پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره):
در آستانه سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهموری اسلامی ایران، کتاب انسان شناسی امام خمینی(س) و توسعه بومی ایران، اثر مشترک دکتر علیرضا سمیعی اصفهانی و دکتر محسن شفیعی سیف آبادی منتشر شد

به گزارش کازرون نما، کتاب انسان شناسی امام خمینی(س) و توسعه بومی ایران، اثر مشترک دکتر علیرضا سمیعی اصفهانی و محسن شفیعی سیف آبادی مبین این مسأله اساسی است که براي طرح نظام سياسي مطلوب براي انسان ابتدا بايد او را درست بشناسيم، ابعاد وجودي او را مشخص کنيم، آغاز و انجام حيات او را دريابيم، هدف نهايي زندگي او را تبيين کرده و وضعيتش را در جهان هستي درک کنيم. همچنین این دیدگاه فرض می­گیرد؛ هر فلسفه ای قصد دارد نظام سیاسی را طراحی کرده و معیارهای عمل و رفتار را به انسان  - به عنوان شهروند نظام - معرفی نماید. بنابراین انسان شناسی مهمترین سنگ بنای نظام سیاسی است و نگرش هر متفکر به انسان بر آراء سیاسی وی تاثیر گذار است. به بیان دیگر مبانی انسان شناسی متفاوت می تواند آراء سیاسی متفاوتی را به وجود آورد. از همین رو، نویسندگان با توجه به مقوله انسان شناسی و تاثیر آن بر آراء سیاسی در این اثر قصد دارند، به مبانی انسان شناسی امام خمینی(ره) بپردازند و سپس تاثیر آن را بر آراء سیاسی و اقتصادی او بپردازند.

اثری دیگر از نویسنده کازرونی با موضوع امام خمینی (ره) منتشر شد.

بر این اساس، آنچه در این اثر اهمیت دارد بررسی تأثیر نوع انسان شناسی امام خمینی(س) و تأثیر آن بر آراء سیاسی و اقتصادی او است. لذا در این پژوهش سعی بر آن است تا به این مسأله اصلی پاسخ داده شود که انسان شناسی امام چه تأثیری بر آراء سیاسی و اقتصادی وی داشته است؟ در این راستا، تلاش می شود تا در بخش اول کتاب، ضمن تعریف مقولاتی چون رشد، توسعه، سیر تحول آنها و ابعاد توسعه، ابتدا مبانی انسان شناسی امام خمینی(س) استخراج شود و سپس در بخش دوم به تأثیر این نوع برداشت از سرشت انسان بر آراء اقتصادی و سیاسی او پرداخته شود.

لازم به ذکر است که این اثر در 343 صفحه و با تیراژ 1000 نسخه در چاپ اول (1395)، منتشر شده و به صورت الکترونیکی در پروتال امام خمینی (ره) به آدرس http://ww2.imam-khomeini.ir/fa/eShop/detail/657 با قیمت 14500 تومان قابل دسترسی است.

اثری دیگر از نویسنده کازرونی با موضوع امام خمینی (ره) منتشر شد.

گفتنی است: دکتر محسن شفیعی سیف آبادی متولد فروردین 1365 در روستای سیف آباد توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون و دانش آموخته مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه یاسوج است که تاکنون با کسب عناوین علمی مختلفی از جمله «دانشجوی برتر دانشگاه»، «دانشجوی نمونه دانشگاهی»، «پژوهشگر برتر دانشگاه» و انتخاب یکی از تالیفاتش به عنوان «کتاب سال دانشجویی»، افتخارات زیادی را نصیب خود و شهرستان کازرون نموده است.

پیش از این، کتاب­هایی هم­چون کتاب «تفسیر دین و تأثیر آن بر آراء سیاسی مجتهد شبستری و مصباح یزدی» (که با راهنمایی دکتر امیر روشن، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در سال 1392 در انتشارات آیریک به چاپ رسید) و کتاب «ازهاشمی تا روحانی؛ بررسی سیاست خارجی ایران در پرتو نظریه سازه انگاری» با راهنمایی دکتر علی باقری دولت آبادی، عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج (که در سال 1393 در انتشارات تیسا انتشار یافت و به عنوان سه واحد درسی در برخی از دانشگاه­های کشور تدریس می­شود)، «فرهنگ شناسی و تهاجم فرهنگی» با همکاری وزارت­علوم تحقیقات و فن­آوری و بیش از چهل مقاله علمی از جمله «حکومت عدل در قرآن»، «سیاست خارجی در انگاره­های امام علی (ع)» و «مدیریت سیاسی در کنش سیاسی سلمان فارسی»، از این نخبه علمی کشوری چاپ شده و شش کتاب دیگر از ایشان در آستانه انتشار قرار دارد.

نویسنده: سرویس فرهنگی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
رضاقاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
0
باسلام وتشکرازانتشارخبر،بعرض میرسانم که روستای سیف آبادازتوابع بخش مرکزی شهرستان کازرون میباشدکه اشتباهاازتوابع بخش جره وبالاده مرقوم گردیده بود.موفق باشید.
مدیر پایگاه
سلام و تشکر از تذکر شما
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
شهروند کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
1
با سلام و تبریک مجدد به همشهریان عزیزمان بابت شنیدن خبری دیگر از موفقیت های ستودنی نخبه کازرونی....
امید آنکه خداوند الطاف خود را شامل حال ایشان کند وگرنه از بزرگمردان سیاسیون شهر عزیزمان آبی گرم نمی شود که از نبوغ این جوان نهایت استفاده را ببرند...
درود بر همت والای شما جناب شفیعی عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
1
afarinnnnnnnnnnn pesarrrrrrrrr khoobbbbbbb
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
1
خیلی خوبه. موفق باشید
محسن شفیعی سیف آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
1
مسئول محترم سایت وزین کازرون نما جناب آقای بحرانی
از شما که با مدیریت سایت پر طرفدار خود، صدای رسا و صاحب شهرستان کازرون هستید، بابت انتشار خبر چاپ اثر اینجانب با موضوع توسعه بومی از منظر امام راحل، تشکر و قدردانی می کنم.
با سپاس فراوان
محسن شفیعی سیف آبادی
دکتری علوم سیاسی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
تبریک می گویم آقای سیف آبادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹