پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۵۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
حمیدرضا گرامی گفت: پروژه سد نرگسی هم‌اینک حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام آن زمینه انتقال 10 میلیون مترمکعب آب به دریاچه پریشان فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان کازرون با اشاره به در اولویت قرار گرفتن کار تکمیل سد نرگسی در این شهرستان، خاطرنشان کرد که با اتمام این پروژه، روند احیای دریاچه پریشان را تسریع خواهد کرد.

حمیدرضا گرامی گفت: پروژه سد نرگسی هم‌اینک حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام آن زمینه انتقال 10 میلیون مترمکعب آب به دریاچه پریشان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان فارس و تصویب 93 پروژه با اعتباری بالغ بر 950 میلیارد تومان، گفت: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به شهرستان کازرون است.

به گفته فرماندار شهرستان کازرون، براساس سیاست دولت پروژه جدیدی در این شهرستان اجرایی نخواهد شد، تا زمینه تکمیل تمام پروژه‌های اجرایی شده در سال‌های گذشته فراهم شود، بنابراین طی سال‌های آتی، تکمیل پروژه‌ سد نرگسی، اتمام فاضلاب شهری، احداث خط آهن شیراز - بوشهر، اجرای بزرگراه شیراز- بوشهر و اتمام پروژه‌های راه‌سازی نظیر تونل محرم و هم‌چنین احیای دریاچه پریشان، به سرانجام می‌رسد.

وی یادآور شد که استفاده از اوراق مشارکت در تکمیل سد نرگسی یکی از راهکارهای مورد نظر در سفر هیئت دولت بوده است.

گرامی هم‌چنین گفت: جاده دشت ارژن – قائمیه – کنارتخته به سمت بابامیدان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار مد نظر در شهرستان است که با توجه به ترافیک این مسیر، در کاهش زمان تردد و افزایش ایمنی جاده‌ای و پائین آمدن آمار حوادث بسیار موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار خط آهن است که از مسیر شیراز – فراشبند به سمت کازرون – نورآباد اجرا خواهد شد و سپس فارس را به خوزستان متصل می‌کند.

گرامی گفت: پروژه فاضلاب شهری کازرون نیز باید تا سال 95 به بهره‌برداری برسد و زمان تعیین شده برای تکمیل سد نرگسی، سال 96 است. مراحل مطالعات سد چرم به اتمام رسیده و در برنامه‌ سال 94 قرار دارد.

فرماندار شهرستان کازرون با اشاره به مشکل کم‌آبی در این شهرستان، تداوم خشکسالی و موضوع هدرروی آب به‌واسطه فرسودگی شبکه‌های انتقال آب را یادآور و متذکر شد: دستوراتی در سفر هیئت دولت در خصوص ترمیم و بهسازی شبکه‌ها صادر شده است که امیدواریم بخشی از موارد مورد نظر امسال اجرایی شود.

گرامی با تصریح این‌که گردشگری یکی از پتانسیل‌های مهم شهرستان کازرون به‌شمار می‌رود، بر لزوم توسعه فعالیت‌ها در این زمینه تاکید و اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان دریاچه پریشان است که در راستای احیای آن تلاش‌های زیادی انجام شده که اختصاص اعتبارات ویژه، تکمیل سد نرگسی و انجام اقدامات قانونی در پرکردن چاه‌های غیرمجاز، از این اقدامات بوده است.

فرماندار شهرستان کازرون با بیان این‌که این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی است، جمع شدن این ویژگی‌ها در این منطقه را از خصوصیت‌های قابل ذکر دانست و گفت: در بحث گردشگری، کازرون یک شهرستان منحصر به فرد است، چه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، چه جاذبه‌های مختلف.

گرامی با بیان این‌که تنوع پتانسیل‌های گردشگری کازرون، در کمتر شهرستانی یافت می‌شود، ادامه داد: امام‌زاده سیدحسین(ع) و وجود چشمه‌های پرآب در اطراف این امام‌زاده، شهر بیشاپور و ارزش‌های تاریخی و زیبایی‌های این شهر که جذابیت‌های خاصی دارد، چشمه ساسان و تنگه چوگان و روستای تاریخی دوان و بازار کازرون که هشتمین بازار سرپوشیده کشور به‌شمار می‌رود، هرکدام در جای خود پتانسیلی است که مدنظر قرار دارد.

او با اشاره به وجود دریاچه پریشان و جنگل‌های دشت برم به‌عنوان یکی از محل‌های نگهداری گونه گوزن زرد ایرانی، نرگس‌زارها و کاروانسراهای تاریخی در نقاط مختلف این شهرستان، تصریح کرد: در هر بخش و هر نقطه از شهرستان کازرون یک جذابیت وجود دارد که می‌تواند در بحث توسعه گردشگری و رونق این صنعت کمک کننده باشد.

گرامی مهم‌ترین موضوع در زیرساخت‌های گردشگری را کمبود اماکن اقامتی مناسب برای گردشگران دانست و گفت: ما سرمایه‌گذارانی داریم که به‌عنوان مثال در بحث احداث تله‌کابین در منطقه غارشاپور تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، اما اکنون مهم‌ترین نیاز ما ایجاد و توسعه اماکن اقامتی و پذیرایی است.

وی کشاورزی را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم اقتصادی شهرستان کازرون دانست و با اشاره به این‌که خشکسالی زیان زیادی به کشاورزان وارد کرده است، لزوم حرکت به سمت کشت‌های متراکم، جایگزین و گلخانه‌ای را به‌عنوان راهکار برون‌رفت از مشکلات این بخش پیشنهاد داد.

فرماندار شهرستان کازرون معتقد است که برای ایجاد رغبت و تمایل در کشاورزان برای توجه به راهکارهای مقابله با مشکلات ناشی از خشکسالی، باید فرهنگ‌سازی در این زمینه و اجرای دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران را مورد تاکید و در دستور کار قرار داد.

گرامی هم‌چنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات، لزوم توجه به شعار سال و همدلی و همزبانی بین دولت و ملت را بیش از پیش مورد تاکید قرار داد و گفت: انتخابات جشن ملی است که باید منجر به شیرین شدن کام همه مردم شده و اعتماد عمومی را به حاکمیت و دولت افزایش دهد.

فرماندار شهرستان کازرون، آرای مردم را حق‌الناس عنوان و لزوم پاسداری از این حق را یادآوری کرد.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گرگ پیر پل ابگینه
|
United Kingdom
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
1
با تشکر از جناب گرامی.با توجه به کمبود بارش بهتره جلوی حفر چاههای غیر قانونی گرفته بشه . توی همین یکی دو سال اخیر یه چاه عمیق اخر پل ابگینه قبل از ورودی تونل حفر شده که ظاهرا از طریق رانت و با هماهنگی های پشت پرده انجام شده وآبش هم میره سیف آباد به قیمت........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸