پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۱۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۶
پی‌گیری‌های خبرنگار کازرون نما از آن حکایت می‌کند که در جریان سفر هیأت کازرونی به تهران و جلسه با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ خواجه‌پیری مسئول وقت مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از عملکرد ضعیف اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون در ثبت مؤسسات قرآنی در این شهرستان انتقاد کرده

به گزارش خبرنگار کازرون نما اخیراً اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون در اطلاعیه‌هایی اقدام به فراخوانی جهت ثبت مراکز قرآنی کرده است.

 

پی‌گیری‌های خبرنگار کازرون نما از  آن حکایت می‌کند که در جریان سفر هیأت کازرونی به تهران و جلسه با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ خواجه‌پیری مسئول وقت مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از عملکرد ضعیف اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون در ثبت مؤسسات قرآنی در این شهرستان انتقاد کرده و اعلام می‌کند که شهرستانی مثل کازرون ظرفیت ثبت 20-30 مؤسسه‌ی قرآنی را دارد. این در حالی است که تا آن زمان حتی یک مؤسسه‌ی قرآنی کازرون در ارشاد ثبت نبوده است!

 

خواجه‌پیری همچنین در این جلسه به عملکرد موفق ادارات ارشاد شهرستان‌هایی چون جهرم و استهبان و پشتیبانی مالی وزارت ارشاد از آنها اشاره می‌کند.

 

قابل ذکر است؛ وزارت ارشاد در چند مرحله کمک‌های میلیونی به مؤسسات قرآنی که از طریق ارشاد ثبت شده باشند، می‌کند.

 

گرچه اقدام اخیر اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ثبت این مؤسسات قابل تقدیر است اما این پرسش همچنان باقی‌ می‌ماند که چرا تاکنون اقدام شایسته‌ای در این رابطه صورت نگرفته بود؟!

 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۵
0
0
ما شيعه ها مثل خارجي ها كه دين ندارند تقوي نداريم ، آنها صداقت دارند ما نداريم مثلا مي خواهيم شخصي را از منصبش كنار بگذاريم مستقيم به او نمي گوييم ، اول شخصيت او را لگد مال مي كنييم (پشت پرده ي اقدام اخير اداره ارشاد كازرون در به ثبت رساندن مراكز قراني چيست ؟) و بهانه هاي گوناگون از او مي گيرييم بعدا مگوييم جلسه توديع فلاني است تشريف بياورييد .به آقاي خواجه پيري بگوييد پولهاي مليوني كه به مراكز قراني كمك مي فرمايند مثل آبي است كه در كوير لم يزرع ريخته مي شود شما به ايشان بفرماييد سرزده به يكي از همين مراكز قراني كه شما سنگ آن را به سينه مي زنيد و براي ان شب وروز خواب نداريد برويد و بگوييد بچه ام مي خواهم ثبت نام قراني كنم ، يك سي دي از فلان قاري مي خواهم ، لطف كنيد اين سي دي را از بازار تهيه كرده ام امتحان كنيد ، دختر من معلم است يك نوار قران يا سي دي درسي مي خواهم كه به كمك آن بچه هاي مدرسه هم خواني كنند ، مي داني در جوابت چه مي گويد ، براي ثبت نام اينقدر مي شود ، سي دي هم كه فرموديد فعلا نداريم ، دستگاه سي دي خوان هم نداريم ، در مورد مدرسه هم بايد بگويم كه مدير مدرسه در اين مورد كوتاهي كرده اند گزارش او را به ما فوق ارجاع دهيد . اگر هم مقداري انتقاد كردي بلافاصله مي گويد مگر شما ضد ولايت فقيه هستيد چرا اينگونه سخن مي گويي ،ما شهيد داد ه ايم ،اسير داده ايم . بله ، حال شما تشريف ببريد عربستان وهآبي و همين درخواستها را مطرح كنيد ، ببينيد براي شما چه مي كنند . در پايان بااين سخن به آقاي خواجه پيري سخن را تمام ميكنم " هرگاه دلت بحال جامعه اي سوخت ودر صدد اصلاح ان برامدي برگردو خودت را اصلاح كن ،چرا كه خود سازي مقدمه جامعه سازي است " عليرغم اينكه در شهر شايعه شده است كه كازرون نما مطالب انتقادي را درمورد مسئولين سانسور ميكند ومقالاتي هم در اين باره (مسئولين جيب بر) در روزنامه هاي محلي نوشته اند ، من گويم و اين مهم را تجربه مي كنم . والسلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۵
0
0
در پاسخ به این برادری که نظر بالا را نوشته اند:

1. به عنوان یک مطلع عرض می‌کنم که اتفاقا یکی از انتقادات برخی از مسئولان شهرستان به کازرون نما آن است که چرا هر نظری که به آنها می رسد را تایید می‌کنند و در مقابل؛ پاسخ کازرون نما آن است که این سایت تنها نظراتی را منتشر نمی‌کند که در آنها به شخص یا مجموعه‌ای توهین شده و یا اتهام بدون سندی وارد آمده باشد و در غیر این صورت کازرون نما انتشار انتقادات کاربران سایت از مسئولان را بر خود لازم می‌داند مسئولان نیز می‌توانند در صورتی که پاسخی داشته باشند به این انتقادات پاسخ دهند.

2. آقای خواجه پیری از مسئولان شهرستان نیستند و از مسئولان وزارت ارشاد بودند که اتفاقا اخیرا برکنار شدند.

3. بالاخره من نفهمیدم که از نظر شما کازرون نما باید از مسئولان انتقاد کند یا نباید انتقاد کند! اگر باید انتقاد کند چرا شما از این انتقاد ناراحت شدید و اگر نباید انتقاد کند چرا خواستار سانسور نکردن انتقادات می‌شوید؟!

4. من علت ناراحتی شما از این خبر را متوجه نشدم! آیا با عملکرد ضعیف اداره‌ی ارشاد در ثبت مؤسسات قرآنی موافقید؟! یا با راه اندازی این مؤسسات مخالفید؟!

5. چرا شما به همه‌ی شیعیان توهین کرده و همه‌ی آنها را بی‌تقوا معرفی می‌کنید؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۶
0
0
با سلام خدمت برادرعزيز وبزرگوار كازروني ام كه در پاسخ مطالب اين حقير نسبت به خواجه پيري اينگونه پاسخ متين و مؤدبانه فرمودند ،آنهم برخاسته از وجداني پاك و ضميري خداجويانه است .
1. انتقادات اين حقير بيشتر جنبه درد دلي دا رد تا موضع گيري عقيدتي ، و خداوند را شاكريم كه انسانهاي فهميده اي مثل شما زياد هستند،وقبل از اينكه با ترازوي ظاهري وجودشان به قضاوت بنشينند و طزف مقابل راملحد و بي دين بپندارند، با حربه عقل وخردبا آنها برخورد ميكنند، همانطور كه مولاي ومقتداي همه ما شيعيان علي (ع) در بحث حكومت داري و بحث و جدل هاي اجتماغي ، چه خودي ،چه غير خودي ،نظرشان بر قانع كردن مردم بود ند ،نه ساكت كردن مردم و ديديم كه چه انسانهاي با فضايلي از انسانهاي بد زمانشان ساختند كه همان افراد شمشيرزن صدر اسلام شدنند.

2-مي دانم كه آقاي خواحه پيري متصدي امور نيستند.

.3- بايد انتقاد كند تا جايي كه حرمت شكني نباشد و مردم غادي براين تصور نباشند كه از اين جمله آنطور برداشت كنند كه ممكن است فلان مسئول جنايتي مرتكب شده است .

4- بنده بامراكز قراني مخالف نيستم بلكه مروج آن هم هستم ، چرا ما عملكرد خوب افراد را هميشه فراموش مي كنيم و يك چيز جزعي آنهم در اثر فراموشي يا حجم كاري كه براي همه انسانها رخ مي دهد مطرح مي كنيم

5- بنده با صراحت تمام اعلام مي دارم ، توهين در تمامي اديان مردود است .و از نطر اين جقير كسي كه منطق دارد به زور و شاخ گاو متوسل نمي شود وبدترين انسانها از قبول حرف درست و منطقي حراسي ندارد در پايان اگر بزعم آن برادر غزيز توهين تلقي شده است
باز هم مغذرت مي خواهم . تادرد دلي دوباره وقضاوتي درست ، شما را به خداوند حي وداور مي سپارم و براي كازرون نماي كازرون، در مقابل تلاش فرهنگيشان اجري مضاعف مسئلت دارم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۶
0
0
ايشان به همراه فرماندار از ضعيف ترين مسوولين تاريخ انقلاب در كازرون بوده اند كه نه از وظايف حيطه ي مسووليتي خود اطلاعي دارند و نه نسبت به رشد شاخصه هاي فرهنگي و اجتماعي كازرون اقدامي كرده اند . داقعا بايد به حال كازرون با داشتن چنين مسووليني گريست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۶
0
0
خوب است آقای مرحمتی توضیح بدهد که اداره ارشاد کازرون درباره ترویج فرهنگ اسلامی چه اقدامی انجام داده است.
حشمت اله آزادبخت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
0
سلام.شعرمعروف عروسک بااین مطلع:خسته ام زمردمی که نامشان عروسکی ست...ازشادروان بهمن کرم الهی اهل درودلرستان توسط خانم ... ازشاعران کازرون سرقت شده ودروبلاگ شخصی شان درج گردیده است.مابنابررسالت خبرنگاری مجبوریم سخت 1ی گیراین امرغیرانسانی باشیم....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳