پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
ملک مکان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس
حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به شهادت شهید خرسند امام جمعه شهرستان کازرون گفت: همه مردم از این موضوع متاثر شدند و بخاطر احترام به ایشان تا اربعین عزاداری ایشان اقدامی انجام نداده ایم و بعد از آن اقشار مختلف افرادی را معرفی کردند که به واحد گزینش معرفی شده اند و امام جمعه باید دارای شرایطی باشد که به زودی یک نفر را معرفی خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسین ملک مکان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس در نشست خبری امروز صبح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته اول مرداد ماه هفته نماز جمعه نام گذاری شده است افزود: روز پنجم مرداد ماه به تاسی از اقامه اولین نماز جمعه، روز نماز جمعه نام گرفته است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس با یادآوری اینکه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب با حکم امام خمینی(ره) در شهر تهران با امامت آیت الله طالقانی و دومین نماز جمعه پس از شهر تهران در شیراز و به امامت آیت الله دستغیب اقامه شده است گفت: در چهلمین سال اقامه نماز جمعه ستادی در سطح کشور تشکیل شده است که به نسبت آن در استان ها تشکیل شده و ریاست آن در استان فارس آیت الله دژکام می باشند که برنامه هایی برای این هفته پیش بینی شده است.

وی با اعلام اینکه شورای فرهنگ عمومی با موضوع این هفته تشکیل شده است اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری  برنامه های متنوع در این هفته، معرفی نماز جمعه و کارکرد های آن است.

حجت الاسلام ملک مکان نماز جمعه را یک تریبون مردمی اعلام کرد و گفت: امام جمعه از جنس مردم است و با مردم است و بجز اعلام دستاورد های نظام جمهوری اسلامی، فردی که در نماز جمعه حضور پیدا از نظر اعتقادی، معنوی و روحی هم تقویت می گردد. در نماز جمعه بصیرت افراد افزایش پیدا می کند و یک تریبون برای بیان خواسته ها، مشکلات و تقاضا های مردم است و به گوش مسئولین می رسد.

حجت الاسلام ملک مکان با تاکید بر اینکه آیت الله دژکام را از بدوورود به شیراز با رویکرد جدید، مردمی و متواضع توانسته است نظر همه اقشار را به خود جلب کند افزود: از همه اقشار به خصوص علما دعوت می کنیم تا با همکاری و حضورشان نماز جمعه ای پرشور تر و باشکوه تر برگزار شود.

حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به شهادت شهید خرسند امام جمعه شهرستان کازرون گفت: همه مردم از این موضوع متاثر شدند و بخاطر احترام به ایشان تا اربعین عزاداری ایشان اقدامی انجام نداده ایم و بعد از آن اقشار مختلف افرادی را معرفی کردند که به واحد گزینش معرفی شده اند و امام جمعه باید دارای شرایطی باشد که به زودی یک نفر را معرفی خواهیم کرد.

به گفته رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس باید کارکرد های نماز جمعه در بین مردم گفته شود و بنا داریم آسیب هایی که نماز جمعه با آن روبرو است را شناسایی و آن را حل کنیم.

حجت الاسلام ملک مکان از برپایی غرفه ها، نمایشگاه ها و برنامه های دیگر خبرداد و تصریح کرد: در استان فارس دو شهید ائمه جمعه داریم. یکی شهید دستغیب و شهید خرسند که از این رو با خانواده آن ها دیدار خواهیم کرد.

وی با اظهار اینکه برنامه میز خدمت در کنار اقامه نماز جمعه برپا می باشد افزود: به علت مراجعه زیاد مردم برای حل مشکلات به دفتر ائمه جمعه تدبیر بر این شده که مردم بی واسطه مشکلات خود را با مسئولین مربوطه بیان کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید در بین اقشار مختلف حضور پیدا کنند، تاکید کرد: ائمه جمعه نباید وارد دعواهای سیاسی و حزبی شوند، آنان صرفا اهداف نظام را تبیین می کنند و در زمان انتخابات بی طرف هستند. تاکنون هم همین گونه بوده است و انتخاب، انتخاب مردم است.

وی با اعلام اینکه فارس دومین استان برگزاری نماز جمعه در کشور است افزود: در کشور 900 نماز جمعه اقامه می شود که در استان فارس 76 نماز جمعه اقامه و در تمامی شهرستان های استان هم اکنون شاهد اقامه نمازجمعه هستیم.

منبع: شیرازه
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
کاش مسئولان قبل از حرف زدن کمی فکر می کردند!
اولا از شهادت آقای خرسند تاکنون حدود 60 روز می گذرد نه 40 روز
ثانیا: یعنی چه که به احترام امام جمعه شهید کازرون تا چهلم ایشان برای تعیین امام جمعه جدید این شهر صبر کردیم؟! یعنی انتخاب یک شبه رهبری انقلاب بعد از ارتحال امام خمینی بی احترامی به امام خمینی بود؟!
نه عزیز من! مملکت را یک زمانی افراد باتدبیری مثل مرحوم هاشمی اداره می کردند و امروز به دست امثال شماها افتاده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹