پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۸۵
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
پیام مقام معظم رهبری در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی:
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی را تسلیت گفتند.

به گزارش کازرون نما، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی را تسلیت گفتند.

فقدان هاشمی سخت و جانکاه است/ هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ئی مشترک و چنین درازمدت را با او در این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم

متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام میرسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه گاه مطمئنی برای همه کسانی که با وی همکار بودند بویژه برای اینجانب به شمار میآید. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هایی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود، بکلّی بگسلد و وسوسه‌های خناسانی که در سالهای اخیر با شدت و جدیت در پی بهرهبرداری از این تفاوتهای نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد. او نمونه‌ی کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج دیدگان این راه پرخطر و پر افتخار بود. سالها زندان و تحمل شکنجه‌های ساواک و مقاومت در برابر این همه و آنگاه مسئولیتهای خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگهای درخشان زندگی پرفراز و نشیب این مبارز قدیمی است. با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ئی مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم. اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ئی مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است. غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا میکنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم.

غفرالله لنا و له

سید علی خامنه ای

۱۹ دی ماه ۱۳۹۵

فقدان هاشمی سخت و جانکاه است/ هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ئی مشترک و چنین درازمدت را با او در این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
1
روحش شاد، گنجینه اسرار انقلاب بود، عاقبت به خیر شد چون در قلوب مردم جای گرفت و رفت.
شهروند
|
United States
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
1
درود برمرد خدا هاشمی رفسنجانی
تفکرات هاشمی درقلوب جوانان این مرزوبوم جاری است
هاشمی یک عقل گرا یک عمل گرا ویک واقع گرا بود در سیاست ورزی
ایندگان به نیکی ازهاشمی خواهند نگاشت
خیلی بهش تازیدن ولی نتونستن هاشمی رو از ذهن ها ی مردم منزوی کنن
یادش گرامی
حسین خرسند
|
Germany
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
1
1
این پیام رهبری پاسخی بود به گستاخی افرادی که طی یک دهه اخیر انواع و اقسام توهین ها و نامردمی ها را در حق این مرد بزرگ روا داشتند.افرادی که در زمان انقلاب مبارزه را جایز نمی دانستند و در حجره های حوزه پنهان شده بودند در زمان جنگ نیز هیچ گاه رنگ جبهه و حتی اهواز را به چشم ندیدند اما امروز انقلابی تر از انقلابیون شده اند.این پیام اخطاری به صدا و سیما بود تا صدای ملت باشد نه صدای یک جناح و اقلیت خاص.اخطاری بود به کسانی که وقیحانه با لباس روحانیت در برنامه صدا و سیما هاشمی را زبیر دوران و مفسد فی الارض نامیدند.امیدوارم که اینها سر عقل بیایند اما بعید می دانم اینها همانهایی هستند که به قول امام به دلیل ضدیت و کینه با آن پیر سفر کرده اهل بیت و یاران او را در آینده خواهند کوبید.آری تئوریسین تندروها که مقیم قم است و مردم تهران در انتخابات خبرگان دست رد به سینه او زدند باید هاشمی را دشنام دهد و سید حسن آقا را ابوجهل بداند چون در زمان امام جرات اظهار نظر نداشت و مطرود آن عزیز بود.
خداوند روح آیت الله هاشمی رفسنجانی را با شهدا و ابرار محشور فرماید
پاسخ ها
مرتضی محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
یادمه که قبل از انتخابات خبرگان، تلویزیون فارسی بی بی سی، دائما توصیه میکرد که سه نفر نباید به مجلس خبرگان راه یابند: آیت الله یزدی، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جنتی.
بعد از انتخابات، بی بی سی از شوق رای نیاوردن آیت الله یزدی و مصباح یزدی، ذوق مرگ شده بود. هنوز یادم نرفته که امام در یک سخنرانی در حسینیه جماران میگفت: هر وقت آمریکا و استکبار از شما تعریف و حمایت کردند، بدانید که راه را اشتباه رفته اید.
حالا دقیقا نمیدونم چطور تلویزیون بی بی سی با این سابقه مبارزه منافقانه با انقلاب اسلامی و ضدیت با نظام جمهوری اسلامی، به همراه برادر عزیز، جناب حسین خرسند، هم نظر شده و به اتحاد فکری رسیده اند.
اگر جنابعالی از حامیان آیت الله هاشمی هستی، خوب میدونی که ایشان خود را مرید امام می دانست و من یاد ندارم که هیچ وقت، امام امت در یک مسئله سیاسی با رسانه های استکباری، بخصوص بنگاه سخن پراکنی دولت انگلیس، هم نظر شده باشد.
آیا وقت آن نرسیده که کمی به فکر بیفتیم که چرا برخی از مواضع سیاسی ما، کاملا هماهنگ و منطبق بر نظرات و تبلیغات دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام شده است؟
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
1
1
آقای خورسند!
الان وقت این حرف ها نیست. مهمترین عامل موفقیت نظام و انقلاب در هر دوره ای وحدت و صمیمیت مسئولین و مردم است. اینگونه سخنان جنابعالی تنها دامن زدن به اختلافات و کینه های قدیمی و پوسیده هست. دامن زدن به اختلافات و دمیدن در تنور نزاع ها، در هیچ دوره ای پسندیده نبوده و نیست. نه کسانی که خود را به رهبری چسباندند تا هاشمی را طرد نمایند و نه کسانی که خود را به هاشمی چسباندند تا رهبری را تنها و غریب بگذارند، هیچکدام آوا و ندای محبت اسلامی برآمده از قرآن را درک نکرده و با انقلاب زاویه دارند. هاشمی هر چه بود، خدایش بهتر می داند و موافقان و منتقدین او، هر چه بودند و هر آنچه در نیتشان بود، خدایشان بهتر داند. امیدوارم هیچکدام از ما، از جمله خناسان ذکر شده در پیام رهبری نباشیم. اینک هاشمی رفت و موافقان و منتقدان او و همه ما باید به فکر آخرت خود بوده و سربلند در برابر پیامبر و ائمه معصومین باشیم.
اگر شما تا این حد به مقام معظم رهبری ایمان دارید، حتما می دانید که ایشان ۱۰ روز پس از انتخابات خبرگان، در سخنانی، عدم حضور آیات عظام، یزدی و مصباح یزدی در مجلس خبرگان را خسارتی بزرگ دانستند. بهتر است که سخنان مقام معظم رهبری را تمام و کمال بیان کنیم نه اینکه گزینشی و مطابق امیال سیاسی مان از آن برداشت کنیم. آیت الله مصباح و سید حسن خمینی و من و شما هم روزی از این دنیا خواهیم رفت و در برابر محاسبه سخت روز حساب قرار خواهیم گرفت تا خداوند که بهترین قاضی است، در مورد ما قضاوت کند. والعاقبه للمتقین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
1
درود بر هاشمی که تا آخرین لحظه، محبت خود نسبت به رهبری را متذکر شده و منافقین سرمست از اختلاف بین هاشمی و رهبری، را نا امید کرد. درود بر او که رفاقت خود با رهبری را قربانی امیال پست منافقین و خناسان صحنه سیاسی کشور نکرد. حجه الاسلام ابوترابی فرد در سخنانی در برنامه حالا خورشید از شبکه سه فرمودند: در جریان آشوبهای ۸۸، من نگران و غمگین نزد هاشمی رفتم، ایشان به من فرمودند: شما نگران نباش، من دینم نزد رهبری است. ایشان تا این حد به رهبری ایمان داشتند.
ایشان در مراسمی، آیت الله خامنه ای را عشق خود میدانستند و بسیار خود را به ایشان نزدیک و صمیمی می دانستند.
امیدوارم که تمام دوستداران هاشمی، مانند ایشان، ولایتمداری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا روح ایشان شاد باشد.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
1
خداوند تمام اموات و رفتگان و خادمان ملت رو بیامرزه.
از مدیریت سایت کازرون نما تقاضا دارم که یک گزارش جامع درباره وضعیت نزولات آسمانی در سال قبل و امسال و همچنین ذخایر آب زیرزمینی و روزمینی کازرون تهیه کنه و در سایت انتشار دهد. شاید مردم یکم به خودشون بیان و به مصرف بی رویه و غیرعقلانی آب، این مایه حیات، پایان دهند. تا کی باید برای مصرف درست آب، امر به معروف و نهی از منکر کنیم و جواب بشنویم: پولشو میدیم!!
آخه اگه آب تمام بشه، شما تشنه بشین، به جای آب، پول میخورین؟؟!! واقعا فرهنگ مصرف تو کشور ما در حد یک فاجعه هست. امسال وضعیت آب کازرون، چیزی فراتر از یک بحران هست و اصلا چیزی تحت عنوان بارون که ما ندیدیم. معاون استاندار هم که از کاهش 85 درصدی نزولات آسمانی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر دادن. حالا تا هوا سرده کسی به فکر نیست، هوا که گرم بشه اونوقت با یک وضعیت جدی مواجه میشیم. یکم به خودمون بیایم و گناههایی مثل دروغ و غیبت و تهمت و حرام خواری رو کنار بذاریم تا خداوند نظر لطفش رو به ما هم بندازه و باران رحمتش رو بر ما نازل کنه.
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
2
سعید جان!
وضعیت آب کازرون کاملا مشخصه. چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است. امسال که بارندگی بسیاربسیار کم بوده. چشمه ساسان هم که خشک شده. قطعا تابستون سختی رو در پیش داریم. مسلما یک بهار نه چندان سبز رو هم تجربه خواهیم کرد. دیگه کولرهای آبی رو باید کنار گذاشت. دیگه آبی نیست که بخواد وارد کولر آبی بشه.
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
1
1
آقای مرتضی محمدی سفسطه بازی کافیست بر طبق نتیجه گیری حضرتعالی باید گفت مرحوم آیت الله هاشمی با آمریکای پلید و جنایتکار و انگلیس این روباه پیر و کثیف همگامی داشته چون پس از ارتحال این عزیز سفر کرده ما، هم رادیو بی بی سی هم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و هم ترامپ ملعون پیام تسلیت دادند.از این طرف نیز مقام معظم رهبری و همه مراجع و شخصیتهای نظام پیام دادند پس آنها با ما همگام شده اند یا ما با آنها؟ کیست که نداند که در دهه اخیر ذر حق هاشمی از طرف خودی ها جفا شد.پیام آیت الله امینی را ملاحظه کن تابه عمق فاجعه پی ببری که مرقوم کردند شما از شهید بهشتی هم مظلومتری.در صدا و سیمای به اصطلاح ملیتان حمید رسایی هاشمی را مفسد فی الارض و همانند زبیر نامید.شیخ احمد جنتی( ...!!!!!!) بارها در نماز جمعه او را شکست خورده سیاسی و نماد اشرافیت نامید احمدی نژاد و دار و دسته پاکدستش در مناظره ها و تریبونهایشان وی را نماد اشرافیت نامیدند آقای مصباح عزیزتان بارها به وی تاخت و او را مسبب خوراندن جام زهر به امامی دانست که بی تردید عزیزترین و نزدیک ترین شخص به او هاشمی بود حیدر مصلحی وزیر اطلاعات سابق عدم زندانی شدن هاشمی را از رٵفت نظام دانست صدا و سیمای مرده پرست ما او را بایکوت خبری کرده بود.دیگر چیزی بود که نگویند به قول جناب ناطق نوری مرگ حق است اما گریه ما برای مظلومیت وی بود کسی که می گفتند بیمارستان خصوصی زیرزمینی و تیم پزشکی اختصاصی دارد بسیار مظلومانه در بیمارستان دولتی با سکته قلبی مثل افراد عادی درگذشت تا رو سیاهیش بماند برای افرادی که عامدانه و ناجوانمردانه به وی تهمت زدند و تشییع جنازه سه میلیونی و بی نظیر مردم تهران مشت محکمی به دهان یاوه گویان بود همان مردمی که برخی پس از شکست در انتخابات مجلس و خبرگان آنها را بدتر از کوفیان نامیدند.والسلام علی من التبع الهدی
پاسخ ها
مرتضی محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
پیام تسلیت دادن در مورد وفات یکی از مسئولان یک کشور، یک رسم عادی و یک عرف دیپلماتیک است و جزو الفبای سیاست خارجی در تمام دنیاست و لزوما به معنای موافقت یا مخالفت یک کشور با آن شخصیت وفات یافته نیست. مغلطه نکنید. بنده گفتم که شما در یک موضع سیاسی در یک امر جاری کشور، با بی بی سی به تفاهم رسیده اید و این بحث با پیام تسلیت دادن در مورد رحلت یک مسئول، تفاوت اساسی دارد.
بحث هایی که در مورد آقای هاشمی وجود داشته، عمدتا مربوط به فرزندان ایشان می باشد و بر کسی هم پوشیده نیست که فرزندان آقای هاشمی با کارتل های بزرگ اقتصادی و شرکت های نفتی خارجی رابطه نزدیک دارند و در این زمینه تخلفاتی هم مرتکب شده اند. خوب الان هم که میدونید که فرزند ایشان در حال گذراندن دوره محکومیت خود است. البته بعضی افراد میخواهند این کار قوه قضاییه را جناحی و سیاسی جلوه دهند، در صورتی که همین قوه قضاییه، معاون اول دولت احمدی نژاد (بزرگترین مخالف هاشمی) رو هم به خاطر اختلاس بیمه ایران، به زندان انداخت. حالا زمانی که رحیمی به زندان میوفته یا مرتضوی محاکمه میشه، همه به به و چه چه میکنن، ولی زمانی که فرزند هاشمی به زندان میوفته، بدترین تهاجم ها و حمله ها به قوه قضاییه میشه. حتی دختر آقای هاشمی هم که در زمان حیات آقای هاشمی، با بهاییان (بزرگترین دشمنان اسلام و شیعه) عکس گرفت و عکسش در همه جای اینترنت هست و با یک جستجوی ساده اون رو میتونید ببینید. این کار فائزه هاشمی حتی موجب انتقاد پدر ایشان هم شد.
دومین انتقادی که به آقای هاشمی وارد شده مربوط به نامه بدون سلام ایشان در سال 88 به رهبری است که خارج از عرف سیاسی و حتی اخلاقی هم بود که حتما متن این نامه هم شما بهتر از من اطلاع دارید.
البته یک سری تهمت ها در این چند دهه از انقلاب، به ایشان زده شد که واقعا حرف مفت بود و بنده خودم هم اونها رو قبول نداشتم، مثلا میگفتن کیش کلا مال ایشونه یا به قول شما بیمارستان زیرزمینی داره.
فساد اقتصادی از طرف هر کس محکومه، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، فساد مالی و اداری چه از طرف چپ باشه و چه راست، ریشه انقلاب رو میزنه و اعتماد مردم رو از بین میبره و متاسفانه در طول این چند دهه، در تمام دوره های ریاست جمهوری اختلاس اتفاق افتاده که البته بخشی از اون هم برمیگرده به ضعف قانون و نظارت. بنده خودم یکی از منتقدین جدی عملکرد احمدی نژاد در دور دوم ریاست جمهوری بودم و تمام کارهای ایشون رو تایید نکردم و نمی کنم.
در هر صورت آقای هاشمی امروز دستش از دنیا کوتاهه و قطعا خدمات ایشان از مواردی که نسبت به ایشان مطرح شده بیشتر هست و من هم قبول دارم که ایشان از شخصیتهای اصیل انقلاب بودند، برای انقلاب زحمات و تلاش زیاد کردند و خدمات گسترده ای در مسئولیت های مختلف داشتن. ولی سوال اینجاست که چرا همین آقایانی که امروز دم از هاشمی میزنن، در انتخابات مجلس ششم، نهایت سعی خود را کردند تا هاشمی به مجلس راه نیابد و در شمارش آرا ایشان را نفر سی ام معرفی کردند، در حالی که با بازشماری آرا، ایشان نفر بیستم شدند و در پایان با کینه و توهین های بی امان اصلاح طلبان مجلس ششم و کارشکنی وزارت کشور موسوی لاری و تاجزاده، به ناچار از حضور در مجلس انصراف داد. قطعا اطلاع دارید که اکبر گنجی که تو این چند روز چقدر از رحلت آقای هاشمی تاسف میخوره، در آن زمان بدترین تعابیر رو در مورد آقای هاشمی به کار برد و به ایشان لقب عالی جناب سرخپوش داد. این چرخش 180 درجه ای موضع اصلاح طلبان نسبت به آقای هاشمی از سال 77 و 78 تا سال 92 و 93 و 94 و 95، اصلا قابل هضم نیست. البته آقایان مجلس ششم کاملا معلوم الحال بودند و امروز تعداد زیادی از آنها، مهمان هر روزه بی بی سی فارسی و صدای آمریکا هستند و خوب برای آنها دم تکان می دهند. قطعا شما میدانید که بیش از 100 نفر از اصلاح طلبان حاضر در مجلس ششم و دولت هفتم و هشتم، امروز مجمع جهانی ضد جمهوری اسلامی رو راه انداختن و مایه امید رسانه های استکبار تشریف دارن.
روز اول که خبر رحلت آقای هاشمی منتشر شد، چند نفر از عناصر ضدانقلاب در تلویزیون بی بی سی فارسی به شدت به ایشون توهین کردن و اون موقع من با تمام وجود خوشحال شدم، چون دیدم که ایشان با ولایتمداری خودش و علاقه به رهبری، چطور حرص این افراد رو درآورده که اینجوری دارن بهش حمله میکنن.
البته قطعا شما در زمره اصلاح طلبان تندرو و افراطی و معلوم الحال سال 77 و 78 قرار نمی گیرید، چون من حمایت تمام قد شما از آیت الله ایمانی ، امام جمعه سابق کازرون، در زمانی که بدترین تهمت ها و حمله ها به ایشان میشد، در استادیوم ورزشی کازرون و بین بر و بچه های تیم فجر سپاه کازرون یادمه و برای من قابل تقدیر بود و برای من عجیب بود که شما با اون سن کم، اینجوری از ایشان دفاع می کنید. البته سوئ تفاهم نشه، من هنوز سنم از شما کمتره و زمانی که میومدم استادیوم، کلاس پنجم ابتدایی بودم.
البته داداش، یکم خونسرد باش، اینقدر موقع کامنت گذاشتن عصبانی بودی که فامیلی منو اشتباه نوشتی. خونسرد باش، این دعواهای سیاسی هم تموم میشه و اختلاف سلیقه هم طبیعیه. بیخیال بابا................
عشق فوتبال
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
مرتضی احمدی که همون صداپیشه و بازیگر معروف و پرسپولیسی دو آتیشه بود که به رحمت خدا رفت. (مرتضی محمدی) درسته.
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
1
جناب بحرانی عزیز با سلام لطفا در سطر اول احمدی را به محمدی و سطر دهم واژه عزیزترین و سطر آخر والسلام را اصلاح فرمایید و این نظر را منعکس نفرمایید از لطفتان سپاسگزارم
مدیر پایگاه
دوست عزیز جناب آقای خرسند
ضمن اصلاح موارد ذکر شده (ساعت 09:50 - 1394/10/23)، به دلیل آنکه یکی - دو نظر در خصوص اشتباه تایپی شما در ذیل مطلب آمده بود، بنده ناچار به انتشار این نظر شما شده ام تا با مقایسه تاریخ و ساعت درج پیام، مخاطبین دریابند که خود شما بلافاصله متوجه و نسبت به اصلاح اشتباه تایپی اقدام کرده اید. 
اگرچه در کل هم اشتباهات تایپی در کامنت ها مساله مهمی نیست و بسیار معمول است و به اعتقاد شخص بنده، انگشت گذاشتن مخاطبین بر روی آن و گاها کنایه به این اغلاط تایپی زیاد جالب نیست
شادباشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
مرتضی محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
امشب داشتم تو اینترنت درباره وقایع انقلاب جستجو می کردم، به یه مطلب جالب برخوردم. این مطلب یکی از خاطرات وزیر شعار انقلاب بود که مربوط به دورانی است که امام و یاران انقلاب در مدرسه رفاه بودن. این خاطره مربوط میشه به رقصیدن حجه الاسلام خلخالی جلوی امام که باعث خنده و شادی امام و اطرافیان ایشان شده که در آن مقطع تاریخی سخت، بسیار جالب توجه است. لینک مربوط به اون رو هم میذارم. از موقعی که این مطلب رو خوندم، خنده امانم رو بریده. بسیار جالب بود. کازرون نما، این مطلب رو بذار، باور کنید اصلا غیر مجاز نیست، کلی از سایت ها هم انتشار دادن، غیر قانونی هم نیست. برای تنوع خوبه تا کمی از این فضای دعوای سیاسی بیرون بیایم.
http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/detail/15053/%D8%B1%D9%82%D8%B5%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D8%AE%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C(%D8%B3)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
1
یک مقایسه بین پیام تسلیت فوت هاشمی و دیگر پیام تسلیت های ارتحال آقایان واعظ طبسی،مهدوی کنی،اشتهاردی،فاضل لنکرانی،بهجت،مشکینی تبریزی و ...داشته باشید متوجه همه نکات خواهید شد،،، عدم ذکر جمله انا لا نعلم منه الا خیرا در نماز هاشمی و سه بار جمله عفوک عفوک عفوک......غفرالله له،،،،،تلاش و فعالیت گوناگون.عدم ذکری از زندگی هاشمی،،،،عدم ذکر وصف خوبی و شریف و محترم برای فرزندان و برادران ....
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
جناب محمدی عزیز حرکت اشتباه از هر کس سر بزند اشتباه است و مذموم می باشد حرکتی که امروز توسط برخی اصولگرایان تندرو صورت می گیرد مانند تندروهای اصلاح طلب در زمان مجلس ششم است که بر خلاف مصلحت نظام است.آنهایی که هاشمی را عالیجناب سرخ پوش نامیدند به همان اندازه به وی و انقلاب جفا کردند که برخی امروز او را زبیر می دانند.بسیاری از جناح چپیهای کازرون در زمان جنگ به جناب ایمانی جفا و بی احترامی می کردند که از نظر من مذموم بود پس خطا از هر کس سر بزند قابل دفاع نیست خواه اصلاح طلب باشد خواه اصول گرا خواه فرژند مرحوم هاشمی باشد خواه شخص احمدی نژاد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
باسلام
پاسخی به مرتضی محمدی
۱_چقدر استدلال های شما بی پایه واساس واب دوغکی است.رادیو بی بی سی درزمان انقلاب منبع خبری انقلاب اسلامی بودونقشی مهمی در انقلاب داشت.اکثرمردم دران دوران اخبار انقلاب رواز بی بی سی میگرفتند.پس باتوجه به استدلال شما انقلاب اسلامی هم انگلیسی بوده است؟بااستدلال شما باید گفت چگونه دران دوران پرالتهاب انقلاب بی بی سی وانقلابیون همسو ومتحدشده بودند؟وحتما انقلاب انگلیسی بوده بااین استدلال های شما.اخرکیست که نداندرسانه انقلاب دران زمان بی بی سی بود وعمدتا اخباررامردم ازبی بی سی میگرفتند.بالاخره هم مانفهمیدم ازنظرشما ایت الله هاشمی انگلیسی بود یا یار ویاورامام ورهبری؟!اگر انگلیسی بودپس بعدازارتحالش اینگونه به گردش چرخیدن وسعی درمصادره ایشان کردن به چه معناست؟!واگر یارویاورامام ورهبری بودپس انگونه سانسورکردنش وتخریب وتوهین وسعی درمنزوی کردنش برای چه بود؟!
منافقترین خلایق کسی است که مومن راتازنده است نزدخلق خراب میکندوبعدازمرگش ازاوبه خوبی یادمیکند.(امام علی میزان الحکمه)
۲_ عجبا.هرچه توهین وتخریب بود بر هاشمی روانه کردید حال میگوییدبحث برای فرزندانش بود؟یادتان رفته تندروها تجمع میکردند وچه فحاشی ها به ایشان میکردند؟یادتان رفته سعی کردید اقای هاشمی را که یکی ازبنیانگذران جمهوری اسلامی بود منزوی کنید ؟ولی زهی خیال باطل چون هاشمی دردل وجان مردم رسوخ کرده بود.ایا باتریبون ها ورسانه هایتان برایشان نتاختید؟!
۳_ازقوه قضائیه دفاع کردید.چرانمیشود به قوه قضاییه انتقادکرد؟مگرقوه قضاییه معصوم است؟قوه قضاییه چرا درکنار بررسی فیشهای نجومی بحث املاک نجومی وبحث حسابهای نجومی رانیز بررسی نمیکند؟مردم میخواهند بحث حسابهای نجومی هم مشخص شود.چرا بحث قاری قران برخوردجدی نمیشود؟چرا برادر رییس ......که گفته میشود درمظان اتهام هست بررسی نمیشود؟چرا اجازه داده نمیشود مشخص شود بابک زنجانی ازچه کسانی پول گرفته ازچه کسانی نفت گرفته ؟چه کسانی ازایشان حمایت کردند؟پولها رو برده معلوم نیست پیش کی هست وحالا میخوان اعدامش کنن وتمام اسرارهیچ بشه؟

اختلاف سلیقه وتموم میشه
خخخخخخخ
دوست خوب سرچشمه شایدگرفتن به بیل چوپرشدنشایدگرفتن به پیل
مرتضی محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
شهروند جان،
ظاهرا شما در وارونه گویی استاد تشریف دارید.
بی بی سی منبع خبری انقلاب اسلامی بود!!!!! خخخخخخخخخخ
یادم باشه این جمله رو به عنوان جمله فکاهی قرن، به ذهن بسپارم. جنابعالی انگار اینقدر از دنیا و از سابقه بی بی سی بی خبری که همه چیز رو وارونه میگی. فکر کنم منظورت از منبع خبری انقلاب اسلامی، همون اسم رمز کودتای ۲۸ مرداد هست. الحق که ( استدلال آب دوغکی )، به قول خودتان، تماما برازنده فرمایشات خود شماست.
ثانیا شما از کجا از عقاید من نسبت به هاشمی خبر دارید. علم غیب که نداری. من صراحتا از آقای هاشمی انتقاد کردم، ولی هیچگاه نسبت به او تخریب نکرده ام. تخریب با انتقاد ، زمین تا آسمون فرق داره. نه به ایشون ( عالی جناب سرخپوش) گفتم و نه ایشون رو مانند ( زبیر ) دونستم. شما چندین بار هی توی جملاتت میگی کردید، کردید، کردید.، گفتید، گفتید.
من نه روزنامه نگار هستم، نه فعال سیاسی، نه حزب دارم، نه وابسته به گروه سیاسی خاصی هستم. یک دانشجوی معمولی در حال درس خواندن و سکونت در استانی که ۱۰۰۰ کیلومتر با تهران فاصله داره. بغض جنابعالی نسبت به من به اندازه ای هست که هر آنچه کینه از وقایع گذشته کشور، در دل داری به صورت برچسب به پیشانی من چسبانده ای. من در کامنت قبلی در پاسخ آقای خرسند گفتم که من با بسیاری از تخریب ها علیه شخص هاشمی و نه فرزندانش ، مخالف بودم و البته از واژه (حرف مفت) استفاده کردم. حداقل کامنت منو با دقت میخوندی و بعد عقده گشایی میکردی!!
واقعا برات متاسفم، حداقل آقای خرسند در سخنانش میگفت فلانی اینجوری کرده یا فلانی اینجوری گفته و چنین برچسب هایی به من نزد، که البته با توجه به آشنایی که من با ایشان و خانواده ایشان دارم، جز این هم از ایشان انتظار نمی رفت و با وجود اختلاف سلیقه ای که با ایشان دارم، ایشان ادب را کاملا در این مورد رعایت کردند. ولی شما با بی پروایی تمام یه سری کارها که گروههای سیاسی یا فعالان سیاسی در تهران انجام میدن به من نسبت دادید و حتی از کلمات غیر مودبانه و چندش آور مثل ( آب دوغکی) استفاده می کنید، بحث کردن با افرادی که حتی ادب و متانت بحث سیاسی رو هم رعایت نمی کنن و سریع از کوره در میرن و تعابیر ناجور به طرف مقابل نسبت میدن، بیهوده هست.
ادب مرد به ز دولت اوست.
برای من از امام علی (ع) حدیث میارید و منو صراحتا، منافق معرفی میکنید.
ارادت من نسبت به خاندان عصمت و طهارت، بیشتر از جنابعالی نباشه، کمتر از شما نیست. کسی که با یک کامنت، به سرعت برچسب منافق بودن به کسی میزنه، اصلا نباید از امام علی (ع) صحبت کنه.
از علی آموز اخلاص ادب بی ادب محروم شد از لطف رب
ظاهرا تو این سایت، بعضی ها ، جوی به وجود آوردن که کامنت گذاشتن هم برای آبرو و شخصیت انسان ضرر داره و تهمت زدن و حکم دادن سریع برای طرف مقابل یه چیز عادی شده. عطای این بحث سیاسی رو باید به لقای اون بخشید.
این آخرین کامنت من تو این سایت بود. از مدیریت محترم سایت کازرون نما که در این چند روز، نظرات من رو در سایت درج کردن و همچنین زحماتی که برای اطلاع رسانی اخبار شهرستان کازرون انجام میدن متشکرم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
1
نظرات آقایان حسین خرسند و شهروند گرامی برا کسانی که هنوز یه ذره وجدان و عدالت در وجودشون باشه بسیار متین و منطقی هست،
آقای محمدی عزیز، اگه بنابر درخواست خانواده هاشمی جلسه محاکمه مهدی هاشمی علنی برگزار شده بود، مردم میتونستن در مورد تخلف مهدی هاشمی به نتیجه درستی برسند ولی عدم موافقت با این درخواست شائبه سیاسی بودن محاکمه رو زیادتر میکنه.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
مرتضی محمدی
۱_گویا شما براساس اوهام سخن میگویید
گویاسیاست کتمان حقیقت را همیشه دردستورکاردارید
گویا تاریخ را انگونه مینگاریدکه خودمیخواهیدونه انگونه که واقعیت دارد
بنده مخالف کودتای ۲۸مردادونقش انگلیس درتاراج ایران هستم وبحث ما برسر رسانه انقلاب شدن بی بی سی درانقلاب بود
اگرذره ای روحیه حقیقت جویی داشتیدواقعیت تاریخی راکتمان نمیکردید
بهتراست ازحاج اقا صنعتی که درزمینه تاریخ نوشته ها وتحقیقاتی دارند سوالاتی درخصوص خبررسانی بی بی سی وصدای انقلاب بودن این رسانه درزمان انقلاب بپرسید ازافرادی که دران دوران بودن هم سوال بپرسید متوجه خواهیدشد البته شما ازانانید که حقیقت را پای منافع مدفون میکنید(البته بنده باطرح این سوال فقط خواستم بگویم اگرامروز حمایت مثلا بی بی سی ازجریانی یامسئله ای نشان از انگلیسی بودن است پس انموقع هم که بی بی سی صدای انقلاب بوده نشان از انگلیسی بودن است.البته ازنظرمن نه انقلاب انگلیسی بود ونه امروزه افراد یامسایلی که بی بی سی ازانها حمایت میکند نشان ازانگلیسی بودن است.)شما هم طفره رفتی بامسایل‌ جانبی ورسانه انقلاب شدن بی بی سی رو توپاسخت به حاشیه بردی برادر
۲_پس من بودم گفتم فرزندان هاشمی با کارتل های اقتصادی وشرکتهای نفتی خارجی رابطه نزدیک دارندودراین زمینه تخلفاتی هم دارند هههههه
دیدیم مرتضوی چجور محکوم شد هههههههع
دیدیم رفتن امار بگیرن گفتن اقای رحیمی معاون اول احمدی نژاد توخونه بود نه توزندان ههههههه
نامه بدون سلام به رهبری وباز تخریب ههههه برید نامه های بدون سلام رو توکتاب حاج اقا صنعتی که ذکر کرده ببینید واینکه اینگونه نامه نگاری توسط بزرگان هم سابقه داشته
نامه خارج ازعرف واخلاق وبازتخریب ههههه برچه اساسی میگید نامه برخلاف عرف واخلاق؟؟؟؟ تخریب وباز تخریب
۲_به اقای خرسند توهین نکردید؟؟؟؟؟؟توهین بیشترازاین که غیرمستقیم درپاسخ اولتون ایشون روانگلیسی وهم نوابا بی بی سی دونستید؟؟؟؟؟چرابرچسب انگلیسی بودندرو خواستید به ایشون بزنید؟؟؟؟؟این چه سایست کثیفی است که تا کسی حرف میزند ایشان راانگلیسی وهمنوا بااتگلیس وامریکا و......معرفی میکنیدوانگ میزنید؟؟؟؟؟همین پرچسب زشت رو به ایشون زدیدکه ایشون هم توکامنت بعدش پاسختون روداد
۳_با بدان بد باش وبانیکان نکو جای گل گل باش وجای خار خار.نمیشه هرجور دوست داشتی به دیگران حمله کنی ،برچسب بزنی ،توهین کنی،تحقیر کنی،انگلیسی بدونی وبعد فکرکنی طرف مقابلت مثل من صم وبکم میشینم ومیگم هرچی شما بگی.
توهین ویا پرچسب زدن ویا انگ زدن ویا حمله کردن ویا....به هاشمی یا اصلاحات ویا خاتمی ویا مجلسی که ازمردم رای گرفته ویا فرزندان هاشمی و.....توهین وبرچسب وانگ وحمله به من هست ومن پاسخ خواهم داد.
مودبانه حرف زدی مودبانه میشنوی توهین کردی توهین میشنوی نقدکردی نقدمیشنوی
سینه چاک قوه قضاییه شدی سینه چاک هاشمی ومجلس وخاتمی وفرزندان هاشمی میشم
جریان هم فکر من روانگلیسی دونستی تووجریان فکریت رو منافق وروسی میدونم
همونجور که هاشمی وخاتمی وفرزندان هاشمی ومجلس اصلاحات صدای من بودن منم صدای اونا هستم
این چه سیاستی هست که میشه روحانی رو ورفسنجانی رو وخاتمی رو وفرزندان هاشمی روو.....انتقاد وحتی توهین وتضعیف و....کرد اما نمیشه قوه قضاییه و شورای نگهبان و......رو نقد هم حتی کرد ؟؟؟؟؟؟؟
سپاس از کازرون نما که نظرات من رومنتشر کردند
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
احسنت بر شجاعت و صراحت لهجه شهروند عزیز، بعضی از افراد بدلیل نداشتن کوچکترین قابلیت فکری یا تخصصی یا هنری و یا حتی قیافه ای، برای دیده شدن و حضور داشتن در اجتماع، ساده ترین و کم هزینه ترین راه رو انتخاب میکنن تا بلکه به نان و نامی برسند. و چه راهی ساده تر از تظاهر به انقلابی بودن و ولایتمدار بودن و در مجموع مسائل مذهبی و دینی. تنها چیزی که میخواد بستن عقل و چشم و با صدای بلند دهان باز کردن به تکرار حرفهای کسانی است که تامین کننده نان اونهاست. البته بعضی وقتها که رقیبشون با تهمت و انگ زدن و تخریب از میدون بدر نره مجبورن کمی ب خودشون زحمت بدن و با چوب و چماق و ترس و وحشت رقیب رو از میدون بدر کنن، در واقع چماق بدستی برا اینا که قدرت تفکر ندارن هیچ زحمتی نیست، بلکه یک دقیقه تفکر برا اینا شکنجه هست. پس تا حدودی باید بهشون حق بدیم. البته روی سخنم به انقلابیون و ولایتمداران و مذهبیون واقعی نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳