پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۰۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۸
حجت الاسلام والمسلمین خرسند در بخشی از خطبه های نمازجمعه روز قدس به انتقاد شدید از مسئولان فرهنگی شهرستان و کم توجهی آنها به صیانت از فرهنگ دینی پرداخت. آنچه در ادامه می آید متن کامل سخنان امام جمعه کازرون در این باره است.
حجت الاسلام والمسلمین خرسند در بخشی از خطبه های نمازجمعه روز قدس به انتقاد شدید از مسئولان فرهنگی شهرستان و کم توجهی آنها به صیانت از فرهنگ دینی پرداخت. آنچه در ادامه می آید متن کامل سخنان امام جمعه کازرون در این باره است.
 
                                                                         ***
 
کازرون؛ یک شهر فرهنگی، مذهبی و انقلابی  
 
در رابطه با مسایل فرهنگی شهرستان کازرون که معمولا در آخرین جمعه ماه رمضان من این نکات و تذکرات ویژه ی هر ساله داشتم و خدمت عزیزان تقدیم می شده. خب شهر کازرون، شهرستان کازرون همه می دانیم که شهر فرهنگی، یک شهر مذهبی و یک شهر انقلابی بوده است. سه خصوصیت بارز این شهر است شهری فرهنگی مذهبی و انقلابی.
 
این خصوصیات باید حفظ شود، در برنامه ریزی های مسوولین باید به این سه ویژگی توجه فوق العاده بشود .
 
دستهایی تلاش دارند چهره ی مذهبی این شهر تغییر کند
 
متاسفانه من دست هایی را در کازرون می بینم که دارند تلاش می کنند چهره ی مذهبی این شهر تغییر پیدا کند . شهری که حتی در دوران طاغوت هم چهره ی مذهبی اش حفظ شد. بجز حالا در بعضی موارد خاص و بعضی حوزه هایی که این اواخر عمر رژیم پهلوی داشتند که حرمت شکنی می کردند ، قبح شکنی می کردند که دیگه عمرشون کفاف نداد اما سابقه ی این شهر در انقلاب جزء 11 شهر حکومت نظامی بوده که مقام معظم رهبری (مدظله) یکی از افتخارات مردم کازرون نام بردند.
 
علمای بزرگی از این شهر، عرفای بزرگ این شهر، دانشمندان بزرگ این شهر، مساجد متعدد، امامزاده ها و بقعه های متعدد، این ها همه حاکی از این است که این شهر، شهر مذهبی بوده است.
 
پایبندی مردم به اصول این ها جزء خصوصیات این شهر است. این را عزیزان حفظ کنید. اجازه ندهید کمرنگ بشود. اگر کمرنگ شد دیگه نهایتش معلوم نیست ما به کجا می رویم.
 
متاسفانه درباره وضعیت حجاب اقدامی نشد
 
من تو بحث حجاب چند بار گفتم باز هم می گم اما متاسفانه اقدامی نشد. البته این یک بحث کلانی است. چرا دولت که دولت اسلامی است قانون مصوب حجاب و عفاف را رعایت نمی کند.
 
خب بیایید تو این شهر مسوولین عزیز حالا جناب آقای فرماندار هم تازه منصوب شدند بنده باز به ایشان تبریک عرض می کنم. بیایید در ادارات این شهر و نهادها و سازمان های این شهر این را اجرایی کنید.
 
 
چرا مسوولین آموزشی ما خجالت بکشند که به مدارس بگویند؛ حجاب رسمی باید چادر باشد؟
 
مراکز فرهنگی باید مذهبی باشند. من گلایه دارم از بعضی از مراکز فرهنگی، دانشگاهی، هنری ، چرا به اعتقادات مردم احترام نمی گذارید. حجاب، تو این شهر، حجاب رسمی این مردم چادر بوده است حالا باید مسوولین آموزشی ما خجالت بکشند که بخواهند به مدارس بگویند که حجاب رسمی باید چادر باشد؟ چرا از این که بخواهید پای منطق دین را به مدارس بکشید باید خجالت کشید؟ یعنی چه که این ها اجبار نیست! ما که نمی گوییم اجبار بکنن اما باید فرهنگ سازی کنید، کار کنید. تا چند سال پیش حجاب رسمی چادر بوده الآن هم همین طور است.
 
دانشگاه ها باید توجه بکنند به آداب و رسوم این مردم ، ادارات باید توجه بکنند، اختلاط زن و مرد نباید باشد حجاب رسمی باید چادر باشد. این شهر همیشه این بوده، بسیاری از این سنت خوبی که از دیرباز بوده، به دست خودمان تعطیلش کنیم؟
 
وضعیت کلاس های فرهنگی و هنری اداره ارشاد
 
کلاس های فرهنگی و هنری اداره ارشاد من تذکر می دهم. گر چه مسوولین شان همه دلسوز و متدینن اما زیبنده ی این شهر نیست .
 
آیا باید خودم بیام هسته ی مردمی امر به معروف راه بیندازم؟
 
زبان کده ها حجاب هاشان زیبنده ی این شهر نیست.. بعضی دانشگاه ها حجابشان زیبنده ی این شهر نیست، من چند بار بگویم و باز هم توجه نشود. باید خودم بیام هسته ی مردمی امر به معروف راه بیندازم و جلویش را بگیرم. ما که نمی خواهیم که جلوی دستگاه هایی که وظیفه دارند. نیروی انتظامی در این زمینه وظیفه دارد، دادگستری وظیفه دارد، دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند. نمادهای دینی نباید فراموش بشود. شعارهای اسلامی، تصاویر شهدا در این شهر کمرنگ است.
 
تبلیغ زرتشتی گری و وظیفه اماکن
 
تابلوهای مغازه ها؛ اماکن وظیفه دارد از تصاویر و از عناوینی که غیر اسلامی است جلوگیری بکند. مردم این شهر یکپارچه شیعه و مسلمانند. چرا این قدر این ها دانسته و ندانسته نمادهای زردتشتی را ترویج بکنند؟ خبر دارید یا نه؟ من نمی توانم قبول کنم که این مساله اتفاقی و غیر برنامه ریزی شده است. از عناوین زرتشتی استفاده بکنند حالا به عنوان این که مثلا ما ایرانی هستیم و می خواهیم به اصل و نسبمان برگردیم؟ اصل و نسب ایران قبل از اسلام که افتخار نیست، ما هر چی داریم به برکت اسلام داریم . این ها باید مراقب باشیم
 
ترویج موسیقی برای خانم ها
 
بحث ترویج موسیقی برای خانم ها در این شهر اصلا جایز نیست. مقام معظم رهبری هم استفتا کردند مراجع دیگر هم می گویند. چه معنی دارد برای خانم ها در این شهر کلاس موسیقی گذاشته بشود؟ این بساط باید جمع بشود. این جا یک شهر مذهبی است، باید نظارت بشود بر مراکز فرهنگی هنری، دانشگاه ها؛ حرمت ها باید رعایت بشود امیدوارم ان شا الله
 
لزوم تغییر چهره شهر
 
این یک مقداریش هم وظیفه خود بنده است ، وظیفه شورای فرهنگ عمومی است، وظیفه روحانیت است وظیفه حوزه است وظیفه دستگاه هاست همه باید تلاش بکنند این چهره ی این شهر به عنوان یک شهری که 1100 شهید در پرونده خودش دارد این نباید کمرنگ بشود. باید کوچه و خیابان های این شهر تصاویر شهدا وصیت شهدا چشم انداز داشته باشد. امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد ان شالله بتوانیم در این زمینه به وظایفمان ان شا الله عمل بکنیم.
 
کمک در ساخت درب مطهر ضریح حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

... عزیزان بحث کمک به ساخت درب مطهر ضریح حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که ساختش هم آغاز شده خب مومنین و ارادتمندان کمک های خوبی هم کردند اما هنوز احتیاج به کمک و مساعدت بیشتر دارد ان شا الله عزیزان در این زمینه همتی بکنند و این کار هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسد و این درب بر حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یادگاری باشد از ارادت شما مردم مومن کازرون به حریم قدسی حضرت اباعبدالله الحسین(ع).

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
gf
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۷
0
0
باتشکر از امام جمعه محترم که دوباره بحث و دغدغه اصلی شان را مطرح کردند.
از ایشان می خواهم خودشان بصورت میدانی در مراکز آموزشی و فرهنگی حضور یابند و از مسئولین مربوطه شان تعهد و قول مدت دار بگیرند.
فقط با این حرکت انقلابی می توانند بعضی مسئولین را تکان دهند و اگر مسئولی در این زمینه کوتاهی کرد یا عذرش را بخواهند یا ایشان را تحریم کنند
روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
1
حالا ما امدیم کلاس موسیقی براشتیم بانک زنی و دزدی چیکار کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
0
0
جناب آقاي خرسند آيا به نظر جنابعالي حجاب فقط در چادر خلاصه مي شود و كساني كه با مانتو و مقنعه در جامعه ظاهر مي شوند اينها بد حجابند . در كجاي دين آمده است كه زن بايد الا و بلا با چادر باشد . شما بايد در چهارچوب شرع به سليقه افراد هم احترام بگذاريد.شما نمي توانيد در تصميمات كلان اين مملكت دخالت كنيد . برنامه هاي دانشگاهها و وزارت ارشاد به دست شما نيست كه بخواهيد در اين موارد دخالت كنيد . اگر شما واقعاً دلسوز مردم هستيد به فكر اشتغال و رفع مشكلات اقتصادي مردم باشيد .شما كه الان چند سال است كه امام جمعه اين شهر هستيد چه كار مفيدي براي مردم محروم اين شهر انجام داده ايد ؟! چه قدم مثبتي براي اين شهر محروم و عقب مانده برادشته ايد ؟ براي من سؤال است كه شما چطور مي توانيد بالاجبار به سر زنان مردم چادر بيندازيد. بهتر است به فكر حل مشكلات اساسي مردم باشيد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
امشب دل من هوس رطب كرده عاشق شده از عشق تو تب كرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴