پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
مصیب امیری:
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: تورگردانان بازدید گردشگران خارجی از اماکن کمتر شناخته و ناشناخته استان فارس را در برنامه تورهای داخلی و خارجی قرار دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: تورگردانان بازدید گردشگران خارجی از اماکن کمتر شناخته و ناشناخته استان فارس را در برنامه تورهای داخلی و خارجی قرار دهند.

به گزارش ایرنا مصیب امیری دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توجه به همه ظرفیت ها و اماکن گردشگری به ویژه اماکن کم شناخته و ناشناخته استان، می تواند در جهت افزایش مدت اقامت وماندگاری گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به آمار بازدیدکنندگان خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان در هشت ماه اول امسال ادامه داد: در هشت ماه امسال 234 هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل بازدید کردند.

امیری افزود: این گردشگران به طور نسبی از تمام آثار و بناهای تاریخی با قابلیت بازدید در سطح استان دیدن کرده اند که مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از 45 هزار و 500 نفر و نقش رستم با 40 هزار و 400 نفر بیشترین تعداد بازدید کننده خارجی را به خود اختصاص داده ند.

وی اظهارداشت: آرامگاه حافظ با بیش از 39 هزار نفر ، مجموعه جهانی پاسارگاد بابیش از 38 هزار نفر و ارگ کریم خانی با بیش از 24 هزار نفر و آرامگاه سعدی با 13 هزار و 500 نفر به ترتیب مورد بازدید گردشگران خارجی قرار داشته اند.

امیری اضافه کرد: نقش رجب ، شهر تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان کازرون ، موزه پارس ، حمام وکیل ، آتشکده و قلعه دختر فیروز آباد و موزه بیشاپور کازرون نیز اماکن تاریخی دیگری بوده اند که به ترتیب در برنامه بازدید گردشگران خارجی قرار داشته و بین 500 تا هشت هزار نفر از این اماکن بازدید کردند.

او عنوان کرد: آمارها نشان می دهد که تور گردانان بیشترین توجه خود را در برنامه ریزی تورها به حوزه تخت جمشید ، نقش رستم و آرامگاه حافظ معطوف کرده و مکان هایی مانند موزه پارس ، حمام وکیل و حتی آرامگاه سعدی در شیراز کمتر در برنامه تورها دیده می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های گردشگری استان وجود زیر ساخت های اقامتی در شهرهای استان فارس ضروری است گفت: بخش عمده ای از قرار نگرفتن آثار شاخص برخی شهرستان ها در برنامه ریزی تورها کمبود زیر ساخت های اقامتی و گردشگری در این مناطق می باشد که در صورت وجود زیر ساخت های لازم، این مناطق می توانند در برنامه سفر گردشگران داخلی وخارجی لحاظ شوند.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به نقش شهرستان ها در اقتصاد گردشگری استان افزود: استفاده مناسب از ظرفیت های گردشگری استان توسعه و رونق این بخش در استان را به دنبال دارد که باید برای تحقق این مهم برنامه ریزی شود.

وی بیان کرد: در شهرستان کازرون منطقه نمونه گردشگری پریشان با سطح ملی، یکی از این ظرفیت ها است که قابلیت ایجاد هتل ، کمپینگ ، رستوران و کافی شاپ در این منطقه وجود دارد.

او اظهارداشت: هم اکنون مطالعات و امکان سنجی برای سرمایه گذاری در این منطقه انجام و سرمایه گذاران در این دست مناطق از تسهیلات بانکی، معافیت از عوارض تغییر کاربری، تخفیف 50 درصدی مالیات، واگذاری زمین از اراضی منابع طبیعی و محاسبه تعرفه ها و عوارض بر اساس پایه واحدهای صنعتی بهره مند می شوند


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳