پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
دکتر عباسی در نطق میان دستور:
به گزارش کازرون نما، فریدون عباسی دوانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی،در نطق میان دستور خود گفت: با سلام به همه مردم مقاوم و همراه کشور عزیزم و مردم بزرگوار کازرون و کوهچنار که فرصت مشارکت و قانونگذاری، حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی را به اینجانب داده‌اند.
به گزارش کازرون نما، فریدون عباسی دوانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی،در نطق میان دستور خود گفت: با سلام به همه مردم مقاوم و همراه کشور عزیزم و مردم بزرگوار کازرون و کوهچنار که فرصت مشارکت و قانونگذاری، حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی را به اینجانب داده‌اند.

وی ادامه داد: با یاد امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و آرزوی بالاترین درجات در درگاه خداوند متعال برای ایشان ،از خداوند متعال طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا که در طول بیش از ۳۰ سال، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏استحکام بخش کشور و باعث حفظ وحدت در چارچوب ارزش‌های اسلام بودند را خواستارم.

منطقه کازرون از دیرباز محل اقتدار ایرانیان بوده است/ آنچه تاکنون ایجاد شده،حاصل مشارکت مردم و دلسوزی مدیران منطقه‌ای است و در مقایسه با سایر شهرستان ها کاستی‌ها نمایان است

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی مطرح کرد: از همه امیران، افسران و درجه داران، کارمندان و سربازان که در حفظ مرزهای کشور جان‌فشانی می‌کنند ،سپاسگزارم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه کازرون از دیرباز محل اقتدار ایرانیان بوده و آثار زیادی از دوران تمدن باستان را در خود دارد، در مقابل هجوم قوای مهاجم انگلیس به عنوان سد مقاومت ایستادگی کرده و در دوران رژیم ستم‌شاهی جزء اولین شهرهایی بود که حکومت نظامی را تجربه نموده و در دوران دفاع مقدس در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی و تثبیت انقلاب اسلامی ،شهدای زیادی را تقدیم نموده است.

عباسی تاکید کرد: در اینجا لازم است از تمامی خانواده‌های معزز شهدا ،جانبازان سرافراز و خانواده آنها سپاسگزاری می کنم. شهرستان کازرون و شهرستان تازه تاسیس کوهچنار مانند بسیاری از مناطق کشور با پشتوانه فرهنگی ،مذهبی و تاریخی خود بنیه لازم رشد و پیشرفت را با همت مردم غیرتمند خود داشته‌اند.

این نماینده مردم درمجلس مطرح کرد: از آثار بهره مندی مردم دوست داشتنی این منطقه از برکات انقلاب؛ رشد شهرنشینی، اسکان عشایر غیور و کوچ آسان‌تر آنان،استفاده از خانه های مقاوم تر و بهترشدن مسیرها و جاده های درون منطقه‌ای،بالارفتن سطح بهداشت عمومی و بالارفتن سطح تعاملات فرهنگی و تجاری است.

وی افزود: آنچه تاکنون ایجاد شده،حاصل مشارکت مردم و دلسوزی مدیران منطقه‌ای و استانی است.در مقایسه با سایر شهرستان ها کاستی‌ها نمایان است و لازم است اقدامات زیر در اولویت قرار گیرند.

عباسی ادامه داد:اصل درآمد مردم کازرون و کوهچنار ،از کشاورزی و باغداری بوده و نیاز است که آب لازم تامین شود .آب منطقه ما مدتهاست که به استان بوشهر داده شده حال که بوشهر توانمند شده و امکان تامین آب از دریا وجود دارد، اختصاص آب به این حوزه  آسیبی به هموطنان در استان مجاور نخواهد زد.


کازرون و کوهچنار نیازمند بازسازی بافت های فرسوده و الگوهای جدید شهرسازی 
نماینده مردم کازرون در مجلس ادامه داد: شهرستان کازرون در بن بست قرار گرفته است، با احداث تونل مقاومت و تکمیل تونل محرم، این ظلم 55 ساله برطرف خواهد شد و مردم خود خسارت اقتصادی را جبران خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد:کازرون و کوهچنار نیازمند بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده، استفاده از الگوهای جدید در شهرسازی هستند. محیط زیست منطقه در خطر است و حفظ محیط زیست کار لوکس نیست. محیط‌بانان ابزار کار ،خودرو و امنیت می‌خواهند.


احیای دریاچه پریشان نیازمند اندکی اراده و نگاه مسولان است
نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس مطرح کرد: دریاچه پریشان مدتهاست خشک شده، احیای آن نیازمند اندکی نگاه مسولان و اعمال اراده است. رسیدگی به سلامت مردم منطقه، سرمایه انسانی را حفظ و به آینده امیدوار می سازد.بیمارستان های نیمه تمام سرمایه معطل مانده است مردم کمک خواهند کرد؛ دولت گذشته را جبران کند تا بیش از این متضرر نشویم.

عباسی دوانی در ادامه با اشاره به حوزه میراث فرهنگی افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در هر آنچه که ثبت جهانی شده‌اند و باید کاوش و یا حفظ شوند ،رسیدگی و توجه نشده است.


آب مناسب و پایدار برای آبیاری نخیلات با احداث سد چروم قابل حل است
وی تاکید کرد: درآمد مردم روستاهای کوهچنار از باغات انجیر دیم است. اگر راه‌های بین باغی احداث شود، تحولی در زندگی مردم ایجاد خواهد شد. شهر بالاده و روستاهای آن نیازمند رسیدگی بیشتر در تمامی ابعاد زندگی شهری و روستایی است.

عباسی با بیان اینکه بازگشایی راهی به سمت شیراز از تقاضاهای دیرینه مردم این بخش است، خاطرنشان کرد: شهر خشت دو مشکل عمده دارد؛ آب مناسب و پایدار برای آبیاری نخیلات در معرض خطر این بخش که با احداث سد چروم قابل حل است ؛دوم خارج شدن از بن بست با احداث راه خشت به گناوه ممکن می شود .

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: شهر نودان برای توسعه نیاز به تغییر نقشه فعلی و آزاد کردن زمین‌های اطراف در جهت ساخت وساز استاندارد و بهره‌مندی از مشاغل کنار جاده‌ای دارد.شهرستان قائمیه مرکز شهرستان کوهچنار نیاز به توسعه زیرساخت‌ها در شان مرکز شهرستان دارد .

وی افزود:در ۱۱ ماه گذشته مسئولان دولتی ،کشوری  و استانی تعامل بسیاری در جهت رفع کاستی‌ها داشته‌اند؛ از همه آنها سپاسگزارم.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲