پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
حتی در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصاً به آیت‌الله مهدوی كنی پیشنهاد كردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبری معظم بر من تكلیف كردند ولی متأسفانه برخی افراد ناآگاه و یا شاید آگاه به‌گونه‌ای شانتاژ می‌كنند كه گویی این‌گونه مسئولیت‌ها برای اینجانب جاذبه‌ای دارد.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام،  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سیر سریع تحولات و نهضت بیداری اسلامی در كشورهای منطقه، از جمله در مصر، بحرین و یمن كه از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای حساس قرار گرفته و در لیبی كه به دلیل موقعیت ممتاز نفت برای اروپا خطر حضور نظامی ناتو در این منطقه را نیز جدّی كرده است، ضرورت هوشیاری و دیپلماسی فعال برای مواجهه با شرایط خاصی در منطقه را مورد تأكید قرار داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به تكاپوی استكبار جهانی برای اعمال نفوذ در خیزش‌های اسلامی منطقه و تحولات جهانی گفت: در این شرایط، حفظ و تقویت وحدت و همدلی و اعتماد در كشور یكی از ضروری‌ترین امور است.

ایشان با اشاره به وجود افراد یا گروههایی در كشور كه از اول پیروزی انقلاب اسلامی با اصل انقلاب، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه زاویه داشتد و با توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون، اعم از كودتا، جاسوسی، ترور و توسل به راههای دیگر، سعی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و دارند گفت: تكلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با این‌گونه افراد و گروههای معاند كه ممكن است هنوز هم عوامل اندك آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است كه نمونه آن در 25 بهمن ماه به روشنی اتفاق افتاد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اكثریت جامعه را از جمله وفاداران و علاقمند و دلسوز انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: از وظایف مهم امروز مسئولان این است كه این اكثریت وفادار را متحد نگه داریم و از اعلام مواضع تفرقه‌انگیز و افراطی پرهیز شود. ایشان افزود: عوامل وحدت در جامعه كاملاً مشخص است. محور حركت و پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون، اسلام و مكتب اهل بیت(ع) بوده است و دستاوردهای بزرگی نیز كسب شده است كه متأسفانه برخی مواضع افراطی و تفرقه‌انگیز از هر طرف تندرو كه اعلام شود چه از سوی دشمنان نظام و یا اشتباهی و سوءبرداشت توسط برخی دوستان ناصواب است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نقش امام، مراجع و روحانیت در بسیج مردم و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و با تأكید بر اینكه زمانی برخی در اوایل می‌اندیشیدند چون حزب در كشور وجود ندارد در مبارزه شكست خواهیم خورد، گفت: تشكّل و شبكه فعال روحانیت، در قامت كامل‌تری از یك حزب در عرصه اداره كشور حضور یافت و با پایگاه‌های مردمی كه در سراسر كشور در مساجد داشت توانست به دور از آثار منفی حزب، با كمك مردم به خوبی مبارزه را پیروز و كشور را اداره كند و با كمك فتاوای مترقی مراجع و تكیه بر مكتب اهل بیت(ع) و حول محور ولایت فقیه، بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم.

ایشان افزود: هیچ محور دیگری نمی‌تواند جایگزین اسلام و قانون اساسی و ولایت در شرایط فعلی برای كشور شود، ایشان تأكید كرد: همین عوامل تاكنون محور حركت جامعه و عامل تداوم آن بوده و در آینده نیز خواهد بود و تحقق این مهم نیز در گرو وحدت، یكپارچگی و حضور مردم است. بدون حضور و حمایت مردم كه در متون اسلامی و قانون اساسی نیز به صراحت اهمیت آن ذكر شده، اقدامات به نتیجه نخواهد رسید. لذا اساسی‌ترین بستر تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی، تحقق اهداف قانون اساسی است كه جمهوری اسلامی ایران با ساختار مناسب براساس این اصول شكل گرفته مردم هستند كه متأسفانه حركت‌ها و مواضع افراطی و تندرو خواسته یا ناخواسته می‌تواند این اصول مترقی را تضعیف و وحدت و همبستگی مردم را مخدوش كند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همكاری روحانیت شیعه و دانشگاهیان را شكل‌دهنده انقلاب اسلامی و اعتماد و اطمینان مردم به آنان را عامل پیروزی‌های انقلاب تاكنون دانست و تأكید كرد: متأسفانه گروههای افراطی این دو عامل مهم را هدف قرار داده‌اند و در این شرایط از افراد و نیروهای معتدل، اصولی و دلسوز واقعی انتظار می‌رود به دور از عصبانیت و كارهای افراطی، براساس اصول قانون اساسی، سعی در ایجاد تعدیل در افراطی‌گری‌ها و حاكمیت منطق و قانون در جامعه كنند.

ایشان تأكید كرد: انتقاد صحیح و منطقی نه تنها مذموم نیست بلكه سازنده و عامل رشد است، ولی افراطی‌گری در تضعیف ولایت و دین و نادیده گرفتن نقش مردم بسیار خطرناك است. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه‌های شومی كه دشمنان برای صدمه زدن به انقلاب اسلامی در سر دارند گفت: این انقلاب مربوط به نسل اول و دوم آن نیست بلكه باید سالهای سال برای آیندگان تا رسیدن به نتیجه نهایی خود بماند و روشنگر آیندگان باشد. باید مردم را در صحنه حول محور این اصول نگه داریم و اجازه بروز و ظهور به افراد و تفكر و گروهها تندرو ندهیم.

رئیس مجلس خبرگان، با انتقاد از مباحث انحرافی كه این روزها در برخی محافل سیاسی و رسانه‌های خاص و حتی صداوسیما در خصوص مجلس خبرگان رهبری و انتخابات هیأت رئیسه آن می‌شود گفت: متأسفانه برخی محافل و افراد و رسانه‌های معلوم‌الحال، مباحثی را در خصوص خبرگان مطرح می‌كنند كه این‌گونه به جامعه القاء كنند كه اینجانب تشنه ریاست بر جایگاه و مسند خاصی هستم. در صورتی كه به گواه تاریخ و گواهی شخصیت‌های موجود و نظام، بحمدلله هیچ‌گاه و در هیچ مقطعی به دنبال پُست و مسئولیت نبوده‌ام و از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه تاكنون در همه مسئولیت‌ها، اعم از تأمین سوخت داخل كشور، شورای انقلاب، وزارت كشور، صداوسیما، دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان و... یا از طرف امام راحل یا رهبری معظم انقلاب تكلیف و دستور مسئولیت را متوجه من كرده است یا با خواست مردم و بزرگان، با آرای مردم بوده است و در آینده نیز به عنوان یك سرباز انقلاب، همین‌گونه خواهد بود.

ایشان افزود: حتی در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصاً به آیت‌الله مهدوی كنی پیشنهاد كردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبری معظم بر من تكلیف كردند ولی متأسفانه برخی افراد ناآگاه و یا شاید آگاه به‌گونه‌ای شانتاژ می‌كنند كه گویی این‌گونه مسئولیت‌ها برای اینجانب جاذبه‌ای دارد.

اگر مسئولیتی پذیرفته می‌شود جز ادای تكلیف و دین به جامعه و انقلاب و نظام اسلامی نیست و این بار نیز برخی افراد و گروههای افراطی دانسته یا ندانسته شانتاژهایی می‌كنند كه احساس می‌كنم نباید تسلیم آنها و القائات آنان شد. لذا به تكلیف عمل خواهم كرد و نتیجه آن هر چه باشد تنها رضایت و خشنودی خداوند برایم مهم است. 


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان سخنان خود درگذشت شادروان دكتر بروجردی وابسته به خانواده حضرت امام(ره) را به بیت معزز امام راحل(ره) و مردم شریف ایران تسلیت گفت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳