پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۱
يادنامه شهداي گمنام كازرون - 2
احمد رضازاده

سياست بنياد شهيد و امور ايثارگران بر آن است كه شهداي گمنام يا در خود گلزار شهدا دفن شود و يا احياناً اگر روستايي يا شهري شهيدي ندارند، آن شهيد در آن جا دفن شود. اين اصل كلي بنياد هست حال اين كه آيا اين قضيه درست است يا نادرست ما مأموريم و معذور. بينش شخصي بنده چيزي جداست ولي به لحاظ سازماني به اين شكل است و دليل آن هم مسئوليت آوري اين امر استكه همبن موجب مي شود تا كسي نباشد كه مسئوليت اين قضيه را بپذيرد.

همان طور كه مشاهده كرديد حدود چند سال قبل چند شهيد گمنام را در اين مكان دفن كردند، چندين مرتبه به آقاياني كه دست اندركار اين قضيه بودند تذكر داديم كه فكر بعدش را بكنيد و شهيد آوردن و دفن كردن و به فكر آينده اش نبودن كار درستي نيست. بايد به اين امر توجه داشته باشيد كه چگونه مي خواهيد از آنها نگه داري بكنيد و مقبره  آنها را بسازيد.  

به هر حال اين كار – ساخت مقبره - چند سال انجام نگرفت و متولي مشخصي پيدا نكرد و هر كسي همچند صباحي مي آمد و وقتب متوجه مشكل اصلي كه مالي بود مي شد  و نمي تواست آن را بر طرف كند، از اين امر كنار مي كشيد تا اين اواخر كه با همت امام جمعه محترم و به سبب جديت خاصي ايشان در پيگيري موضوع، چندين جلسه گرفته شد و بنياد شهيد هم به عنوان دبير در آن جلسات حضور پيدا مي كرد كه بالاخره جمعي از مسوولان شهرستان مثل شهردار سابق جناب آقاي عسكري، اداره اوقاف، تيپ دوم امام سجاد(ع) و بعضي از اداراتي كه مي توانستند كمك مالي بكنند متقبل شدند هزينه هايي پرداخت كنند.

پس از آن هم نقشه مقبره شهداي گمنام توسط فرزند يكي از شهدا كشيده شد و اجرا هم به عهده خودش گذاشته شد. به نظر مي رسد كه نقشه خوبي باشد. يكي دو تا نقشه هم در آن كارگروه ارائه دادند و نهايتاً همين نقشه پذيرفته شد و به اجرا درآمد.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲