پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
منطقه میانکتل در جنوب غرب فارس حد فاصل شهرستان های کازرون و شیراز 27 رأس گوزن زرد در آن نگهداری می شود .
جمعیت گونه درخطر انقراض گوزن زرد در فارس 25 درصد افزایش یافت .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اعلام این خبر گفت: اقدامات حفاظتی در سال های گذشته موجب افزایش جمعیت این گونه نادر و در معرض انقراض شده است.
ابراهیمی کارنامی گفت: ایستگاه تحقیقاتی گوزن زرد ایرانی در استان فارس در محدوده فنس کشی منطقه حفاظت شده و ذخیره گاه زیست کره ارژن و پریشان قرار دارد و با پژوهش ها و فعالیت هایی که در چند سال اخیر توسط کارشناسان محیط زیست در رابطه با گونه در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی صورت پذیرفته ، وضعیت گوزن زرد ایرانی بهبود یافته و با حفاظت های به عمل آمده آمار آن رو به افزایش است.
کارنامی در ادامه مهم ترین اقدامات حفاظتی برای حفظ این گونه را علت یابی بیماری های احتمالی ، انجام مطالعات در خصوص رفتار، وضعیت تغذیه و زیستگاه آن ها و همچنین انجام تغییرات لازم بمنظور بهبود وضعیت تغذیه، ایجاد شرایط زیستگاهی مناسب تر، حفاظت بهینه و بویژه افزایش محدوده فنس کشی و لایروبی مستمر چشمه و آبشخورهای آن دانست که باعث شده تا گوزن زرد استان فارس در حال حاضر از شرایط زیستگاهی بهتری برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: البته هنوز نیاز به مراقبت و کار کارشناسی بیشتری است که می بایستی بر روی این گونه های رها شده در منطقه انجام گیرد.
در سال 1360 حدود 105 هکتار از محدوده امن منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان برای طرح احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی محصور شد و در پاییز 1372 ، هفده راس از گوزن های دشت ناز ساری به منطقه میانکتل در دشت ارژن فارس منتقل شد و در محوطه مذکور ، محصور و رها سازی شدند.
منطقه میانکتل در فاصله 120 کیلومتری جنوب غرب فارس حد فاصل شهرستان های کازرون و شیراز قرار دارد و هم اکنون 27 رأس گوزن زرد در آن نگهداری می شود .
برچسب ها: گوزن زرد ، میانکتل
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
خبر خوبیه..ولی والا ای کاش جای دقیقش رو نمیگفتید..فردا میشه جایگاه شکارچی های بی انصاف و غیرمجاز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹