پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
با موضوع پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی مطبوعات:
حجت الاسلام عبدالحسین لطفی دادستان شهرستان کازرون در جلسه ای که با موضوع پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در مطبوعات و رسانه صبح روز چهارشنبه با حضور مدیران مسئول و نمایندگان 4 سایتهای خبری - تحلیلی کازرون در دفتر ایشان تشکیل شد گفت: سایت ها نقش مهمی که در برقراری امنیت روانی، ایجاد شور و شوق انتخاباتی و حتی ایجاد امنیت در ایام انتخابات دارند.

به گزارش کازرون نما، در این جلسه که به با حضور حجت الاسلام لطفی دادستان شهرستان کازرون، کشاورز معاون پیشگیری از جرم دادگستری کازرون، بازیار کارشناس پیشگیری از جرم دادگستری کازرون، علی بحرانی مدیر سایت کازرون نما، داود قاسمی مدیر سایت عصرکازرون، مهدی شهیدان نماینده سایت کازرون خبر، مجید قاسمی نماینده سایت کازرون نگاه و علی گلچین عکاس و خبرنگار سایت کازرون نما در دفتر دادستان تشکیل شد، حجت الاسلام لطفی با اشاره به جایگاه رسانه ها، خصوصا رسانه های دیجیتال، نقش آنها را در برقراری امنیت روانی جامعه در ایام انتخابات مهم ارزیابی کرد و با اشاره به فعالیت و جایگاه رسانه ها و سایتهای خبری کازرون، از مدیران و نمایندگان این 4 سایت خبری خواست تا در این ایام انتخابات، این نقش را به خوبی ایفا نمایند.

جلسه دادستان شهرستان کازرون با مدیران 4 سایت خبری کازرون برگزار شد + عکس

ایشان در شرایط فعلی که زمان قانونی شروع فعالیت تبلیغاتی کاندیداها فرا نرسیده و نیز اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان جهت نامزدی انتخابات اعلام نگردیده، مهمترین وظیفه مطبوعات و رسانه ها را ایجاد شور و شوق انتخاباتی در میان مردم و تبلیغات کلی در مورد اصل انتخابات دانست و گفت: رسانه ها باید تلاش کنند تا مردم جهت شرکت پرشور در انتخابات ترغیب شوند و باتوجه به فضای خاص شهرستان کازرون و حساسیت ویژه مردم شهرستان، همدلی و وحدت بین شهر و روستا افزایش پیدا کند و از رسانه ها خواست کاری کنند که مردم شهرستان واقعا احساس کنند که یکی هستند. ایشان همچنین با اشاره به اینکه رسانه ها با انعکاس اخبار صحیح انتخابات و دادن اطمینان به مردم از صحت و سلامت برگزاری روند انتخابات در تمامی مراحلذگفت: سایتها در این زمینه می توانند حتی به ایجاد امنیت در جامعه کمک کنند.

جلسه دادستان شهرستان کازرون با مدیران 4 سایت خبری کازرون برگزار شد + عکس

دادستان کازرون به رسانه های دیجیتال این شهرستان توصیه کرد که حتما بی طرفی خود را حفظ نموده و این بی طرفی در انعکاس اخبار و بیان تحلیل ها نمود داشته باشد و برای انعکاس تمامی دیدگاه ها در مطالب و نظرات تلاش نمایند؛ و تلاش کنند که برچسب نخورند. ایشان در ادامه با اشاره به جایگاه بالا و معتبرتر سایت های خبری شناخته شده در برابر گروه های اینترنتی، توقع از این سایت ها را در انعکاس اخبار مستند و صحیح و پرهیز از نشر شایعات را بسیار بیشتر از گروه های مجازی اینترنتی دانست و توصیه کرد که تنها نباید به فکر خوش آیند و سرگرم کردن مخاطب بود، بلکه باید تلاش شود آگاهی و اطلاعات مخاطبان افزایش و به آنها آموزش هایی هم داده شود.

جلسه دادستان شهرستان کازرون با مدیران 4 سایت خبری کازرون برگزار شد + عکس

ایشان در بخش آخر صحبت های خود، ضمن اشاره به اینکه قبول دارد که سایت های خبری گاها مظلوم واقع می شوند گفت: همواره در مقابل گلایه هایی که بعضا از سایت ها می شود، از سایت دفاع کرده و در مواردی تلاش نموده تا قبل ازشکایت از سایت های خبری، با تذکر و گفت گو و رفع سوء تفاهم موضوع حل شود و به شکایت کشیده نشود. وی مجددا تاکید کرد تلاش شود به ارزش ها و جایگاه ولایت فقیه خدشه وارد نشود و واقعیت ها و ارزش های جامعه و نظام منعکس گردد؛ و یادآور شد که اقتدار نظام جمهوری اسلامی، امروز یک واقعیت است.

جلسه دادستان شهرستان کازرون با مدیران 4 سایت خبری کازرون برگزار شد + عکس

در ادامه جلسه کشاورز معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کازرون، ضمن اشاره به اینکه معمولا روند انتخاب نمایندگان مجلس باتوجه به شرایط احساسی و قومی گرایی در مناطق مختلف، یک روند عقلانی نبوده و این ناشی از عدم آگاهی و فقر علمی است؛ آگاه سازی توام با معنا و مفهوم گرایی را وظیفه رسانه ها دانست تا حداقل مخاطبان این رسانه ها و سایت ها، ضمن کسب آگاهی و افزایش بینش خود، این آگاهی را به سطح جامعه تامیم دهند. وی یادآور شد که انتخاب های قومی و قبیله ای که معمولا منجر به انتخاب افراد غیر اصلح می شود، اثرات خود را در جایی مانند تصویب قوانین در مجلس می گذارد که همین ها باعث مشکلات بعدی در جامعه می شود.

جلسه دادستان شهرستان کازرون با مدیران 4 سایت خبری کازرون برگزار شد + عکس

کشاورز نقش رسانه ها را در معنادار کردن دید مردم نسبت به انتخابات مهم ارزیابی کرد و گفت رسانه ها می توانند به جامعه کمک کنند تا واقعا فرد اصلح انتخاب شود. وی از رسانه ها خواست که از موضوعات کلیشه ای که به درد کسی نمی خورد پرهیز شود و همه در راستای ترویج فرهنگ انتخاب صحیح گام بردارند.

در این جلسه همچنین آقایان علی بحرانی، مجید قاسمی، داود قاسمی و مهدی شهیدان به ترتیب به بیان نظرات، دیدگاه ها، و دغدغه های خود پرداختند.

جلسه دادستان شهرستان کازرون با مدیران 4 سایت خبری کازرون برگزار شد + عکس

لازم به ذکر است که نشست مشابهی نیز طی روزهای گذشته با مطبوعات مکتوب شهرستان کازرون برگزار شده بود؛ باتوجه به اینکه سایت کازرون نما تنها سایت خبری – تحلیلی شهرستان کازرون است که از وزارت ارشاد دارای مجوز می باشد و در سامانه جامع رسانه های کشور به ثبت رسیده، و مطابق قانون در ردیف مطبوعات مکتوب محسوب می گردد، بنابراین انتظار می رفت که از مدیر سایت کازرون نما نیز برای شرکت در آن جلسه دعوت به عمل می آمد.

جلسه دادستان شهرستان کازرون با مدیران 4 سایت خبری کازرون برگزار شد + عکس

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سیدرضا بازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
2
ظاهرا دو تا از وب سایت های خبری رو دعوت نکرده بودند...

خوشبختانه همه سایت های خبری کازرون بی طرفی خود را به خوبی ثابت کرده اند

ای کاش نام هر سایت خبری کازرون همراه با نام مدیریت آنها را منتشر میکردید تا بیشتر با این بزرگان آشنا بشیم
مدیر پایگاه
سید بزرگوار سلام
در پارگراف اول نام مدیران همراه با سایت مربوطه آمده است
شاد باشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
0
0
لطفا در مورد این خبر تحقیق کنید جهت اطلاع رسانی به مردم .ممنون
به گفته منایع خبری آگاه .... کازرون به همراه یک ... و سه نفر دیگر به جرم اختلاس هشت میلیاردی در بازدداشت به سر میبرد و این در حالی است که این خبر همچنان در سکوت خبری می باشد
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
به دلایل متعدد از جمله جلوگیری از تبانی و یا امحای اسناد و مدارک، و نیز حفظ حرمت و آبروی افراد و خانواده های متهمین، جزئیات پرونده ها تا نهایی شدن مراحل بازپرسی و صدور کیفر خواست معمولا رسانه ای نمی شوند. همچنین در صورت صحت ادعای شما، منبع انتشار اخبار در این زمینه قوه قضائیه و دادگستری شهرستان است که در صورت دریافت اخباری در این زمینه، قطعا اطلاع رسانی خواهد شد
شادباشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶