پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
به همت دکتر فریدون عباسی دوانی:
به گزارش دریافتی کازرون نما، بر اساس روال معمول برای اجرای هر طرح کلان ملی ، در گام نخست مطالعات این طرح ها حداقل طی یکسال انجام و اعتبارات مطالعات نیز در جدول ۲۰ قانون بودجه کشور لحاظ میگردد و پس از انجام مطالعات و برآورد دقیق فنی و مالی ردیف اعتبار بودجه ای در سال بعد دریافت می کند.

به گزارش دریافتی کازرون نما، در چارچوب راهبرد جهاد خدمت برای توسعه و پیشرفت کازرون ، با الطاف الهی و تلاش شبانه روزی دکتر فریدون عباسی دوانی یکی از مهم ترین طرح های عمرانی برای توسعه منطقه به لحاظ درخواست و مطالبه تاریخی همشهریان برای برون رفت از بن بست جغرافیایی ، اینک پیگیری ها  به نتایج ارزشمندی رسیده است که با توجه به اهمیت موضوع بدینوسیله شرح مختصری از تحولات این پروژه راهبردی به اطلاع همشهریان عزیز میرسد.

مطالعه احداث تونل مقاومت در بودجه۱۴۰۰ کشور قرار گرفت

از آنجایی که اجرای طرح های کلان عمرانی مستلزم تصویب دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است . بدیهی است اقناع سازی و همراه سازی " دولت و مجلس "  نیازمند دیپلماسی فعال و دفاع کارشناسی و تخصصی از طرح های پیشنهادی است که خوشبختانه در خصوص پروژه تونل مقاومت ، این مهم اتفاق افتاد و با قرار گرفتن عنوان " تونل مقاومت " در بودجه اولین گام برای دستیابی و احداث تونل رخ داد.

تصویب پروژه های ملی استانی یک دستاورد مهم برای هر منطقه است و از آنجایی که آخرین پروژه ملی استانی  کازرون در سال ۱۳۹۰ تصویب شده است ، اینک پس از یک دوره ۱۰ ساله لحاظ شدن این پروژه در برنامه بودجه ۱۴۰۰ دستاورد ارزشمندی و مسرت بخش برای شهرستان می باشد.

بر اساس روال معمول برای اجرای هر طرح کلان ملی ، در گام نخست مطالعات این  نوع طرح ها حداقل طی یکسال انجام و اعتبارات مطالعات نیز در جدول ۲۰ قانون بودجه کشور لحاظ میگردد و پس از انجام مطالعات و برآورد دقیق فنی و مالی ردیف اعتبار  بودجه ای در سال بعد دریافت می کند . بر این اساس مطالعات پروژه تونل در سال ۱۴۰۰ توسط وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

به موازات این دستاورد به اطلاع عموم همشهریان عزیز میرساند طبق دستور معاون وزیر راه و شهرسازی مطالعات طراحی برای احداث جاده  مواصلاتی بین تونل محرم و مقاومت آغاز شده است و تمام بخش های این مسیر جاده ای بصورت یکپارچه و متوازن پیگیری میشود.

در خصوص تونل محرم که طی دو سال گذشته بدلیل مشکلات بودجه در مقاطع مختلف دچار توقف شده است ، هم اکنون با تعامل و همکاری وزارت راه ، مطالبات پیمانکار تونل بصورت منظم پرداخت میگردد.

و درصورت تلاش مضاعف پیمانکار تونل ، مقرر شده است با ارایه صورت وضعیت ،  بلافاصله پرداخت میگردد . بدیهی است با استمرار تلاش ها و  پشتیانی لازم  پیش بینی میشود فعالیت حفر این تونل در  شرایط فعال استمرار داشته و متوقف نشود.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴