پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۶
احتمال كانديداتوري آيت الله مهدوي كني در انتخابات هيأت رييسه مجلس خبرگان رهبري و اعلام آيت الله هاشمي رفسنجاني در مجمع تشخيص مصلحت نظام مبني بر آنكه «در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصاً به آیت‌الله مهدوی كنی پیشنهاد كردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبری معظم بر من تكلیف كردند ولی متأسفانه برخی افراد ناآگاه و یا شاید آگاه به‌گونه‌ای شانتاژ می‌كنند كه گویی این‌گونه مسئولیت‌ها برای اینجانب جاذبه‌ای دارد.» برخي را با اين پرسش مواجه ساخته است كه رابطه متقابل هاشمي و مهدوي كني در چه سطحي است.
احتمال كانديداتوري آيت الله مهدوي كني در انتخابات هيأت رييسه مجلس خبرگان رهبري و اعلام آيت الله هاشمي رفسنجاني در مجمع تشخيص مصلحت نظام مبني بر آنكه «در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصاً به آیت‌الله مهدوی كنی پیشنهاد كردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبری معظم بر من تكلیف كردند ولی متأسفانه برخی افراد ناآگاه و یا شاید آگاه به‌گونه‌ای شانتاژ می‌كنند كه گویی این‌گونه مسئولیت‌ها برای اینجانب جاذبه‌ای دارد.» برخي را با اين پرسش مواجه ساخته است كه رابطه فكري و شخصي هاشمي و مهدوي كني در چه سطحي است. 

 شايد پاسخ اين پرسش را بتوان در آخرين مواضع اين دو شخصيت يافت.

ما همچنان پاي سخنراني آقاي هاشمي مي‌نشينيم

آيت الله مهدوي كني در اسفند ماه 88 در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سئوالي در مورد راه‌هاي ايجاد وحدت در جامعه اسلامي اظهار داشت: بايد در ابتدا فرهنگ وحدت را ياد بگيريم و معناي آن را بفهميم و سپس برخوردهاي ما بر اثر اين يادگيري اصلاح مي‌شود‎؛ در حالي كه ما هنوز اين فرهنگ را نفهميده‌ايم و خيال مي كنيم كه همه بايد تبديل به يك مذهب و تفكر واحد شويم، در حالي كه مقصود از وحدت گفت‌وگو و يافتن مشتركات است.

وي با بيان اينكه پايه‌هاي وحدت اصول كلي اسلام، قرآن، قبله و پيامبر واحد است، تصريح كرد: كثرت در عين وحدت كاملا امكان‌پذير است ولي به شرطي كه فرهنگ وحدت را بياموزيم و فكر نكنيم كه يا بايد دست از دينمان برداريم و يا با يكديگر بجنگيم.

دبيركل جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به اين سئوال كه آيا تلاش براي بيرون راندن نيروهاي باسابقه نظام از صحنه با اصول وحدت سازگار است يا خير؟ گفت: قطعا سازگار نيست؛ البته در صورتي كه نيروها خودشان نخواهند از صحنه خارج شوند، زيرا بعضي طرفين رقابت نمي‌خواهند رقابت كنند و به گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه از صحنه خارج شوند كه در اين صورت كنار گذاشته شدن تقصير آنها است و فكر نمي‌كنم كسي بخواهد آنها را از صحنه بيرون كند.

آيت‌الله مهدوي‌كني افزود: بعضي‌ها خودشان مي‌خواهند از صحنه نظام بيرون بروند زيرا اگر كسي به ديگري سيلي زد، نمي‌تواند بعدا با او دوست شود و كسي كه مي‌خواهد در صحنه بماند نبايد به دوست خود سيلي بزند.

وي در پايان در پاسخ به اين سئوال كه برخي جريانات خواهان حذف چهره‌اي مانند آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني هستند، تاكيد كرد:‌ اين جريانات مهم نيستند و ما همچنان پاي سخنراني آقاي هاشمي مي‌نشينيم.

لزوم حفظ وحدت و احترام به بزرگان سنی و پیش کسوتان
همچنين گفتگوي آيت الله مهدوي كني در خرداد ماه امسال با شبكه تهران با عنوان "چند دقیقه با آیت الله مهدوی کنی" که با مجری گری خسروی از مجریان برنامه صبحگاهی شبکه دوم سیما اجرا و پخش شد نکات جالب توجهی را به همراه داشت.

به گزارش آخرین نیوز دبیر کل جامعه وحانیت مبارز تهران در این برنامه با ذکر خاطره ای از امام راحل گفت که امام خمینی(ره) در سال های آخر عمر مبارک در جلسه ای که بزرگان نظام حضور داشتند فرمودند که این انقلاب در داخل و خارج کشور تثبیت شده است و آسیبی متوجه این انقلاب نخواهد شد، منتها به شرط آنکه مسئولین با یکدیگر متحد باشند.

وی همچنین در آسیب شناسی رفتارهای سیاستمداران نسبت به یکدیگر به خصوص احترام به بزرگان سنی و پیش کسوتان گفت: ممکن است در رقابت های انتخاباتی نامزدی به اعلام برنامه های خود پرداخته و گذشتگاه را نقد کند اما این نباید به اینجا بینجامد که رقبا وارد زندگی خصوصی یکدیگر شده و مثلاً یکی به آن یکی بگوید تو زنت چنان است و ...

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) همچنین گفت: نباید مسائلی را درباره خانواده و فرزندان دیگران گفت که طرح آن بایستی در محاکم قضایی به آنها رسیدگی شود. نباید خطای فرزند به پای پدر نوشته شود همانگونه که خطای پدر به پای پسر نوشته نمی شود.

وی در ادامه با آسیب شناسی رفتارهای سیاست مداران گفت که من معتقدم که در حوادث پس از انتخابات برخی رفتارها دشمنی نبود چرا که دشمنی برآمده از نیت است حال آنکه در رفتارهای سیاسی نیت مهم نیست بلکه عملکرد فرد مهم است.

آیت الله مهدوی کنی افزود: ما برای اینکه نسل دوم و سوم از انقلاب و نظام دلسرد نشوند بایستی خودمان و رفتارهای خودمان را اصلاح کنیم.
 
جوانان باید حریم مرجعیت را حفظ کرده و شؤون و حدود بزرگان را رعایت کنند
آيت الله مهدوی کنی در تير ماه امسال نيز در واکنش به نامه سرگشاده بسیج دانشجویی خطاب به مراجع عظام، نگارش این نامه را افراطی‌گری دانست. 

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، آیت الله مهدوی کنی، رئیس دانشگاه امام‌صادق علیه‌السلام، در جلسه شورای دانشگاه نسبت به صدور نامه سرگشاده بسیج دانشجویی خطاب به مراجع عظام تقلید اظهار ناراحتی نموده و اینگونه نامه پراکنی به مراجع بزرگوار را افراطی‌گری دانستند. 

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام افزود: جوانان باید حریم مرجعیت را حفظ کرده و شؤون و حدود بزرگان را رعایت کنند. 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳