پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
به دلیل عدم تخصیص اعتبار و تکمیل نشدن سد نرگسی:
استاندار فارس با اشاره به بازدید 2 هفته قبل خود از سد نرگسی کازرون گفت: اگر این سد تا قبل از بارش‌ها تکمیل‌شده بود، 137 میلیون مترمکعب آب در پشت آن ذخیره‌شده و مشکل کم‌آبی تابستان کل منطقه را حل می‌کرد.

به گزارش کازرون نما، سید محمدعلی افشانی شامگاه شنبه در نشست اضطراری مدیریت بحران استان فارس، اظهار داشت: دو هفته قبل از اینکه سیل بیاید، به بازدید سد نرگسی کازرون رفتم و در نشستی با سردار عبداللهی خواهش کردم که حالا که ما پول نداریم و مشکل شدید کم‌آبی در فارس و بوشهر داریم، شما روند تکمیل این سد را ادامه دهید.

وی افزود: متأسفانه به دلیل بی‌پولی و فرصت کوتاهی که سیل آمد، این سد تکمیل نشد که اگر این سد را داشتیم حداقل 137 میلیون مترمکعب آب پشت آن ذخیره‌شده بود و همین باعث شد که آب از آن عبور کرده و موجب شکسته شدن پل پایین‌دستی شود، پل مهمی که بین کازرون و فراشبند قرار داشت که اگر این سد آبگیری شده بود این خسارت‌ها که چندین برابر تکمیل سد بود، به وجود نمی‌آمد.

استاندار فارس ادامه داد: دیگر سد ناتمام ما در استان سد هایقر بود که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که اگر امسال تأمین منابع می‌شد و ما می‌توانستیم تزریق مالی را انجام دهیم چندین میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره داشتیم و خسارت‌ها نیز کمتر بود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه باید به دلیل نزول رحمت الهی شاکر خداوند بود، افزود: هماهنگی در ستاد بحران استان فارس بسیار خوب بود و همین هماهنگی‌ها باعث شد باوجود بارندگی بسیار میزان خسارت کم باشد اما انتظار ما این است که یک ارزیابی دقیق صورت گیرد تا پرداختی‌ها متناسب با خسارت‌ها و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد.

افشانی همچنین با عنوان اینکه برای نجات جان مردم حتی مجبور به استفاده از حکم دادگاه شده‌ایم و از هیچ کوششی دریغ نشده است، تصریح کرد: برخی اهالی روستاها را در مناطق سیل‌زده با حکم دادگستری و زور نیروی انتظامی از منازلشان خارج کردیم که تعدادی مقاومت کرده و منازل را ترک نمی‌کردند و بعد که کل روستا را آب گرفت، روی پشت‌بام رفته و با تلفن همراه زنگ زدند که ما گرفتار شدیم و بیاید ما را نجات دهید!

وی افزود: بنده شب حادثه تا ساعت یک نصف شب گرفتار آن‌ها بوده و مرتب به فرماندار شهرستان تماس گرفته و پیگیر احوال آنها بودم و حتی زمانی که گفت برای نجاتشان باید از بیل مکانیکی استفاده کنیم، به دلیل خطرناکی این کار اجازه ندادم تا اینکه بالاخره این افراد را به شکلی نجات دادیم.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های استان در امدادرسانی به مردم همدل و همگام بودند، افزود: در حال حاضر در 3 بخش راه، اماکن مسکونی و آب مشکل‌داریم و مدیران استان باید در دو روز آینده، اطلاعات را جمع‌آوری کرده تا به ستاد مدیریت بحران کشور ارائه شود.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
3
جناب آقای استاندار عزیز این سیل آمد و رفت و بقول حضرتعالی بیش از یکصد و سی میلیون مترمکعب آب هدر رفت و باعث نه تنها شکستن پل جره شد بلکه در پایین دست استان بوشهر را هم دچار صدمات و ضرر و زیان هنگفت نمود این میزان آب حداقل مصرف یکسال آب شرب استانهای فارس و بوشهر میباشد . آیا وقت آن نرسیده که بصورت کاملا جدی نسبت به ساخت سد نرگسی همت نماییم و برنامه جامعی برای جلو گیری از هدر رفت آبهای استان فارس داشته باشیم؟؟؟ از حضرتعالی و دیگر مسولین استان فارس عاجزانه استدعا دارم بصورت ویژه به مسئله حیاتی آب در استان فارس عنایت داشته باشید
فاموري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
1
با سلام
صادقي بنازم قدتا
احتراما تمام اي بدبخت يها مربوط به ... قبلي شهرستان مي باشد آقاي صادقی در كارههاي كه مربوط به شهرستان نبود حضور داشت و فعاليت حزبي مي كرد ديگه وقت نداشت تو اون سال هايي كه نفت قيمت داشت يه صدي براي شهرستان پيگيري كنه و اگه وقتي هم داشت صرف حضور در مناطق جنگي بيرون از كشور مي كرد و اگه وقتي باقي بود هم براي خشت و دور برياش بود. ... هم تعطيل و الفاتحه مع الصلوات
به قرآن دلم براي دهقان تنگ شده كجايي ناصر آبادي کجايي
راه فامور روي زمين مونده سد نرگسي هم به تاريخ پيوسته چون از اقدامات آقاي ناصر آباديه
كجايي دهقان كجايي دقيقا كجايي....
به خدا كازرون فرياد ميزنه تو را ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷