پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
نمایشگاه نقاشی عبدالرسول حکیم، هنرمند پیشکسوت کازرونی، فرهنگ‌سرای اشراق را رنگارنگ ساخته است.

به گزارش کازرون نما، عبدالرسول حکیم نقاش پیشکسوت و از افتخارات فرهنگی شهرستان کازرون، در خصوص نمایشگاهش در نگارخانه آفرینش نقش در گفتگو با خبرنگاران گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه با تکنیک خودکار بوده و همگی از یک بداهه‌گری برخوردار می‌باشد؛ و به صورت ذهنی و تحلیلی است.
وی افزود: بداهه‌ای که از آن یاد می‌کنم به این معناست که کارها از قبل به طور کامل پیش‌بینی نمی‌شود و تنها زمانی که شروع به کار می‌کنم که یک چارچوب کلی را در نظر می گیرم و عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهد تا کار به اتمام برسد.  
وی خاطرنشان کرد: بعضی از آثار انتزاعی هستند و بعضی دیگر با اینکه یک بداهه‌گی دارند و ذهنی هستند اما تحت تأثیر بعضی مسائل پیرامون قرار می‌گیرند.
 
وی یادآور شد: به عنوان مثال یکی از تابلوها براساس کابوسی است که خودم در عالم خواب داشتم و تحت تأثیر آن اثری را خلق کردم. یا با تأثیر گرفتن از وضع زندگی یک خانواده فقیر اثری خلق شد. پس به طور کل کارها ذهنی است اما نمی‌توان اثری که اتفاقات پیرامون روی هنرمند می‌گذارد را نادیده گرفت.
وی خاطرنشان کرد: استاد پلنگی از اساتید به نام هنر، در مورد کارهای من گفتند که این آثار قرن بیست و یکمی است اما با ایین حال من ادعایی روی کارهایم ندارم ولی همیشه تلاشم این بوده که سبک‌های مختلف را براساس علاقه دنبال کنم و در نهایت بدون حس تعلق به آن‌ها، کارهایم را خلق می‌کنم که ناخودآگاه، در یک سبک خاص می‌گنجد. مثل همان تابلوی سورئال کابوس یا تجربه فضاهای رمانتیک حکیم ادامه داد: یک نوع روحیه جستجوگری رد من بود که باعث شد روی سبک‌های مثل رئال، امپرسیونیسم و کوبیسم مطالعاتی انجام دهم. تا به این جا برسم در حال حاضر نیز مشغول تدارک یک نمایشگاه هستم که خیلی نزدیک به فضای همین نمایشگاه است اما با تکنیک رنگ روغن کار می‌کنم و در ابعاد بزرگ پیاده می‌شود. 
وی گفت: هدفم این است که با کوشش فراوان به جایی برسم که هم مخاطب را اغنا کنم و هم خودم راضی باشم چون به اعتقاد من کاری که شروع شده را باید با جدیت دنبال کرد و به سرانجام رساند. از این رو این سبک را تا رسیدن به کمال ادامه خواهم داد.
وی در پایا افزود: تعداد آثار 37 عدد است که همگی در کادر
a4  کار شده‌اند و تعدادی از آن‌ها در ابعاد کوچک‌تر است.
گفتنی است این نمایشگاه تا 3 آذر در فرهنگسرای اشراف میزبان هنردوستان است.

نویسنده: سرویس فرهنگی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳