پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۳۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸
+ متن کامل خطبه دوم
ما ديگر روي بحث حجاب واقعا نمي دانيم به چه كسي بايد گلايه كنيم. گويا در اين مملكت همه چيز متولي دارد جز بحث بدحجابي. نه نيروي انتظامي، نه سازمان بسيج، هيچ كس خودش را موظف به برخورد نمي داند و شايد ما به يك جايي برسيم كه مثلا توي يك شهري مثل كازرون خود بنده وظيفه احساس كنم

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: صداقت غربی ها در مذاکره با ایران بستگی به کنار گذاشتن رفتار دوگانه وبرداشتن تحریم های ظالمانه است .

حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه کازرون در سخنانی اظهار داشت: تسلیم غربی ها به خواسته به حق ملت ایران در غنی سازی هسته ای یک پیروزی برای ملت کشورمان است که این پیروزی ثمره ی یک پارچگی و حضور ملت در انتخابات مجلس بود .

وی افزود : تحریم های غرب علیه ایران باعث شد ملت ایران این تحریم ها را به فرصت تبدیل کنند و به موفقیت های پی در پی دست یابند و این خود یکی از برکات الهی بود .

امام جمعه کازرون گفت : غربی ها بایداز تحریم های ظالمانه خود دست بکشند و صداقت خودشان را به ملت ایران نشان بدهند .

وی به روز ملی کار آفرین و هفته مشاغل اشاره و تصریح کرد امروز ه جامعه نیاز به کاروتولید دارد و بنابرین در تحقق این امر دولت و مجلس باید تلاش کنند .

امام جمعه کازرون اضافه کرد امسال که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است همه باید تلاش و کوشش کنیم که زمینه کار و تولید و اشتغال برای جوانان تحصیل کرده که درصد زیادی از آن ها بیکار هستنند فراهم شود .

وی در بخش دیگر از سخنانش از رواج ازدواج های تجملا تی و چشم و هم چشمی که مانع ازدواج جوانان شده انتقاد کرد و گفت : همین امر باعث شده که سن دختران و پسران به بالای 30 سال قرار بگیرد .

خرسند مهریه ها وجهیزیه های سنگین و مراسم تجملاتی را غیر اسلامی بیان کرد و اظهار داشت : مراسمات ازدواج ها باید طبق سنت رسول خدا(ص) و به سادگی ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) صورت بگیرد .

 

متن کامل خطبه دوم

دوم ارديبهشت ماه سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است در سال 1358. سپاهي كه براي حفظ و نگهداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي تشكيل شده است. براي عظمت سپاه همين بس كه امام فرمود اگر سپاه نبود كشور هم نبود. هم در اوايل انقلاب در مبارزه با گروهك ها در جنگ تحميلي و امروز در مبارزه با جريان ضدانقلاب و انحرافي و كشف و برخورد با اين جريانات سپاه هميشه پيشتاز بوده است و ان شاا... كه در اين مسير هميشه صاحب قدم باشند.

روز ملي كارآفريني و هفته مشاغل است هفته آينده. خب امروز نياز جامعه ما به كار است. مقام معظم رهبري هم امسال را بعنوان سال توليد ملي و حمايت از كار ايراني اعلام كردند. هم دولت و هم مجلس بايد تلاش كنند وعده هايي كه داده اند در رابطه با اشتغال عمل كنند.

دو سه تا بحث را در اين خطبه خدمت عزيزان تقديم مي كنم. اين ايام ايام فاطميه است. چهارشنبه سوم جمادي الثاني روز شهادت صديقه كبري فاطمه زهرا(س) است. بعضا سوال مي شود، از بزرگان و مراجع هم سوال شده است روز شهادت حضرت زهرا چه روزي است. قول معروف و مشهور اين است كه حضرت زهرا 75روز يا 95روز بعد از پيامبر بيشتر زنده نبودند و اين ايام خود فرصتي است. شايد اگر شهادت حضرت زهرا در يك روز مسلّم مي بود ما همان يك روز را عزاداري مي كرديم. در رابطه با شخصيت ايشان سخن گفته مي شد و تمام مي شد. اما همين ترديدي كه در اين دو تاريخ است خود بركات فرواني براي ما دارد. اينكه جامعه ما با معارف اين بزرگوار بيشتر آشنا بشود. مجالس عزاداري براي اين حضرت اقامه شود تا جبران آن مظلوميت تاريخي فاطمه زهرا شود.

روز سوم جمادي الثاني احتمال روز شهادت بودن بيشتر است و تعطيل رسمي است. اين چند روز بايد شهر و ديار ما عزادار باشد. شهر سياه پوش بشود. بازار، ادارات، ميادين، مراكز علمي آموزشي بايد ساهپوش بشوند. شب و روز شهادت بايد مثل روز عاشورا دسته هاي عزاداري به خيابان ها بيايند. فاطميه ناموس شيعه است. اين يك واقعيت مسلم است. مسئله حفظ وحدت امروز واجب است اما تاريخ را هم نمي شود نگفت يا كتمان كرد. اين كه چه ظلمي به اهل بيت روا داشته شد كه نتيجه اش آن چنان شد و آن ظلم ها و آن فجايع اتفاق افتاد. لذا ان شاا... همه مساجد، همه هيئات عزاداري هم در شب شهادت و هم در روز شهادت با راه اندازي دسته هاي عزاداري در خيابان ها و كوچه ها ارادت خودشان را بيش از پيش به منصه ظهور ان شاا... برسانند.

تذكر بعدي در رابطه با ايام ثبت نام حوزه هاي علميه است كه تا هشتم ارديبهشت ادامه دارد. خب افتخار حوزه هاي علميه اين بوده است، در طول تاريخ شيعه اين است كه حوزه ها وابسته به مردم بودند. هيچگاه دولت در حوزه نقشي نداشته. حتي امروز هم اينچنين است كه نظام جمهوري اسلامي است؛ دولت اسلامي است؛ هم نظر مبارك امام و هم نظر مقام معظم رهبري و مراجع اعزام تقليد هميشه اين بوده كه حوزه هاي علميه بايد مستقل از دولت ها باشند. البته اشكالي ندارد دولت كمك كند به حوزه هاي علميه اما در شيوه اداره، در پذيرش طلب، تربيت طلبه ها، خروجي حوزه هاي علميه وابسته به دولت نبايد باشد و اين در گرو ارتباط عميق روحانيت با بدنه مردم بوده با اقشار مختلف مردم. خانواده هايي كه فرزندان خوش ذوق و مستعد دارند اينها را تشويق كنند  اين فرزندانشان بيايند ثبت نام كنند. از آن فضاي معنوي و علمي كه در حوزه ها است استفاده كنند. ما امروز واقعا از لحاظ تبليغات اسلامي و مبلغ اسلامي فقير هستيم، نيازمنديم. شما همين كازرون را ببينيد، شهرستان كازرون. ما نزديك به سيصد روستا داريم. شايد در حدود 20روستاي ما در آنجا روحاني وجود ندارد. علت چيست؟ كمبود است. ما نداريم روحاني. طلبه به اندازه كافي نيست. هم امكانات حوزه ها بايد براي پذيرش طلبه افزايش پيدا بكند، هم استقبال مردم. ما بايد به روزي برسيم كه در هر روستا يك روحاني مستقر باشد. حضور روحانيت بسياري از مشكلات را مي تواند حل بكند. مشورت به مردم بدهند، جلو اختلافات را بگيرند، جوانان را تحت آموزش و تعاليم ديني قرار بدهند. از افتخارات اين شهرستان اين است كه يك حوزه علميه اي كه مضين است به نام مبارك رئيس مذهب، امام صادق(ع)، خب اين حوزه امروز يكي از بهترين مدارس است. طلبه هاي خوبي را تا امروز تربيت كرده است. ما هم بايد تلاش كنيم، بومي سازي هم كنيم. اين طلبه هايي كه اينجا درس مي خوانند در آينده برگردند به شهر و ديار خودشان خدمت بكنند به مردم. پس بنابراين من اينجا تاكيد مي كنم كه خانواده هاي مذهبي فرزندانشان را تشويق كنند، ترغيب كنند، شاگردي امام صادق سربازي حضرت ولي عصر يك توفيق كمي نيست، تا اينكه ان شاا... ما با پذيرش طلبه هاي خوش فكر، مستعد و متدين نيازهاي تبليغي شهر و ديارمان را ان شاا... بتوانيم بر طرف كنيم.

خب در هفته گذشته شاهد پيروزي بزرگ ملت ايران بوديم در مذاكرات هسته اي. بالاخره بعد از ده سال مقاومت و ايستادگي، غربي ها تسليم خواسته به حق ملت ايران شدند و اولين بار حق غني سازي ايران را به رسميت شناختند. البته اين از نظر ما كافي نيست. غرب بايد دوگانگي را كنار بگذارد. براي اولين قدم هم اين است كه اگر مي خواهند صداقتشان را نشان بدهند، اين تحريم هاي ظالمانه را بردارند. خب اين تحريم ها را براي چه گذاشته اند. براي اينكه مردم ايران نبايد فن آوري صلح آميز هسته اي داشته باشند. خب حالا مي گوييد حق ملت ايران است پس اين تحريم ها را برداريد. گرچه به اين تحريم ها ما عادت كرده ايم، در اراده ملت ما هم خللي بوجود نمي آيد. به بركت اين تحريم ها دانشمندان ما موفق شدند اورانيوم را غني سازي كنند، و الا اگر اين تحريم ها نبود شايد ما به اين موفقيت هم به اين سادگي دست پيدا نمي كرديم.

پذيرش اين واقعيت نتيجه مواضع شجاعانه و صريح رهبر معظم انقلاب، يكپارچگي ملت بوي‍ژه حضور شما ملت ايران در انتخابات مجلس شوراي اسلاميبود و جدييت دولت و مجلس در احقاق حقوق ملت ايران. اين كه در مقابل تهديدها و تحريم ها عقب ننشستند، مرعوب نشدند. ناظام اسلامي تهديد و تحريم را به فرصت تبديل كرد و اين باعث شد كه غرب از موضع خودش عقب نشيني كند و امروز آنها متوجه بشوند كه اين تهديدها، اين تحريم ها كارايي ندارد و نمي تواند جلو پيشرفت ملت ايران را بگيرد. البته ما به غربي ها اعتماد نداريم. آنها در اكثر مواقع نشان داده اند منافع خودشان را فداي منافع رژيم صهيونيستي مي كنند. امروز افكار عمومي غرب پي برده است، لذا ناراحت اند كه چرا منافع ما را فداي رژيم نامشروع صهيونيستي مي كنند و صهيونيست ها هم از اساس چشم ديدن ملت ايران و توسعه ملت ايران كه دارد يك الگو مي شود را ندارند. پس بنابراين تا همين اندازه هم كه اينها عقب نشستند يك قدم مثبتي است، اما اميدواريم اين را در عمل نشان بدهند.

آخرين بحثي را كه امروز عرض كنم ديدار فرماندهان نيروي انتظامي سراسر كشور با مقام معظم رهبري و فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولين و فرماندهان نيروي انتظامي. معظم له در اين ملاقات جمله اي را فرمودند كه جلب رضايت مردم زمينه ساز جلب رضايت خداست. البته نيروي انتظامي از نهادها و نيروهاي خدوم جامعه ما است كه در همه عرصه ها زحمت مي كشند، تلاش مي كنند، اما بايد تلاش كنند كه جلب رضايت مردم را بيشتر بدست بياورند. همچنين تاكيد مقام معظم رهبري به تامين امنيت كه جز نيازهاي اساسي جامعه است و زمينه ساز برنامه ريزي منظم و سازمان يافته است و امنيت لازمه تحقق برنامه هاست و هچنين تلاش مجاهدانه نيروي انتظامي براي خدمت بيشتر به مردم، توجه به امانت، صداقت، ديانت و انجام وظايف سازماني. مقدم دانستن منافع جامعه بر منافع شخصي. اينها تاكيدات و توصيه هاي مقام معظم رهبري به عزيزان نيروي انتظامي است كه اميدواريم در برنامه ريزي هاي اين نيرو مورد دقت ويژه قرار بگيرد.

و همين جا هم اين خواسته را ما داريم از عزيزان نيروي انتظامي روي بحث امنيت جامعه. بعضا گزارش هايي مي رسد، روي بعضي سرقت ها در بعضي نقاط شهر، اينجا بايد دقت بشود، زودتر برخورد بشود، ريشه يابي بشود، تا مردم احساس امنيت بيشتري بكنند. در برخورد با مسائل خلاف اخلاق بويژه الان هم تابستان است بحث بدحجابي شايد خودش را بيشتر نشان بدهد. ما ديگر روي بحث حجاب واقعا نمي دانيم به چه كسي بايد گلايه كنيم. گويا در اين مملكت همه چيز متولي دارد جز بحث بدحجابي. نه نيروي انتظامي، نه سازمان بسيج، هيچ كس خودش را موظف به برخورد نمي داند و شايد ما به يك جايي برسيم كه مثلا توي يك شهري مثل كازرون خود بنده وظيفه احساس كنم، كه البته اگر آن روز هم بشود اين كار را با افتخار مي كنم و به شما مردم هم مي گويم. خودمان به كوچه و بازار برويم و با مظاهر بدحجابي و بداخلاقي برخورد كنيم.

اينجا يك شهر مذهبي است. شهر 1100شهيد است. اينجا شهري بوده كه در دوران طاغوت هم من يادم هست زن هاي بي حجاب وقتي به كازرون مي آمدند چادر سر مي كردند. آن وقت شما برويد وضعيت بعضي مراكز فرهنگي اين شهر را ببينيد. الان اسم نمي آورم، جلسه اي را به زودي برگزار مي كنم تا اتمام حجت كنم. اگر اصلاح كردند كردند، اگر نكردند بي پرده به خود شما مردم مي گويم خودتان وارد بشويد و اصلاح كنيد.

زبانكده ها را ببينيد. در بعضي زبانكده ها اگر يك دختر با چادر برود او را مسخره مي كنند. داريم به كجا مي رويم؟ كو آن غيرت ها كه در گذشته اگر يك كسي به ناموس كسي نگاه چپ مي كرد، طرف يقه خودش و آن طرف را پاره مي كرد. بعضي ها مي خواهند چهره اين شهر را به هم بزنند. چرا برخورد نمي شود؟ در بعضي پاساژها، من اين را بارها گفته ام اما كي نيروي انتظامي وظيفه دارد برخورد بكند؟ آقا مگر كازرون چندتا لباس عروس فروشي لازم دارد؟ هر كجاي اين شهر نگاه مي كنيم مي بينيم يك مغازه باز شده؛ مانكن لباس عروس. مجمع امور صنفي، نيروي انتظامي بايد برخورد كنند. عروسي ها را ببينيد، تو بعضي هاش چه خبر است. مغازه اي كه لباس مردانه مي فروشد چه ضرورتي دارد فروشنده اش خانم باشد. حالا اگر لباس زنانه مي فروشد بايد فروشنده اش زن باشد اما مغازه اي كه لباس مردانه مي فروشد، همه سروكارش هم با مرد است چه ضرورتي دارد زن فروشنده باشد. در ادارات دولتي چرا تفكيك نمي كنند بين زن و مرد. دانشگاه ها بايد به عرف اين شهر احترام بگذارند به وي‍ژه دانشگاه دولتي. مي گويند به ما كه بخشنامه ي ما سراسري است، فرق مي كند. اينجا يك شهر مذهبي است. اين را بايد رعايت كنيد. اين را به وزارت خانه يتان منعكس كنيد. وزارت ارشاد در برنامه هاي هنري ترويج موسيقي بيش از اندازه چه ضرورتي دارد كه من ماه رمضان يك افطاري بود رفتم در اداره ارشاد. وقت نماز ديدم صداي ساز و دهل و بزن و بكوب، چه خبر است، آموزش موسيقي.

حالا من نمي خواستم اسم بياورم، اما دو سه جا را آوردم. بالاخره اينها بايد اصلاح بود. در سطح خيابان ها و ميادين هم نيروي انتظامي وظيفه دارد، دادگستري وظيفه دارد. ما كاري نداريم در شهرهاي ديگر چه خبر است. ما شهر خودمان را بايد خوب اداره بكنيم. و اين را هم مي گويم اگر نكرديد خدا مي داند خودم شخصا در بازار راه مي افتم و امر به معروف مي كنم. شما مردم متدين هم اگر دوست داشتيد پشت سر من راه بيافتيد.

خدايا ما را نسبت به مواضع دينيمان و معيارهاي اخلاقي پايبندتر بگردان.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
حکمت الله
|
GERMANY
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
1
3
احسن به آقای خرسند.اگر شما این مسئله ی حجاب در کازرون را بتوانید حل کنید باور بفرمایید تمامی مشکلات شهر و متعاقبن مشکلات کشور حل خواهند شد.
خلیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
2
واااای چقدر ... شجاعه.
ضمنا متن خبرتون کلی غلط املائی داره؛
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
1
حضرت آقای امام جمعه، شما را به خدا تکلیف تعرفه برق کازرون را مشخص کنید. از یکسال و اندی پیش تاکنون اول گفتید که باید تعرفه برق کازرون گرمسیری بشود و اگر نشود ملت نباید پول برق را بدهند. بعد به ملت گفتین شما حالا پول برق را بدهین قرار شده عید نوروز مابه التفاوت آن از قبضتان کم شود. عید هم آمد و کاری نشد. حالا هم که می فرمایید قول مساعدت داده شده که 4 ماه از سال تعرفه برق ما گرمسیری محسوب شود. به عنوان یک شهروند کازرونی می خواهم بدانم این قول مساعدت در چه تاریخی ابلاغ و عملیاتی می شود؟ لطفا تکلیف ملت را روشن کنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
2
چرا وقتی مراسم وفات مادر دوعالم امد بیادتان بد حجابی امدو مترح گردید همه اینها سیاست بازی است کاش حجاب هم سیاسی میشد بهترین جواب است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
1
ایا خود شما مقصر نیستید ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
0
2
جناب خرسند جسارتاً چرا همه سياست هاي شما در جهت سركوب زنان است ؟ شما چرا جلو جوانان اراذل و اوباش ، چاقو كش ها ، كبوتربازها را نمي گيريد ؟ تا الان تذكرات كافي به زنان داده ايد ؟ الان وقت جلوگيري از اراذل و اوباش هاست ! تا دير نشده زودتر بجنبيد !!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
0
3
حاج آقا راست فرمایش میدند البته ما متوجه نشدیم که چرا در مراسم هایی مثل 22بهمن و.... کاملاًباحجابی . بی حجابی و... آزاده ولی الان ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
1
البته برای منحرف کردن اذهان عمومی درخصوص گرانی ها و... این بهترین راه کار است!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
1
حاج آقا لطف کنید به این گداهائی هم که درسطح شهر هستند رسیدگی بکنیدو.... حجاب هم ان شاءاله درست میشه!
هومان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
1
0
امام جمعه محترم طرح مسئله خیلی راحت است ، راه حل مسئله مهم و مشکل است ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
0
1
حاج اقا خرسند خیلی چیزها در منطقه درشئونات اسلام نیست حجاب هم یکی از انها. درست شدن انها هم از دست بندگان خدا خارج شده فقط باید خدا خودش به فریاد برسد که فریاد رس همیشگی است ..چون این مسئولینی که ما مردم منطقه می بینیم فقط به فکر ریاست وکسب مقام هستند. نه کار وحل مشکلات .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
0
0
امام جمعه محترم کازرون من یک خانم روستای خانه دار هستم از شما که امام جمعه و نماینده رهبری در شهرستان کازرون هستید درحقیقت گلگی دارم . نمدانم چرا اخلاق و رفتار وکردار اسلامی در منطقه کم رنگ وروز به روز کمرنگتر میشود.چرا از روحانیهای با تجربه برای ترویج وتبلغ اسلام وشناخت واقعی اسلام به مردم منطقه استفاده نمیشود.چون به نظر من این مسئله بد حجابی یا بی حجابی بر میگردد به نشناختن اسلام وتوجه نکردن به دستورات اسلام.به نظر بنده حقیر این مسئولیئت بزرگ به گردن شما که اهل دین وعلم هستید باید به خوبی انجام شود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
0
1
چرا فرهنگ حجاب را اول در اموزش وپرورش درست اجرا نمیکنید.دردین اسلام دختران در سن نه سالگی باید حجاب را رعایت کنند ولی ما میبینم در مدارس ما بچه های کودکستانی و پیش دبستانی ودبستانی را چطور وبا چه اصراری مقنعه سر انها میکنند که موهای انها پیدا نشوند اما همین که به دوره راهنمای رسیدند کم کم مقنعه ها یک سانت یکسانت بالا میرود و وقتی به دوره دبیرستان که رسیدنند مقنعه انها کاملا به وسط سر انها رسیده من که یک مادر هستم بیشترین معظل بد حجابی را در عمل کرد ضعیف اموزش وپرورش میبینم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹