پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
دکتر رضا ملک زاده در کازرون اعلام کرد:
دکتر رضا ملک زاده معاون وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: ميزان مصرف نمك و شكر در ايران بالاست و موجب بيماري و مرگ و مير شده كه براي مقابله با اين معضل طرحي در سطح ملي داريم تا بتوانيم با مشاركت ساير وزارت خانه ها مصرف نمك و قند و شكر را بويژه در نوشيدني ها كاهش دهيم .

به گزارش کازرون نما، دكتر رضا ملك زاده امروز (شنبه) در حاشيه همايش تجليل از برگزيدگان پزشكي در كازرون به خبرنگاران گفت: آنچه وزارت بهداشت تاكنون انجام داده و مي دهد، شناسايي افراد مبتلا به فشار خون، قند خون و چربي و چاقي است.

معاون وزير بهداشت بيان كرد: مشكل مرگ و مير در كشور بدليل سكته هاي مغزي و قلبي است كه عمدتا فشار خون، ديابت و چربي خون و چاقي از عوامل آنهاست يعني 80 در صد مرگ و مير در كشور را اين عوامل تشكيل مي دهند.

وي ادامه داد: يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در بحث بهبود سلامت جامعه اين بوده كه با كنترل بيماري هاي عفوني اميد به زندگي از بدو تولد از50 سال پي شاز انقلاب به 74 سال افزايش پيدا كرده است.

ملك زاده افزود: تلاش داريم در آينده اين اميد به زندگي به 80 سال افزايش يابد.

وي اضافه كرد: در استان فارس بيشترين علل مهم مرگ و مير، حوادث و سوانح جاده اي است .

گفتنی است دکتر ملک زاده معاون فعلی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و وزیر اسبق وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی (در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی)، از نخبه گان علمی و چهره ماندگار کشور (سال 82) متولد 1330 شهر بالاده شهرستان کازرون و از مفاخر این شهرستان می باشد

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عزیزاله دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
سلام علیکم. دکتر ملک زاده در علوم پزشکی ایران در زمینه تحقیق و پژوهش نفر اول است. من از او به عنوان یکی از اهالی شهرستان کازرون تقاضا دارم با دیگر مسولین شهر به فکر راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در کازرون باشند. من وقتی می بینم شهرهایی مثل جهرم، فسا، لار و گراش که جمعیتهایی به مراتب کمتر از کازرون دارند، دانشگاه علوم پزشکی دارند بسیار ناراحتم. من خود به عنوان یک هیئت علمی دانشگاه مجبور هستم در دانشگاه فسا تدریس کنم و زندگی کنم. امثال من بسیار هستند. دانشگاه علوم پزشکی به ارتقاء سلامت یک منطقه کمک فراوانی می کند. همچنین باعث رونق شهرستان می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
جناب دهقان عزیز سلام

دقیقا" حق با شماست متاسفانه نمایندگان و مسئوولین شهر باید پیگیر و پاسخگو باشند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳