پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
مدير ميراث فرهنگي و گردشگري كازرون:
مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون از تدوین طرح جامع گردشگری این شهرستان خبرداد.
به گزارش كازرون نما، محمدرضا معینی با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری شهرستان کازرون گفت : شهرستان کازرون با داران بودن 250 اثر شناسایی شده و ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران جز ء شهرستان های شاخص استان و کشور در زمینه تعدد دوره های می باشد که سالانه سهم بسزایی از آمار گردشگران استان را به خود اختصاص داده است .
 
معینی افزود: باتوجه به قرارگرفتن شهرستان درمبدأ ورود و خروج استان به سمت استان های کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر که مسیر ارتباطی با جنوب و غرب کشور نیز می باشند و وجود جاذبه های شاخص تاریخی،طبیعی ومذهبی چون شهرساسانی بیشاپور ، مجموعه تاریخی و طبیعی تنگ چوگان ، غار شاپور ساسانی ومجسمه شاپور اول ، دریاچه پریشان ، تنگه جیز ( بخش خشت ) ، سرو های کلانی ، سرمشهد و نقوش برجسته پل آبگینه ، نقش بهرام گور و همچنین امامزاده ها و اماکن متبرکه،قبرستان های تاریخی و آثار مذهبی ، کازرون را در ردیف شهرستان های گردشگر پذیر و در بسته پیشنهادی سفرهای داخلی و خارجی قرار داده است .
 
وی افزود: خوشبختانه در سال جاری شاهد رشد چشمگیر گردشگران و بویژه خارجی ها به استان بوده ایم چناچه بر اساس آمار 6 ماهه نخست سال 154 هزار و 659 نفر گردشگرخارجی از اماکن شاخص تاریخی استان بازدید نموده اند که رشد210 درصدی را نسبت به سال گذشته در مدت مشابه نشان می دهد که به تبع آن شهرستان کازرون نیز از این ظرفیت بهره مند گردیده است .
 
معینی همچنین با اشاره به متوسط اقامت شب درکشور که 5/3 شب می باشد گفت : افزایش مدت اقامت ماندگاری مسافران عوامل بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به تنوع بخشی به سفر و تعریف بسته های جدید سفر اشاره داشت و معرفی آثار و تعریف مسیرهای جدید و ایجاد زیر ساخت ها براساس منابع موجود می تواند تأثیر مهمی براین موضوع داشته باشد.
 
وی تهیه طرح جامع گردشگری استان و نیز به تبع آن تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان را در راستای هم پوشانی و شناسایی نقاط قوت و ضعف دانست و گفت : هم اکنون این طرح در دستور کارگروه مطالعات اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار گرفته و تا 60 درصد عملیاتی شده است و درطی آن گروه مطالعات باشناسایی جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی نسبت به تعیین مسیر حرکت و مدت زمان اسکان گردشگران اقدام به تعریف مسیرهای گردشگری ،برداشت موقعیت جغرافیایی Gps ، برداشت پلان ، عکس برداری و مستند نگاری از آثار ، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری درحوزه گردشگری ، فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای مناسب جهت حضور سرمایه گذاران کرده که پیش بینی می شود تا اواسط آبان ماه پایان پذیرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد این طرح جامع بتواند بستر مناسبی جهت حضور سرمایه گذاری ، فرهنگ سازی و پایدار سازی صنعت گردشگری شهرستان شود.
نویسنده: سرويس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
0
علی ناز طهماسبی سرپرست بخشداری مرکزی شد
جمالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
0
مگه کازرون میراث فرهنگی هم دارد. فکر کنم این اداره 3نفر بیش نیستند.
ماندنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
0
تا اونجایی که میدونم اکثر پرسنل مشغول به کار در اداره میراث فرهنگی همگی رشته باستانشناسی خوندن و چندین با هم که مراجعه کردم برخلاف ادارات مختلف باهام برخورد خوبی داشتند و هر کاری از دستشون بر اومد برام انجام دادن. با تشکر از همه اونا بویژه آقای جوشن بامرام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
0
با تشکر از تمامی دست اندر کاران تدوین طرح جامع گردشگری و معاون اداره آقای جوشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸