پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
امام جمعه کازرون در خطبه‌ نماز جمعه:
حجت‌الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون در دومین خطبه این شهر ضمن قدردانی از هیات های عزاداری، جوانان، هیئت امنا و مداحان کازرون و همه عزاداران حسینی که با رعایت شیوه نامه ها اقامه عزای امام حسین (ع) را انجام دادند گفت: گرچه مراسمات در فضای باز و با رعایت فاصله انجام می شود اما با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند امروز مسئله اول کشور مسئله کرونا است لازم است بازهم دقیقتر مراسمات را برگزار کنیم.


حجت‌الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون در دومین خطبه این شهر ضمن قدردانی از هیات های عزاداری، جوانان، هیئت امنا و مداحان کازرون و همه عزاداران حسینی که با رعایت شیوه نامه ها اقامه عزای امام حسین (ع) را انجام دادند گفت: گرچه مراسمات در فضای باز و با رعایت فاصله انجام می شود اما با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند امروز مسئله اول کشور مسئله کرونا است لازم است بازهم دقیقتر مراسمات را برگزار کنیم.

او افزود: راجع به برگزاری نماز جمعه هم گرچه شورای سیاست گذاری نمازجمعه و وزارت بهداشت تفاهم نامه دارند، و سقف بلند و تهویه در اینجا موجود و فاصله ها مناسب است اما باز هم اگر ستاد کرونای شهرستان در شهر خودمان تشخیص دادند که نماز جمعه تعطیل شود قطعا ما می پذیریم و نمازجمعه را تعطیل میکنیم و در شرایط بهتری که پیک کرونا فروکش کرد آن زمان دوباره نمازجمعه را اقامه می کنیم.

امام جمعه کازرون با اشاره به اهمیت توجه به مبارزه با کرونا ادامه داد: همانطور که رئیس محترم شبکه هم گفتیم، حاضریم مصلی نمازجمعه یا بخشی از مصلی را به عنوان شعبه دوم واکسیناسیون در اختیار شبکه بهداشت قرار دهیم. چراکه مسئله اول همه ما کرونا است و فراخوان اول را نیروهای مسلح زدند.

حجت الاسلام صباحی در رابطه با واکسن برکت بیان کرد: شاهد هستیم که بسیاری از ایرانی ها به واکسن تولیدی کشورشان افتخار می کنند واصرار دارند که واکسن ایرانی بزنند. بگذریم از بعضی هوچی‌گرهایی که در خارج نشسته اند و میخواهند راجع به این اقتدار ملی شبه ایجاد کنند. ما دوکشور دوست، دو کشوری که با آن ها رابطه اقتصادی داریم مثل چین و روسیه، با اینکه پول به حساب آن ها ریخته شده بود ولی آنها تحت فشارهای بین المللی واکسن به ما نمی دادند اما بعد از تولیدات خودمان، راه واردات واکسن نیز هموار شد.

وی در ادامه با بیان‌اینکه ما نمی آییم پای خودمان را با عصای بیگانه عوض کنیم افزود: ما برای واکسن برکت دسترسی پایدار داریم که می توانیم روی آن برنامه‌ریزی کنیم، واکسن های خارجی معلوم نیست چه وقت روی ما قطع شود. دوم با واکسن داخلی امنیت بیولوژیک ما تامین است. سوم موضوع صرفه اقتصادی واکسن داخلی است. شما بیا نفت، کالای خام، خاک کشور و معدن خودت را بفروش تا بعد چندتا انسان وابسته سر در آخور غرب بگویند ما باید واکسن خارجی وارد کنیم ضمن اینکه الان هم داریم وارد میکنیم یعنی این ها سرشان را زیر برف کرده اند و واقعیت ها را نمی بینند. ما وقتی اقتدار خودمان را در تولید واکسن نشان دادیم، صرفه اقتصادی واکسن را دیدیم آن مواقعی که نیاز هست قطعا واکسن هم وارد می شود.

او اضافه کرد: موضوع دیگر اینکه تولید واکسن داخلی ابزار قدرت ایران است و زمانی که ابزار قدرت ایران را دیدند که دسترسی به واکسن پیدا کرد و دارد، تولید را افزایش می دهد و اگر در دولت قبل بیشتر با ستاد اجرایی فرمان امام همکاری شده بود، تولید واکسن هم قطعا به تراز اعلام شده می رسید و نیازی هم به واردات واکسن نبود. یعنی ما ظرفیت داخلی خودمان را دیدیم و براساس آن به مردممان وعده دادیم که امیدواریم انشالله دولت جوان و دولت انقلابی این مشکلات را از پیش پا بردارد و توانایی فنی ایران در عرصه تولید است.

امام جمعه کازرون به اهمیت کمک رسانی به هم‌نوعان اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری موضوع مواسات را فرمودند، کمک هایی که مردم در ماه محرم برای نیازمندان می کنند مخصوصا فقرای فامیل و کوچه خودشان. انشاالله رزمایش داشته باشیم و افرادی که نذر کردند و امکان پخت نظری هایشان ندارند، در ذیل دامنه بسیج، مساجد، کمیته امداد و بهزیستی بیایند.

وی با بیان‌ اینکه مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که رزمایش کمک های مومنانه در مساجد انجام شود افزود: معنای مسجد این است که مردم باید آن را اداره کنند و حرکت یک حرکت مردمی است که انشالله بتوانیم دست به دست هم دهیم و همه مساجد را به عنوان پایگاه همدلی و کمک های مومنانه کنیم. 

حجت الاسلام صباحی گفت: موضوع آخری که مقام معظم رهبری فرمودند توسل هست. یادتان است شب های قدر قرآن به سر می گرفتیم، قرآن به سر بگیریم و خدا را قسم دهیم، و بگوییم خدایا اگر همه بیچاره شوند تو بیچاره نمی شوی اگر همه درها بسته شود در به روی خدا بسته نیست و انشالله از خدا بخواهیم که این بیماری و بلای خانمان سوز از جامعه ما و خانواده و شهر ما دور شود با زاری و نظر که انشاالله جان خودتان و خانواده تان از این بلا دور شود.

وی ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی و نماینده بزرگوار شهرستان کازرون و همچنین روسای محترم دانشگاه آزاد گفت: پیرو دغدغه شما نمازگزاران و شهروندان عزیز نسبت به بیمارستان امام علی (ع) که می دانید ساختمان از دانشگاه آزاد و تاسیسات از دانشگاه علوم پزشکی است، که در چهار تاسیسات اختلاف داشتند و می گفتند دانشگاه آزاد باید این ها را آماده کرده و به ما دهد و یکی هم تاخیر در افتتاح آن که من از زبان شما مردم در خطبه ها بیان کردم الحمدالله با پیگیری های نماینده محترم قرار شد که دانشگاه آزاد اسلامی روز شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ اینها را روزنامه کند و پیمانکار را دعوت به مناقصه کند و انشالله از دانشگاه علوم پزشکی هم قبل از آمدن خدمت شما در نماز جمعه، تلفنی درخواست شد آنها هم، همزمان تجهیزاتی که شیراز هست و مربوط به بیمارستان امام علی هست، راه اندازی اتاق ها، فراخوان نیروهایی که برای بیمارستان امام علی(ع)جذب شده اند، جذب پزشک و متخصص را شروع کنند تا انشاالله از روز شنبه هم پیمانکار برای آن چهار تجهیزات بیاید و هم دانشگاه علوم پزشکی قول مساعد داد که در آینده نزدیک شاهد راه اندازی بیمارستان امام علی (ع) که حق مردم است باشیم و مردم هم قدر دان مسوولینی هستند که به زیبایی و نیکی همکاری کرده اند.

وی در رابطه با تاسیس میدان نفتی نفت کنارتخته و خشت بیان کرد: الحمدالله یک ظرفیت اشتغال خوب در منطقه ایجاد می شود و حدود ۳۰۰ نفر در مرکز نفتی کنارتخته و خشت مشغول می شوند و قطعا توقع مردم این است که این اشتغال و کار آفرینی منجر به اشتغال جوان های همان منطقه شود و انشالله کسانی که متخصص هستند با توجه به اینکه کارگاه آموزشی نفت هم در فنی و حرفه ای ما راه اندازی شد و حتی کسانی که می خواهند در عسلويه و کنگان کار کنند برای کارآموزی و مهارت آموزی به فنی و حرفه ای شهر می آیند و آموزش می بینند. توقع این است که انشاالله در کنار راه اندازی این شرکت نفت جوانهای خود منطقه کنارتخته، خشت، کازرون، بالاده و قائمیه به کار گیری شوند و از ظرفیت های شهرستان استفاده شود و باعث رونق در شهرستان شود. 

امام جمعه کازرون گفت: موضوعی که در این رابطه توقع داریم پیمانکار محترم رعایت کند انشعاب آبی است که برای این مجموعه خریداری شده است که در این مورد هم ما گلایه، توقع و اعتراض داریم و موضوع این است که وقتی شرکت نفت تقاضای انشعاب آب می کند در بحث قیمت با آبفای استان اختلافی دارند و در همین میان استان بوشهر که آب را از کازرون تامین میکند انشعاب را به اینها به مبلغ حدود 6 میلیارد تومان می فروشد و ما سوالمان این است که اگر استان بوشهر به آب نیاز ندارد و می خواهد آب را بفروشد پس چرا آب می برد و مگر می شود آب را از خودمان خریداری کنند و به خودمان بفروشند یعنی آب را از کازرون به بوشهر ببرند که ما کاملا راضی هستیم مردم بوشهر هم مردم ما هستند. و خیلی از کازرونی ها آنجا زندگی می کنند اما اگر استان بوشهر آب زیاد دارد و میخواهد به شرکت نفت کنارتخته و خشت بفروشد این برای ما جای سوال است که شما اگر آب نمیخواهید نبرید چرا به خودمان می فروشید و موضوع دوم اینکه از نظر قانون یک شرکت آبفا در استان خود می تواند انشعاب بفروشد نه در استان دیگری و براساس سوال هایی که شده این خلاف است و ما توقع داریم که این انشعاب از کازرون خریداری شود تا هم هزینه های آن صرف کارهای کازرون، روستای کمانکشی، خشت شود و ما از پیمانکار و مسوولین محترم توقع داریم که این بحث عمرانی خیلی می تواند برای منطقه موثر باشد و اگر این درآمد برای شهرستان خودمان ایجاد شود همان طور که توقع داریم جوانان شهرستان کازرون در این شرکت کار کنند همان گونه نیز توقع داریم که انشعاب آب از درآمدهای منطقه ما محسوب شود و انشالله ما امیدواریم همان گونه که خبر خوشی راجب بیمارستان امام علی (ع) به شما دادیم و ظرف چندماه آینده مشکل حل میشود طی دو خطبه آینده هم اعلام کنیم که مشکل انشعاب بحث خشت و کنارتخته حل شد. یادتان است برای خوزستان مقام معظم رهبری فرمودند این نتیجه کم کاری های گذشته است و در این موضوع هم کم نداریم و بعد بگوییم این نتیجه کم کاری های گذشته است و بخواهیم هزینه هایی را بابت کج سلیقگی ها و بد عهدی ها تحمل کنیم که مردم با متانت و بزرگواری و  حاضرند آب شرب بوشهر را تهیه کنند و خوشحال هم هستیم که مردم بوشهر از آبی استفاده کنند که از سرزمین ما می رود و خدای نکرده ما مثل یزید نیستیم که آب را بر روی کسی ببندیم  و اگر آب مازاد است و می خواهید  بفروشید که خودمان آب داریم و دیگر نیاز نیست آبفای استان دیگری در منطقه سرزمینی ما بخواهد 6میلیارد و خورده ای بلاخره حق مردم این شهرستان خدای نکرده جابجا شود و من مطمئنم همان مسوولینی که برای سلامتی شان صلوات فرستادید و دغدغه ای که هست انشالله مدیر کل استان این موضوع را حل و فسق کند و این حق مردم به مردم برگردد. و اگر این درآمد ایجاد شود به صورت ماهانه درآمد تزریق می شود. انشالله به شما این قول را می دهم که مسوولین حتما  پیگیری می کنند که این حق انشعاب و رونق اقتصادی متوجه شهر ما شود.

وی گفت: اگر جمع شویم به صورت خیرات به سد نرگسی کمک کنیم ارزش دارد. بالاده قطب کشاورزی شهرستان ماست امروز آب خوردن ندارند که برای سد نرگسی اگر لازم است قلک های بچه هامان را بشکنیم و سد نرگسی را به اتمام برسانیم چراکه رونق تولید و کشاورزی در منطقه بالاده ایجاد می کند و با احداث سد نرگسی در بالاده و سد چروم در منطقه خشت قطعا از وضعیت اقتصادی و کشاورزی بالاتری برخوردار خواهیم بود.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹