پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۱۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
محمدرضا معيني:
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کازرون از تکمیل پروژه حفاظتی فنس کشی شهر تاریخی بیشاپور در آینده نزدیک خبر داد. او گفت:«در آینده ای نزدیک 200 هکتار از محوطه باستانی بیشاپور فنس کشی می شود».
به گزارش كازرون نما، فنس کشی محوطه تاریخی بیشاپور درحالی به دلیل نبود اعتبارات کافی به تعویق افتاده بود که مدیر اداره میراث فرهنگی این شهرستان به تازگی از فنس کشی 200 هکتار از این محوطه باستانی خبر می دهد.
«محمدرضا معینی» در این رابطه گفت : مجموعه تاریخی شهر بیشاپور وسعتی قریب به 200 هکتار دارد که تا کنون طی 3 مرحله پروژه حفاظتی فنس کشی مجموعه به صورت فاز بندی و با عنایت به اعتبارات تخصیص یافته تکمیل شده است.
او تاکید کرد: در طی عملیات فنس کشی امسال (سال93) با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال پروژه فنس کشی در ضلع شرقی شهر تاریخی در حال اجرا است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گفته مسئول میراث فرهنگی کازرون، در طی این سه فاز حدود 4 کیلومتر عملیات فنس کشی انجام شده و به طور کلی می توان گفت با اتمام پروژه این دوره 100 درصد نقاط اضطراری مجموعه فنس کشی شده است.
او با بیان این که آثار باستانی هر کشور پیشینه تاریخی آن سرزمین محسوب می شود و این آثار دارای ارزش و اهمیت فراوانی هستند که مردم با دیدن آنها به وحدت ارزش های انسانی پی می برند و آثار باستانی را میراثی همگانی می دانند افزود: هر تکه ای از ایران دارای ارزش تاریخی و تمدنی چند هزار ساله است و برای حفظ و نگهداری آن باید تلاش بسیار کرد چنانچه امروزه حفاظت جز جدایی ناپذیر آثار تاریخی و باستانی کشور محسوب شده و محافظت الکترونیکی، حفاظت فیزیکی و تصویب قوانین حفاظتی، از جمله برنامه هایی است که در این مسئله تدوین شده است.
معینی در پایان اظهار امیدواری نمود در سال های آینده با تخصیص اعتبار های محلی و استانی شاهد انجام چنین عملیات حفاظتی در دیگر آثار تاریخی شهرستان کازرون باشیم .
نویسنده: سرويس خبر
برچسب ها: كازرون ، بيشاپور
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
1
0
ممنون محمدرضا جان
دوستاران میراث
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
1
مگه چندبارفنس کشی می کنند؟آقای همشهری این اقای محمدرضامی خواداسمشوبه اهتزازدر آورد.درست بررسی بفرما.این پولی که اقای رئیس موقت فرمودن لطف کنندهزینه کاروانسرای میان کتل کنندتابیشترتخریب نشود.
يك ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
0
1
شما يك فكر اساس براي ورود گاوهاي روستاي اسلام اباد كنيد كه شهر بيشاپور را تبديل به گاوداري كرده اند و همه اين سهل انگاري ها هم به خاطر اين است كه بيشتر كاركنان مجمعه از همين روستا هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴