پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
خطیب جمعه کازرون:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: فرماندار و شهردار کازرون به حقوق معوقه چهارماهه کارگران رسیدگی و آن را حل‌ و فصل کند.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون با گرامی‌داشت سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) و 17 مردادماه سالروز شهادت دیپلمات‌های ایرانی و خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در سخنانی اظهار داشت: خبرنگاری یک حرفه مقدس و از وظایف مهمی به‌شمار می‌رود که نشریات، مطبوعات، مراکز خبری و رسانه‌های مجازی به عهده دارند.

وی گفت: رسانه‌های خبری در عرصه اطلاع‌رسانی باید مشکلات جامعه را در همان اندازه‌ای که هست نه کوچک‌نمایی و نه بزرگ‌نمایی و با رعایت مصالح مردم و جامعه بیان کنند.

امام‌جمعه کازرون از برخی رسانه‌هایی که از روی بغض و کینه بی‌انصافی می‌کنند و دست به سیاه‌نمایی و تضعیف عملکرد مسئولان نظام می‌زنند انتقاد کرد و ازاین‌گونه رسانه‌ها خواست در شیوه خود تجدیدنظر کنند.

خرسند متذکر شد: برخی رسانه‌ها با بغض و کینه‌ای که از فلان مسئول دارند از خدمات نظام چشم‌پوشی می‌کنند و بغض‌های فردی و جناحی و شخصی خود را در انعکاس اطلاعات و اخبار دخالت می‌دهند.

خرسند به توهین و اضافه‌گویی‌های مقامات آمریکایی به جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران اشاره کرد و افزود: بعد از توافق هرروز شاهد یاوه‌گویی‌های بیش‌ از اندازه  آمریکایی‌ها و حرف‌های اضافه‌تر از دهانشان هستیم زیرا ملت ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کنند.

وی ادامه داد: گرچه این یاوه‌گویی‌ها فقط مصرف داخلی در آمریکا دارد اما ملت ایران این کشور را دشمن خود می‌داند و به همین خاطر هیچ‌گاه از شعار «مرگ بر آمریکا» دست بر‌نمی‌دارد.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه برخی شاید تصور کنند بعد از توافق‌نامه دیگر شعار مرگ بر آمریکا تمام‌ شده است گفت: این دسته افراد بداند شعار مرگ بر آمریکا شعار استراتژیکی جمهوری اسلامی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان یک عبادت محسوب می‌شود.

خرسند با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچک‌ترین غفلتی کنید نابود می‌شوید تصریح کرد: آمریکا دشمن محسوب می‌شود بنابراین از دشمن نباید غفلت کرد حتی اگر دشمن ادای دوست دربیاورد دروغ است.

وی ادامه داد: ما به توافقی که کردیم احترام می‌گذاریم و در زمان خود نیز نظر جمهوری اسلامی اعلام می‌شود اما دشمن را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به حقوق معوقه چهارماهه کارگران شهرداری کازرون اشاره کرد و از فرماندار، شورای اسلامی و شهردار این شهر خواست هرچه سریع‌تر در حل‌وفصل حقوق معوقه کارگران زحمتکش همت گمارند.

خرسند گفت: کارگر از قشر ضعیف جامعه است بنابراین گرچه شهرداری این شهر با  مشکلات بد اقتصادی و مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند که همین وضعیت به بی‌تدبیری و سوءمدیریت برمی‌گردد اما باید نسبت به پرداخت حقوق این قشر چاره‌جویی کرد.

وی به برخی مجالس ختم که این روزها تبدیل به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس شده انتقاد کرد و متذکر شد: مجلس ختم یادآوری مرگ و مجلس عبرت است نه مجلسی فقط برای تقدیر و تشکر فلان نامزد انتخابات مجلس که با لباس‌های اتوکشیده وارد می‌شود.

امام‌جمعه کازرون اضافه کرد: این کار با روح برگزاری مجلس ختم مغایرت دارد بنابراین باید سازمان تبلیغات اسلامی در این مورد سازوکاری را بیندیشد.

خرسند در پایان اذعان داشت: ضرورتی ندارد که هر شخص و مسئولی که برای رضای خدا و تسلی خاطر بازماندگان در مجالس ختم شرکت می‌کند به اسم ذکر شود و از آن تقدیر به‌عمل آید.

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
منصورزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
1
یک هفته قبل که در مراسم ختم جانباز شهید سیدعبدالحسین منصورزاده در مسجد دریس شرکت کرده بودم سخنران جلسه ، که بعدا متوجه شدم حجة الاسلام حاج امان اله دهقانفرد هستند، سخنان پر شوری را در باره ی فاصله گیری عده ای از مسئولین از ارزش های دفاع مقدس عنوان نمود و همچنین در باره ی سؤاستفاده تعدادی از کاندیداها از مراسم های ختم و تبدیل آن ها به ستاد تبلیغاتی اعتراض نمود که اتفاقا این بخش از صحبت های ایشان مورد توجه بسیاری از حضار قرار گرفت. طرح مجدد این مساله در نماز جمعه کازرون نشان می دهد که چنین رویه ای مشکلات عدیده ای را برای مرد در پی داشته است. با توجه به آغاز اعتراض توسط افراد یاد شده پیشنهاد می شود که با هدف جلوگیری از این عمل مذموم اقدامات دیگری نیز توسط سایت کازرون نما و دیگر مسئولین شهرستان استمرار پیدا کند
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
1
حاجی سلام
ببخشید از آقای پولادی دانشگاه سلمان ( دکتر) چه خبر؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
مراسم ختم اموات علاوه بر اینکه به نوعی کمک به فرد فوت شده با قرائت قرآن و فاتحه می باشد، ولی محلی برای عبرت کسانی است که هنوز دستشان از دنیا کوتاه نشده. همه ما باید درک کنیم که دنیا با همه جذابیتی که برای گروهی دارد و با همه دردناکی که برای عده دیگر دارد، بالاخره تمام شده و همه ما در برابر خداوند قرار گرفته و می بایست خودمان را برای حساب و کتاب و بازخواست بزرگ آماده کنیم. حالا اینکه متاسفانه عده ای از مجالس ختم که عبرت و محلی برای تفکر درباره آخرت است، جهت مطامع دنیای خودشان استفاده می کنند، از همان آفات و آسیب های به نظام جمهوری اسلامیست. آقایان که قصد شرکت در انتخابات دارند، میبایست بدانند که مرگ فقط برای همسایه نیست و همین مجلس ختم که امروز برای فرد دیگر است، میتونه فردا چنین مجلسی برای خود ما باشه.
متاسفانه از زمانی که قانون خودکفا بودن شهرداریها برای تامین هزینه های خودشون تصویب شده، مشکلات عدیده ای برای شهرداریهای شهرهای کوچک بوجود آمده. برای شهرهای بزرگ به دلیل درآمد ناشی از عوارض و ساخت و ساز و پروانه های ساختمانی که در سطح گسترده اخذ میشود، شهرداری می تواند خودکفا باشد. ولی انصافا برای شهرهای کوچکی مثل کازرون که ساخت ساز در آن محدود هست و منابع مالی و درآمدی شهرداری کم است، چنین مشکلاتی مثل عقب افتادن حقوق کارگران دائما اتفاق می افتد و به نظر من راه حل آن کمک دولت به شهرداری شهرهای کوچک است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴