پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۳:۴۹
روند انتخاب آیت الله هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز انجام شد، نکات قابل توجهی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری موضوع انتخاب رئیس مطرح شد و آیت الله هاشمی رفسنجانی از اعضای مجلس خبرگان خواست خود یا نامزدهای مورد نظر خود را برای منصب ریاست مجلس مطرح کنند که تنها آیت الله یزدی برای ریاست خبرگان اعلام آمادگی کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی سپس از آیت الله مهدوی کنی درخواست کرد که نامزدی ریاست مجلس خبرگان را بپذیرد که ایشان امتناع کرد.

پس از رای گیری که با ورقه مخفی انجام شد، از مجموع 79 رای اخذ شده، آیت الله هاشمی رفسنجانی با 51 رای و آیت الله یزدی 26 رای از مجموع آرا، را به خود اختصاص دادند و دو رای نیز به دلیل ثبت در کاغذهای غیرفرم رای گیری باطل اعلام شد.

بنابراین آیت الله هاشمی رفسنجانی مجددا به عنوان رئیس خبرگان رهبری انتخاب شد و پس از اعلام آرا، از حسن اعتماد و اطمینان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تشکر و قدردانی کرد و افزود: انشاءالله بتوانیم در دوران جدید خدمات و کارهای موثرتری انجام دهیم.

سپس برای انتخاب اعضای نواب رئیس، رای گیری شد که آیت الله شاهرودی با 64 رای به عنوان نایب رئیس اول و آیت الله یزدی با 56 رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند و آیت الله نمازی، دیگر نامزد انتخاب نواب هم 28 رای آورد.

در ادامه جلسه برای انتخاب منشی ها رای گیری شد که آقایان دری نجف آبادی و سید احمد خاتمی هر کدام با 56 و 49 رای به عنوان دو منشی مجلس خبرگان انتخاب شدند و حجت الاسلام رئیسی که دیگر نامزد برای انتخاب منشی بود، نیز 45 رای آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳