار متر فضاي آموزشي ساخته شده در اختيار وزارت علوم قرار دادند که پس از آن 15 ميليارد ريال از سوي دولت به اين مجموعه اختصاص يافت و مقدمات ساخت دانشگاه آغاز شده است.
خرمايي گفت: مسوولان در وزارت علوم معتقدند که ابتدا بايد سه دانشکده در اين مجموعه ايجاد شود تا اين مرکز به دانشگاه ارتقاء يابد.

رييس مرکز آموزش عالي کازرون خاطر نشان کرد: مردم اين شهرستان کمکهاي قابل توجهي براي راه اندازي اين دانشگاه کرده اند که موجب تسريع در روند ايجاد دانشگاه است و مسوولان بايد به اين همت پاسخ مناسب دهند.

وي افزود: حمايت وزارت علوم و تصويب رديف دانشگاه از سوي مجلس در به ارتقاء رسيدن اين مرکز و تبديل به دانشگاه شدن اثر گذار است.

دکتر خرمايي گفت: احداث اين دانشگاه به همت دولتمردان و تامين 50 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

وي ادامه داد: مرکز آموزش عالي کازرون در سال 72 با رشته ادبيات و 30 دانشجو آغاز بکار کرد و هم اکنون 50 عضو هيئت علمي مشغول به تربيت، 740 دانشجو در رشته هاي کارشناسي ادبيات ، الکترونيک ، مهندسي فناوري اطلاعات ، فيزيک و روانشناسي و کارشناسي ارشد ادبيات مشغول به تحصيل هستند.

نماينده مردم کازرون در مجلس شوراي اسلامي هم در اين باره گفت: با توجه به موقعيت جغرافيايي شهرستان کازرون و دسترسي به استانهاي همجوار، جمعيت شهرستان و جمعيت دانشجويي، اين شهرستان توانمندي ايجاد دانشگاه را در خود دارد.

غلامرضا دهقان ناصرآبادي افزود: در سفر اول رياست جمهوري به فارس ارتقاء مرکز آموزش عالي کازرون در مصوبات هيئت دولت قرار گرفت و پيگيريهاي لازم در اين زمينه انجام شد.

وي بيان داشت: اين مرکز رديف اعتباري خاص و مستقل را گرفته اما با توجه به اينکه دانشگاه بايد داراي چارت تشکيلاتي باشد و سه دانشکده در آن ايجاد شود در حال رايزني با مسوولان هستيم .

وي اظهار کرد: مردم فهيم و فرهنگ دوست کازرون در جهت ايجاد مراکز علمي در اين شهرستان تلاش قابل تحسيني دارند و آنچه تاکنون در جهت ايجاد دانشگاه در کازرون انجام شده ثمره تلاش مردم و نيکوکاران محلي است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۲
اذان صبح
۰۴:۵۴:۰۵
طلوع افتاب
۰۶:۲۰:۳۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۰:۲۸
اذان مغرب
۱۹:۵۷:۲۳