پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۸۰۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
به مناسبت روز کارگر:
متاسفانه کارگران شهرداري تحت استعمار شرکت هاي پيمانکاري قرار دارند و بسياري از کارگران شهرداري بيمه نيستند يا حق بيمه آنان پرداخت نشده است. اين کارگران حقوقي بسيار پايين تر از مصوبه شوراي عالي کار دريافت مي کنند و مزايايي همچون حق اولاد، حق خواربار، حق مسکن، اضافه کاري، حق شب کاري و بسياري مزاياي ديگر را دريافت نمي کنند.

به گزارش کازرون نما، کارگران از محرومترين اقشار جامعه هستند و در اکثر موارد از داشتن حداقل هاي زندگي محروم مي شوند. دستمزدهاي پايين، ناديده گرفتن حقوق انساني، نداشتن امنيت شغلي، پرداخت نکردن حقوق تعريف شده در قانون کار از سوي کارفرما و بسياري موارد ديگر را مي توان نام برد که بيانگر تضييع حقوق کارگران است. اما بدتر از اين ها، وجود واسطه اي به نام پيمانکار است. نمايندگان کارگري از شرکت هاي پيمانکاري به عنوان برده داري نوين ياد مي کنند. بر اساس نظر کارگران و نمايندگان آنها، پيمانکار فردي است که حقوق قانوني کارگر را از کارفرما مي گيرد، اما آنرا به کارگر نمي پردازد و در بسياري از موارد، حتي حداقل ها را نيز به کارگر نمي دهد.

متاسفانه کارگران شهرداري تحت استعمار شرکت هاي پيمانکاري قرار دارند و بسياري از کارگران شهرداري بيمه نيستند يا حق بيمه آنان پرداخت نشده است. اين کارگران حقوقي بسيار پايين تر از مصوبه شوراي عالي کار دريافت مي کنند و مزايايي همچون حق اولاد، حق خواربار، حق مسکن، اضافه کاري، حق شب کاري و بسياري مزاياي ديگر را دريافت نمي کنند.

کارگران زحمتکش شهرداري زير يوغ پيمانکاران

عکس تزئینی است

پيمانکار تمام مزاياي مربوط به کارگر را از شهرداري مي گيرد، اما افرادی وجود دارند که به جاي نظارت، متاسفانه خودشان شريک پيمانکار هستند. پيمانکار مي خواهد در مناقصه شرکت کند، بايد چند نفري را ببيند تا از صورت وضعيت آگاه باشد و بايد چند نفري را ببيند تا در مناقصه برنده شود. امروزه به اندازه اي در پيمانکاري ها اشکال وجود دارد که يک نفر که شاید وجود خارجی ندارد و یا در جای دیگری مشغول به کار هست اما نام او در ليست بيمه کارکنان پيمانکار رد مي شود!

پيمانکاران قارچ گونه مي آيند و قارچ گونه مي روند. نه دفتري دارند، نه جاي مشخصي و نه تشکيلاتي دارند. شرکت پيمانکاري که منحل شد، کارگر کجا مي تواند اين پيمانکار را پيدا کند؟ امروزه بعضا مي بينيم يک پيمانکار چند شرکت به نامش است. به شرکت پيمانکاري اين آدم سال قبل پيمانی را به دلایل و موضوعات خاص نداده اند و تخلفش ثابت شده، شرکت را به راحتي منحل کرده و صبح يک شرکت ديگری ثبت کرده است.

با نزدیک شدن به ایام انتخابات شورای شهر پیش رو، شاهد حضور افرادی هستیم که سال های گذشته در قالب پیمانکار شهرداری حضور یافته و با زیر پا گذاشتن حقوق کارگران، برآنان ظلم روا داشته و دارای سابقه محکومیت از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی نیز می باشند.

امید است که کاندیدهای انتخابات شورای شهر اصول و قوانین حقوق کارگرای را مورد توجه قرار داده و در امور اجرایی بیش از در نظر گرفتن منافع فردی به منافع عمومی قشر کارگر بیاندیشند.

نویسنده: سرویس اجتماعی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
حق طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
1
چرا متولیان آقای ... را که هنوز حقوق سال ۹۲ کارگران نداده را تایید کردند؟
مردم هوشیار باشند
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
2
اینکه آدم دلسوز کارگران باشد کارخوبی است اما نه به قیمت تهمت و سیاه نمایی و چوب لای چرخ کارگران کردن آیا باوضع بی کاری موجود اخراج کردن کارگران و همین لقمه بخور نمیر را هم از آنان گرفتن کار درستی است این کار شما مثل دوستی خاله خرسه است می خواست کمک کنه اما .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
3
کارمندان شرکتی مخابرات کازرون را هم دریابید
حسین خرسند
|
Germany
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
2
در کجایی دنیا انسانها را این مدلی از جایی به جای دیگر حمل می کنند اگر تصادفی رخ دهد چند نفر فوت می شوند این عکس بیانگر آن است که این افراد خدوم را به بیگاری برده اند حال متن مقاله که بیانگر مصیبتی عظیم تر است. ... نیز که دنبال منافع شخصی خود هستند وگرنه دل هر انسانی با خواندن این مقاله به درد می آید
حسین خرسند
|
Germany
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
2
البته قبل از این که سر وکله افرادی که مو را از ماست جدا می کنند پیدا شود یک نکته را به مطلب قبلی اضافه کنم که درست است که عکس این خبر و مقاله تزیینی است اما متاسفانه واقعی است و من خود شخصا چنین وضعیتهایی را در خیابانهایک کازرون برای کارگران مظلوم و همچنین اتباع مظلوم افغانستان بسیار دیده ام.
احمدرضا بارونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
11
جامعه امروزی ما به گونه ای شده است که به دلیل ضعف مدیریتی برخی از افراد از جایگاه انسانی خود خارج شده اند
همانگونه که دین ما احترام به کارگران و بوسیدن دست آنان را ملاک بر برابری و عدالت در جامعه می داند
متاسفانه به دلیل عدم نظارت در این جایگاه معنوی این قشر زحمت کش را به بهانه های مختلف مورد سوء استفاده قرار می دهند
باید این پیراهن مقدس را از تن خودبینان بیرون آورد تا آنها بدانند که به واسطه فروتنی این اقشارزحمتکش است که آنها هنوز دراین جایگاه مانده اند
اینان که بیت المال را از آن خود می دانند چگونه می توان انها را در راس امور مسلمین قرار داد
حقوق کارگران را درخزانه خود نگه می دارند اما غافل از این هستند که این مظلومین برای تامین معاش آمده اند برای خانواده....
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
احسنت بر شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷